2019-08-08, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God morgon @Sh.Holmes

Vad är den egentliga anledningen till att du undviker att svara på mina frågor, som jag tidigare har ställt till dig ?

Fråga 1: ) Har du någon kännedom om PJ hade någon kontakt med HD under den sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 ?

Fråga 2: ) Du påstår att inte "Ärtan" någon gång under måndags-kvällen befann sig inom sin moder's bostadsrätt ? (inkluderar även under natten)

Fråga 3: ) Är du införstådd i varför polisen misstänkte människorov, och att hon inte hade försvunnit från sin bostadsrätt frivilligt ?

Fråga 4: ) Vad är det egentligen som kan göra dig själv så tvärsäker, på att det var Stef*n Davidss*n som bringade livet om Hjärsta-kvinnan ?

Fråga 5: ) Har du någon aning om vem det var som intensivt uppvaktade Hjärta-kvinnan, och fick sina känslor obesvarade ?

Mvh/ @JokerMannen

Ett litet tips i all välmening kan ju vara att själv svara på lite frågor. Då känns det nog lite naturligare för andra att svara även dig.

T.ex. så hade ju jag frågan angående om SD haft digital kontakt och velat stämma träff med LW under mordnatten. Den lämnades därhän.

Att utröna av dina senaste inlägg här så får jag känslan utav att din teori bygger på ett samarbete mellan PJ och HD. Är det korrekt uppfattat?
Citera
2019-08-08, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Den frågan skulle jag också vilja ha svar på.

Enligt KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding, har jag ingen som helst rätt att lämna ut den uppgiften, till varken dig @CarlJanne75 via PM, eller inom den öppna tråden. Det finns många medlemmar som skrivit PM till mig för att få svar på den frågan.

Till observandum, jag har tidigare skrivit inom mina inlägg, vilket jag står för, att NW har absolut ingenting med sin moder's död att göra, och pojken har ett vattentätt alibi för mordtiden.

Mvh @JokerMannen
Citera
2019-08-08, 09:30
Medlem
Citat:
God morgon @Carinha78

Obs ! .... inlägget här ovan sett inom den gråa citat-rutan var skrivet av dig till medlemmen @Sh.Holmes, men jag går in här och svarar.

Det finns endast två sidor i detta fallet,

Antingen, skriver @JokerMannen osanningar, eller så är det medlemmen @Sh.Holmes som gör det ?

Båda kan inte vara sannfärdiga och båda, kan heller inte ljuga, till observandum, eftersom vi skriver olika.

En av dem är osannfärdig, och en av dem är sannfärdig.

Till observandum, beträffande ordet "Grisögon" och som endast kommit från medlemmen @Sh.Holmes riktat mot Stef*n Davidss*n, är ett rent pejorativ, och anledningen är subjektiv.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: det är upp till var och en, att tro på vad den vill Ds.
Godmorgon själv, JM!
Tack för din kommentar! Jag har absolut inget emot att få synpunkter och kommentarer från trådens mer alerta deltagare, men när konton som gång efter annan ger sig på mina inlägg och ändå aldrig kommer nånvart, utan istället får lämna diskussionen "tomhänt", ser jag det som ett medvetet trådförstörande. Trist.

När det gäller din fråga ang trovärdighet alt sanningsenlighet vill jag försöka svara diplomatiskt.
Du har helt rätt i att JM resp Den Store Detektiven inte båda samtidigt kan vara sannfärdiga i en fråga där de stå på varsin sida.
Låt mig därför uttrycka mig enligt följande: Den som mha egenpåhittad "ögondiagnostik" anser sig kunna avgöra ansvar för ett begånget brutalt mord, den har inte mitt fulla förtroende.
Trodde f ö att skallmätningarna sen länge var utrangerade ur vetenskapen. Men Den Skarpsinnige tycks ha skaffat sig en helt egen nisch i kriminalkabinettet..
Citera
2019-08-08, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ett litet tips i all välmening kan ju vara att själv svara på lite frågor. Då känns det nog lite naturligare för andra att svara även dig.

T.ex. så hade ju jag frågan angående om SD haft digital kontakt och velat stämma träff med LW under mordnatten. Den lämnades därhän.

Att utröna av dina senaste inlägg här så får jag känslan utav att din teori bygger på ett samarbete mellan PJ och HD. Är det korrekt uppfattat?

