Han borde reagerat på göteborgs dialekt då. Om det var Göteborgare
Jag kan minnas fel, men har för mig att ddet i förhören med AA står att han trodde det var en av Drivhall killarna, Mick eller något som ledde inbrottet, men det kan ju ha varit fel.
”Bror han vet hur dom ror sig allt vart dom sover allt for han fransken e med may 24 klart de e latt bror vi ar ensama letar sjalva efter han sant vi hade chansen sist men e glad naim kom fram for ifran ingen stans poliser stannade alla cykel banor mc snut de va mkt skumt jag misstanker naim ringde tipsa polisen df alla kom delade sig varje horn och horungen sagt till marko och faret att t va med 180 nar jag sag honom han avbryt sitt. Jobb tank t han e med nikola dom for ta faret. De gick olika rykte men fuck dom vi hoppas pa idag bror och de far bli med 30moped kopte en igar for 180 e knas sa bast 30moped ingen kommer misstanka nat"
Tolkar detta till svenska:
Bror, han vet hur dom rör sig och var dom sover, för han Momme är med Maysem 24 timmar per dygn. Klart det är lätt bror. Vi är ensamma och letar själva efter honom. Sant, vi hade chansen sist, men är glada att Naim kom fram, för från ingenstans kom poliser och stannade på alla cykelbanor. Mc-snut var det. Mycket skumt. Jag misstänker att Naim ringde och tipsade polisen eftersom de kom och spred sig till varje hörn, och även att horungen sagt till Marko och fåret att T var ute med lätt motorcykel. När jag sa till honom avbröt han sitt jobb. Tänkte han var med Nikola och dom för att ta fåret. Det gick olika rykten men fuck dom. Vi hoppas på idag bror och det får bli med 30-moped. Köpte en igår eftersom motorcykel är olämpligt. Bäst med 30-moped, ingen kommer att misstänka något.
Enligt polisen är ”T” T*h*. Vem Nikola är framgår inte men Maysem tror det är N Grub1s1c och ”dom” borde då syfta på Lindängengrabbarna.
De polisen misstänker för mord är T*h* El *li och *hm*d J*w*d. Att den sistnämnde är organisatör står väl klart men jag tycker det är osäkert om han var med. K*rr*r och Momm3 misstänks för medhjälp respektive medhjälp alternativt stämpling.
Längmässigt passar taha och jawad in, Som. Skytt. Mahmoud (kusinen) såg även allting, och beskriver skyttarna som en smalare (gissar på taha) han som ville därifrån och körde moppen och en lite tjockare mulligare (jawad) som sköt för att sen återvända och skjuta igen.