Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
Jag har läst hela bilagefilen och drygt 3700 sidor in i huvudprotokollet. Det finns ju mycket tydliga indicier mod J*wad och M0mm3 lär ju ligga illa till om M*ysem vittnar. Domstolarnas beviskrav är ju så vansinnigt höga vid gängbrott att jag, än så länge, inte är övertygad om att någon annan än M0mm3 döms. Förutsatt att någon vittnar.
Om jag ska spekulera så går allt detta tillbaka till den knivskärning av BO som skedde 2014. BO golade till polisen men tog sedan tillbaka allt efter att ha fått 100.000 kr av Sheb*ni och en till som var de som knivade. Ärendet lades då ned.
Det måste ha svidit bra att behöva betala de pengarna och om BO sedan gick runt och snackade om händelsen i flera år måste det ha retat gallfeber på S. BO var en knarkare och fyllskalle som hade svårt att hålla käft. S bodde i Abu-Dhabi och anlitade av allt att döma AJ som torped.
När det gäller skjutningen av M*ysem så är det väl troligt att det var AJ även då. Om det fanns skottpengar på M tillsammans med hans bror eller om skjutningen av M var en hämnd för att han försökt skydda BO är osäkert. Kanske bägge. Verkar som om de hade tänkt plocka M och BO samtidigt.
Det sorgliga i de hela är, varför i helvete vågar ingen vittna? Det är en nära vän en broder en son och en pojkvän de handlar om? Pappan säger vänd er till hans vänner hans vännet säger vänd er till hans familj hans syster säger vänd er till hans flickvän. Jaa jag fattar man vågar inte vittna pga vad som kan komma att hända. Men ta ert pick och pack och lämna skithålan rosengård de inte direkt så att dem lämnar ett doktor jobb med en fem miljoners villa på limhamn. 🤦🏽♀️
Såhär har jag fattat mordet på ahmed.
Ahmed hade konflikt med salam ang. Hans ex helin som skrev till flera andra killar. Detta slutade med att ahmed höggs. Salam ville trotsallt döda ahmed. detta skulle ahmed moghrabi (som körde på en kvinna och barnvagn ii vansinneskörningen i malmö) hjälpa till med. Han ringde då ut ahmedBO (dem har inte haft kontakt och träffats på
ca. 4-5 månader) helt plötsligt och vill ses. AhmedBO berättar i förhör att han inte litar på ahmedMoghrabi och att han kanske velat sälja honom. Mitt under deras träff dödas 16åringa ahmedObaid. Meningen var väll att AhmedMoghrabi skulle lura AhmedBO
till platsen men att man av misstag skjutit AhmedObaid då dem endå alla likna varandra med canada goose patajumersjacka och luva.
Detta nämns på sms flera ggr att man råkat döda den lille och att ahmed har tur och komit undan döden flera ggr.
Nästa försök blir då denna gången. Hans trygga zon. SayedMoghrabi är hos honom, pantar hans skyddsväst, och dödar honom.
Ngt som är. Jääävligt märkligt är, jag undrar om alla på området viste att ahmed faktiskt skulle dödas?
På övervakningsbilderna står folk och bilar som hänger där. Precis 15 30 sekunder innan mordet drar ALLA från platsen och endast ahmed syns i kameran. Skytten smyger upp bakom och skjuter.