2019-08-06, 20:36
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Såg att i League One är det två lag som börjar med 12 minuspoäng, det ena laget är uppflyttade Bury som vars första match blev inställd på grund av ekonomin, det var till ingen nytta man gick upp förra säsongen. Det lär väl var stor risk för konkurs där. Det andra laget är Bolton som inte för så längesen låg i PL. Det går snabbt när det väl rasar.
Citera
2019-08-06, 21:10
Avslutad
Verkar inte att United plockar in en defensiv mittfältare i detta fönster! Skulle inte då Phil Jones och Timothy Fosu-Mensah funka som defensiv central mittfältare? Hoppas United slutför bytet med Dybala
( Kanske fått en vändning vad jag läst) Sedan är Eriksen för billig för att säga nej till oxå!
De Gea - Bissaka ,VNL,Maguire, Shaw - Pogba , Jones - Dybala, Eriksen, Martial - Rashford
Hade varit en rejäl förbättrad elva än förra året! Men lär ju ej hända något mer detta fönster tyvärr! Fiasko enligt mig! Skulle vilja ha in en ytter och en defensiv mittfältare minst! Helst en forward in ifall Lukaku lämnar. Som truppen är nu så känns 3-5-2 mycket mer lockande!
Citera
2019-08-06, 22:56
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Två värvningar som gått lite under radarn idag. Cahill plockas upp på free transfer av Crystal Palace. Bra värvning tycker jag. Visst han har gått ned sig men tror han gör bra nytta i ett lag på nedre halvan, även som back up på övre halvan av premier league tabellen.

Den andra är maupay som lämnar brentford för brighton. Ska bli intressant och följa han där, han har varit riktigt vass i the championship senaste säsongerna och var ju bara en tidsfråga innan han skulle ta nästa steg. Ordentligt stort tapp för brentford som nog får svårt att utmana om uppflyttningsplatserna nu tror jag. Om man nu inte hittar någon spännande ersättare.

Dybala, coutinho eller fernandes till spurs. Riktigt spännande om det händer. Känslan är att bara en av dem händer, kanske två om eriksen lämnar? Tycker nog spurs bör släppa eriksen. Ett år kvar på kontraktet kommer inte förlänga, pratas om att man kan få upp mot 70 m pund. Kan man sen använda det på någon av dessa tre, alternativt tillochmed ha råd med två av dem är det mycket bättre, motiverad spelare och bra för framtiden. Kanske inte samma garanti för succe men kvaliteerna på spelarna finns där för att ersätta. Lyckas spurs med detta undrar jag nog om inte dem blir främsta utmanare till city nästa säsong. Tror liverpool kommer lida av sin något tunna bredd. Nu släpper man ju wilson också som jag gärna hade sett få chansen, inte så att dem har speciellt många andra alternativ där eller kommer göra någon värvning dem sista dagarna vad man hör.
Citera
2019-08-07, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Verkar inte att United plockar in en defensiv mittfältare i detta fönster! Skulle inte då Phil Jones och Timothy Fosu-Mensah funka som defensiv central mittfältare? Hoppas United slutför bytet med Dybala
( Kanske fått en vändning vad jag läst) Sedan är Eriksen för billig för att säga nej till oxå!
De Gea - Bissaka ,VNL,Maguire, Shaw - Pogba , Jones - Dybala, Eriksen, Martial - Rashford
Hade varit en rejäl förbättrad elva än förra året! Men lär ju ej hända något mer detta fönster tyvärr! Fiasko enligt mig! Skulle vilja ha in en ytter och en defensiv mittfältare minst! Helst en forward in ifall Lukaku lämnar. Som truppen är nu så känns 3-5-2 mycket mer lockande!

En DM skulle verkligen behövas egentligen men troligtvis får vi nog se en del Matic på den positionen denna säsong, om jag inte minns helt fel har det pratats om Rojo som ett alternativ på den platsen också men jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det eller om det ens skulle vara en bra idé.

Fiasko håller jag verkligen inte med om att det skulle handla om även om det inte varit så framgångsrikt heller. Men man har ändå åtgärdat 2 stora hål i truppen genom att värva AWB och Maguire. Dan James verkar vara en investering för framtiden men ser lovande ut även han på sikt.

Med det sagt håller jag verkligen med om att fler transfers behövs. Framförallt 1 DM men också 1 forward.

Det är några dagar kvar så vi får hålla tummarna för att det blir i alla fall 1 till transfer.
Citera
2019-08-07, 15:08
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
En DM skulle verkligen behövas egentligen men troligtvis får vi nog se en del Matic på den positionen denna säsong, om jag inte minns helt fel har det pratats om Rojo som ett alternativ på den platsen också men jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det eller om det ens skulle vara en bra idé.

