2019-08-09, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Vet utredarna med säkerhet att LW överhuvudtaget kom hem efter joggingturen?
Hon kanske tog en tur till SD och satt och planerade inför Norgeresan med medresenärerna på sin telefon och där uppstod ett bråk med SD som urartade?
Det kan förklara mobilens fyndplats ( om det är mobilen som hittats )
De kanske vandrade i osämja nedåt mot LW och där i närheten av planket drog MG in henne och resten vet vi.
Men då borde han inte skickat digitalt att han ville möta henne. Då var hon ju redan där..
Citera
2019-08-09, 16:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
(Nedan är spekulationer och det andra stycket är en repris)
Eftersom IB är en advokat med skinn på näsan och van att representera grova brottslingar, så tror jag att han råder sin klient att ligga lågt så länge det går och inte ifrågasätta så mycket. Istället siktar han/de nog in sig på de eventuella luckor som kan tänkas finnas i en kommande FUP. Han har nog även löpande sett till att teorier om alternativa GM har lagts fram för att förhala utredningstiden.

Jag tror detta och spekulerar om att SD med advokat IB, HD, JG och svärföräldrarna är högst medvetna om att SD:s dagar i frihet börjar rinna mot sitt slut och anledningen till att han fortfarande går fri är att det råder plats-, kompetens- och tidsbrist för att dra igång ett åtal. Han kanske t o m har erkänt vid förhör, men allt ska "sys ihop" och kunna styrkas med teknisk bevisning vid en rättegång. Ingen har bråttom och SD har lovat att inte fly? HD, JG och svärföräldrarna är också medgörliga och slipper därmed att åtalas för medhjälp?

Men om SD hade erkänt, skulle han verkligen få vara ute i det fria då?

Jag tror som du att advokaten inte ser någon anledning nu att ifrågasätta så mycket. Kanske de har ett ess i rockärmen, men jag misstänker att advokaten inte ger så väldigt mycket för de teorier som MGM kommer upp med.
Varför skulle han vilja att klienten sitter inne med hela svaret och väntar tills åtal?
Jag gissar att MGM ( om det stämmer som MV har sagt) tycker att han är smart. Smartare än sin advokat kanske.
Så att vara advokat till MGM kan ha sina svårigheter när man ser att det finns mycket som pekar på klienten, men att klienten har en massa egna teorier och ändrar sin historia allteftersom.
Tur för Gm att IB är rutinerad. Säkert en vanlig strategi bland misstänkta.
Citera
2019-08-09, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Vet utredarna med säkerhet att LW överhuvudtaget kom hem efter joggingturen?
Hon kanske tog en tur till SD och satt och planerade inför Norgeresan med medresenärerna på sin telefon och där uppstod ett bråk med SD som urartade?
Det kan förklara mobilens fyndplats ( om det är mobilen som hittats )
De kanske vandrade i osämja nedåt mot LW och där i närheten av planket drog MG in henne och resten vet vi.

God eftermiddag @Medimera

Gällande den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018, befann sig därstädes Hjärsta-kvinnan inom sin bostadsrätt, adresserad på Byalagsg*tan, klockan 🕙22:25 och därnäst klockan🕙22:49 samt klockan🕙22:52

Till observandum, mer information kommer till detta ovan skrivet.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-09, 16:50
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God eftermiddag @Medimera

Gällande den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018, befann sig därstädes Hjärsta-kvinnan inom sin bostadsrätt, adresserad på Byalagsg*tan, klockan 🕙22:25 och därnäst klockan🕙22:49 samt klockan🕙22:52

Till observandum, mer information kommer till detta ovan skrivet.

Mvh/ @JokerMannen

Ja som jag trott hela tiden att hon la all sin energi denna kvällen på att förbereda inför sonens 13-årsdag ,eller hur ?
Okej att hon "var tvungen" att snacka med sina Norgeresenärer inför resan ,MEN eftersom hon själv hade bett om en fördröjning utav rese-dag så antar jag att hela hennes energi förövrigt låg på sonens födelsedag därav paketinslagning mm. Hon brukade ju göra räkmackor och tårta på egen hand så antar att hon hade fullt upp ?

