2019-08-07, 13:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Jag kommer ihåg en kille från plugget som fick svår schizofreni och levde som hemlös i köp-hamn -det var där han på nått sätt kände sig säker.

PL åkte inte till Köpenhamn eller Belgien, han klev av ett tåg i Hallsberg. Där slutar spåren.

Jag vet förstås inte, men jag antar att din skolkamrat åkte till Köpenhamn. Inte att han plötsligt försvann i någon annan stad i Sverige, men dök upp i Köpenhamn.
Citera
2019-08-07, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
PL åkte inte till Köpenhamn eller Belgien, han klev av ett tåg i Hallsberg. Där slutar spåren.

Jag vet förstås inte, men jag antar att din skolkamrat åkte till Köpenhamn. Inte att han plötsligt försvann i någon annan stad i Sverige, men dök upp i Köpenhamn.

Vad jag menar är att under en psykos uppstår ibland vanföreställningar om att man är förföljd vilket i sin tur leder till ett mycket starkt flyktbeteende där en människa i psykos kan gå mycket långt för att uppnå till 'mål', tex att vara utan sömn och mat för att istället prioritera 'flykten'. Men det där känner du säkert redan väl till.

Eftersom Patrik har försvunnit så plötsligt och där väskorna har blivit kvar och spåren slutar abrupt så står vi ju inför ett mysterium. Att han då osedd har lyckats ta sig från Hallsberg tycker jag passar bra in i det faktum att inget mer spår av honom är funnet. Det kan ju tom vara så 'enkelt' som att han har fått lift av en utländsk lastbilschafför som inte ta del av svensk media för att han på bara en dag ska ha lyckats ta sig osedd till Belgien.
Citera
2019-08-07, 14:04
Medlem
Citat:
Vad jag menar är att under en psykos uppstår ibland vanföreställningar om att man är förföljd vilket i sin tur leder till ett mycket starkt flyktbeteende där en människa i psykos kan gå mycket långt för att uppnå till 'mål', tex att vara utan sömn och mat för att istället prioritera 'flykten'. Men det där känner du säkert redan väl till.

Eftersom Patrik har försvunnit så plötsligt och där väskorna har blivit kvar och spåren slutar abrupt så står vi ju inför ett mysterium. Att han då osedd har lyckats ta sig från Hallsberg tycker jag passar bra in i det faktum att inget mer spår av honom är funnet. Det kan ju tom vara så 'enkelt' som att han har fått lift av en utländsk lastbilschafför som inte ta del av svensk media för att han på bara en dag ska ha lyckats ta sig osedd till Belgien.

Eller tagit ett annat tåg, Hallsberg är en knutpunkt. Det går att gömma sig på tåget.
Citera
2019-08-07, 14:14
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:

Jag är övertygad om att Patte ligger i närheten av platsen han senast sågs på.
Men OM han nu skulle ha lämnat Hallsberg i ett flyktbeteende, en psykos. Så har han åkt med en utländsk lastbil.

Jag tvivlar på att det är han i Belgien, men OM det är han så har han tagit sig dit genom att lifta.
Sen vet vi ju alla hur skumma alla dessa chaffisar är som ränner runt. I Synnerhet utländska... Tvångs-bögad och mördad. Osannolikt. Bedömer risken vara 0,036% att det är han. Är det han så har han åkt med en belgisk lastbil, blivit bögad och mördad av denna. Chaffören måste inte vara homosexuell heller, Patte såg ju lite feminin ut, räcker med att vara pervers och sexuellt frustrerad. Och skulle det då vara hans kropp så är risken att min hypotes stämmer 93,72%. Så där har ni det...
Citera
2019-08-07, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Jag är övertygad om att Patte ligger i närheten av platsen han senast sågs på.
Men OM han nu skulle ha lämnat Hallsberg i ett flyktbeteende, en psykos. Så har han åkt med en utländsk lastbil.

Jag tvivlar på att det är han i Belgien, men OM det är han så har han tagit sig dit genom att lifta.
Sen vet vi ju alla hur skumma alla dessa chaffisar är som ränner runt. I Synnerhet utländska... Tvångs-bögad och mördad. Osannolikt. Bedömer risken vara 0,036% att det är han. Är det han så har han åkt med en belgisk lastbil, blivit bögad och mördad av denna. Chaffören måste inte vara homosexuell heller, Patte såg ju lite feminin ut, räcker med att vara pervers och sexuellt frustrerad. Och skulle det då vara hans kropp så är risken att min hypotes stämmer 93,72%. Så där har ni det...
Din teori är inte helt osannolik. Det ligger en jättestor logistikcentral strax utanför Hallsberg, med mängder av lastbilar dygnet runt.
Citera
2019-08-07, 14:37
Moderator
Chantres avatar
Kan kroppen ha förts med vattenströmmarna till Belgien?
Citera
2019-08-07, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Din teori är inte helt osannolik. Det ligger en jättestor logistikcentral strax utanför Hallsberg, med mängder av lastbilar dygnet runt.
Ja.. Statistiskt sett så bör han väl dock ligga i närheten av Hallsberg. Men om han nu inte gör det och det skulle vara hans kropp, vilket jag betvivlar så ser jag den teorin som mest sannolik, tillsammans med att han hoppat på ett godståg och ligger någonstans efter en järnväg. Han behöver inte ens ha liftat. Han kan ju ha klivit upp på ett flak eller liknande. Därav också förklaringen till att man dumpar väskor. Skall man flaksurfa på lastbil eller tåg så är väskorna av den modell han hade inte ett alternativ att ta med sig. Vilket i sig kanske tyder på väskornas dumpande gör att chansen för att hoppat på en lastbil eller tåg ökar.

