2019-08-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Nähä? Jag som blev helt övertygad om att det var exakt så det hade gått till.

Antar att Du driver med mig ,men faktiskt så är det ingen HIT att lifta med okända människor ....eller tycker du det ?

Men nu när jag tänker efter ...hmm...satt inte Patrik under någon vägtunnel (när en väg korsar en väg nedanför så bildar den övre vägen som ett tak ,där han satt enligt tråden ) ,då ett antal personer som körde bil förbi honom såg honom sitta där inunder ? Är ju inte lätt om man varit ute under hela natten att finna något slags skydd och under ett sådant där tak kan man ju finna lite lä ,eller hur!

Man kommer alltid undra över om det var så att han till slut försökte lifta hem ?
Jag kommer alltid tycka att Patrik verkar vara en sympatisk och snäll människa som inte på något sätt skulle behöva ha farit illa .Orättvist är livet ....

Senast redigerad av evaveva 2019-08-08 kl. 21:53.
Citera
2019-08-08, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Antar att Du driver med mig ,men faktiskt så är det ingen HIT att lifta med okända människor ....eller tycker du det ?

Men nu när jag tänker efter ...hmm...satt inte Patrik under någon vägtunnel (när en väg korsar en väg nedanför så bildar den övre vägen som ett tak ,där han satt enligt tråden ) ,då ett antal personer som körde bil förbi honom såg honom sitta där inunder ? Är ju inte lätt om man varit ute under hela natten att finna något slags skydd och under ett sådant där tak kan man ju finna lite lä ,eller hur!

Man kommer alltid undra över om det var så att han till slut försökte lifta hem ?
Jag kommer alltid tycka att Patrik verkar vara en sympatisk och snäll människa som inte på något sätt skulle behöva ha farit illa .Orättvist är livet ....

Nej, Patrik sågs inte av flera personer när han satt under en vägtunnel. En kvinna (inte ett antal personer) såg en person som gick på järnvägen ovanför V627 vid Klevsbacken. Om det var Patrik är okänt. Så sluta att förstöra tråden med hittepåobservationer.
Citera
2019-08-08, 23:12
Medlem
Citat:
Iofs så var det väl nylastade lastbilar som körde förbi där på vägen där han först ställde sin resväska intill något elskåp .Tänk om en lastbilschaffis erbjöd honom skjuts typ ner till Malmö eftersom denne skulle vidare sen över bron mot Danmark och ännu vidare med sin last ?
Men att denne lastbilschaffis inte var så trevlig som man kunnat tro utan efter en liten stund krävde av honom sin "
Fi-snobbenryggsäck " som chaffisen resolut slängde genom sitt lastbilsfönstret så att den hamnade där på andra sidan det dike som låg mellan vägen och ryggan ? För att bli av med all info om vem P var .
Sen vet man ju inte hur det gick sen ?
Kanske han inte lät P gå av där nära Malmö utan fortsatte över bron och vidare mot Belgien ?
(Spekulation)

IRL-OffTopick,men endå :
(Vet ju själv när jag hade varit hos en kompis till sena natta och hade min lilla svarta kattunge i famnen , och skulle knata hem ca 700 meter på en rak väg ,när just en polsk lastbilschaufför kom åkande på den öde vägen . Jag min idiot satte upp tummen för att få skjuss dessa meter för att komma hem fortare men istället frör att släppa av mig på den busshållsplats jag ropade till på! så körde han vidare ut mot en gammal grusväg som ligger intill ett industriområde . Han stannade vid en kulle fullt med högt gräs och gjorde närmanden ,men jag hoppade snabbt ut ut bilen (inte lätt att hoppa ner ur en lastbilshytt som är så långt upp från marken med det gjorde jag . Min lille katt ramlade ur famnen men jag sprang som bara den ,aldrig har hjärtat tickat så fort ,jag var livrädd ! Som tur var hade jag som barn bott i de där krokarna så jag visste en liten genväg ner till industriområdet ,en stig nerför kullen där ingen lastbil kan ta sig ,och medans han skulle ha tvingats backa ,vända och krångla snabbade jag mig fort som sjutton att springa vidare med andan i halsen ...mamma mia ,det var hemskt .
Som tur var kom jag till slut till civilisationen där jag bodde och allt gick väl ,men ack det är 50/50 det där med att lifta med lastbilar ...brrrr.

Dagen efter cyklade jag upp till stället där min stackars katt ramlade urt min famn ,når jag såg att ingen lastbil stod kvar så ropade jag på smulan ,och där var hon inunder en buske ,så glad jag blev att allt blev bra till slut .OFF-TOPIC ...men ville säga att sen dess försöker jag aldrig mer lifta med någon alls .Nope.)

Du menar att Patrik skulle ha hoppat in i en lastbil där hans väska hittades och att chaffisen sedan körde ut på en åker och slängde hans rygga? Trams! Det fanns ingen väg för lastbilar där.
Citera
2019-08-08, 23:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junglunsen
Du menar att Patrik skulle ha hoppat in i en lastbil där hans väska hittades och att chaffisen sedan körde ut på en åker och slängde hans rygga? Trams! Det fanns ingen väg för lastbilar där.

Jo, vägen kunde nyttjas av lastbilar, pågick dessutom någon form av bygge längs med vägen där ryggsäcken hittades, närmare järnvägen.

Och i änden av vägen där resväskan hittades fanns en entreprenadfirma, grävmaskiner etc.
Citera
2019-08-09, 00:13
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:

Ja, det kanske jag gjorde. Inte med teorin som sådan utan ditt sätt att fantisera iväg något slags händelseförlopp. Det i sig är väl inte fel heller... Fast när man gör det brukar man ju i alla fall ha en kropp eller starka indikationer på att ett brott begåtts. Nu vet vi inte ens om han är död.. (sannolikt, men vi vet inte med säkerhet) och så spånade du iväg i någon slags fantasi.

