2019-08-07, 20:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Inlägg 2018-06-29, 14:22

Hittade mitt tidiga inlägg huruvida lillkillen var ensam hemma och detta bekräftar det, annars borde storasyster ha nämnts.
Vi kan utgå ifrån att jag har rätt tills motsatsen bevisas. Uppgifterna fick jag från en mycket trovärdig källa.
Det bevisar också tydligt att JM ljuger friskt.

Fruktansvärt som det är med mord på dun mamma.
Men tänk hur hemskt det måste kännas att vakna helt ensam. När du sov i det som borde vara det tryggaste sv alla platser på jorden, i hemmet med din mor, då kommer en mycket lömsk person hem till ditt hem för att lura ut henne till döden.

Det är väl så nära helvetet man kan komma. Mycket feghet finns i detta mord.

Det finns inget som kan göras ogjort. Men om GM kunde erkänna och förklara vad som hände tror jag att mycket skulle kunna bli begripligare för barnen.

Kan de sova tryggt mer?
Citera
2019-08-07, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Nu måste jag fråga.
Det vi har läst här är att vittne sett henne ute med träningskläder men det var inte sent på kvällen. Vid middagstid och inte sent på kvällen.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Nja, vid middagstid var det väl inte som
LW var ute och joggade.

Enligt grannen var det vid åtta-niotiden
på måndagskvällen som LW var ute och
joggade, i neonrosa tröja och träningsklädd.
Citera
2019-08-07, 20:49
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewho
Vet att det kan vara känsligt, och ber om ursäkt redan innan. Men:
Tycker fortfarande det är konstigt att hennes son lägger ut bilder den 20:e.
En bild på ”mammma och son”.
Nån vecka senare, ”sorgerna, de är få”.
Det är ett jävligt konstigt beteende, när sin egen mamma har varit med om det här.
6:e juni: ”Give a fuck about you”.
Osv.
Orörd, och som att man vill att man ska få misstanke.
Har inte varit med om något sådant här själv, och vet inte hur jag skulle reagera.
Men det är inte ”normalt”.

Till er som naivt tror det bästa om alla, vakna! Oavsett hur det bränner i hjärteroten kan man bara spekulera i hur denna person mår!?
Senast redigerad av Enorm 2019-08-07 kl. 20:58.
Citera
2019-08-07, 21:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Lämna NW utanför denna fortsatta diskussion, jag vet med absolut säkerhet, att pojken har ett vattentätt alibi gällande mordet på ifrågavarande's nu mera hädangångna moder.
Trevligt när du skriver normalt språk och bra att du bekräftar information som många tidigare har haft svårt att acceptera.
Citera
2019-08-07, 21:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Lämna NW utanför denna fortsatta diskussion, jag vet med absolut säkerhet, att pojken har ett vattentätt alibi gällande mordet på ifrågavarande's nu mera hädangångna moder. Till observandum, hädangången är ett ord som användes i högtidliga sammanhang, vilket inkluderar mord, det vilka säga, Hjärsta-kvinnan är hädangången på grund av mord.

Mvh/ @JokerMannen
Det vattentäta alibi du refererar till är UW inte sant?
Citera
2019-08-07, 21:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Till er som naivt tror det bästa om alla, vakna! Oavsett hur det bränner i hjärteroten kan man bara spekulera i hur denna person mår!?

Här är det lilla barnet som dom klentänkts omhuldar. .
https://www.instagram.com/p/ByYF7BHhq7A/

Om jag får gissa så tippar jag på 90 kg och 185 lång.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-07 kl. 21:37.
Citera
2019-08-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Men vad har du för problem?
Är han misstänkt för något?
Vad gör dig så hatisk mot NW?
Du ska vara juridikstuderande?
Jag hoppas verkligen inte det.
Fast det kanske är mordbibeln du har brevid sängbordet och studerar?
Citera
2019-08-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

En vältränad kropp. Inte bara du som blir avundsjuk men GM i det här fallet är spinkigare än så!
Citera
2019-08-07, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Nu måste jag fråga.
Det vi har läst här är att vittne sett henne ute med träningskläder men det var inte sent på kvällen. Vid middagstid och inte sent på kvällen.

God kväll @Medimera.

Till observandum, approximativt och klockan 🕗20:50 under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj anno 2018, kunde en granne till Hjärsta-kvinnan observera ifrågavarande när hon då steg ut på den anbringade stenplatts-beläggningen strax utanför bostadsrätten's ytterdörr.

Till nytt observandum, observatören kunde då vid det aktuella tillfället se, att Hjärsta-kvinnan, bland annat var påklädd med en neon-rosa tränings-jacka med ljus-gula axel-ränder som dekorationer.

Till ytterligare ett observandum, under den då aktuella måndags-kvällen, och approximativt strax efter klockan 🕗20:50, fanns då ytterligare en person, som då hade kunnat observerat Hjärsta-kvinnan lätt joggandes till sidledes ut med trottoár-kanten, och sett i från det stora sop-rummet med två öppnings-dörrar, och detta [sop-rummet] till vänster sett ifrån den gångvägen som finns strax intill bostadsrätten och som sedan i sin tur löper sig fram till en anbringad trottoár-kant som är sammanbunden med Byalagsgatan.

