2019-08-09, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Det ser ut som att du fått tillgång till förhörsmaterial?

God kväll bästa-och-bäste @Dalaan's ... ja det är helt korrekt, och jag äger ingen rätt enligt KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding att inom tråden sprida efterfrågad information, som till exempel: vad anbelangar NW's alibi för den då aktuella mordkvällen måndagen den 14 Maj år 2018 och så vidare.

Ps: Om du har några speciella frågor som du vill ha svar på beträffande er @Dalaan's och gällande mordet på Lena Wesström, så är du hjärtligt välkommen att via PM ställa dina frågor till mig, ➡men till observandum, jag kommer så småningom att lägga ut vissa uppgifter inom tråden, och som jag sedan i min tur hoppas kunna diskutera vidare om med andra medlemmar som har något intresse för själva detta brutala och hänsynslösa mordet, på Lena Wesström Ds.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-09, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Det ser ut som att du fått tillgång till förhörsmaterial?

Du/Ni är den ende/a som med säkerhet kan avgöra det.

Tack för att du finns kvar i tråden.
(jag vet att jag missuppfattat vissa saker, sorry. my bad)
Citera
2019-08-09, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God kväll bästa-och-bäste @Dalaan's ... ja det är helt korrekt, och jag äger ingen rätt enligt KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding att inom tråden sprida efterfrågad information, som till exempel: vad anbelangar NW's alibi för den då aktuella mordkvällen måndagen den 14 Maj år 2018 och så vidare.

Ps: Om du har några speciella frågor som du vill ha svar på beträffande er @Dalaan's och gällande mordet på Lena Wesström, så är du hjärtligt välkommen att via PM ställa dina frågor till mig, ➡men till observandum, jag kommer så småningom att lägga ut vissa uppgifter inom tråden, och som jag sedan i min tur hoppas kunna diskutera vidare om med andra medlemmar som har något intresse för själva detta brutala och hänsynslösa mordet, på Lena Wesström Ds.

Mvh/ @JokerMannen

Jag är skeptisk till att du har insikt, så det jag är intresserad av nu är att bli övertygad.

Du får därför min tillåtelse att skriva PM till mig vad jag och/eller min sambo heter, och även namn på den/de som höll i förhöret. För att göra saken något lättare för dig så räcker det med mina initialer, min sambos initialer och första bokstaven i förnamnet på den/de som höll i förhöret.

Klarar du inte det misstänker jag att du förstår att du inte kommer lyckas övertyga mig om att du har någon insikt i detta fall.
Citera
2019-08-09, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du/Ni är den ende/a som med säkerhet kan avgöra det.

Tack för att du finns kvar i tråden.
(jag vet att jag missuppfattat vissa saker, sorry. my bad)

Ska försöka iallafall.

Ingen fara!
Citera
2019-08-09, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Sh.Holmes

Jag börjar att bli mer och mer fundersam över varför du hela tiden undviker att svara på mina tidigare ställda frågor till dig, kan det möjligtvis bero på att jag råkat trampa dig på en öm tå ?

Hur var det nu egentligen med "Ärtan" ... fanns vederbörande inom bostadsrätten den aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 ... eller befann sig ifrågavarande inom huset på B-V 13 ?

Mvh/ @JokerMannen

Jag behöver inte och tänker inte ge dig några svar idiot.
Du vet ju redan allt så varför ska jag svara... Eller?
Du har kommit med några påståenden som avslöjat dig.... eller står du fast med att PJ och HD hade kontakt på mordkvällen?
Att två barn sov hemma ovh inte bara mini?

Ps jag skulle överraskad om du svarar, och hur du ska komma ur din lögn och ditt fabulerande ds
Citera
2019-08-09, 07:48
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är en uppgift om när larmsamtalet inkom till polisen. Själva källan (Dalaan) till skriket har själv varit aktiv/läser i tråden och även redogjort vederhäftigt och detaljerat om själva skriket och att samtalet ringdes när dom i bil var på väg till andra sidan på motorvägen. Själva observationen av skriket gjordes alltså minuter tidigare. Dom for till Byalagsvägen/Rättarevägen och lyssnade för att ev höra/se något.

OM polisen då reagerat hade läget med stor sannolikt tagit en annan utveckling.

Dom fick ringa polisen åter en gång och blev kallad till förhör lördag/söndag efter LW funnits.

Använd sökfunktionen, för exakta uppgifter.

Men det där vet jag redan och är ju inte det jag frågar om.

Frågan (förenklad): Kan man som privatperson få ut uppgifter om larmsamtal från SOS Alarm/polis.
Citera
2019-08-09, 08:10
Medlem
De som kan ha tillgång till delar av handlingar utöver åklagaren och utredarna, kan vara någon som förhörts, någon anhörig, vän eller t ex ombud till förhörd.
Citera
2019-08-09, 08:13
Medlem
Nu ska jag sticka ut hakan lite.

