Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Jag fick just en flashback efter ett samtal med en som har viss insikt i många händelser under utredningen på mordet på LW.
Fått hintar tidigare utan att förstått dom riktigt, kanske undermedvetet.
Jag tror att SD ligger. med sitt godkännande, kvar som skäligen för utredningens skull. Tror polisen jobbar på ett helt annat spår. Tror dessutom att polisen vet vem dom jagar.
Det är helt otroligt vilka historier SD:s försvarare hittar på för att förklara att han är oskyldig.
Polisen arbetar inte på det sättet.
Om det skulle vara som du säger så har du stjälpt utredningen rätt mycket med det här inlägget.
Vill du som brukar försvara SD verkligen göra det?
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
NFC:s långa hanteringstider i all ära, men nu börjar det bli farsartat att hänvisa till det och att utredningen skickar fortfarande saker på analys.
Tror att SD:s advokat skulle bråka mer än det plikttrogna han gick ut med tidigare.
SD borde förhörts fler gånger med olika ingångar för att få honom ur balans eller försäga sig.
Det har antagligen skett men jag förstår inte vad det har med din ovanstående teori att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
SD och HD:s ”bekymmersfria” liv borde vara mer ansträngt om SD kände sig trängd. (Ja, kan vara att han lever ut, för han kanske sitter inne sen).
Utredningen har inte gått ut i den utsträckning andra utredningar gör i media. Lite locket på.
Det har diskuterats många gånger i tråden.
Nuförtiden är locket mera på än det var för några år sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Vissa rockader inom utredningen tillkom relativt snabbt efteråt, vilket svänger åt ett håll när det gäller vem dom tror är GM (tror jag).
Och nej, detta är inget jag vill fråga SD om.
Om du har fått ovanstående info så låter det som om
det är en fantasi som SD har knåpat ihop för att försöka övertyga sina vänner om att han är oskyldig.