Vad tror Du i den saken Jokermannen ?
Senast redigerad av landbandy 2019-08-09 kl. 17:07.
Citera
2019-08-09, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja som jag trott hela tiden att hon la all sin energi denna kvällen på att förbereda inför sonens 13-årsdag ,eller hur ?
Okej att hon "var tvungen" att snacka med sina Norgeresenärer inför resan ,MEN eftersom hon själv hade bett om en fördröjning på rese-dag så antar jag att hela hennes energi förövrigt låg på sonens födelsedag därav paketinslagning osv. Hon brukade ju göra räkmackor och tårta på egen hand så antar att hon hade fullt upp , tror inte Du ,Jokermannen ?

God eftermiddag @landbandy

Du har totalt missuppfattat det som jag tidigare framförde inom mitt inlägg till @Medimera.

Du måste lära dig att läsa utifrån det som står skrivet, eljest uppstår att du missförstår.

Till observandum, jag är mycket väl medveten om, att Lena Wesström, och då, vid det aktuella tillfället under den sena måndags-kvällen slog in sina födelsedagspaket till "Minimannen's" då kommande bemärkelsedag för den 15 Maj år 2018. Jag känner också till den sortens inslagnings-papper hon använde och snören, tejp samt skriv-etiketter.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-09, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Inte enligt mig utan enligt EGT.

Tack så mycket @smokeonthewater, och förlåt mig för att jag kallade dig genom min tro, att vara lite eljest.

Det var just, precis dit som jag ville komma, det vill säga, @EnGodTanke.

Till observandum, det du tidigare fick ta del av och läsa inom mitt inlägg, var helt korrekt.

Mvh/ @JokerM@nnen
Citera
2019-08-09, 17:26
Medlem
landbandys avatar
Citat:
God eftermiddag @landbandy

Du har totalt missuppfattat det som jag tidigare framförde inom mitt inlägg till @Medimera.

Du måste lära dig att läsa utifrån det som står skrivet, eljest uppstår att du missförstår.

Till observandum, jag är mycket väl medveten om, att Lena Wesström, och då, vid det aktuella tillfället under den sena måndags-kvällen slog in sina födelsedagspaket till "Minimannen's" då kommande bemärkelsedag för den 15 Maj år 2018. Jag känner också till den sortens inslagnings-papper hon använde och snören, tejp samt skriv-etiketter.

Mvh/ @JokerMannen

Hej igen Jokermannen .

Så mycket feltänk är det väl ändock inte ?

Tänkte att de tidpunkter Du nämnde till MediMera är de telefonsamtal som LW haft ? Och emellan dessa ringningar så har hon haft fullt upp med inslagning utav paket och liknande till sin son?

Det jag ville komma fram till att hon antagligen inte hade en tanke på att ge sig ut den där kvällen !

Hon hade redan genomfört sin utevistelse tidigare på dagen , med sin joggingtur så allt kretsade vid denna senare tidpunkt vid Ar*ns födelsedag ?

Visst ?
Citera
2019-08-09, 17:35
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Nej exakt. Det är väl en utav de saker som ligger SD i fatet. Där är vi överens.

Eftersom du av för utredningen ovidkommande emotionella skäl negligerar relevant information så låt mig omformulera mig.

Om man inte vill bli misstänkt för mord ska man nog inte ha en historik av att upprepade ggr varit i slagsmål med och anmält BO.
Citera
2019-08-09, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Eftersom du av för utredningen ovidkommande emotionella skäl negligerar relevant information så låt mig omformulera mig.

Om man inte vill bli misstänkt för mord ska man nog inte ha en historik av att upprepade ggr varit i slagsmål med och anmält BO.

