2019-08-09, 18:32
Medlem
trickydicks avatar
Om Qviberg hade lyckats med att röka ut stalinisterna så hade förmodligen tidningen överlevt.
Citera
2019-08-09, 18:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Jag tycker att det är tråkigt att en gratis tidning läggs ned, jag förstår inte varför ni gnäller här, är det för att leka tuff eller vad? Det var ju frivilligt att plocka upp tidningen.

Förr kanske det fanns ett värde i Metro som gratistidning. Numera finns ju allt på nätet och en gratistidning slösar både på miljön sett till framställning till nedskräpning.

Metro var ok förr innan de gick PK-galna. Efter de senaste årens lögner från den skräptidning det blev så är det en bra dag idag.
Citera
2019-08-09, 18:49
Medlem
Provokatörs avatar
Metro var nyskapande och med Stenbecks finansiering blev det världens största dagstidning. Nu är sagan all men det kunde ha blivit en riktigt bra tidning om man hade vågat löpa linan ut i samarbete med Chang Frick.

Tyvärr valde man PK-linjen vilket till slut inte höll, låt det bli en läxa för övriga tidningsmakare.

/Provokatör
Citera
2019-08-09, 19:26
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
"Metro Jobb".

Ja, det vet vi några som kommer lusläsa kommande månader.🤣🤣🤣

Hoppas de kommer ha många annonser som efterlyser vänsterblivna viralgranskare.

De fd Metronollorna kanske kan få tillfälligt påhugg för att montera ner och forsla bort de fula tidningsställen som förfular stadsbilden.

Helst iförda overaller med MAGA tryck på hela ryggen.

Jo, det lär vara lätt att få journalistjobb i dag.
Citera
2019-08-09, 19:26
Avslutad
Tråkigt för journalisterna som jobbar på tidningen såklart. Men journalistik är ett framtidsyrke och det finns säkert massvis med arbetstillfällen som väntar på Metros mycket kompetenta medarbetare.
Senast redigerad av trazke 2019-08-09 kl. 19:35.
Citera
2019-08-09, 19:35
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Metro var självklart skit men det är oavsett det tråkigt när tidningar läggs ner. Behövs mer dagspress i Sverige, inte mindre.

Nåja, nu ska väl man säga att Metro inte är en större förlust och ärligt talat så grävde de sin egen grav när de hetsade bort Qviberg. Säga vad man vill om hans klumpiga uttalanden så insåg han att Metro behövde antingen förnyas och hitta sin egen nisch på marknaden eller försvinna, speciellt då behovet av en gratis tidning i kollektivtrafiken höll på att bli obsolet i och med smartphones, paddor osv.
Citera
2019-08-09, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tråkigt för journalisterna som jobbar på tidningen såklart. Men journalistik är ett framtidsyrke och det finns säkert massvis med arbetstillfällen som väntar på Metros mycket kompetenta medarbetare.

Kan inte mer än att hålla med. Framtiden ser oerhört ljus ut.

(Jag återkommer senare varför det blev som blev inom media med en lägesbeskrivning från gymnasiet 1995.)
Citera
2019-08-09, 20:15
Medlem
Juholks avatar
Men NEEEEJJ!!! Hur ska man nu kunna spela 'Bög eller Blatte'???
Metro hade ju alltid minst en fetstilad artikel på förstasidan med en bög eller blatte. Inte sällan bögar OCH blattar. Vääääldigt sällan var förstasidan fri från bögar & blattar, cirka lika låg sannolikhet som 0/grön i roulette.
Trots att bögar utgör <2% av befolkningen och blatte-blattar <10%.
Så man skickar en praktikant eller YH/KY-nisse eller liknande till tågstationen 1km bort. Vederbörande lägger blaskan med framsidan ner på fikabordet. Sedan bettar man och vinnaren kan bli rejält rik.
Saknar denna vardagens spänning
Citera
2019-08-09, 20:19
Medlem
Det enda bra i metro var rocky.
Citera
2019-08-09, 20:51
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Jag tycker att det är tråkigt att en gratis tidning läggs ned, jag förstår inte varför ni gnäller här, är det för att leka tuff eller vad? Det var ju frivilligt att plocka upp tidningen.

För att något är gratis innebär inte det att jag gillar det. Metro var sådär OK när den först kom, eller åtminstone prisvärd. Men med tiden blev den allt sämre. Det blev en ren propagandaskrift för postmarxistisk identitetspolitik med kraftigt vinklade och selektiva "nyheter" som gick till obehagliga angrepp mot allt och alla som inte delade deras åsikter.

Nu har jag förvisso ingen aning om vad du står politiskt, men ponera att det istället vore en nazistisk propagandaskrift som stod uppställd överallt, stora löpsedlar med swastikor och artiklarna med uppmaningar om att gasa judar och starta världskrig. Men att den vore gratis och frivillig att plocka upp och läsa. Hade du då uppskattat om den lagts ner? Jag hoppas det, jag hade åtminstone det.
Citera
2019-08-09, 20:54
Medlem
negerapans avatar
Fan, brukade alltid lösa deras korsord på frukostrasten.
Det enda vettiga med den tidningen.
Citera
2019-08-09, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Förr kanske det fanns ett värde i Metro som gratistidning. Numera finns ju allt på nätet och en gratistidning slösar både på miljön sett till framställning till nedskräpning.

Metro var ok förr innan de gick PK-galna. Efter de senaste årens lögner från den skräptidning det blev så är det en bra dag idag.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in