Byalagsgatan har två stycken anbringade trottoár-kanter, var av den ena är ljus-asfalterad och den andra svart-asfalterad.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-07, 22:40
Medlem
Citat:
God kväll @Medimera.

Till observandum, approximativt och klockan 🕗20:50 under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj anno 2018, kunde en granne till Hjärsta-kvinnan observera ifrågavarande när hon då steg ut på den anbringade stenplatts-beläggningen strax utanför bostadsrätten's ytterdörr.

Till nytt observandum, observatören kunde då vid det aktuella tillfället se, att Hjärsta-kvinnan, bland annat var påklädd med en neon-rosa tränings-jacka med ljus-gula axel-ränder som dekorationer.

Till ytterligare ett observandum, under den då aktuella måndags-kvällen, och approximativt strax efter klockan 🕗20:50, fanns då ytterligare en person, som då hade kunnat observerat Hjärsta-kvinnan lätt joggandes till sidledes ut med trottoár-kanten, och sett i från det stora sop-rummet med två öppnings-dörrar, och detta [sop-rummet] till vänster sett ifrån den gångvägen som finns strax intill bostadsrätten och som sedan i sin tur löper sig fram till en anbringad trottoár-kant som är sammanbunden med Byalagsgatan.

Byalagsgatan har två stycken anbringade trottoár-kanter, var av den ena är ljus-asfalterad och den andra svart-asfalterad.

Mvh/ @JokerMannen

Tack så mycket JokerMannen.

Vem är denne PJ som kontaktar HD kvällen den 14 maj 2018?
Är det personen med åtta bokstäver som togs bort här?
[ ******** ]
Citera
2019-08-07, 23:29
Medlem
Citat:
Om jag nu har förstått dig helt korrekt utifrån vad du har skrivit under dagen, så hade PJ kontakt med HD under måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 ?

Cirka klockan 🕗20:50 fanns "Ärtan" eller "Tutan" (vilket du nu föredrar) inom bostadsrätten. Var tog hon vägen sedan ?

Så du menar att hon lämnade sin lillebror under tiden som hennes moder var ute på en joggingrunda under den sena måndags-kvällen ?

Jag ställer en liten extra fråga till dig vid sidan om det ovan skrivna.

Är du införstådd i varför polisen ... till observandum, misstänkte (människorov) att hon inte hade försvunnit frivilligt ifrån sin bostadsrätt ?

Mvh/ @JokerMannen

Som svar till @Medimera

Var vänlig tack, och läs mitt tidigare inlägg här ovan sett inom den gråa citat-rutan, och försök att absorbera din läsning utifrån det skrivna.

Medlemmen @Sh.Holmes är en partikuljär [säregen, egendomlig] person, som inte vill svara på mina tidigare ställda frågor till ifrågavarande.

Medlemmen @Sh.Holmes vet mycket väl vad mina tidigare ställda frågor till vederbörande handlade om angående PJ och HD, och om "Ärtan" hade lämnat bostadsrätten före modern återvände från sin joggingrunda, samt om vederbörande är medveten om den egentliga anledningen till varför polisen misstänkte människorov.

Bästa @Medimera, du kommer att få svar, men först skall medlemmen @Sh.Holmes vara vänlig att svara på mina till vederbörande tidigare ställda frågor.

Mvh @JokerMannn
Citera
2019-08-08, 00:43
Medlem
Honan6s avatar
Jag gjorde misstaget att läsa i tråden vid sen hemkomst och piggnade till. Vad håller JM på med egentligen? Jag får obehagliga vibbar av hens inlägg. Nu är det dock inte om mina upplevda vibbar som följande rader kommer att handla om.

Innan trådläsningen tittade jag in i det enorma fotogalleri SD har på sin GC-sida och slogs av att mellan höstarnas inträde -14 och -15 syns inte HD på bilderna. Var det under den perioden hon var långtidssjukskriven och relationen mellan SD-LW blev gränsöverskridande? Jag undrar hur HD egentligen mådde när SD kallade S*oftis för Fru D*avidsson... www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=4ba455eb-f66e-4dcd-a063-d7176e0ef401&IID=84cbb398-848b-48da-8b04-86dc64cccba8

Hittade även glad bild på det forna teamet 5:5 från oktober -15 (varför upplöstes dem?) där LW ses bära de i tråden omtalade örhängena. De är riktigt snygga så jag förstår att hon gärna använde dem till fest, men fattar inte riktigt varför hon hade dem på sig ute i skogen. De har ju ingen låsning och kan glida ur örsnibben vid fysisk aktivitet. Är det så att hon faktiskt hade örhängen på sig när hon blev mördad och att ett fattas? Kanske "den obehaglige" har en point?
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=76e913fa-472e-4493-99ac-b3cc1c3a1fcd&IID=ee5c6ab6-cf81-462d-887e-eec69ddfac37
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in