2019-08-07, 10:36
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1nyp5B/patrik-24-forsvann-under-tagresa--nya-spar-hittade-i-belgien

Vad tror ni om detta?

Citat:
Nu har polisen fått ett genombrott i sökandet.

– Det har påträffats en avliden man i Belgien, och man utreder om det är han eller inte, säger Karin Eldblom på polisen.

Dem har fått träff i ett dna register
Citera
2019-08-07, 10:37
Medlem
MarkofTheBeast skrev en minut före mig, så jag tar bort mitt inlägg där jag länkade till samma artikel.

Vi får se vad DNA-analysen ger för svar.
Senast redigerad av snusmoped 2019-08-07 kl. 10:39.
Citera
2019-08-07, 10:38
Medlem
holmen87s avatar
Patrik, 24, försvann under tågresa – nya spår hittade i Belgien

https://www.aftonbladet.se/a/1nyp5B

Vad tror ni om detta?
Citera
2019-08-07, 10:40
Medlem
Londiniums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast

Spännande story som genererar mycket klicks, men högst troligen bara några markörer som matchar och när man väl kör ett mer omfattande test så är det ingen träff.
Att han skulle tagit sig till Belgien "under radarn" och sedan dött där låter bara för osannolikt (tyvärr).
Citera
2019-08-07, 11:08
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Londinium
Spännande story som genererar mycket klicks, men högst troligen bara några markörer som matchar och när man väl kör ett mer omfattande test så är det ingen träff.
Att han skulle tagit sig till Belgien "under radarn" och sedan dött där låter bara för osannolikt (tyvärr).

Jag håller med. Jag tvivlar starkt på att det är Patrik. Det känns för långsökt.

Det står i artikeln att mannens DNA är i dålig form.

Citat:
Enligt Aftonbladets uppgifter ska dock den döde mannens dna-profil vara i ett ”dåligt skick”, något som försvårar polisens arbete. Kroppen kommer att undersökas för att fastställa identiteten, tills man kan bekräfta eller avfärda att det är Patrik.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1nyp5B/patrik-24-forsvann-under-tagresa--nya-spar-hittade-i-belgien
Citera
2019-08-07, 11:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast

Vad tror ni om detta?

Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska den döde mannens dna-profil ha gett utslag i registret efter att ha matchat på Patriks dna.

[...]

Citat:
Enligt Aftonbladets uppgifter ska dock den döde mannens dna-profil vara i ett ”dåligt skick”, något som försvårar polisens arbete.

Lite luddigt. Extremt osannolikt att det är Patrik. Någon som försökt hitta nån artikel i belgisk media?
Citera
2019-08-07, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Londinium
Mycket märkligt att han skulle ha tagit sig till Belgien, han hade väl inga pengar om jag minns rätt.
Nu är det så länge sedan jag följde det här fallet så mycket har fallit i glömska. Men man får hoppas på ett avslut för de anhörigas skull
Citera
2019-08-07, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Mycket märkligt att han skulle ha tagit sig till Belgien, han hade väl inga pengar om jag minns rätt.
Nu är det så länge sedan jag följde det här fallet så mycket har fallit i glömska. Men man får hoppas på ett avslut för de anhörigas skull

Fast om han nu självvalt ville försvinna så kan han ju sparat kontanter som han använt sig av?

För anhörigas skull hoppas jag nästan att det är Patrik så att de får ett avslut. Men samtidigt, om det är han, hur mycket kommer inte anhöriga ha att fundera över då?
Citera
2019-08-07, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Fast om han nu självvalt ville försvinna så kan han ju sparat kontanter som han använt sig av?

För anhörigas skull hoppas jag nästan att det är Patrik så att de får ett avslut. Men samtidigt, om det är han, hur mycket kommer inte anhöriga ha att fundera över då?
Ja eller så är det så att någon tagit med honom via bil ut ur landet.
Väskorna är ju skit skumt
Även hans beslutsamhet när han lämnade tåget
Han visste att han skulle möta upp någon
Frågan är vem ?
Citera
2019-08-07, 11:27
Medlem
Han kanske liftade dit? Eller tog buss till en annan station och så vidare.
Citera
2019-08-07, 11:30
Medlem
Hamsterbolls avatar
Man skulle ju vilja ha mer information om mannen i Belgien. Hade han tagit sitt liv? Hittats neddrogad i ett rivningshus eller långt ute i skogen? Kanske vid ett tågspår eller i ett vattendrag?

Har han till exempel hittats i en belgisk bil eller långt ute i skogen på vischan så känns det ju osannolikt att det är han. Hittades kroppen däremot i ett vattendrag vid någon större turiststad till vilken det går tåg från Sverige så skulle det ju öka möjligheten att det är han.

Om ni förstår hur jag menar.
Citera
2019-08-07, 11:37
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Man skulle ju vilja ha mer information om mannen i Belgien. Hade han tagit sitt liv? Hittats neddrogad i ett rivningshus eller långt ute i skogen? Kanske vid ett tågspår eller i ett vattendrag?

Har han till exempel hittats i en belgisk bil eller långt ute i skogen på vischan så känns det ju osannolikt att det är han. Hittades kroppen däremot i ett vattendrag vid någon större turiststad till vilken det går tåg från Sverige så skulle det ju öka möjligheten att det är han.

Om ni förstår hur jag menar.
Det belgiska liket hade "DNA i dåligt skick". Det borde tyda på att liket legat ute i terrängen under lång tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in