2019-08-09, 10:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Övre fetade; Hur i hela världen kan du "tolka" detta annorlunda än resten av världen?

Andra fetade; SD´s advokat har ju upprepade gånger försökt att få SD ej skäligen misstänkt, i NA har det skrivits att den misstänkte och dennes advokat, försöker ihärdigt få åklagaren dra tillbaka "skäligen". Så SD "finner" sig verkligen inte i det, är du helt verklighetsfrånvänd?
Om du läser den senaste artikeln så ser du att det inte längre är SD:s advokat som uttalar sig i frågan, han verkar mer luta sig tillbaka nu. Det är väl snarare den gamle överåklagaren som agerar här:

Sedan handlar det väl egentligen inte om att någon av dem (Backman eller Alhem) försöker få åklagaren att ändra eller avskriva sina misstankar. Det man menar är väl att förundersökningen mot SD nu har dragit ut orimligt långt på tiden, och att det kanske börjar bli dags för åklagaren att bestämma sig.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-09 kl. 11:20.
Citera
2019-08-09, 11:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Nu ska jag sticka ut hakan lite.

Jag fick just en flashback efter ett samtal med en som har viss insikt i många händelser under utredningen på mordet på LW.

Fått hintar tidigare utan att förstått dom riktigt, kanske undermedvetet.

Jag tror att SD ligger. med sitt godkännande, kvar som skäligen för utredningens skull. Tror polisen jobbar på ett helt annat spår. Tror dessutom att polisen vet vem dom jagar.

NFC:s långa hanteringstider i all ära, men nu börjar det bli farsartat att hänvisa till det och att utredningen skickar fortfarande saker på analys.

Tror att SD:s advokat skulle bråka mer än det plikttrogna han gick ut med tidigare.

SD borde förhörts fler gånger med olika ingångar för att få honom ur balans eller försäga sig.

SD och HD:s ”bekymmersfria” liv borde vara mer ansträngt om SD kände sig trängd. (Ja, kan vara att han lever ut, för han kanske sitter inne sen).

Utredningen har inte gått ut i den utsträckning andra utredningar gör i media. Lite locket på.

Vissa rockader inom utredningen tillkom relativt snabbt efteråt, vilket svänger åt ett håll när det gäller vem dom tror är GM (tror jag).

Och nej, detta är inget jag vill fråga SD om.

Det finns ingen som är misstänkt för ett mord som skulle låta sig ligga kvar för ”utredningens skull”.
Inte heller jobbar rättsväsendet så.

Naturligtvis jobbar man brett och kommer något bytt upp i förhör behöver man kanske kolla upp detta.

SDs advokat skulle aldrig låta SD fortsätta att vara skäligen misstänkt om det fanns minsta öppning.

Att vara skäligen misstänkt för mord är en mycket allvarlig sak för en person. Det är livsförstörande för de flesta om man inte är yrkeskriminell.

Att åklagaren ville ha SD häktad på sannolika skäl betyder att det finns bevis. Nu räckte inte det för sannolika men det betyder inte att det inte finns allvarliga indikationer på att MGM är skyldig.

Det här är väl typiskt sådana frön av misstro mot utredningen som en misstänkt kan kasta ut för att försöka få det att se ut som att man är oskyldig.
Citera
2019-08-09, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Sedan handlar det väl egentligen inte om att någon av dem (Backman eller Alhem) försöker få åklagaren att ändra eller avskriva sina misstankar. Det man menar är väl att förundersökningen mot SD nu har dragit ut orimligt långt på tiden, och att det kanske börjar bli dags för åklagaren att bestämma sig.

I min värld är det samma sak, hur tänker du, förklara gärna.
Citera
2019-08-09, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag kan se två lägen som det skulle kunna vara möjligt i. Dels om HD är den skyldiga. Dels om den ena av cykeltjejerna vore hans äldsta dotter och hon tillsammans med en kompis ”tagit hand om den” som de tyckte hade förstört familjen Davidsson och som var orsak till att hennes mamma mådde dåligt.

Nej fan, inga barn är inblandade i det här!
Citera
2019-08-09, 12:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
I min värld är det samma sak, hur tänker du, förklara gärna.
Det handlar om myndighetsutövning mot en enskild här, och när en myndighet har inlett ett sådant ärende så skall det enligt lag avslutas med ett avgörande. I det här fallet får hon väl försöka åtala SD och låta en domstol avgöra, eller också får hon skriva av honom från utredningen. Det skall inte sluta med att det blir misstankar hängande i luften.

Tänk dig att det är som ett pokerparti. Till slut måste spelarna lägga korten på borden och visa vad de har. Det accepteras inte att någon som inte vill/kan följa reglerna sitter i ett hörn och håller på korten, och svamlar om att han eller hon kanske har jättemycket stegar och kåkar. Det är väl det här Sven-Erik Alhem försöker förklara i intervjun.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-09 kl. 13:09.
Citera
2019-08-09, 12:52
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Nej fan, inga barn är inblandade i det här!

Nej, det får vi hoppas. Det är hemskt så att det räcker ändå. 😟
Citera
2019-08-09, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Nu var inte frågan till mig och jag har inte svar på din fråga. Men jag undrar varför du tänker att sonens alibi ens är intressant? Är det inte logiskt att NW borde brutit ihop snarat efter mordet om han var GM, hon var ju hans mamma? Och att UW hade märkt att något inte stämde med sonen?