Jag fick just en flashback efter ett samtal med en som har viss insikt i många händelser under utredningen på mordet på LW.

Fått hintar tidigare utan att förstått dom riktigt, kanske undermedvetet.

Jag tror att SD ligger. med sitt godkännande, kvar som skäligen för utredningens skull. Tror polisen jobbar på ett helt annat spår. Tror dessutom att polisen vet vem dom jagar.

NFC:s långa hanteringstider i all ära, men nu börjar det bli farsartat att hänvisa till det och att utredningen skickar fortfarande saker på analys.

Tror att SD:s advokat skulle bråka mer än det plikttrogna han gick ut med tidigare.

SD borde förhörts fler gånger med olika ingångar för att få honom ur balans eller försäga sig.

SD och HD:s ”bekymmersfria” liv borde vara mer ansträngt om SD kände sig trängd. (Ja, kan vara att han lever ut, för han kanske sitter inne sen).

Utredningen har inte gått ut i den utsträckning andra utredningar gör i media. Lite locket på.

Vissa rockader inom utredningen tillkom relativt snabbt efteråt, vilket svänger åt ett håll när det gäller vem dom tror är GM (tror jag).

Och nej, detta är inget jag vill fråga SD om.
Citera
2019-08-09, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
De som kan ha tillgång till delar av handlingar utöver åklagaren och utredarna, kan vara någon som förhörts, någon anhörig, vän eller t ex ombud till förhörd.
Japp och MGM förstås som vet vad som sas i t.ex. häktningsförhandlig.
Citera
2019-08-09, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke

Jag fick just en flashback efter ett samtal med en som har viss insikt i många händelser under utredningen på mordet på LW.

Jag tror att SD ligger. med sitt godkännande, kvar som skäligen för utredningens skull. Tror polisen jobbar på ett helt annat spår. Tror dessutom att polisen vet vem dom jagar.

NFC:s långa hanteringstider i all ära, men nu börjar det bli farsartat att hänvisa till det och att utredningen skickar fortfarande saker på analys.

Tror att SD:s advokat skulle bråka mer än det plikttrogna han gick ut med tidigare.

SD borde förhörts fler gånger med olika ingångar för att få honom ur balans eller försäga sig.

SD och HD:s ”bekymmersfria” liv borde vara mer ansträngt om SD kände sig trängd. (Ja, kan vara att han lever ut, för han kanske sitter inne sen).

Utredningen har inte gått ut i den utsträckning andra utredningar gör i media. Lite locket på.

Vissa rockader inom utredningen tillkom relativt snabbt efteråt, vilket svänger åt ett håll när det gäller vem dom tror är GM (tror jag).

Känns helt klart som om SDs advokat ligger lågt med flit. Klart att utredningen måste titta åt alla håll, men ngt sånt att att man frågar den skäligen misstänkte om han går med på att kvarstå som sådan fastän man skulle tro på en annan..... sorry, för mycket undermedvetet för mig.
Senast redigerad av Elsa2018 2019-08-09 kl. 08:33.
Citera
2019-08-09, 08:37
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Det är helt otroligt vilka historier SD:s försvarare hittar på för att förklara att han är oskyldig.
Polisen arbetar inte på det sättet.

Om det skulle vara som du säger så har du stjälpt utredningen rätt mycket med det här inlägget.
Vill du som brukar försvara SD verkligen göra det?

Citat:

Det har antagligen skett men jag förstår inte vad det har med din ovanstående teori att göra.

Citat:

Det har diskuterats många gånger i tråden.
Nuförtiden är locket mera på än det var för några år sedan.

Citat:

Om du har fått ovanstående info så låter det som om det är en fantasi som SD har knåpat ihop för att försöka övertyga sina vänner om att han är oskyldig.
Citera
2019-08-09, 08:41
Medlem
Citat:

Krävs lite mer kött på benen, dvs information, innan jag börjar överväga om denna informationen är korrekt eller kanske snarare att du bedömer den korrekt. Finns ju en del felaktigheter som du postat tidigare som sanning.

Att de kikat på fler potentiella GM är jag övertygad om och att utredningen har varit bredare än vad de som vill att SD skall vara oskyldig tror. Dock anser jag det inte vara något som pekar på att de har hittat ett bättre spår än SD. Att hans advokat ligger lågt kan ju lika gärna bero på att han känner på sig att hans klient är skyldig. Jag har också svårt att tro att man håller SD som skäligen misstänkt bara för skojs skull.

Hur vet vi hur många gånger man har förhört SD och när man gjorde det senast? Antingen har du en riktigt bra källa med insyn i utredningen för att kunna hävda detta eller så kommer infon ifrån SD själv och då känns det tveksamt i hur mycket sanning den innehåller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in