2019-08-08, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Var det denna tjejen det var bråk om från början, mellan Sh*bani och Jazz?
Eller hur är hon inblandad ?
Nej. Exet helin
Citera
2019-08-08, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Här kommer en kort uppdatering. Nu har jag kommit till delen med förhör av alla misstänkta runt 4400 sidor in i FUPen. Hittills har inget snackat direkt, i alla fall inte kommit med något intressant. Det är uppenbart att två saker har blivit avgörande i utredningen:
  • Man har lyckats låsa upp den Blackberry som Ahm*d Jawad hade när han greps
  • Man har en salig tur i att flera av de misstänkta redan var avlyssnade i en annan utredning

I Blackberryn SMSar Jawad med en massa folk och alla använder användarnamn som inte har en direkt koppling till deras riktiga namn. Polisen har gjort ett hästjobb i att koppla ihop samband mellan fysiska personer och användarnamn ii Blackberry/mail. Exempel: användaren Jaguar skriver till en annan person att han är och tvättar bilen. Nästan samtidigt säger Jawad detta till någon annan ii ett avlyssnat samtal. Jag vill hävda att man utan någon som helst tvekan lyckats bevisa vilken användare som är vilken. Och, våra kära kriminella hänger ju inte direkt i IT-säkerhets-delen här på Flashback om man säger så. Jawad och S*lam skriver helt öppet om mordet i sina Blackberry SMS/mail. Utan tvekan S*lam som beställt mordet för 50.000 EURO och att det är Jawad som har planerat allt. Han beskriver ingående för S*lam hur skyttarna sköt, vilka vapen som användes etc. S*lam skriver också att det var han som knivhögg Abdulaziz (han blev ju svårt knivhuggen 2014 har jag för mig). Det verkar som att K*rrar var den som körde Os*ms bil med mördarna i efter dådet.
Hur man lyckats para ihop dessa nicknames är väll för att man avlyssnat deras privata telefoner en längre tid tillbaka. Och som du säger så skriver t. Ex hatab jag rastar hunden och i annat ärrende finns de ngn som haft span o rastat hunden osv 😂

Tragiskt att dessa mördare hade gått fria om man inte hade lyckats öppna upp blackberryn. Undra hur många mördare som kommit undan just pga den tabben för polisen inte har dem verktygen utan skickat de till norge. Efter 2år🤦🏽‍♀️
Citera
2019-08-08, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jag har läst hela bilagefilen och drygt 3700 sidor in i huvudprotokollet. Det finns ju mycket tydliga indicier mod J*wad och M0mm3 lär ju ligga illa till om M*ysem vittnar. Domstolarnas beviskrav är ju så vansinnigt höga vid gängbrott att jag, än så länge, inte är övertygad om att någon annan än M0mm3 döms. Förutsatt att någon vittnar.

Om jag ska spekulera så går allt detta tillbaka till den knivskärning av BO som skedde 2014. BO golade till polisen men tog sedan tillbaka allt efter att ha fått 100.000 kr av Sheb*ni och en till som var de som knivade. Ärendet lades då ned.

Det måste ha svidit bra att behöva betala de pengarna och om BO sedan gick runt och snackade om händelsen i flera år måste det ha retat gallfeber på S. BO var en knarkare och fyllskalle som hade svårt att hålla käft. S bodde i Abu-Dhabi och anlitade av allt att döma AJ som torped.

När det gäller skjutningen av M*ysem så är det väl troligt att det var AJ även då. Om det fanns skottpengar på M tillsammans med hans bror eller om skjutningen av M var en hämnd för att han försökt skydda BO är osäkert. Kanske bägge. Verkar som om de hade tänkt plocka M och BO samtidigt.
Det sorgliga i de hela är, varför i helvete vågar ingen vittna? Det är en nära vän en broder en son och en pojkvän de handlar om? Pappan säger vänd er till hans vänner hans vännet säger vänd er till hans familj hans syster säger vänd er till hans flickvän. Jaa jag fattar man vågar inte vittna pga vad som kan komma att hända. Men ta ert pick och pack och lämna skithålan rosengård de inte direkt så att dem lämnar ett doktor jobb med en fem miljoners villa på limhamn. 🤦🏽‍♀️

Såhär har jag fattat mordet på ahmed.

