2019-08-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Hur går det med PMet till mig, herr Joker?
Ska du fortsätta ignorera det jag skrev och hoppas att ingen ifrågasätter dig mer?

Försök inte att vara otrevlig, jag uppskattar inte sådant.

Jag noterar att du skrev Herr: Joker

Jag kallas för @JokerMannen inom Flashback's Forum, och det vill jag att du accepterar.

Frågan lyder: Vem säger att jag är ett genus maskulinum ? ... jag kan ju lika väl vara av ett genus femininum ?

Mvh/ @JokerMannen.

Kompletterings fråga: Du påstod tidigare inom ett av dina då skrivna inlägg, att du är boendes mellan 60-till-70 meter ifrån själva den då aktuella brottsplatsen där den avlidna kvinnokroppen påträffades under Lördags-eftermiddagen den 19 Maj år 2018.

Kan du @dalaan påstå att du har varit helt sannfärdig när du tidigare framförde dessa uppgifterna [enligt ovan skrivet] inom denna tråden gällande mordet på Lena Wesström ?

Du behöver givet vis inte svara på denna frågan om du inte känner för att göra så, jag kommer i alla fall och under vilka omständigheter som helst, att ta upp detta inom tråden när det blir aktuellt för mig att deklarera olika mät-och-gångsträckor gällande detta mordfallet på Lena Wesström.

Mvh @JokerMannen
Citera
2019-08-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Försök inte att vara otrevlig, jag uppskattar inte sådant.

Jag noterar att du skrev Herr: Joker

Jag kallas för @JokerMannen inom Flashback's Forum, och det vill jag att du accepterar.

Frågan lyder: Vem säger att jag är ett genus maskulinum ? ... jag kan ju lika väl vara av ett genus femininum ?

Mvh/ @JokerMannen.

Kompletterings fråga: Du påstod tidigare inom ett av dina då skrivna inlägg, att du är boendes mellan 60-till-70 meter ifrån själva den då aktuella brottsplatsen där den avlidna kvinnokroppen påträffades under Lördags-eftermiddagen den 19 Maj år 2018.

Kan du @dalaan påstå att du har varit helt sannfärdig när du tidigare framförde dessa uppgifterna [enligt ovan skrivet] inom denna tråden gällande mordet på Lena Wesström ?

Du behöver givet vis inte svara på denna frågan om du inte känner för att göra så, jag kommer i alla fall och under vilka omständigheter som helst, att ta upp detta inom tråden när det blir aktuellt för mig att deklarera olika mät-och-gångsträckor gällande detta mordfallet på Lena Wesström.

Mvh @JokerMannen

Otrevlig, på vilket sett? För att jag skrev "herr" då du har "mannen" i ditt nick?

Det är du som påstått att du har tagit del av förhörsmaterial, och sålänge du fortsätter försöka driva uppmärksamheten bort från detta påstående utan att komma med någonting som kan påvisa att så faktiskt är fallet kommer jag därför vänta med att svara på frågor från dig då jag som sagt ställer mig väldigt skeptisk till att det du säger stämmer.

Kompletteringsfråga: Avståndsfrågan gjorde mig nu ännu mer skeptisk till din påstådda kunskap om fallet.

Återigen, hur går det med PMet?
Om du bara fiskar så misstänker jag att ett PM från dig är att utesluta.
Senast redigerad av dalaan 2019-08-09 kl. 21:29.
Citera
2019-08-09, 21:45
Medlem
Citat:
"Okulärt: Ett Satan-i-sk-t verk ... och tillvägagångs-sätt [Módus Operándi] brukades av gärningspersonen, då vederbörande bringade livet om Hjärsta-kvinna med hjälp av ett tillhygge och sparkningar"

Okulärt: vad du upplever med hjälp av dina ögon. Satanisk/t är ett adjektiv och hur något ser ut, kan även brukas som substantiv.

Satanisk, ondskefull, gjort på ett ondskefullt sätt, gjort utifrån ondskefulla tankar.

Till observandum, Satan-i-sm har ingenting med att vara eller att bete sig Sataniskt, det vill säga, på ett ondskefullt sätt, utifrån ondskefulla tankar.

