• 2
  • 3
2019-10-05, 18:47
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
S sant. Men Maj-uppdateringen br vara ok.

Men som du sjlv nmner s, fr du den inte s r det ju inget att oroa sig ver frrn den sker. Se till att ha uppdateringsmeddelanden aktiverat samt att gra backups d och d.

Sedan kan du lugnt luta dig tillbaka och njuta av tryggheten i det.
r det version 1903 och OS-version 18362.356 som r den? I s fall kom den till mig idag.
Tog en hel evighet att installera och inte helt utan viss oro, men peppar, peppar ta i tr s har inget obehagligt hnt som jag mrkt av i alla fall..
Citera
2019-10-05, 18:53
Medlem
SnuskigGubbes avatar
gick fort att installera senaste uppdateringen..men jvlar vad det tjatades om att koppla telefonen till datorn..nej tack
Citera
2019-10-05, 19:36
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
r det version 1903 och OS-version 18362.356 som r den? I s fall kom den till mig idag.
Tog en hel evighet att installera och inte helt utan viss oro, men peppar, peppar ta i tr s har inget obehagligt hnt som jag mrkt av i alla fall..

1903 - 18362.30 var det, s du har passerat den med rge.
Sjlv har jag .387 men det finns en hgra Os-version.

Nu r det snart dags fr nsta "stora" uppdatering. Vntas komma inom 2 veckor. Men som vanligt inte fr alla utan den kommer senare fr en del.
Senast redigerad av 1FF 2019-10-05 kl. 19:43.
Citera
2019-10-16, 17:48
Medlem
Citat:
Rensa med DISM++ och f tillbaka massor av GB`s.

Prova Windows LTSB eller LTSC.
r det torrent som gller fr LTSC om man r privatperson, eller gr det p ngot stt att f tag p en officiell nyckel?
Citera
2019-10-17, 13:08
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
r det torrent som gller fr LTSC om man r privatperson, eller gr det p ngot stt att f tag p en officiell nyckel?

Info - https://linustechtips.com/main/topic...heir-home-pcs/
Citera
2019-10-17, 17:00
Medlem
Citat:
Info - https://linustechtips.com/main/topic...heir-home-pcs/
Tack . Hade helt givit upp hoppet om lagliga alternativ efter att jag hittade en trd p Sweclockers som hvdade motsatsen.
Citera
2019-10-21, 14:48
Medlem
elektronikfreaks avatar
Installerade v1903 s sent som fr ett par veckor sedan p min laptop eftersom uppdateringen krvde en viss mngd ledigt hdd-utrymme.

Allt frflt p bra. Nu har jag ven fixat till "skrpan" p den frsta bilden som dyker upp. Fattade inte frst varfr den blivit s jvla suddig!!!
Citera
2019-10-21, 17:53
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Installerade v1903 s sent som fr ett par veckor sedan p min laptop eftersom uppdateringen krvde en viss mngd ledigt hdd-utrymme.

Allt frflt p bra. Nu har jag ven fixat till "skrpan" p den frsta bilden som dyker upp. Fattade inte frst varfr den blivit s jvla suddig!!!

ven datorer med 28gb disk kan installera uppdateringar bara man vet hur man rensar samt att man lagrar rtt. Windows behver inte vara strre n c:a 16gb.
Citera
2019-10-24, 13:55
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak

Hur gjorde du fr att bli av med det? Inte fr att jag str mig s mycket p det men kan man f bort det s vore det bra.

Edit: Lste sig! https://www.howtogeek.com/426554/how...on-windows-10/
Senast redigerad av Jultrollet 2019-10-24 kl. 14:00.
Citera
2019-10-24, 18:36
Medlem
Har en windows 10 burk som sllan r pslagen men som har ngra virtualbox instanser ocks. D jag slog p burken fr ngra veckor sen s gick en win-10 uppdatering igng. Efter det vgrar virualbox att boota. Blir vl att ominstallera virtualbox d..
Citera
2019-10-31, 19:06
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av sparvodling48
Har en windows 10 burk som sllan r pslagen men som har ngra virtualbox instanser ocks. D jag slog p burken fr ngra veckor sen s gick en win-10 uppdatering igng. Efter det vgrar virualbox att boota. Blir vl att ominstallera virtualbox d..

Kr de hr kommandona i en kommandotolk med administratrsrttigheter:

Kod:
bcdedit /set hypervisorlaunchtype off
dism.exe /Online /Disable-Feature:Microsoft-Hyper-V

...starta sedan om datorn, efter det br Vbox funka igen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in