Ahmed hade konflikt med salam ang. Hans ex helin som skrev till flera andra killar. Detta slutade med att ahmed höggs. Salam ville trotsallt döda ahmed. detta skulle ahmed moghrabi (som körde på en kvinna och barnvagn ii vansinneskörningen i malmö) hjälpa till med. Han ringde då ut ahmedBO (dem har inte haft kontakt och träffats på
ca. 4-5 månader) helt plötsligt och vill ses. AhmedBO berättar i förhör att han inte litar på ahmedMoghrabi och att han kanske velat sälja honom. Mitt under deras träff dödas 16åringa ahmedObaid. Meningen var väll att AhmedMoghrabi skulle lura AhmedBO
till platsen men att man av misstag skjutit AhmedObaid då dem endå alla likna varandra med canada goose patajumersjacka och luva.

Detta nämns på sms flera ggr att man råkat döda den lille och att ahmed har tur och komit undan döden flera ggr.

Nästa försök blir då denna gången. Hans trygga zon. SayedMoghrabi är hos honom, pantar hans skyddsväst, och dödar honom.

Ngt som är. Jääävligt märkligt är, jag undrar om alla på området viste att ahmed faktiskt skulle dödas?

På övervakningsbilderna står folk och bilar som hänger där. Precis 15 30 sekunder innan mordet drar ALLA från platsen och endast ahmed syns i kameran. Skytten smyger upp bakom och skjuter.
Citera
2019-08-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Ja, han skulle välj träffa någon av fulbröderna då? Så det var väl en fälla och de sköt fel människa.
Precis så var de.
AhmedMoghrabi hör av sej från ingenstans och vill ses. EN fälla. Det är vinter alla har uppdragna huvor och parajumers canadagoose. Man sköt fel person.
Citera
2019-08-08, 17:54
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Hur man lyckats para ihop dessa nicknames är väll för att man avlyssnat deras privata telefoner en längre tid tillbaka. Och som du säger så skriver t. Ex hatab jag rastar hunden och i annat ärrende finns de ngn som haft span o rastat hunden osv 😂

Tragiskt att dessa mördare hade gått fria om man inte hade lyckats öppna upp blackberryn. Undra hur många mördare som kommit undan just pga den tabben för polisen inte har dem verktygen utan skickat de till norge. Efter 2år🤦🏽‍♀️

Precis. Om man inte haft kombinationen av Blackberryn och avlyssningen hade man aldrig kommit i mål tror jag.
Citera
2019-08-08, 18:19
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Jag har läst hela bilagefilen och drygt 3700 sidor in i huvudprotokollet. Det finns ju mycket tydliga indicier mod J*wad och M0mm3 lär ju ligga illa till om M*ysem vittnar. Domstolarnas beviskrav är ju så vansinnigt höga vid gängbrott att jag, än så länge, inte är övertygad om att någon annan än M0mm3 döms. Förutsatt att någon vittnar.

Om jag ska spekulera så går allt detta tillbaka till den knivskärning av BO som skedde 2014. BO golade till polisen men tog sedan tillbaka allt efter att ha fått 100.000 kr av Sheb*ni och en till som var de som knivade. Ärendet lades då ned.

Det måste ha svidit bra att behöva betala de pengarna och om BO sedan gick runt och snackade om händelsen i flera år måste det ha retat gallfeber på S. BO var en knarkare och fyllskalle som hade svårt att hålla käft. S bodde i Abu-Dhabi och anlitade av allt att döma AJ som torped.

När det gäller skjutningen av M*ysem så är det väl troligt att det var AJ även då. Om det fanns skottpengar på M tillsammans med hans bror eller om skjutningen av M var en hämnd för att han försökt skydda BO är osäkert. Kanske bägge. Verkar som om de hade tänkt plocka M och BO samtidigt.

Jag är igenom hela FUPen nu. Jag skulle säga att J*wad är rökt. Jag har inte superkoll på straffrätten i praktiken, d.v.s. exakt hur mycket, och vilken, bevisning krävs för att fälla någon. Men, den tömda Blackberryn + avlyssningen är extremt komprometterande för J*wad.

Momme sitter ju redan för medhjälp till mord för att kallat ut M*ysem. Jag är lite tveksam till om M*ysems vittnesmål räcker för att fälla honom för mordet på Abdulaziz. Momme har absolut försökt sälja ut Abdulaziz men jag tror inte att man i FUPen kan utläsa att det var han som fick Abdulaziz att ställa sig där vid sopstationerna, eller?

