2019-08-06, 21:04
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaja, men varför är det bara mammorna som vill vara hemma länge när det nu är så underbart

Jag känner många pappor som velat vara hemma länge.
Citera
2019-08-06, 21:14
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nä det är väl klart att jag inte tror att du menar allvar. Du är ju du. Jag är inte bitsk mot dig ( i sann kvinnoanda väljer jag ut vilka som får bete sig och inte, du vet samma fenomen som att vissa karlar kan smiska kvinnor på baken och så fnissar hon, medans en annan gör det så blir det "sexuella trakasserier").
Det är LundNoGoZones inlägg jag talar om. Han skriver ofta mycket hånfulla kommentarer så det är inte jag som misstolkar dem.

Mohaha, där fick jag dig minsann, eller hur du nu uttryckte dig, du väljer hur du tolkar beroende på vem som framför budskapet.
Nu lägger vi ner det här för ikväll. Du får väl ge några exempel på hur han uttryckt sig så får jag kolla på det.’
Men det får bli en annan dag, dels har jag varit på krigsstigen större delen av dagen och längtar att få utlopp för det och vill för allt i världen inte att du skall hamna i skottlinjen, dels är jag för en gångs skull trött på riktigt ikväll.
Godnatt
Citera
2019-08-06, 22:07
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Om det är biologiskt betingat så är det väl lika mycket diskriminering som om det berodde på att hon har bröst?

Dock tycker jag det finns ett saftigt mått skitsnack i att kalla det biologiskt betingat. Det är möjligt att det finns något sådant i det hela, men när vi har en hel kultur som uppfostrar flickor att vara snälla, eftergivna, hålla käften och tänka på andra, och uppfostrar pojkar till att vara aggressiva, ta för sig och satsa på sig själva, så finns det rätt jävla mycket man kan göra åt den saken innan man tar den för given.

Har vi verkligen en sån kultur idag?

Det är väl snarare raka motsatsen?
Citera
2019-08-06, 23:09
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Har vi verkligen en sån kultur idag?

Det är väl snarare raka motsatsen?

Det stämde för femtio år sedan och låter bra, så.. .
Citera
2019-08-06, 23:20
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Det är en man som sagt så till mig, så då måste det vara sant ju. Män vet allt och har alltid rätt. Så jag utgår från att till exempel du har rätt när du skriver något här(förutom i förra inlägget då).
Jag är mest här för att lära mig saker och ting.
Glöm inte bort att män är de mest korkade också, förutom de smartaste skaften i lådan. I snitt är vi ungefär lika smarta, med lätt övervikt för männen. På det sociala planet sopar ni mattan, men många av er missbrukar det övertaget ganska mycket, vilket ger resten av er lite urblekt rykte.

Men kan du besvara en fråga för mig, från mitt förra inlägg:
Finns det någon enskild grupp som det värnas om lika mycket som kvinnor i Sverige?
Finns det en grupp som automatiskt ses som den goda, modern, den mjuka, väna, sköna, härliga, livfulla osv?
Senast redigerad av GaylordYanker 2019-08-06 kl. 23:23.
Citera
2019-08-06, 23:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Glöm inte bort att män är de mest korkade också, förutom de smartaste skaften i lådan. I snitt är vi ungefär lika smarta, med lätt övervikt för männen. På det sociala planet sopar ni mattan, men många av er missbrukar det övertaget ganska mycket, vilket ger resten av er lite urblekt rykte.

Men kan du besvara en fråga för mig, från mitt förra inlägg:
Finns det någon enskild grupp som det värnas om lika mycket som kvinnor i Sverige?
Finns det en grupp som automatiskt ses som den goda, modern, den mjuka, väna, sköna, härliga, livfulla osv?

