2019-08-07, 14:32
Medlem
Usch. Blir äcklad av polisen i Malmö. skandal.

Ahmed ringer och säger att det är mellan liv och någon har brytit in sig hos honom och vill döda honom. Polisen ber SOS lägga ahmed på mute så dem kan få prata sins emellan.

Polisen säger sedan till SOS han här killen är jue superkriminell. Han har väl säkert skjutit någon som ska hämnas och skjuta honom aå vi behöver inte tycka synd om honom ett dugg.

Wtffff...?????
Citera
2019-08-07, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay

Ahmed ringer och säger att det är mellan liv och någon har brytit in sig hos honom och vill döda honom. Polisen ber SOS lägga ahmed på mute så dem kan få prata sins emellan.

Polisen säger sedan till SOS han här killen är jue superkriminell. Han har väl säkert skjutit någon som ska hämnas och skjuta honom aå vi behöver inte tycka synd om honom ett dugg.

Wtffff...?????
Wtf vilken inställning!
Citera
2019-08-07, 17:56
Moderator
Mappings avatar
Citat:

Wtffff...?????

Ja, det reagerade jag också på, riktigt fittigt gjort!
Citera
2019-08-07, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dutrodde1
ssaarraaa_97 Heter hon på IG

Helt anonymt.
Finns det andra bilder?
Citera
2019-08-07, 19:54
Medlem
Citat:

Wtffff...?????
Vilken fup sker detta och vilken sida i fupen?
Citera
2019-08-07, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lkare87
Vilken fup sker detta och vilken sida i fupen?
Åhh minns nu inte vilken sida men det är fuppen om mordet på ahmed men larmcentralen tillhör egentligen annan förundersökning när man en månad tidigare försökt döda ahmed men den finns med ii denna fup nu också. Lite rörigt sämst på att förklars 😂
Citera
2019-08-07, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jag tror inte en sekund att de hade hjälpt M*ysem mot M*kky. Momme verkar vara en sån jävla fitta, tror inte alls på att han hade några intentioner alls att hjälpa M*ysem.

S*lams namn har jag aldrig hört förr så det är intressant.

Lite spontana noteringar efter att nu kommit igenom nästan 3.000 sidor. Det verkar inte finnas ett enda vittne som kan peka ut gärningsmännen. Mängder med folk har sett dem, men inga har sett deras ansikten (p.g.a. mopedhjälmarna). Det har heller inte framkommit något riktigt motiv (det har pratats om 50.000 Euro i andra delen av FUPen, men bara på ett par ställen) vad jan kan se. Inga av de som förhörts kan komma med något riktigt konkret. Abdulaziz öde känns tragiskt. Visst, han har hittat på en massa skit men innan han blev mördad verkade han faktiskt försöka ta sig ur det. Det är tydligt att mordet på Ahmed Ob*id (där han var först på plats efter mordet) tog hårt på honom. Han började dricka kraftigt och var sjukt nojig, och sa till en massa folk att han visste att han snart skulle då. S*yed El Moghrabi ska enligt flera som hörts av polisen tagit Abdulaziz skyddsväst bara dagar innan mordet och sålt den. Det var anledningen till att Abdulaziz inte hade väst på sig när han sköts. Han ska ha sagt till flera personer att han behövde en väst och ville köpa en men fick inte tag i någon. Observera då också att mördarna inte sköt honom i huvudet utan bara i ben/ljumske och torso, så det är väl rimligt att anta att de visste att han saknade väst.

Känns långsökt att dom skulle gå emot M*kky i onödan, tror som dig.

Om det är samma Sh*bani så är han nämd i både mordet av en 30 åring på docentgatan och även nämnts i mordet av H*dri.
Ska ha kört runt en Rs6 som nämnts i nån annan mordtråd.

Han borde dock lyssnat på M*ysam och stuckit när han hade chansen.
Var väl för övrigt M*ysams bror som skulle sätta en automatkarbin i den som dödade Ob*id, men själv blev mördad vid mobilia.
Citera
2019-08-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dutrodde1
ssaarraaa_97 Heter hon på IG

Var det denna tjejen det var bråk om från början, mellan Sh*bani och Jazz?
Eller hur är hon inblandad ?
Citera
2019-08-07, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Var det denna tjejen det var bråk om från början, mellan Sh*bani och Jazz?
Eller hur är hon inblandad ?
Hon är väl flickvän till någon i nyare fup med typ Bilal elelr vem de va
Citera
2019-08-08, 11:00
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah

Om det är samma Sh*bani så är han nämd i både mordet av en 30 åring på docentgatan och även nämnts i mordet av H*dri.
Ska ha kört runt en Rs6 som nämnts i nån annan mordtråd.

Han borde dock lyssnat på M*ysam och stuckit när han hade chansen.
Var väl för övrigt M*ysams bror som skulle sätta en automatkarbin i den som dödade Ob*id, men själv blev mördad vid mobilia.

Aha, tack för info om Sh*bani, det hade jag inte koll på.