Jag tror ingen annan i detta mål fälls. Inga vapen har hittats, och teknisk bevisning saknas helt. Inget DNA osv. vad jag minns det. Lite konstigt att inga vittnen (eller polisen själva) kunde komma med förslag på namn på skyttarna efter att ha sett bilder/övervakningsfilm på dem. Eller har jag missat nåt? Någon som kollat bildmaterialet som har några kommentarer? Skyttarna hade i alla fall varit smarta nog att välja neutrala kläder, till skillnad från odågan Drivhall och andra i Ahmeto-caset.
Citera
2019-08-08, 18:30
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Det sorgliga i de hela är, varför i helvete vågar ingen vittna? Det är en nära vän en broder en son och en pojkvän de handlar om? Pappan säger vänd er till hans vänner hans vännet säger vänd er till hans familj hans syster säger vänd er till hans flickvän. Jaa jag fattar man vågar inte vittna pga vad som kan komma att hända. Men ta ert pick och pack och lämna skithålan rosengård de inte direkt så att dem lämnar ett doktor jobb med en fem miljoners villa på limhamn. 🤦🏽‍♀️

Ja, det är riktigt illa. Tror en del av det går tillbaka till skillnaden mellan svenska skuld-kulturen och skam-kulturen som gäller i mellanöstern. Sedan vill väl väldigt få bli uthängda som golare när en FUP väl kommer ut.

Citat:
Såhär har jag fattat mordet på ahmed.

Ahmed hade konflikt med salam ang. Hans ex helin som skrev till flera andra killar. Detta slutade med att ahmed höggs. Salam ville trotsallt döda ahmed. detta skulle ahmed moghrabi (som körde på en kvinna och barnvagn ii vansinneskörningen i malmö) hjälpa till med. Han ringde då ut ahmedBO (dem har inte haft kontakt och träffats på
ca. 4-5 månader) helt plötsligt och vill ses. AhmedBO berättar i förhör att han inte litar på ahmedMoghrabi och att han kanske velat sälja honom. Mitt under deras träff dödas 16åringa ahmedObaid. Meningen var väll att AhmedMoghrabi skulle lura AhmedBO
till platsen men att man av misstag skjutit AhmedObaid då dem endå alla likna varandra med canada goose patajumersjacka och luva.

Detta nämns på sms flera ggr att man råkat döda den lille och att ahmed har tur och komit undan döden flera ggr.

Ja, jag håller med dig, det känns som att det gått till precis så. Dock undrar jag hur i hela friden S*lam kan tycka att det är värt 50.000 EURO för att klippa Abdulaziz? Knivskärningen skedde 2014, kan den konflikten verkligen hänga kvar och vara motiv nog för att mörda honom? Hm...

Citat:
Ngt som är. Jääävligt märkligt är, jag undrar om alla på området viste att ahmed faktiskt skulle dödas?

På övervakningsbilderna står folk och bilar som hänger där. Precis 15 30 sekunder innan mordet drar ALLA från platsen och endast ahmed syns i kameran. Skytten smyger upp bakom och skjuter.

Jag reagerade också på det. Något vittne, minns inte vem, sa att det var väldigt vanligt att det kunde stå 50 personer på en plats och några minuter sedan var alla borta. Man var på väg till kunder etc. Det konstiga är väl att just Abdulaziz hänger kvar och ingen annan. Varför försvann inte hann också därifrån - han som var så paranoid och gick runt och sa till alla att han kände på sig att han skulle dö? Mycket märkligt.
Citera
2019-08-08, 20:06
Medlem
Citat:
Ja, jag håller med dig, det känns som att det gått till precis så. Dock undrar jag hur i hela friden S*lam kan tycka att det är värt 50.000 EURO för att klippa Abdulaziz? Knivskärningen skedde 2014, kan den konflikten verkligen hänga kvar och vara motiv nog för att mörda honom? Hm...

Det känns märkligt. Det enda jag kan tänka mig är att BO har fortsatt att tjata om händelsen sedan dess. Han blev ju alkoholiserad pga denna, så uppenbarligen tog den honom hårt. Om S betalat en golare för att han ska hålla käft men denne fortsätter att berätta om händelsen till höger och vänster...

Så gör man inte ostraffat i den världen.
Citera
2019-08-08, 20:31
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Det känns märkligt. Det enda jag kan tänka mig är att BO har fortsatt att tjata om händelsen sedan dess. Han blev ju alkoholiserad pga denna, så uppenbarligen tog den honom hårt. Om S betalat en golare för att han ska hålla käft men denne fortsätter att berätta om händelsen till höger och vänster...

Så gör man inte ostraffat i den världen.

Hm...fast som jag minns det av att läsa FUPen så får jag intrycket att Abdulaziz började dricka först efter mordet på Ob*id, att det var en effekt av att han blev nojig och paranoid och inte att han drack kopiösa mängder redan efter 2014. Enligt det rättsmedicinska undersöka ingen hade han spår av cannabis i blodet men inga andra "vanliga" droger.