Fiasko håller jag verkligen inte med om att det skulle handla om även om det inte varit så framgångsrikt heller. Men man har ändå åtgärdat 2 stora hål i truppen genom att värva AWB och Maguire. Dan James verkar vara en investering för framtiden men ser lovande ut även han på sikt.

Med det sagt håller jag verkligen med om att fler transfers behövs. Framförallt 1 DM men också 1 forward.

Det är några dagar kvar så vi får hålla tummarna för att det blir i alla fall 1 till transfer.
Jag tror att McTominay kommer få en hel del speltid som DM. Han har också spelat väldigt bra under försäsongen. Just nu är det stora problemet att man har blivit av med både Herrera och Fellaini utan att få in någon ersättare. Tappar vi även Lukaku vilket allt lutar åt så är där också ett glapp som kan behövas fyllas kortsiktigt iaf. Just därför som rykten om Mandzukic och/eller Llorente dyker upp då det är för tidigt att lägga för mycket tyngd på Greenwood.

De Gea
AWB - Lindelöf - Maguire - Shaw
McTominay
Pereira - Pogba
James - Martial - Rashford

Så här tycker jag att United ska spela i första matchen mot Chelsea. Hade behövts en toppspelare på Pereiras position just nu som kan hjälpa offensivt och bidra med att avlasta Pogba från att starta alla anfall. Bruno hade varit helt perfekt där.
Citera
2019-08-09, 00:50
Medlem
anteri17s avatar
Från undertecknad i november i förra årets tråd:

Citat:
Det här med att Iwobi börjar blomma ut... Herrejävla gud. Citera inlägget om han spelar i ett topp-6-lag om två år. Så ruggigt speldum och med en usel touch. Poor mans Welbeck.

Sjukt dock att Everton går på myten om att han är något att ha.
Citera
2019-08-09, 00:54
Medlem
Kul med Krafth i Newcastle. Mindre kul att Manchester United inte köpt någon tung mittfältare eller anfallare. Skönt att clownen och "kolossen" Lukaku lämnar.
Citera
2019-08-09, 04:59
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Mitt tips inför kommande säsongen:

1. Man City (Helt klart bästa laget)
2. Liverpool
3. Spurs
4. Arsenal (Tack vare de 2 backarna de fick in igår)
5. Chelsea
6. United
7. Everton
8. Leichester (Tror Perez kommer vara nyckeln)
9. Wolves (Kunde satt dom högre men tror EL kommer göra det svårare iår)
10. Bournemouth
11. Watford
12. West Ham
13. Newcastle
14. Crystal Palace
15. Southampton
16. Brighton
17. Aston Villa (Deras spelschema i början ser rätt ok ut, så tror jag de kommer få momentum i början)
18. Burnley
19. Sheffield United (Håll tätt i Championship är inte samma som hålla tätt i PL)
20. Nowich (Svårt spelschema i början, ägarna får panik och sparkar sin tränare och tar in en fossil)
Citera
2019-08-09, 07:55
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ska också dra iväg mitt PL tips när premiären närmar sig, men om man får dra några avslutande tankar om deadline först. Del 1 får jag börja med så det inte blir för långt.

Kommer ni ihåg för typ två år sen när united och chelsea stred om lukaku och morata? Man bråkade om vem som skulle bli bäst. Låt oss nu konstatera att båda var feta floppar. Svårt att utnämna någon vinnare. Om jag måste skulle jag säga chelsea. Morata var billigare. Man fick tillbaka mer pengar av försäljningen. Man vann 2 titlar under hans tid i klubben. Och det var mindre tjafs. Lukaku var nog bättre målmässigt och spelmässigt. Men dyrare. Fick tillbaka mindre på försäljningen. Och sen allt ståhej, med raiola, träningsvägran osv. Inga direkta framgångar. Men båda gick verkligen bet på dessa transfers.