Kände du Patrik? Har du träffat honom? Antar inte eftersom du "tycker verkar vara". Och du har kommit på detta hur då? Du har sett några bilder på honom och läst hans föräldrars historier?
Låt mig gissa, du har varit med från början och i den fantastiska gruppen "hitta patrik" på facebook?
Citera
2019-08-09, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jo, vägen kunde nyttjas av lastbilar, pågick dessutom någon form av bygge längs med vägen där ryggsäcken hittades, närmare järnvägen.

Och i änden av vägen där resväskan hittades fanns en entreprenadfirma, grävmaskiner etc.
Ja, alltså ligger han inte i Hallsberg eller praktiserar som vildsvinsavföring i trakterna så är det ju sannolikt så han har tagit sig från Hallsberg. Efter den väg där sista väskan hittades. Antingen då med lastbil eller med tjuvåkt godståg. Annars skulle det ju med största sannolikhet finnas bekräftade observationer av honom. Skulle en svensk privatperson utan anknytning till honom plockat upp honom skulle det förr eller senare kommit fram. Är det han som ligger i Belgien är det med 139% säkerhet precis så det har gått till.
Citera
2019-08-09, 02:45
Medlem
En sak jag har klurat på länge - Har Patriks vänner någonsin uttalat sig i media eller här i tråden ang hans försvinnande? Uttalat sig ang hans psykiska(o)hälsa? Har Någon vän över huvud taget klivit fram någonsin ?

Jag följde den här tråden nitiskt i början men har inte hängt med på månader nu, så jag kan mycket väl ha missat något isf.
Men den första tiden, halvåret, så va det knäpptyst från vänkretsen. All info kom från föräldrarna.
Citera
2019-08-09, 07:41
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junglunsen
Nej, Patrik sågs inte av flera personer när han satt under en vägtunnel. En kvinna (inte ett antal personer) såg en person som gick på järnvägen ovanför V627 vid Klevsbacken. Om det var Patrik är okänt. Så sluta att förstöra tråden med hittepåobservationer.

Det där stämmer inte.
Fanns flera observationer med rätt tydlig beskrivning av en kille som liknade Patrik, morgonen efter försvinnandet vid tunneln och närheten av den.
Citera
2019-08-09, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cancancan
En sak jag har klurat på länge - Har Patriks vänner någonsin uttalat sig i media eller här i tråden ang hans försvinnande? Uttalat sig ang hans psykiska(o)hälsa? Har Någon vän över huvud taget klivit fram någonsin ?

Jag följde den här tråden nitiskt i början men har inte hängt med på månader nu, så jag kan mycket väl ha missat något isf.
Men den första tiden, halvåret, så va det knäpptyst från vänkretsen. All info kom från föräldrarna.

Jag håller med dej ,ingen som helst info omkring Patriks mående eller vad han sagt eller gjort fr o m båtresan till Gotland osv. Det verkar näst intill som om hans vänner hållit tand för tunga ,om det kanske är utav hänsyn till hans familj ?

Det var väl några i hans klass som pratade om att han var aningens nedstämd ,och att de oroat sig över honom ..men mer har inte skrivits härinne utav några vänner till honom ...
Citera
2019-08-09, 16:48
Medlem
Citat:
Jag håller med dej ,ingen som helst info omkring Patriks mående eller vad han sagt eller gjort fr o m båtresan till Gotland osv. Det verkar näst intill som om hans vänner hållit tand för tunga ,om det kanske är utav hänsyn till hans familj ?

Det var väl några i hans klass som pratade om att han var aningens nedstämd ,och att de oroat sig över honom ..men mer har inte skrivits härinne utav några vänner till honom ...
Men det är väl ändå inte flashback anhöriga och vittnen mfl ska rapportera sina observationer och reflektioner till? Jag gissar att det finns VÄLDIGT mycket som endast polis och närmast anhöriga känner till....
Citera
2019-08-09, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleibiza
Men det är väl ändå inte flashback anhöriga och vittnen mfl ska rapportera sina observationer och reflektioner till? Jag gissar att det finns VÄLDIGT mycket som endast polis och närmast anhöriga känner till....

Jo du har rätt ,tokigt tänkt utav mig ,sorry...

Men hur var det nu med den dära tatueringen ?

Den avlidne person som de funnit i Belgien ,är alltså tatuerad ?

Och enligt information skall inte Patrik ha någon tatuering alls ?

Har jag uppfattat det rätt då ?
Senast redigerad av evaveva 2019-08-09 kl. 17:03.
Citera
2019-08-09, 17:29
Medlem
Citat:
Jo du har rätt ,tokigt tänkt utav mig ,sorry...

Men hur var det nu med den dära tatueringen ?

Den avlidne person som de funnit i Belgien ,är alltså tatuerad ?

Och enligt information skall inte Patrik ha någon tatuering alls ?

Har jag uppfattat det rätt då ?
Ja, hans fantastiska mor som tydligen agerar helt normalt är skitsur på snuten för att dom talat om för henne att dom har en delvis match på DNA, men att personen har en tatuering. Det är uppenbarligen omöjligt att en kille i 20års åldern skaffat en sådan utan föräldrarnas vetskap. I synnerhet när han har någon form av livskris och dessutom bor runt 60 mil från föräldrarna... SÅ det är då inte Patrik. Av den orsaken... För det har morsan sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in