Till ytterligare observandum, när den avlidna kroppen vändes upp, var det någon som uttryckte sig på följande sätt.

- "Oh ! du milde skapare, ett sataniskt verk, stackars människa.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Jag har aldrig skrivit *Satan-ist-i-sk/t ... jag skrev däremot Satan-i-sk/t ... du måste lära dig att förstå vad du läser Ds.

Gokväll JokerMannen!
Tack för förklaringen! Nu undrar jag vad du menar med att misstänkt mördare skulle satts på en pedistal av många? Med en gloria dessutom?
Citera
2019-08-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det finns uppgifter om att det har förekommit handgripligheter mellan LW å NW.
Det ska ha skett flera gånger och så pass allvarligt att polis har tillkallats.
Uppgifterna ska ha kommit från NW själv då han har berättat det för
personer i sin närhet.
Uppgifterna kan inte anses bevisade då ingen har framträtt och bekräftat dom.

Det finns tecken som tyder på att han har använt sig av testosteron i sin muskelbyggnad, han
uppvisar en förvånande snabb tillväxt.
Det tillsammans med t.ex. alkohol kan ge helt okontrollerbara raseriutbrott.
Det är naturligtvis inte bekräftat det heller.

Dom här sakerna tillsammans gör att jag tycker att det finns fog för ett intresse
för honom, och av den anledningen skulle jag gärna se ett vattentätt alibi så
att han kan strykas definitivt.

Jo, jag håller med dig, jag tror att UW skulle ha vetat om det, om så vore.

Det finns även saker som skulle kunna förklara en del i själva händelse förloppet när det gäller
mordet, det finns i tråden om du är intresserad.

Det finns mer om någon annan vill plussa på, själv stannar jag här, i alla fall nu.

Testesteron+alkohol ok men borde han inte tabbat sig något väldigt då så mordet varit utrett för längesedan i så fall? Eller blir man expert på att planera mord efter intag av testesteron och alkohol? Förlorar man samvetet också? Tänker främst på lillebrors sorgsna ansikte denna dag, tror du NW klarar att leva med det verkligen? Jag vill gärna tänka som sagt, att UW vetat om ifall hans son var så pass våldsam, och så full med hat, tror du inte?
Citera
2019-08-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Hur går det med PMet till mig, herr Joker?
Ska du fortsätta ignorera det jag skrev och hoppas att ingen ifrågasätter dig mer?

Jag tänker inte bryta mot Flashback's regel gällande 1.06 användarna's anonymitet.

Du begär att jag inom tråden eller via PM skall skriva ut ditt och din sambos förnamn, så och även endast initialer, och även förhörsledaren's namn eller förhörsledarna's namn, om jag gör detta är risken mycket stor att jag kommer att bli bannlyst från forumet, detta med anledning av att jag då outar dig och din sambo under användarnamnet @dalaan.

Till observandum, jag skrev klart och tydligt att du och din sambo är välkomna att ställa frågor till mig gällande mordet på Lena Wesström, och helst att du gör det öppet inom tråden, så att alla övriga medlemmar kan läsa.

Till nytt observandum, från själva den då aktuella mordplatsen bakom bullerplanket och fram till närmaste hus vid Dammvägen, är det som du säkert känner till minst 90 meter.

Mvh @JokerMannen
Citera
2019-08-09, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Och som du redan har konstaterat så skulle han ju inte ha skaffat någon advokat om han vore oskyldig 😉 som han ansåg att han var vid vid bilbråket.
Fast det är väl ändå stor skillnad på knoggnuggning och mord, tycker inte det är något avslöjande med det, tycker du?
Citera
2019-08-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det skall mycket till att mörda sin egen mor .Så jag håller med dej Strof ; lämna alla Lenas barn utanför det här , så länge det finns en annan person som anses vara nära ; skäligen misstänkt . Att anklaga ett offers barn är näst intill förnedrande .

Så tycker jag .
Precis, och på sin lillebrors födelsedag!
Nej det är helt befängt känner jag.
Citera
2019-08-09, 22:16
Medlem
Citat:
Jag tänker inte bryta mot Flashback's regel gällande 1.06 användarna's anonymitet.