På tal om united är supportrarna inte nådiga i sin kritik mot glazers och woodward efter fönstret. Och det ska dem inte vara heller. Tycker united gör det sämsta fönstret av alla engelska lagen, sett till vilka förutsättningar klubbarna har då. Oavsett vad man tycker om james och AWB så identifierade man dem tidigt och fick dem snabbt. Så kan godkänna det. Men sen maguire. Hela sommaren har man på sig att langa upp 85 m pund för honom. Bara för att göra det med typ veckan kvar till premiären. Ingen tid att komma in i det direkt. Varför denna besatthet av maguire. Varför inte langa pengarna direkt om ni nu ändå ska gå på leicesters värdering. Sen mittfältsfiaskot. Dybala, fernandes, eriksen. Ok ingen vet hur mycket sanning som ligger bakom allt men det är uppenbart för alla att united behövde någon på mitten. Och uppenbarligen var klubben också ute efter en del namn. Men ingenting hände. Sen avslutar man allt med att avsluta sin enda naturliga målskytt utan någon ersättare.Visst rash och martial kan blomma ut men fortfarande oprövade kort som hittills knappt kommer upp på tvåsiffrigt under en säsong. Men värst av allt är att man på något sätt lyckas hamna minus på skiten trots att man fick ut ganska bra med åengar på lukaku. Allt för att man övervärderar dessa engelska skitspelare. Nej det här blir en ny skitsäsong. 6a som bäst. Skulle inte förvåna om det är dem som går bet på topp 6 om något av dem under skulle bryta sig in.

Och till sist den mest oväntade. Luiz till arsenal. Vad fan hände? Måste varit något bråk i klubben? Vägra träna. Gå till en direkt konkurrent på deadline när klubben har transferban. Långt ifrån hur det såg ut med cech. Känns som en svikare. Buas ut när ha återvänder? Chelsea köper matic. Säljer matic. Köper matic. Säljer matic. Anställer mourinho. Sparkar mourinho. Anställer mourinho. Sparkar mourinho. Nu är det luiz som tar samma resa. Man vet varken ut eller in med den klubben. Vill också passa på och dra iväg ett försvarstal till luiz. Killen har vunnit PL Fa cupen Ligacupen Champions league och europa league som ORDINARIE mittback under några av världens mest kända tränare. Säger inte att luiz är en av världens bästa men så mycket skit som han får är oförtjänt. Han är bättre än sitt rykte. Sen är han en marginell förbättring för arsenal tror jag då dem saknar någon stabil pjäs bredvid honom. Sen för chelseas del är det ett tapp på bredden mer än kvalite tror jag. Zouma och dansken håller jag lika högt, med större utvecklings och framtidspotential men där bakom är det tunnt nu när rudiger är skadad.
Citera
2019-08-09, 08:08
Medlem
EnLitenFryss avatar
Jaha, det här fönstret sög ju.

City har vässat truppen en aning. Rodri tänkt som Fernandinhos arvtagare och en uppgradering från Delph på mittfält. Cancelo en uppgradering från Danilo.

United har förstärkt sin svagaste lagdel och även om det kanske inte funkar direkt är man starkare där än förr. Mittfältet fortfarande trasigt dock, tror de får kämpa för topp 4. Lukaku klarar man sig utan. Håller dem starkare än i fjol.

Spurs är här och nu starkare än i fjol. Lo Celso, Ndombele, Sessegnon är alla spännande som kan gå direkt in i elvan. Får man behålla Eriksen och Alderweireld över säsongen och lyckas hålla dem glada och motiverade, är Spurs ett snäpp vassare. Enda frågetecknet är högerbacken där Aurier knappast håller världsklass, men det gjorde inte direkt Trippier heller.

Arsenal ser jag som fönstrets vinnare. Pepe, Ceballos, Luiz och Tierney in. Man har stärkt upp på svaga positioner och dumpat dödkött i en bråkig och slut Koscielny (inte samma spelare efter skadan), fått snuskigt bra betalt för Iwobi. Jag är inte säker på att det blir kanon på en gång - men man har iaf försökt förstärka där det funnits svagheter och går från ett lag som var på väg att slåss med Everton, Watford, Leicester om 6e-platsen - till att ha potential att utmana om topp 3.

Chelsea, inte mycket att säga. Återuppbyggnadsår med Lampard och värvningsförbud. Förstår dock inte att man säljer Luiz till Arsenal för kaffepengar. Även om Luiz kanske blir katastrof - kan han också bli kanon. Dumt att chansa och eventuellt förstärka en konkurrent. Låna ut till annan liga om man inte vill ha honom i truppen istället för att hjälpa en konkurrent och rival att fylla en lucka.

Liverpool då. Liverpool är marginellt tunnare än i fjol utan Sturridge och Moreno. Moreno hade ingen defensiv men kunde absolut roteras in mot svagare motstånd och fylla rollen, hans offensiv är det inget fel på. Sturridge må ha tappat farten men är en naturlig avslutare, kunde även han fylla en roll i truppen. Elvan håller absolut världsklass men på bänken ser det värre ut, enda lagdelarna som har täckning är mittfältet och mittbackar (VVD funkar bredvid alla tre alternativ). Liverpool ska spela fler matcher, fler turneringar, med tunnare trupp som ej vässats, är oerhört känsligt för skador, och hade mycket tur med marginalerna i fjol. Samtidigt som alla konkurrenter utom Chelsea förstärkt. Tror de blir 2a eller 3a om alla är skadefria, en allvarlig skada på någon nyckelspelare och man får kämpa för topp 4.

