Citat:
Ursprungligen postat av
meetthefockers
Vad jag menar är att under en psykos uppstår ibland vanföreställningar om att man är förföljd vilket i sin tur leder till ett mycket starkt flyktbeteende där en människa i psykos kan gå mycket långt för att uppnå till 'mål', tex att vara utan sömn och mat för att istället prioritera 'flykten'. Men det där känner du säkert redan väl till.
Eftersom Patrik har försvunnit så plötsligt och där väskorna har blivit kvar och spåren slutar abrupt så står vi ju inför ett mysterium. Att han då osedd har lyckats ta sig från Hallsberg tycker jag passar bra in i det faktum att inget mer spår av honom är funnet. Det kan ju tom vara så 'enkelt' som att han har fått lift av en utländsk lastbilschafför som inte ta del av svensk media för att han på bara en dag ska ha lyckats ta sig osedd till Belgien.
Jag är övertygad om att Patte ligger i närheten av platsen han senast sågs på.
Men OM han nu skulle ha lämnat Hallsberg i ett flyktbeteende, en psykos. Så har han åkt med en utländsk lastbil.
Jag tvivlar på att det är han i Belgien, men
OM det är han så har han tagit sig dit genom att lifta.
Sen vet vi ju alla hur skumma alla dessa chaffisar är som ränner runt. I Synnerhet utländska... Tvångs-bögad och mördad. Osannolikt. Bedömer risken vara 0,036% att det är han. Är det han så har han åkt med en belgisk lastbil, blivit bögad och mördad av denna. Chaffören måste inte vara homosexuell heller, Patte såg ju lite feminin ut, räcker med att vara pervers och sexuellt frustrerad. Och skulle det då vara hans kropp så är risken att min hypotes stämmer 93,72%. Så där har ni det...