2019-08-08, 23:09
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Kom just fram till ett avsnitt där Sheb*ni, per Bleckberry den 17 januari, skriver till AJ:

bror folk säger nu det är han smutsen som tog bilden på han dära, dom kan vara, det kan vara lika bra var fåret som skickade han den lilla och sålde han för han der träffade en brud som fåret är tillsammans med, sån, sån avundsjuk jävel. Det var samma sak han gjorde på mig, han anklagade mig för att ha träffat hans tjej. Sen har han försökt o få mig till rg" Och det tolkar vi som Rosengård. "men jag hann före och högg han”.

Sedan den 26/1:
jag antar att pengarna är redo men att en ung kille ska inte dö och han ska komma undan”.

Detta förefaller ju som om mordet på BO var för att han sålt 26-åringen.

Men sedan, efter skjutningen av denna tråds BO den 30/1 skriver AJ tlll S:

"tro mig alla är glada mer än dig spec, speciellt han som skjut fel kille, han sikta bara huvudet brösten."

Detta talar istället för teorin att 16-åringen sköts av samma person som sköt BO.

Sammantaget tolkar jag det här som att Ob*id sköts av misstag för att de trodde att han var AA. De är störda av misstaget och angelägna om att AA inte ska överleva nu när de skjutit en liten kille i försöken att ta livet av honom. De skyller tom felskjutningen på AA genom att säga att han lurade dit killen för att han skulle skjutas istället som en hämnd för att han varit med hans brud. Vilket är direkt löjligt för den som läst FUPen.

Är skytten K*rrar? *=a
Citera
2019-08-09, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Är skytten K*rrar? *=a

Har inte läst allt än så får gissa att de var de två göteborgarna. Tror K körde bilen som plockade upp killarna när de lämnade moppen.
Citera
2019-08-09, 01:23
Bannlyst
Citat:
Har inte läst allt än så får gissa att de var de två göteborgarna. Tror K körde bilen som plockade upp killarna när de lämnade moppen.
Är inte T*ha en av skyttarna?
*A
Citera
2019-08-09, 01:26
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Efter skjutningen av 16-åringen ballade han ur helt. Det finns dock vittnesmål om att han förändrades efter knivskärningen och att han var paranoid redan innan Ob*id sköts.

Kan det bero på att ett antal män tog sig in i AAs lägenhet medan AAs svåger var där?
Citera
2019-08-09, 03:08
Medlem
Citat:
Kan omöjligt vara den långe göteborgaren det har dom dragit slutsats för. Nära 188 cm är ingen av gärningsmännen.
Citera
2019-08-09, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konto334
Är inte T*ha en av skyttarna?
*A

Citat:
Ursprungligen postat av Lkare87
Kan omöjligt vara den långe göteborgaren det har dom dragit slutsats för. Nära 188 cm är ingen av gärningsmännen.

De polisen misstänker för mord är T*h* El *li och *hm*d J*w*d. Att den sistnämnde är organisatör står väl klart men jag tycker det är osäkert om han var med. K*rr*r och Momm3 misstänks för medhjälp respektive medhjälp alternativt stämpling.
Citera
2019-08-09, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Kan det bero på att ett antal män tog sig in i AAs lägenhet medan AAs svåger var där?

Han hade ju goda skäl att vara nojig. Han fick ju hjälp att flytta runt, fick inbrott i två lägenheter och den gången svågern var där, satt han själv inlåst på toaletten. Tycker allt verkar falla tillbaka på knivhuggningen som kan ha varit pga att han var så svartsjuk att han betedde sig som en idiot. S som ville ha honom dödad verkar vara rätt galen; är efterlyst för ännu ett mord och verkar gilla att folk blir skjutna. Talar även om att göra slut på bröderna Osm*n.
Citera
2019-08-09, 04:19
Bannlyst
Citat:
De polisen misstänker för mord är T*h* El *li och *hm*d J*w*d. Att den sistnämnde är organisatör står väl klart men jag tycker det är osäkert om han var med. K*rr*r och Momm3 misstänks för medhjälp respektive medhjälp alternativt stämpling.
Jag hänger inte med här, Jawad är ju den som planerar mordet och anlitar 2 personer som utför det, Taha och en till som jag kan ännu inte bekräfta , lite ostämt här de många som är inblandade verkar det som, Karrar? Chauffören till bilen som väntar eller mördaren nr2?
Citera
2019-08-09, 08:24
Medlem
Citat:
Kom just fram till ett avsnitt där Sheb*ni, per Bleckberry den 17 januari, skriver till AJ:

bror folk säger nu det är han smutsen som tog bilden på han dära, dom kan vara, det kan vara lika bra var fåret som skickade han den lilla och sålde han för han der träffade en brud som fåret är tillsammans med, sån, sån avundsjuk jävel. Det var samma sak han gjorde på mig, han anklagade mig för att ha träffat hans tjej. Sen har han försökt o få mig till rg" Och det tolkar vi som Rosengård. "men jag hann före och högg han”.

Sedan den 26/1:
jag antar att pengarna är redo men att en ung kille ska inte dö och han ska komma undan”.

"tro mig alla är glada mer än dig spec, speciellt han som skjut fel kille, han sikta bara huvudet brösten."

Detta talar istället för teorin att 16-åringen sköts av samma person som sköt BO.

Sammantaget tolkar jag det här som att Ob*id sköts av misstag för att de trodde att han var AA. De är störda av misstaget och angelägna om att AA inte ska överleva nu när de skjutit en liten kille i försöken att ta livet av honom. De skyller tom felskjutningen på AA genom att säga att han lurade dit killen för att han skulle skjutas istället som en hämnd för att han varit med hans brud. Vilket är direkt löjligt för den som läst FUPen.
Precis den sista teorin stämmer. Dem ville döda ahmedBO men utav misstag dödade dem ahmedObaid. Alla har samma jacka canadagoose parajumpers och dessutom uppdragen luva. Bakifrån ser alla likadana ut. Systern säger oxå ii förhör får ni tag på ahmedObaids mördare så. Får ni tag ii min brors. Mördare också
Citera
2019-08-09, 08:25
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne

Han borde reagerat på göteborgs dialekt då. Om det var Göteborgare
Citera
2019-08-09, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Är skytten K*rrar? *=a
Tror taha är misstänkt för mord. Momme för anstiftan alt. Medhjälp. Dem andra två minns jag inte.
Citat:
Vem är göteborgarna?
Citera
2019-08-09, 11:24
Moderator
Mappings avatar
Citat:

Sedan den 26/1:

Bra sammanfattning och jag håller helt med dig i din analys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in