Hoppas Klopp visar att jag har fel.
Citera
2019-08-09, 11:35
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Del 2.

Bästa/Mest spännande nyförvärven enligt mig.

En som gick under radarn lite igår var ju sarr som hämtades in till watford för 30 m pund från rennes. Pepe light. Kostade en tredjedel. Var grym i rennes förra säsongen och tror han blir en succe. Undrar om inte watford gjorde den bättre affären där jämfört med 75 för pepe. Med svenskögon blir det än tuffare för sema att ta en plats. Lånas säkert ut om inte nu så i januari kan man tänka sig.
Che adams tror jag blir en hit i hassenhutls nya offensiva frejdiga southampton. 15 m pund kan bli en av säsongens "steals". En annan championship lirare jag ser fram emot att se är maupay som dominerat i brentford ett tag nu. Potters brighton är nog rätt adress för honom. Ndombele är jag väldigt förtjust i sen lyon tiden och kommer dominera på spurs mittfält. Just spurs ser intressanta ut med sessegnon. 25 m pund för en ung engelsk talang är ändå ganska billigt. Tror poch och spurs är rätt väg för honom att gå också med deras historia. Haller. Visst ganska dyr från frankfurt men han gick lite under radarn där jämte jovic och rebic men var en lika viktig del i den vassa offensiven. Cahill på free transfer till crystal palace kan ses som en bargain också.

Sämsta affärerna enligt mig.
Alla överskattade engelska medelmåttor som går för hutlösa summor. United är värst med AWB och Magurie. Men everton är också illa med Iwobi. Visst nigerian men uppfostrad i arsenal och london och HG. Sarr gick för 10 m pund mindre. Helt sjukt egentligen.

Tittar man på lagen i sig tycker jag united gör sämsta fönstret. Men var inne i detalj på det tidigare.Liverpool tycker jag också gör ett dåligt fönster. För bekväma. Tror det straffar sig med tufft matchande. Bland dem som gjort det bäst tycker jag brighton ser intressanta ut. Matchar väl med den nya fotbollstänket potter vill ha. Newcastle har gjort fina affärer men sitter på ashley och bruce tyvärr. Tottenham ska nämnas. Man city gör det bra också och matchar efter vad guardiola vill ha och behöver men å andra sidan har dem ju inga regler och förhålla sig till så svårt att bli imponerad. Chelsea lämnar jag helt utanför med deras transferförbud.
Citera
2019-08-09, 11:58
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Slänger iväg säsongstipset också. Kikade tillbaka på förra säsongens tips. Var inte helt fel ute ändå. Men bommade ordentligt på fullham. Watford underskattades. Även tottenham som jag trodde skulle missa topp 6. Topp trean rätt även om placeringarna var galna.

I korthet. Man city vinner. Tror det blir liknande deras första titel. Alltså överlägsna och ingen spänning. Liverpool kommer lida av tunn trupp och hårt matchande. Spurs tvåa. Sen ändrar jag mitt tips till arsenal på fjärde plats. Ett bra fönster av dem. Defensiven är fortfarande tveksam men oj vad offensiven ser fin ut. Emerys andra säsong. Chelsea är för osäkra ändå med alla ungtuppar som måste lyfta och lampard som är oprövad. United är bara skit. Kanske tillochmed att dem missar topp 6, men är snäll nu och ger dem den platsen.

Everton best of the rest. Silva fortsätter som säsongen avslutades. Wolves blir en besvikelse. Second season syndrome. Tuffare matchande och lagen kommer vara mer beredda på dem. Brighton överraskar med ett pånyttfött lag som får spela en roligare fotboll under potter. Smarta nyfrövärv. Moy in sista dagen exempelvis. Southampton under hassenhut blir också bra. Villa och newcastle mest svårtippat med chelsea. Ser spännande ut på pappret med nyförvärven. Men newcastle har sina feta engelsmän vid sidan och villa har kanske gjort om fullhams misstag att röra om för mycket i truppen.

Ur åker sheff united. För dåligt material och gammaldags fotboll. Samma med dyche och burnley som får tacka för sig. Norwich komme charma många med sin offensiva och frejdiga energifyllda fotboll men kvaliten saknas. Palace klarar sig tack vare en zaha som knyter näven och kör på.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2019-08-09 kl. 12:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in