2019-08-09, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är helt otroligt vilka historier SD:s försvarare hittar på för att förklara att han är oskyldig.
Polisen arbetar inte på det sättet.

Om det skulle vara som du säger så har du stjälpt utredningen rätt mycket med det här inlägget.
Vill du som brukar försvara SD verkligen göra det?

Om du har fått ovanstående info så låter det som om det är en fantasi som SD har knåpat ihop för att försöka övertyga sina vänner om att han är oskyldig.

Nej EGT är lättlurad och hjärntvättad. SD och hans advokat har försökt få bort han som skäligen misstänkt under lång tid nu, och inte lyckats.
Otroligt korkad männsiska, denna EGT.
Citera
2019-08-09, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Nu ska jag sticka ut hakan lite.

Jag fick just en flashback efter ett samtal med en som har viss insikt i många händelser under utredningen på mordet på LW.

Fått hintar tidigare utan att förstått dom riktigt, kanske undermedvetet.

Jag tror att SD ligger. med sitt godkännande, kvar som skäligen för utredningens skull. Tror polisen jobbar på ett helt annat spår. Tror dessutom att polisen vet vem dom jagar.

NFC:s långa hanteringstider i all ära, men nu börjar det bli farsartat att hänvisa till det och att utredningen skickar fortfarande saker på analys.

Tror att SD:s advokat skulle bråka mer än det plikttrogna han gick ut med tidigare.

SD borde förhörts fler gånger med olika ingångar för att få honom ur balans eller försäga sig.

SD och HD:s ”bekymmersfria” liv borde vara mer ansträngt om SD kände sig trängd. (Ja, kan vara att han lever ut, för han kanske sitter inne sen).

Utredningen har inte gått ut i den utsträckning andra utredningar gör i media. Lite locket på.

Vissa rockader inom utredningen tillkom relativt snabbt efteråt, vilket svänger åt ett håll när det gäller vem dom tror är GM (tror jag).

Och nej, detta är inget jag vill fråga SD om.

" SD borde förhörts fler gånger med olika ingångar för att få honom ur balans eller försäga sig. "

Vet du hur många ggr han förhörts? Är de proffsiga utredare så väntar de med att förhöra honom tills övrig kartläggning är färdig och kontrollerad.

Det är nog snarare avsaknad av förhör som kan få en MGM ur balans eller stöddig för hen tror sig kunna gå fri.

Att det tar extra lång tid kan även bero på att SD och IB har serverat ett antal teorier som utredarna måste kolla upp. En form av förhalningstaktik innan den oundvikliga dagen kommer?
Citera
2019-08-09, 09:03
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Känns helt klart som om SDs advokat ligger lågt med flit. Klart att utredningen måste titta åt alla håll, men ngt sånt att att man frågar den skäligen misstänkte om han går med på att kvarstå som sådan fastän man skulle tro på en annan..... sorry, för mycket undermedvetet för mig.
Du missförstår nog 'EnGodTankes' inlägg här. Naturligtvis har man inte frågat SD om han vill stå kvar som skäligen misstänkt. Vad det handlar om är väl att SD kan tyckas indirekt finna sig i situationen, genom att t.ex. inte JO-anmäla Åsa Hiding eller begära en överprövning hos en högre åklagare. Tidigare överåklagare Sven-Erik Alhem tipsade ju om de här möjligheterna i intervjun i NA, men SD verkar alltså inte ha nappat. Om jag var i SD:s situation skulle jag göra precis som han, dvs. ligga lågt och låta rättsväsendet själv reda ur det här nu. Det är inte SD som har bollen.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-09 kl. 09:09.
Citera
2019-08-09, 09:10
Medlem
Citat:

Jag fick just en flashback efter ett samtal med en som har viss insikt i många händelser under utredningen på mordet på LW.

Jag tror att SD ligger. med sitt godkännande, kvar som skäligen för utredningens skull. Tror polisen jobbar på ett helt annat spår. Tror dessutom att polisen vet vem dom jagar.

NFC:s långa hanteringstider i all ära, men nu börjar det bli farsartat att hänvisa till det och att utredningen skickar fortfarande saker på analys.

Tror att SD:s advokat skulle bråka mer än det plikttrogna han gick ut med tidigare.

SD borde förhörts fler gånger med olika ingångar för att få honom ur balans eller försäga sig.

SD och HD:s ”bekymmersfria” liv borde vara mer ansträngt om SD kände sig trängd. (Ja, kan vara att han lever ut, för han kanske sitter inne sen).

Utredningen har inte gått ut i den utsträckning andra utredningar gör i media. Lite locket på.

Vissa rockader inom utredningen tillkom relativt snabbt efteråt, vilket svänger åt ett håll när det gäller vem dom tror är GM (tror jag).

Bra att du skriver "jag tror" så att ingen får för sig att du kommer med nyheter. Det är dina teorier och för mig låter de o-troliga. Hade någon annan varit intressant i utredningen borde MGMs klan ha
trumpetat ut det mer påtagligt. Tror jag.
Citera
2019-08-09, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Du missförstår nog 'EnGodTankes' inlägg här. Naturligtvis har man inte frågat SD om han vill stå kvar som skäligen misstänkt. Vad det handlar om är väl att SD kan tyckas indirekt finna sig i situationen, genom att t.ex. inte JO-anmäla Åsa Hiding eller begära en överprövning hos en högre åklagare. Tidigare överåklagare Sven-Erik Alhem tipsade ju om de här möjligheterna i intervjun i NA, men SD verkar alltså inte ha nappat. Om jag var i SD:s situation skulle jag göra precis som han, dvs. ligga lågt och låta rättsväsendet själv reda ur det här nu. Det är inte SD som har bollen.

