Citat:
Ursprungligen postat av
LorenaSanchez
Du får tänka på att någons barn alltid kommer vara dess barn hur vuxet det än är. Det låter som en mamma i kris, skulle inte säga att det ter sig märkligt faktiskt.
Visst är det så... Men det är så mycket annat. En känsla man får också. Och jag vet att jag inte är ensam om det. Hela den här jävla resan med Hitta Patrik gruppen och allt skit är en soppa. Jag mins inte mycket och kommer inte på något exempel nu. Men det står verkligen inte rätt till där.. Vad jag förstod hade väl familjen en del styre i HP gruppen. Hur man kan låta folk hålla på som dom gjorde där är ju helt skevt. Hade man droppat deras drömmar om att han drack paraplydrinkar på Bahamas och faktiskt var död (som han är) så kanske man hade hittat kroppen i Hallsberg. Men det är ju försent nu... Alla jävla "patrik obsar" till höger och vänster lär ju ha ställt till en hel del. Idioter som åkte runt på olika resecentrum och knacka rygg på varenda blond kobent pojke dom kunde se. Det var en enda stor jävla cirkus som jag är övertygad om faktiskt försvårade arbetet. Medium och skit, gamla batikhäxor som hade drömmar, satt och fantiserade ihop helt skeva grejer... Jag har följt rapporteringen i många liknande fall och även haft stor inblick i några försvinnanden av denna typ. Men detta tar priset...
Hela händelseförloppet känns ju konstigt också. Om inte jag mins fel väntade man väl till flera andra tåg kommit innan man larmade honom försvunnen, gör man det om misstänker psykos? Hela psykos-grejen känns som en slags krystad efterhandskonstruktion för att folk skall göra just det som står på flyern. Och kärringarna skall få fortsätta drömma om att han sitter på nån medelhavs ö, oskuldsfull, vacker och lycklig, som i en suddig filmsekvens med solnedgång, bredvid en god vän hållandes hand. Någon slags Jonatan från bröderna lejonhjärta grej, som sitter där och blickar lyckligt ut över havet.
Dom hör säkert nån jävla harpa i bakgrunden också.
Och det senaste uttalandet stärker som sagt hela den känslan också. "hej vi har en DNA match... En ung man med tatuering" -"jävla skitpoliser, min fina goa Jonat.. menar patrik har inga sådana djävulsting minsan". Nu har ju tanten säkert rätt i att det inte är Patrik. Men hur fan kan hon veta det, han bor 50-60 mil bort och är en bit över 20 år. Snarare så ger det bara mer frågetecken om denna knepiga familj om dom nu vet exakt vad som finns på deras 24 åriga sons nakna kropp. Istället för att ta det chill, hoppas på ett avslut så får hon nån jävla hybris och skyller klimathotet på någon stackars snut i Hallsberg, bara för att kroppen har en tatuering? Även om DNAat tydligen kan vara fel i detta läge så är det ju så nära ett genombrott man kan komma i detta fall sedan väskorna hittades. Och kärringen skall börja klaga på snuten för att dom delger henne information om att det finns en delvis matchande DNA i Belgien? Ursäkta mig, sörjande eller ej... Men jävla idiotkärring.
Ja... jag vet. Jag är ond och kall.. Sörjande stackars mamma. Men Som sagt, det har gått över två år nu och dom beter sig jävligt märkligt. Vad hade hon sagt till Aftonskiten.se om dom
inte delgav henne detta och efter 1,5 månad när arbetet är klart faktiskt konstaterar att det är Patrik, men höll käften om misstankarna, för att kroppen hade en jätte syndig tatuering? Hade det varit bättre då..