2019-05-23, 08:21
Bannlyst
De kom en hel drös med extra uppdateringar i dess kölvatten. Weird
Citera
2019-05-23, 11:59
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
Från min syn vinkel så tycker jag att det går ännu snabbare nu än vad det har gjort innan.
sen att dom har ändrat om likt Windows 98 med grått fält nere vid menyn.

sen har dom ändrat om "Windows 10 bilderna dom standard" likt windows 7s (orignala wallpaper) pratar nu om skrivbordsbakgrunden som finns när man installerat windows.
tycker dom har ändrat om lite så som det har varit förr (dock inte start menyn)

Men det som är bäst av det hela är att allt går mycket fortare nu än vad det har gjort förr.

Ja jo man märker skillnad på hur det har varit och efter uppdateringen.

Märkte ingen som helst skillnad : P
Citera
2019-05-23, 19:45
Medlem
1FFs avatar
Efter Majuppdateringen så ökar ens Os mer än vanligt därför att Windows reserverar 7GB, minst, för W.updates för att garantera utrymme för detsamma. Om du inte har detta utrymmesproblem så går det att ta bort detta.

Mer info samt en "fix" här - https://www.tenforums.com/tutorials/124858-enable-disable-reserved-storage-windows-update-windows-10-a.html
Citera
2019-05-27, 20:53
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Märkte ingen som helst skillnad : P

Sökrutan nere på listen ser inte likadan ut.
Klickar man utan att skriva in söktext dyker det upp:
Populära appar.
Senaste aktiviteter.

Windows Update ser annorlunda ut.
Citera
2019-05-27, 21:00
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Efter Majuppdateringen så ökar ens Os mer än vanligt därför att Windows reserverar 7GB, minst, för W.updates för att garantera utrymme för detsamma. Om du inte har detta utrymmesproblem så går det att ta bort detta.

Mer info samt en "fix" här - https://www.tenforums.com/tutorials/124858-enable-disable-reserved-storage-windows-update-windows-10-a.html
Ja det suger verkligen. Förlorade plötsligt 7 GB också.
Vafför gör de på dette viset?

Edit. Tack för den länken. Börjar få lite ont om plats på min SSD.
Microsoft kan dra åt helvete, med sina "funktionsuppdateringar".
Jag är nöjd med deras säkerhetsuppdateringar.
Senast redigerad av Rimbert 2019-05-27 kl. 21:09.
Citera
2019-05-27, 21:25
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Ja det suger verkligen. Förlorade plötsligt 7 GB också.
Vafför gör de på dette viset?

Edit. Tack för den länken. Börjar få lite ont om plats på min SSD.
Microsoft kan dra åt helvete, med sina "funktionsuppdateringar".
Jag är nöjd med deras säkerhetsuppdateringar.

Rensa med DISM++ och få tillbaka massor av GB`s.

Prova Windows LTSB eller LTSC.
Citera
2019-05-28, 00:32
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Sökrutan nere på listen ser inte likadan ut.
Klickar man utan att skriva in söktext dyker det upp:
Populära appar.
Senaste aktiviteter.

Windows Update ser annorlunda ut.
Jag formulerade mig lite krasst, jag märker ingen skillnad i prestanda eller att något går snabbare.
Citera
2019-05-28, 07:52
Bannlyst
Ja tror de är ung samma prestanda. Tror också de slängde in lite säkerhetesuppdateringar också. Så de typ win win.
Citera
2019-08-07, 17:52
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Nu är den här, den famösa uppdateringen.

För den som vågar installera den - https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Det är en hel del nytt - https://www.howtogeek.com/402569/everything-new-in-windows-10s-april-2019-update/. Äntligen får man bra kontroll över Windows uppdateringar.
Huga! Nu såg jag under "uppdateringar" på min dator att den är på gång men att min enhet inte är riktigt redo för den än. Jag vet inte ens om jag vill ha den.. Med min vanliga otur så lär det inte gå så smidigt som det verkar ha gjort för er andra. Är det här ett måste? Kan man välja bort den eller kommer den förr eller senare ändå?
Citera
2019-08-07, 18:02
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Huga! Nu såg jag under "uppdateringar" på min dator att den är på gång men att min enhet inte är riktigt redo för den än. Jag vet inte ens om jag vill ha den.. Med min vanliga otur så lär det inte gå så smidigt som det verkar ha gjort för er andra. Är det här ett måste? Kan man välja bort den eller kommer den förr eller senare ändå?

Det där var i Maj, eventuella "buggar" är högst sannolikt fixade nu. Så om du uppdaterar till den absolut SENASTE uppdateringen så borde det inte vara några problem.

Man kan ju alltid blockera W.updates fullständigt om man vill, med allt vad det innebär.

Testa, med en backup så kan man ju alltid gå tillbaka.
Senast redigerad av 1FF 2019-08-07 kl. 18:06.
Citera
2019-08-07, 18:07
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Det där var i Maj, eventuella "buggar" är högst sannolikt fixade nu. Så om du uppdaterar till den absolut senaste uppdateringen så borde det inte vara några problem.

Man kan ju alltid blockera W.updates fullständigt om man vill, med allt vad det innebär.

Testa, med en backup så kan man ju alltid gå tillbaka.
Jo, fast när jag kikade på sidan med "known issues", uppdaterad 1 aug, så är det fortfarande ett flertal saker som de håller på och undersöker vad jag förstår. Men du har nog rätt i det, det kanske är därför inte min dator får den än?
Citera
2019-08-07, 18:38
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Jo, fast när jag kikade på sidan med "known issues", uppdaterad 1 aug, så är det fortfarande ett flertal saker som de håller på och undersöker vad jag förstår. Men du har nog rätt i det, det kanske är därför inte min dator får den än?

Så sant. Men Maj-uppdateringen bör vara ok.

Men som du själv nämner så, får du den inte så är det ju inget att oroa sig över förrän den sker. Se till att ha uppdateringsmeddelanden aktiverat samt att göra backups då och då.

Sedan kan du lugnt luta dig tillbaka och njuta av tryggheten i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in