• 2
  • 3
2019-10-05, 18:47
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Så sant. Men Maj-uppdateringen bör vara ok.

Men som du själv nämner så, får du den inte så är det ju inget att oroa sig över förrän den sker. Se till att ha uppdateringsmeddelanden aktiverat samt att göra backups då och då.

Sedan kan du lugnt luta dig tillbaka och njuta av tryggheten i det.
Är det version 1903 och OS-version 18362.356 som är den? I så fall kom den till mig idag.
Tog en hel evighet att installera och inte helt utan viss oro, men peppar, peppar ta i trä så har inget obehagligt hänt som jag märkt av i alla fall..
Citera
2019-10-05, 18:53
Medlem
SnuskigGubbes avatar
gick fort att installera senaste uppdateringen..men jävlar vad det tjatades om att koppla telefonen till datorn..nej tack
Citera
2019-10-05, 19:36
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Är det version 1903 och OS-version 18362.356 som är den? I så fall kom den till mig idag.
Tog en hel evighet att installera och inte helt utan viss oro, men peppar, peppar ta i trä så har inget obehagligt hänt som jag märkt av i alla fall..

1903 - 18362.30 var det, så du har passerat den med råge.
Själv har jag .387 men det finns en högra Os-version.

Nu är det snart dags för nästa "stora" uppdatering. Väntas komma inom 2 veckor. Men som vanligt inte för alla utan den kommer senare för en del.
Senast redigerad av 1FF 2019-10-05 kl. 19:43.
Citera
2019-10-16, 17:48
Medlem
Citat:
Rensa med DISM++ och få tillbaka massor av GB`s.

Prova Windows LTSB eller LTSC.
Är det torrent som gäller för LTSC om man är privatperson, eller går det på något sätt att få tag på en officiell nyckel?
Citera
2019-10-17, 13:08
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Är det torrent som gäller för LTSC om man är privatperson, eller går det på något sätt att få tag på en officiell nyckel?

Info - https://linustechtips.com/main/topic...heir-home-pcs/
Citera
2019-10-17, 17:00
Medlem
Citat:
Info - https://linustechtips.com/main/topic...heir-home-pcs/
Tack . Hade helt givit upp hoppet om lagliga alternativ efter att jag hittade en tråd på Sweclockers som hävdade motsatsen.
Citera
2019-10-21, 14:48
Medlem
elektronikfreaks avatar
Installerade v1903 så sent som för ett par veckor sedan på min laptop eftersom uppdateringen krävde en viss mängd ledigt hdd-utrymme.

Allt förflöt på bra. Nu har jag även fixat till "skärpan" på den första bilden som dyker upp. Fattade inte först varför den blivit så jävla suddig!!!
Citera
2019-10-21, 17:53
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Installerade v1903 så sent som för ett par veckor sedan på min laptop eftersom uppdateringen krävde en viss mängd ledigt hdd-utrymme.

Allt förflöt på bra. Nu har jag även fixat till "skärpan" på den första bilden som dyker upp. Fattade inte först varför den blivit så jävla suddig!!!

Även datorer med 28gb disk kan installera uppdateringar bara man vet hur man rensar samt att man lagrar rätt. Windows behöver inte vara större än c:a 16gb.
Citera
2019-10-24, 13:55
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak

Hur gjorde du för att bli av med det? Inte för att jag stör mig så mycket på det men kan man få bort det så vore det bra.

Edit: Löste sig! https://www.howtogeek.com/426554/how...on-windows-10/
Senast redigerad av Jultrollet 2019-10-24 kl. 14:00.
Citera
2019-10-24, 18:36
Medlem
Har en windows 10 burk som sällan är påslagen men som har några virtualbox instanser också. Då jag slog på burken för några veckor sen så gick en win-10 uppdatering igång. Efter det vägrar virualbox att boota. Blir väl att ominstallera virtualbox då..
Citera
2019-10-31, 19:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sparvodling48
Har en windows 10 burk som sällan är påslagen men som har några virtualbox instanser också. Då jag slog på burken för några veckor sen så gick en win-10 uppdatering igång. Efter det vägrar virualbox att boota. Blir väl att ominstallera virtualbox då..

Kör de här kommandona i en kommandotolk med administratörsrättigheter:

Kod:
bcdedit /set hypervisorlaunchtype off
dism.exe /Online /Disable-Feature:Microsoft-Hyper-V

...starta sedan om datorn, efter det bör Vbox funka igen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in