Det finns uppgifter om att det har förekommit handgripligheter mellan LW å NW.
Det ska ha skett flera gånger och så pass allvarligt att polis har tillkallats.
Uppgifterna ska ha kommit från NW själv då han har berättat det för
personer i sin närhet.
Uppgifterna kan inte anses bevisade då ingen har framträtt och bekräftat dom.

Det finns tecken som tyder på att han har använt sig av testosteron i sin muskelbyggnad, han
uppvisar en förvånande snabb tillväxt.
Det tillsammans med t.ex. alkohol kan ge helt okontrollerbara raseriutbrott.
Det är naturligtvis inte bekräftat det heller.

Dom här sakerna tillsammans gör att jag tycker att det finns fog för ett intresse
för honom, och av den anledningen skulle jag gärna se ett vattentätt alibi så
att han kan strykas definitivt.

Jo, jag håller med dig, jag tror att UW skulle ha vetat om det, om så vore.

Det finns även saker som skulle kunna förklara en del i själva händelse förloppet när det gäller
mordet, det finns i tråden om du är intresserad.

Det finns mer om någon annan vill plussa på, själv stannar jag här, i alla fall nu.
Citera
2019-08-09, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Enligt KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding, har jag ingen som helst rätt att lämna ut den uppgiften, till varken dig @CarlJanne75 via PM, eller inom den öppna tråden. Det finns många medlemmar som skrivit PM till mig för att få svar på den frågan.

Till observandum, jag har tidigare skrivit inom mina inlägg, vilket jag står för, att NW har absolut ingenting med sin moder's död att göra, och pojken har ett vattentätt alibi för mordtiden.

Mvh @JokerMannen

Lite tråkigt att hans alibi skulle störa utredningen, tycker du inte det?
Jag hoppas att det alibit inte består av UW eller larmloggar från hemlarmet.

Vet du om SÄPO va inblandade i utredningen inledningsvis, va dom på
plats när LW anmäldes försvunnen?
Citera
2019-08-09, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Nej, det får vi hoppas. Det är hemskt så att det räcker ändå. 😟

Det hoppas jag också, alla kanske inte tror att det är så, men det är
precis så det ligger till.
Citera
2019-08-09, 13:09
Medlem
Citat:
Nej EGT är lättlurad och hjärntvättad. SD och hans advokat har försökt få bort han som skäligen misstänkt under lång tid nu, och inte lyckats.
Otroligt korkad männsiska, denna EGT.

Vet du om advokaten har gjort något mer konkret, eller om
det bara är smågnäll i blaskan?
Citera
2019-08-09, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det finns uppgifter om att det har förekommit handgripligheter mellan LW å NW.
Det ska ha skett flera gånger och så pass allvarligt att polis har tillkallats.
Uppgifterna ska ha kommit från NW själv då han har berättat det för
personer i sin närhet.
Uppgifterna kan inte anses bevisade då ingen har framträtt och bekräftat dom.

Det finns tecken som tyder på att han har använt sig av testosteron i sin muskelbyggnad, han
uppvisar en förvånande snabb tillväxt.
Det tillsammans med t.ex. alkohol kan ge helt okontrollerbara raseriutbrott.
Det är naturligtvis inte bekräftat det heller.

Dom här sakerna tillsammans gör att jag tycker att det finns fog för ett intresse
för honom, och av den anledningen skulle jag gärna se ett vattentätt alibi så
att han kan strykas definitivt.

Jo, jag håller med dig, jag tror att UW skulle ha vetat om det, om så vore.

Det finns även saker som skulle kunna förklara en del i själva händelse förloppet när det gäller
mordet, det finns i tråden om du är intresserad.

Det finns mer om någon annan vill plussa på, själv stannar jag här, i alla fall nu.

Enda uppgifterna som finns är Schazz som har postat det och hört detta i tredje eller fjärde hand. Jag antar att du har mer info i ämnet? Eller jobbar du på att försöka skapa ej bekräftade trådsanningar?
Citera
2019-08-09, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det handlar om myndighetsutövning mot en enskild här, och när en myndighet har inlett ett sådant ärende så skall det enligt lag avslutas med ett avgörande. I det här fallet får hon väl försöka åtala SD, eller också skriva av honom från utredningen. Det skall inte sluta med att det blir misstankar hängande i luften.

Tänk dig att det är som ett pokerparti. Till slut måste spelarna lägga korten på borden och visa vad de har. Det accepteras inte att någon som inte vill/kan följa reglerna sitter i ett hörn och håller på korten, och svamlar om att han eller hon kanske har jättemycket stegar och kåkar. Det är väl det här Sven-Erik Alhem försöker förklara i intervjun.

Fast du undviker ju kärnfrågan, huruvida SD med advokat försökt häva misstanken, att de skriver av SD eller påskyndar förundersökning " Därför det är förödande att vara misstänkt så länge" är för mig samma sak.

Tänk dig själv ett pokerparti, du kan ju inte spela om du inte fått alla kort. Kanske hon har fyrtal eller kåk så när som på ett kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in