Du begär att jag inom tråden eller via PM skall skriva ut ditt och din sambos förnamn, så och även endast initialer, och även förhörsledaren's namn eller förhörsledarna's namn, om jag gör detta är risken mycket stor att jag kommer att bli bannlyst från forumet, detta med anledning av att jag då outar dig och din sambo under användarnamnet @dalaan.

Till observandum, jag skrev klart och tydligt att du och din sambo är välkomna att ställa frågor till mig gällande mordet på Lena Wesström, och helst att du gör det öppet inom tråden, så att alla övriga medlemmar kan läsa.

Till nytt observandum, från själva den då aktuella mordplatsen bakom bullerplanket och fram till närmaste hus vid Dammvägen, är det som du säkert känner till minst 90 meter.

Mvh @JokerMannen

Jag begär inte alls att du ska lägga ut namn i tråden.

"Vissa användare är dock helt öppna med vilka de är, och det är givetvis i en sådan situation fullt tillåtet att påpeka vem som ligger bakom detta konto. Det finns även exempel på andra situationer med delvis självoutning, exempelvis om en användare har skrivit mycket om var han eller hon bor, och i dessa fall är det därför inte ett brott mot regel 1.06 att i ett inlägg påpeka detta."

Med tanke på det ovanstående stycket ur flashbacks regelverk tolkar jag det som att det inte borde vara några som helst problem alls för dig att PM'a mig mitt namn, då jag gett dig tillåtelse att göra detta, till mig, via PM.

Den/de som höll i förhören har väl ingenting med 1.06 att göra, eller har jag fel?
Citera
2019-08-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag tänker att GM är en person som jag gissar att LW fungerat som en slags ”psykologisk airbag” för under flertalet år. Jag tror att GM eventuellt har en alkohol- och/eller droghistorik i bagaget. Naiv, barnslig och trotsig kan man vara även om man inte är ung, menar jag. Explosiv också. Vem tror du ansåg sig ha rätt att mörda LW? Vilket är motivet enligt dina spekulationer?
Aha ja känslomässig airbag var ett bra uttryck. Fast jag tänker att hon varit en leksak, att utöva sjuka lekar med, för att styra. Men om han mördade henne själv det vete tusan, borde det inte varit en kvinna som förstör ansiktet så totalt, till oigenkännlighet? Avundsjuka/Svartsjuka?
Citera
2019-08-09, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Aha ja känslomässig airbag var ett bra uttryck. Fast jag tänker att hon varit en leksak, att utöva sjuka lekar med, för att styra. Men om han mördade henne själv det vete tusan, borde det inte varit en kvinna som förstör ansiktet så totalt, till oigenkännlighet? Avundsjuka/Svartsjuka?

Bra där, du har en poäng. Vad sägs om ett mördarpar, en man och en kvinna som båda har en oplockad gås med LW?

Skriken kom från kvinnan som slog och sparkade ihjäl LW i ansiktet?
Senast redigerad av Sh.Holmes 2019-08-09 kl. 22:35.
Citera
2019-08-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
FYI: Den som väljer att leva sitt liv som LW valde att göra, den bör då se till att inte bli mördad.

Är man pastor och väljer att genom sina gärningar under åratal vara en hycklare, kan man få räkna med att få postum kritik, svårare än så är inte ekvationen, Sherlock lille!
Och här ser vi att det finns åtminstone en som anser att mord är rättfärdigat om man lever på ett visst sätt, medans vi andra förstår att ingenting någonsin rättfärdigar mord! Oavsett!
Citera
2019-08-09, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Bra där, du har en poäng. Vad sägs om ett mördarpar, en man och en kvinna som båda har en oplockad gås med LW?

Skriken kom från kvinnan som slog och sparkade ihjäl LW i ansiktet?
Ja varför kan inte skriken kommit från en gärningsperson? Helt rätt! Från en av kvinnorna som tyckte våldet blev otäckt? Då kanske det var två kvinnliga gärningspersoner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in