Beträffande frågan, som tidigare var, och fortfarande är ställd till medlemmen @Sh.Holmes har inte med någon teori att göra, ej heller bygger den på någon sådan. Det är en rak fråga som var ställd till vederbörande och som gällde om ifrågavarande har någon kännedom beträffande, om PJ och HD hade någon kontakt under måndags-kvällen den 14 Maj år 2018.

Till observandum, den egentliga anledningen till att medlemmen @Sh.Holmes undviker att svara, trotts att jag faktiskt till råga på allt har itererat frågorna, beror helt enkelt på att vederbörande inte vill kännas vid sanningen, sådan som den är.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-08, 10:03
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
/../
Innan trådläsningen tittade jag in i det enorma fotogalleri SD har på sin GC-sida och slogs av att mellan höstarnas inträde -14 och -15 syns inte HD på bilderna. Var det under den perioden hon var långtidssjukskriven och relationen mellan SD-LW blev gränsöverskridande? Jag undrar hur HD egentligen mådde när SD kallade S*oftis för Fru D*avidsson... www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=4ba455eb-f66e-4dcd-a063-d7176e0ef401&IID=84cbb398-848b-48da-8b04-86dc64cccba8
/../

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Undrar om det inte är HD som står bakom LW på bilden.

Ja, det verkar vara HD som är "Fru D*vidsson" av bilden att döma.
Citera
2019-08-08, 10:11
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
/../
Fråga 1: ) Har du någon kännedom om PJ hade någon kontakt med HD under den sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 ?
/../

Syftar du på personlig eller digital kontakt?
Citera
2019-08-08, 10:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag tar till protokollet att du väljer att inta rollen som Watson i relation till Den Store Detektiven. Varför?
Och varför gå i diskussion med mig öht?
Dina ihopfantiserade frågor blir rätt tröttsamma.
Själv svarar du oftast inte på frågor.

Citat:

Om du hade bemödat dig med att på allvar läsa vad jag skriver, så skulle du [kanske?] se att jag ingenstans skriver att nån påstår att SD borde föras direkt i fängelse. Du flamsar!
Jag ställer kontot Sh.Holmes frågan om h*n, just h*n, anser att SD kunde föras direkt i fängelse. Skälet till att jag undrar hänger förstås diekt ihop med att det kontot ju sen länge och öppet i tråden, har drivit tesen att SD är skyldig till mordet på LW.
Sh.Holmes är inte ensam om att tro att SD är GM.
Mellan den åsikten och din fråga om hen tycker att "SD borde föras direkt till fängelse" finns bara dina fantasier.
Din fråga är helt irrelevant och verkar mest baserad på vad du fantiserar ihop att andra kanske tycker.

Citat:
Den som mha egenpåhittad "ögondiagnostik" anser sig kunna avgöra ansvar för ett begånget brutalt mord, den har inte mitt fulla förtroende.
Trodde f ö att skallmätningarna sen länge var utrangerade ur vetenskapen. Men Den Skarpsinnige tycks ha skaffat sig en helt egen nisch i kriminalkabinettet..
Ännu mera fantasier om saker som ingen tidigare har nämnt.
Citera
2019-08-08, 10:29
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Varför kritiserar du medlemmen @Carinah78 för ?

@Carinah78 är en medlem inom detta forumet som har betydligt mer innanför pannbenet än de flesta.

Lägg ner dravlet och lär dig respektera andra människor om du nu själv vill bli respekterad.

Tror du, att du möjligtvis kan bidra tråden med något relevant gällande mordet på Lena Wesström , vad jag egentligen menar är följande sagt, hur vore det, om du gjorde någonting annat, än att bara leka spyfluga, och istället skrev lite om dina egna tankar kring mordet på Lena Wesström ?

Här kommer en liten fråga till dig, och som följande lyder:

Vad tror du själv egentligen hände Hjärsta-kvinnan under den sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 ?

Mvh/ @JokerMannen
Håller med dig, Carinah är mycket intellektuell.
Vad jag tror är hände är att SD tog personlig kontakt med LW efter chatten.
Om det var fler personer inblandade är nog mycket möjligt.
Håller även med dig, "as you judge, you will be judged".
Så ja jag tycker vi ska hålla god ton och respektera varandra.
Citera
2019-08-08, 10:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Jo jag har förstått att du vill att jag skall röja mina källor. Vilket jag inte kommer göra. Så det står var och en fritt att själva bedöma trovärdigheten på dessa grunder. Men du missade flera postare som vittnar om samma sak. Den informationen fanns i tråden långt innan mitt inträde och är förstås svår att tvätta bort. Framför allt när flera utav varandra oberoende personer vittnar om samma sak. Du kunde lämna förslaget till SD att man inte bör hota och trakassera människor. Fast nu är det ju för sent förstås.