Ja, han borde verkligen ha lyssnat på M*ysem, och konstigt att han inte gjorde det. Han gick runt och otroligt paranoid och sa till folk att han kände på sig att han skulle då, men valde likväl att stanna kvar. Mycket märkligt. Och ja, det var väl Dido som skrev det där med automatkarbinen tror jag.
Citera
2019-08-08, 12:43
Moderator
Mappings avatar
Här kommer en kort uppdatering. Nu har jag kommit till delen med förhör av alla misstänkta runt 4400 sidor in i FUPen. Hittills har inget snackat direkt, i alla fall inte kommit med något intressant. Det är uppenbart att två saker har blivit avgörande i utredningen:
  • Man har lyckats låsa upp den Blackberry som Ahm*d Jawad hade när han greps
  • Man har en salig tur i att flera av de misstänkta redan var avlyssnade i en annan utredning

I Blackberryn SMSar Jawad med en massa folk och alla använder användarnamn som inte har en direkt koppling till deras riktiga namn. Polisen har gjort ett hästjobb i att koppla ihop samband mellan fysiska personer och användarnamn i Blackberry/mail. Exempel: användaren Jaguar skriver till en annan person att han är och tvättar bilen. Nästan samtidigt säger Jawad detta till någon annan i ett avlyssnat samtal. Jag vill hävda att man utan någon som helst tvekan lyckats bevisa vilken användare som är vilken. Och, våra kära kriminella hänger ju inte direkt i IT-säkerhets-delen här på Flashback om man säger så. Jawad och S*lam skriver helt öppet om mordet i sina Blackberry SMS/mail. Utan tvekan S*lam som beställt mordet för 50.000 EURO och att det är Jawad som har planerat allt. Han beskriver ingående för S*lam hur skyttarna sköt, vilka vapen som användes etc. S*lam skriver också att det var han som knivhögg Abdulaziz (han blev ju svårt knivhuggen 2014 har jag för mig). Det verkar som att K*rrar var den som körde Os*ms bil med mördarna i efter dådet.
Citera
2019-08-08, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Här kommer en kort uppdatering. Nu har jag kommit till delen med förhör av alla misstänkta runt 4400 sidor in i FUPen. Hittills har inget snackat direkt, i alla fall inte kommit med något intressant. Det är uppenbart att två saker har blivit avgörande i utredningen:
  • Man har lyckats låsa upp den Blackberry som Ahm*d Jawad hade när han greps
  • Man har en salig tur i att flera av de misstänkta redan var avlyssnade i en annan utredning

I Blackberryn SMSar Jawad med en massa folk och alla använder användarnamn som inte har en direkt koppling till deras riktiga namn. Polisen har gjort ett hästjobb i att koppla ihop samband mellan fysiska personer och användarnamn i Blackberry/mail. Exempel: användaren Jaguar skriver till en annan person att han är och tvättar bilen. Nästan samtidigt säger Jawad detta till någon annan i ett avlyssnat samtal. Jag vill hävda att man utan någon som helst tvekan lyckats bevisa vilken användare som är vilken. Och, våra kära kriminella hänger ju inte direkt i IT-säkerhets-delen här på Flashback om man säger så. Jawad och S*lam skriver helt öppet om mordet i sina Blackberry SMS/mail. Utan tvekan S*lam som beställt mordet för 50.000 EURO och att det är Jawad som har planerat allt. Han beskriver ingående för S*lam hur skyttarna sköt, vilka vapen som användes etc. S*lam skriver också att det var han som knivhögg Abdulaziz (han blev ju svårt knivhuggen 2014 har jag för mig). Det verkar som att K*rrar var den som körde Os*ms bil med mördarna i efter dådet.

Jag har läst hela bilagefilen och drygt 3700 sidor in i huvudprotokollet. Det finns ju mycket tydliga indicier mod J*wad och M0mm3 lär ju ligga illa till om M*ysem vittnar. Domstolarnas beviskrav är ju så vansinnigt höga vid gängbrott att jag, än så länge, inte är övertygad om att någon annan än M0mm3 döms. Förutsatt att någon vittnar.

Om jag ska spekulera så går allt detta tillbaka till den knivskärning av BO som skedde 2014. BO golade till polisen men tog sedan tillbaka allt efter att ha fått 100.000 kr av Sheb*ni och en till som var de som knivade. Ärendet lades då ned.

Det måste ha svidit bra att behöva betala de pengarna och om BO sedan gick runt och snackade om händelsen i flera år måste det ha retat gallfeber på S. BO var en knarkare och fyllskalle som hade svårt att hålla käft. S bodde i Abu-Dhabi och anlitade av allt att döma AJ som torped.

När det gäller skjutningen av M*ysem så är det väl troligt att det var AJ även då. Om det fanns skottpengar på M tillsammans med hans bror eller om skjutningen av M var en hämnd för att han försökt skydda BO är osäkert. Kanske bägge. Verkar som om de hade tänkt plocka M och BO samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in