Citat:
Ursprungligen postat av
Niklasgl87
Konfrontationerna med de andra vittnena var försvaret med men de pekade ändå ut CP. Har du problem med det?
Naturligtvis! Det avgörande var nämligen inte försvarets närvaro eller frånvaro även om det i sig inte var oväsentligt. Läste du aldrig Christianssons kommentarer om hur vittnena i praktiken kom att manipuleras? Vilket hans vetenskapliga experiment visade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Niklasgl87
Jag har frågat dig ett par ggr om du kan bevisa att det inte var CP som mördade Palme men har inte fått något svar på det. Eftersom du är säker på att det inte var han så borde du ha bevis för det. Jag är inte säker på att CP var mördaren men är trött på alla som påstår att det absolut inte kunde varit han.
Men Niklas, var mer begåvad! Naturligtvis kan jag inte bevisa hans oskuld. Inte heller kan någon av oss bevisa att Tomas Quick inte mördade Johan Asplund, paret Steghius eller Therese. Men i båda fallen handlar det så uppenbart om rättsövergrepp. Vad jag hävdar är att Pettersson är den minst sannolike av de misstänkta som figurerat i den stora utredningen och att han aldrig borde ha åtalats. Frågan är faktiskt om inte åklagaren Helin själv medgav det i Marjasins utfrågning.