Men i slutändan är det främst ett mord vi vill ha löst.

Att man i ett tidigt skede riktar blickarna mot SD är inget konstigt enligt mig. Åtminstone inte så fort man anar att ett brott har begåtts. Vad det verkar så har det sedan inte funnits anledningen att se åt något annat håll även om man till synes verkar ha jobbat både brett och noggrant. De flesta verkar ense att det var rätt att gå på SD först. Även de som tror att han är oskyldig. Typiskt att sedan sakna alibi när den kvinna man hotat skulle råka gå och bli mördad. Vilken osis!

På vilket sätt har jag förvärvat mig ilska gentemot SD redan innan detta mordet? Det tål nog en förklaring anser jag.

Dina källor är bara intressanta i den bemärkelsen att du redan röjt dom i den fetade posten längst ner.

Eftersom du precis som du gjorde nu, i dina i övrigt för fallet innehållslösa svar med envishet som en papegoja upprepat att SD utsatt LW för citat "extremt grova saker" "grova hot och trakasserier" i din iver att få MGM att framstå som mördare så bör du om du lägger vikt vid att vara trovärdig försöka belägga dom mycket tveksamma uppgifterna och inte reflexmässigt hänvisa till redan avslöjade källor.

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Du verkar insatt. Kan du nämna något om vilka källorna är som utanför tråden vittnat om grova hot/trakasserier?

Citat:
Inte närmare än flera närstående till LW.
Om jag får komma med en möjlig förklaring till det uppseendeväckande snabba utpekande av MGM på plats i LWs bostad på morgonen så är det en närstående som upprört och kraftfullt pekat ut SD för brottet som inte uppdagats ännu på flera dagar.

Dom för utredningen tidigt vilseledande uippgiferna har sedan som viskingsleken växt till en trådsanning av ett frenetiskt upprepande i tråden av framförvallt dig och Sh.Holmes
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-08 kl. 10:52.
Citera
2019-08-08, 10:32
Medlem
Citat:
Beträffande frågan, som tidigare var, och fortfarande är ställd till medlemmen @Sh.Holmes har inte med någon teori att göra, ej heller bygger den på någon sådan. Det är en rak fråga som var ställd till vederbörande och som gällde om ifrågavarande har någon kännedom beträffande, om PJ och HD hade någon kontakt under måndags-kvällen den 14 Maj år 2018.

Till observandum, den egentliga anledningen till att medlemmen @Sh.Holmes undviker att svara, trotts att jag faktiskt till råga på allt har itererat frågorna, beror helt enkelt på att vederbörande inte vill kännas vid sanningen, sådan som den är.

Mvh/ @JokerMannen

Du vet mycket väl att PJ och HD hade kontakt och fortfarande har.
Citera
2019-08-08, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Dina källor är bara intressanta i den bemärkelsen att du redan röjt dom i den fetade posten längst ner.

Eftersom du precis som du gjorde nu, i dina i övrigt för fallet innehållslösa svar med envishet som en papegoja upprepat att SD utsatt LW för citat "extremt grova saker" "grova hot och trakasserier" i din iver att få MGM att framstå som mördare så bör du om du lägger vikt vid att vara trovärdig försöka belägga dom mycket tveksamma uppgifterna och inte reflexmässigt hänvisa till redan avslöjade källor.

Rosamund refererade till Schazz som är den enda, mig veterligen, som postat den informationen. Och detta med hänvisning till någon dom hade talat med någon som... ja du hör själv.

Informationen om SD:s trakasserier kommer ifrån flera håll och många olika postare i tråden. Att du väljer att tro på ovanstående och sedan vilt fäkta och försöka hota bort understående säger nog en hel del om din agenda. Trakasserierna gör inte SD per automatik till en mördare men däremot den mest trovärdiga kandidaten utan konkurrens för egen del.

Jag har inte outat någon. Bara pekat i vilken riktning de ligger.

Mitt förslag är att du går och lyssnar på lite Lundell i stället. Verkar vara musik i din smak.
Citera
2019-08-08, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Du och dina smileys.
Har du fortfarande inte förstått att JokerMannen har en viss insyn i mordfallet?

Nu svarar jag på min egen kommentar.

Carinah78, vänligen förvräng inte mitt inlägg med att jag har sagt att JokerMannen är insatt i mordutredningen.
Det är stor skillnad på vad jag säger och vad du vill få det till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in