Vem eller vilka tänker du på då? Enda jag vet som stämmer in på att ha hotat, trakasserat och fysiskt gått på LW är SD.
Citera
2019-08-09, 18:11
Medlem
Gällande Lördagen den 19 Maj år 2018, så upptäcktes, av två stycken privatpersoner, en stillaliggande människokropp på magen bakom ett bullerplank inom Nya Hjärsta och Örebro Län. Detta skedde approximativt klockan🕞14:30 och klargjordes för Rättsväsendet klockan🕞14:33.

Polisen inkom först till den då aktuella upptäckts-plasten bakom själva bullerplanket, därefter tillkallades Kriminaltekniker och ganska därnäst inkom RättsLäkarna till platsen.

Till observandum, RättsLäkarna från RättsMedicinalverket, kunde vid det då aktuella tillfället ganska snabbt konstatera att den avlidna [döda] människokroppen var kraftigt däven 💦💀💦 och hade därtill en ganska grov lik-odör ♨💀♨ och att den då avlidna människokroppen var oidentifierbar ... vilket i sin tur bör förstås, utan tilläggande förklaringar.

Till nytt observandum, gällande lik-odör, så handlar det om utsöndring, det vill säga, vad kroppen producerar efter döden har inträffat, och vidare framåt.

Till ytterligare ett observandum, den då avlidna människokroppen, hade varit liggande bakom bullerplanket 4 dygn och 15 timmar drygt, innan den genom dåvarande observation upptäcktes av två stycken privatpersoner liggandes på magen bakom ett bullerplank.

Vinden hade till mycket stor del legat åt fel håll, och därför kändes ingen starkt emanerande lik-lukt.

Vid det då aktuella tillfället när kroppen först observerades av RättsLäkarna, fanns det en hel del myror 🐜🐜🐜

Mvh/ @JokerMannen

komplettering: Den avlidna människokroppen var däven redan efter 24 timmar, och blev därefter dävnare med tiden som gick, fram till det, att upptäckten gjordes.
Citera
2019-08-09, 19:02
Medlem
Citat:
Gällande Lördagen den 19 Maj år 2018, så upptäcktes, av två stycken privatpersoner, en stillaliggande människokropp på magen bakom ett bullerplank inom Nya Hjärsta och Örebro Län. Detta skedde approximativt klockan🕞14:30 och klargjordes för Rättsväsendet klockan🕞14:33.

Polisen inkom först till den då aktuella upptäckts-plasten bakom själva bullerplanket, därefter tillkallades Kriminaltekniker och ganska därnäst inkom RättsLäkarna till platsen.

Till observandum, RättsLäkarna från RättsMedicinalverket, kunde vid det då aktuella tillfället ganska snabbt konstatera att den avlidna [döda] människokroppen var kraftigt däven 💦💀💦 och hade därtill en ganska grov lik-odör ♨💀♨ och att den då avlidna människokroppen var oidentifierbar ... vilket i sin tur bör förstås, utan tilläggande förklaringar.

Till nytt observandum, gällande lik-odör, så handlar det om utsöndring, det vill säga, vad kroppen producerar efter döden har inträffat, och vidare framåt.

Till ytterligare ett observandum, den då avlidna människokroppen, hade varit liggande bakom bullerplanket 4 dygn och 15 timmar drygt, innan den genom dåvarande observation upptäcktes av två stycken privatpersoner liggandes på magen bakom ett bullerplank.

Vinden hade till mycket stor del legat åt fel håll, och därför kändes ingen starkt emanerande lik-lukt.

Vid det då aktuella tillfället när kroppen först observerades av RättsLäkarna, fanns det en hel del myror 🐜🐜🐜

Mvh/ @JokerMannen

komplettering: Den avlidna människokroppen var däven redan efter 24 timmar, och blev därefter dävnare med tiden som gick, fram till det, att upptäckten gjordes.

Hur går det med PMet till mig, herr Joker?
Ska du fortsätta ignorera det jag skrev och hoppas att ingen ifrågasätter dig mer?
Citera
2019-08-09, 20:27
Medlem
Cocinellas avatar
För första gången sen trådens start har jag inte läst på en månad.

Har det hänt nåt under tiden? 🧐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in