Men som sagt, visar det sig vara Patte i Belgien så har han åkt med lastbil, på något sätt. Belgiska lastbilar är inte direkt ovanligt.
Citera
2019-08-07, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Kan ingenting om vattenströmmar... Men vafan.
Nu vet vi ju inte skicket på kroppen... Men skulle det ens finnas någonting kvar alls mer än ben av en kropp som flyter runt i havet i över två år? Kroppen skulle nog inte ens bedömas som en kropp. Utan snarare kroppsdelar. Men jag är väl ingen expert i det ämnet förstås...

Då skulle han ha tagit sig till havet, västkusten möjligen då. Nu fans det väl förvisso Patrik obsar i Göteborg. Men det fanns det ju i princip hela landet. Så inget av det ökar väl chansen för att kunna stärka en sådan teori... Sen skulle han då ha åkt i vatten där, drunknat... åkt runt i två år och dykt upp i Belgien. I ett skick som bedöms som en "kropp" där man kan hitta DNA... Nä.
Citera
2019-08-07, 15:43
Medlem
Jag tror inte att det är Patrik som är hittad i Belgien, men man kan ju spåna ändå. Hallsberg är Sveriges största torr-hamn och transporterar gods på järnväg till t.ex. Belgien. Det är inte omöjligt att smyga sig ombord på någon av Green Cargos vagnar som står stilla på rangerbangården. Vissa vagnar är helt öppna med en grävskopa eller dumper lastad. Resan Hallsberg-Antwerpen tar ca 21 timmar.
Citera
2019-08-07, 15:46
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre

Det låter helt otroligt osannolikt.
Nu vet vi heller inte om det är i havet den här kroppen har anträffats, eller om det är i något annat vattendrag. Det har inte framgått. Notera även den lustiga detaljen att alla medier som rapporterar om detta skriver ”i vatten” och inte ”i vattnet”.

Att han skulle ha hoppat/fallit i vattnet i Sverige (Östersjön), sedan drivit iväg och lite snitsigt rundat Danmark via Kattegatt/Skagerrak för att sedan glatt flyta vidare ut i Nordsjön och slutligen landa invid Belgiens kust..? Det förefaller helt orimligt.
Senast redigerad av BeataVonYxkull 2019-08-07 kl. 15:53.
Citera
2019-08-07, 17:17
Medlem
Raven666s avatar
En DNA-träff väger tungt

De flesta av er verkar vara väldigt tveksamma till att det är Patrik som återfunnits i Belgien. Och det är inte det minsta konstigt, men DNA-test väger tungt. I nästa steg kontrollerar de säkert tänderna för att styrka det de redan tror sig veta.

Om det är Patrik så är ju den stora frågan hur han hamnade i Belgien - det är ju inte nästgårds till Hallsberg direkt. Det är ju rätt tydligt att han inte mådde så bra när han klev av det där tåget, men kanske inte sämre än att han bestämde sig för att söka sig långt bort från allting.

Det jag kan tänka mig är att han börjat lifta och fick lift så snabbt att ingen annan såg honom stå där vid vägkanten - vilket är smått otroligt i sig, så ofta som man stått och väntar på att få lift i evigheter...

Dessutom borde han då också ha fått lift med en utländsk person på resa genom Sverige och som sedan inte haft vetskap om att det försvunnit en ung svensk man i Sverige denna dag. Som jag ser det måste han då ha tagit sig åtminstone genom Danmark med samma förare, eftersom jag tror att där skulle någon ha sett honom och läst om försvinnandet. Några artiklar torde ha funnits med i danska tidningar. I tyska, nederländska och belgiska tidningar är det inte alls säkert att det stått något om försvinnandet. Sedan på plats i Belgien har han förmodligen mått ännu sämre vilket sedan lett till att han avlidit, genom mord, självmord eller en olyckshändelse.

Men det är lite för många om för att någon riktigt ska tro på den här teorin, misstänker jag. Kanske är det lättare att tro att han i så fall har satt sig i en bil med en galning redan från början som bidragit till att han så småningom dyker upp död i vattnet i Belgien.

Men om det är Patrik som de hittat så lär ni få läsa flera teorier än den här, både här och i andra sammanhang. Vi får väl se hur det utvecklar sig.
Citera
2019-08-07, 17:29
Medlem
Maff1as avatar
Stor chans att det är han
Man utsätter inte anhöriga för chansningar

Möjligtvis om han har något biologiskt släktskap med personen men den chansen ser jag som ännu mindre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in