Om EGT skriver att SD ligger kvar som skäligen med sitt godkännande så innebär det att han blivit tillfrågad och sagt ja. Så står det!
Makalöst att man skulle kunna välja att vara nedsvärtad ännu ett tag!
Citera
2019-08-09, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
De som kan ha tillgång till delar av handlingar utöver åklagaren och utredarna, kan vara någon som förhörts, någon anhörig, vän eller t ex ombud till förhörd.

Ja och det verkar som JM har fått information från LWs anhöriga och nära vänner.
Kanske har anhöriga bett om hjälp utöver utredningen.
Citera
2019-08-09, 09:32
Medlem
Citat:

Men skojar du?
Gett sitt godkännande att stå kvar som MG?
Du måste vara väldigt naiv.
Citera
2019-08-09, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det enda du vill verkar vara att få folk att avslöja detaljer för dig, vilka som vet vad osv, men tji får du

Ursäkta medimera, det är inte sant att PJ och HD hade kontakt på kvällen den 14, eller heller någon annan gång, förutom något irrelevant undantag, tex att HD ville logga cacher på sitt nya konto, cacher som hon själv aldrig varit i närheten av. Fusk, och det fick hon heller inte.

Jag skrev detta som en fälla åt JM och han klev rakt i den, han fabulerar och ljuger, han har ingen eller mycket litet kunskap.

Haha avslöjad, idiot. PJ har som ovan skrivits och förklarats inte haft kontakt med HD. Hoppas alla nu kan avfärda dig och inte ge dig den uppmärksamhet du desperat söker.

Vidare så NEJ, du kommer inte få uppgifter av mig i någon som helst fråga. Far och flyg nu ditt troll och bli till sten.

Det fetade.
Jag har funderat på en tid om mordet handlar om att LW var en plåga för HD,
fuskloggande som ställde till det för HD när dessa fuskloggar togs bort.
Någon kanske tröttnade på HDs gnäll och tog saken i egna händer.
Citera
2019-08-09, 09:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Om EGT skriver att SD ligger kvar som skäligen med sitt godkännande så innebär det att han blivit tillfrågad och sagt ja. Så står det!
Makalöst att man skulle kunna välja att vara nedsvärtad ännu ett tag!
Jag tolkar inte det 'EnGodTanke' skriver som att hen menar att man har frågat SD själv om han vill stå kvar som misstänkt. Sedan det här med att SD verkar finna sig i att vara under utredning utan att protestera är inget mysterium. Det kan naturligtvis ligga i den skäligen misstänktes eget intresse att han blir så noggrant utredd som det bara går. Särskilt i en sådan här situation där polis, åklagare och media tidigare gick ut rätt hårt och insinuerade att det t.o.m. skulle kunna finnas bevisning som pekade mot just honom.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-09 kl. 10:14.
Citera
2019-08-09, 09:43
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men skojar du?
Gett sitt godkännande att stå kvar som MG?
Du måste vara väldigt naiv.

Jag kan se två lägen som det skulle kunna vara möjligt i. Dels om HD är den skyldiga. Dels om den ena av cykeltjejerna vore hans äldsta dotter och hon tillsammans med en kompis ”tagit hand om den” som de tyckte hade förstört familjen Davidsson och som var orsak till att hennes mamma mådde dåligt.
Citera
2019-08-09, 10:35
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tolkar inte det 'EnGodTanke' skriver som att hen menar att man har frågat SD själv om han vill stå kvar som misstänkt. Sedan det här med att SD verkar finna sig i att vara under utredning utan att protestera är inget mysterium. Det kan naturligtvis ligga i den skäligen misstänktes eget intresse att han blir så noggrant utredd som det bara går. Särskilt i en sådan här situation där polis, åklagare och media tidigare gick ut rätt hårt och insinuerade att det t.o.m. skulle kunna finnas bevisning som pekade mot just honom.

Övre fetade; Hur i hela världen kan du "tolka" detta annorlunda än resten av världen?

Andra fetade; SD´s advokat har ju upprepade gånger försökt att få SD ej skäligen misstänkt, i NA har det skrivits att den misstänkte och dennes advokat, försöker ihärdigt få åklagaren dra tillbaka "skäligen". Så SD "finner" sig verkligen inte i det, är du helt verklighetsfrånvänd?
Citera
2019-08-09, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det fetade.
Jag har funderat på en tid om mordet handlar om att LW var en plåga för HD,
fuskloggande som ställde till det för HD när dessa fuskloggar togs bort.
Någon kanske tröttnade på HDs gnäll och tog saken i egna händer.

Fast nu är det ju inte HD som blev mördad, någon eller några tröttnade på LW.
Troligare är väl att den som tidigare hotat, trakasserat och misshandlat LW tog saken i egna händer?
HD är inblandad på något sätt, det håller jag med om.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2019-08-09 kl. 10:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in