En teori skulle kunna vara att det är en kombination av den gamla beefen med Patron och att Abdulaziz av någon märklig anledning tog foto på Ob*id och började sprida det via sociala medier. Många verkar tycka att detta var VÄLDIGT fult gjort, och vissa trodde ju till och med att Abdulaziz var gärningsmannen också p.g.a. fotot.
Citera
2019-08-08, 21:28
Medlem
Citat:
Jag är igenom hela FUPen nu. Jag skulle säga att J*wad är rökt. Jag har inte superkoll på straffrätten i praktiken, d.v.s. exakt hur mycket, och vilken, bevisning krävs för att fälla någon. Men, den tömda Blackberryn + avlyssningen är extremt komprometterande för J*wad.

Momme sitter ju redan för medhjälp till mord för att kallat ut M*ysem. Jag är lite tveksam till om M*ysems vittnesmål räcker för att fälla honom för mordet på Abdulaziz. Momme har absolut försökt sälja ut Abdulaziz men jag tror inte att man i FUPen kan utläsa att det var han som fick Abdulaziz att ställa sig där vid sopstationerna, eller?

Jag tror ingen annan i detta mål fälls. Inga vapen har hittats, och teknisk bevisning saknas helt. Inget DNA osv. vad jag minns det. Lite konstigt att inga vittnen (eller polisen själva) kunde komma med förslag på namn på skyttarna efter att ha sett bilder/övervakningsfilm på dem. Eller har jag missat nåt? Någon som kollat bildmaterialet som har några kommentarer? Skyttarna hade i alla fall varit smarta nog att välja neutrala kläder, till skillnad från odågan Drivhall och andra i Ahmeto-caset.
Jah, dock är jue alla telefoner avstänga just under dådet mot ahmed. Detta räckte jue för att få alla fällda för morden på vår krog och bar ii gbg. Inez ringer exempelvis karrar stup ii kvarten och likaså tahas tjej. Telefonerna avstängda. Jag har inte läst allt ännu men tahas tjej är ju kristen och i hennes mobil tömning kan man se att hon sökt på ''att döda inom kristendomen''

Ingen tung bevisning som håller ii rätten men ja, varför skulle man ens söka på en sådan sak strax innan ens kille blir misstänkt för ett mord🙄
Citera
2019-08-08, 21:39
Medlem
Citat:
Hm...fast som jag minns det av att läsa FUPen så får jag intrycket att Abdulaziz började dricka först efter mordet på Ob*id, att det var en effekt av att han blev nojig och paranoid och inte att han drack kopiösa mängder redan efter 2014. Enligt det rättsmedicinska undersöka ingen hade han spår av cannabis i blodet men inga andra "vanliga" droger.

En teori skulle kunna vara att det är en kombination av den gamla beefen med Patron och att Abdulaziz av någon märklig anledning tog foto på Ob*id och började sprida det via sociala medier. Många verkar tycka att detta var VÄLDIGT fult gjort, och vissa trodde ju till och med att Abdulaziz var gärningsmannen också p.g.a. fotot.

Efter skjutningen av 16-åringen ballade han ur helt. Det finns dock vittnesmål om att han förändrades efter knivskärningen och att han var paranoid redan innan Ob*id sköts.
Citera
2019-08-08, 22:54
Medlem
Kom just fram till ett avsnitt där Sheb*ni, per Bleckberry den 17 januari, skriver till AJ:

bror folk säger nu det är han smutsen som tog bilden på han dära, dom kan vara, det kan vara lika bra var fåret som skickade han den lilla och sålde han för han der träffade en brud som fåret är tillsammans med, sån, sån avundsjuk jävel. Det var samma sak han gjorde på mig, han anklagade mig för att ha träffat hans tjej. Sen har han försökt o få mig till rg" Och det tolkar vi som Rosengård. "men jag hann före och högg han”.

Sedan den 26/1:
jag antar att pengarna är redo men att en ung kille ska inte dö och han ska komma undan”.

Detta förefaller ju som om mordet på BO var för att han sålt 26-åringen.

Men sedan, efter skjutningen av denna tråds BO den 30/1 skriver AJ tlll S:

"tro mig alla är glada mer än dig spec, speciellt han som skjut fel kille, han sikta bara huvudet brösten."

Detta talar istället för teorin att 16-åringen sköts av samma person som sköt BO.

Sammantaget tolkar jag det här som att Ob*id sköts av misstag för att de trodde att han var AA. De är störda av misstaget och angelägna om att AA inte ska överleva nu när de skjutit en liten kille i försöken att ta livet av honom. De skyller tom felskjutningen på AA genom att säga att han lurade dit killen för att han skulle skjutas istället som en hämnd för att han varit med hans brud. Vilket är direkt löjligt för den som läst FUPen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in