Inte som den goda, härliga och mjuka, men invandrarna, framförallt de kriminella tycker jag det värnas om rätt så bra.
Citera
2019-08-07, 00:02
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Inte som den goda, härliga och mjuka, men invandrarna, framförallt de kriminella tycker jag det värnas om rätt så bra.
Värnas eller värderas?
Jag tror jag vet vad du tycker och jag är väldigt övertygad om att du som kvinna har mer stöd än aghanmaffian som t.ex gav sig på ASAP.
Citera
2019-08-07, 00:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Mohaha, där fick jag dig minsann, eller hur du nu uttryckte dig, du väljer hur du tolkar beroende på vem som framför budskapet.
Nu lägger vi ner det här för ikväll. Du får väl ge några exempel på hur han uttryckt sig så får jag kolla på det.’
Men det får bli en annan dag, dels har jag varit på krigsstigen större delen av dagen och längtar att få utlopp för det och vill för allt i världen inte att du skall hamna i skottlinjen, dels är jag för en gångs skull trött på riktigt ikväll.
Godnatt

Du är så söt lilla nallebjörnen 🥰

Nu fullkomligt DÖR machomännen här. "Nää men herregösses i himmelen, jag kan inte tro vad jag seeer. Smiley med hjärtan på Flashback 2019!
Ja jag säger då det...feministSverige."

Krigsstigen ja..den får du sällskap på på torsdag när jag börjar jobba, i offentlig sektor! Och om det inte bägaren rinner över redan på torsdag, så garanterat på måndag när hon haft två dagar på sig att lagra irritation...

Nattinatti ✨
Senast redigerad av Moment22x22 2019-08-07 kl. 00:06.
Citera
2019-08-07, 00:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Värnas eller värderas?
Jag tror jag vet vad du tycker och jag är väldigt övertygad om att du som kvinna har mer stöd än aghanmaffian som t.ex gav sig på ASAP.
Ja det får vi sannerligen hoppas, annat vore rent horribelt. Jag är ju en skötsam medborgare, ovan nämnda...not so much. I övrigt är jag dåligt insatt i den händelsen med ASAP.
Citera
2019-08-07, 07:50
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Mina frågor för diskussion är alltså:
Ni manliga användare på forumet, hur ser ni på det hela, handen på hjärtat?
Ser ni på kvinnan som en varelse som är sämre beskaffad än er och ser på det hon gör som "bagatellgöra" som vem som helst lika väl kunde gjort?
Eller värderar ni innerst inne det kvinnor är naturligt bra på högt, utan att se ner på henne?
Det blir ju lite av en oxymoron när en feminist talar om kvinnliga egenskaper.
Antar därför "" finns där av den anledningen.

Jag anser däremot inte att kvinnor är "naturligt bra" på något.
På samma sätt som jag inte gör det samma med män.
Folk är individer och skall bemötas efter den de är inte som ett kollektiv i min värld.

Du hittar statistiska skillnader som troligen är naturliga (biologiska) och inte en följd av kulturen men med det sagt så tycker jag att det är att dra för stora växlar och kalla dem manliga eller kvinnliga egenskaper då skillnader mellan individer är större än skillnader mellan grupperna som helhet.

Att jag skulle se ner på min fru eller någon annan kvinna bara för deras kön och att de oftast är t.ex. mer husliga än mig finns inte på kartan. Det är väl bra att vi är olika, då kompletterar man varandra.
Två helt lika personer vad kan de tillföra extra mer än en avlastning av arbetsbördan?
Det blir ju som att vara gift med sig själv...
Vem vill det?
Senast redigerad av MeanME 2019-08-07 kl. 07:55.
Citera
2019-08-07, 09:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Det blir ju lite av en oxymoron när en feminist talar om kvinnliga egenskaper.
Antar därför "" finns där av den anledningen.

Jag anser däremot inte att kvinnor är "naturligt bra" på något.
På samma sätt som jag inte gör det samma med män.
Folk är individer och skall bemötas efter den de är inte som ett kollektiv i min värld.

Du hittar statistiska skillnader som troligen är naturliga (biologiska) och inte en följd av kulturen men med det sagt så tycker jag att det är att dra för stora växlar och kalla dem manliga eller kvinnliga egenskaper då skillnader mellan individer är större än skillnader mellan grupperna som helhet.

Att jag skulle se ner på min fru eller någon annan kvinna bara för deras kön och att de oftast är t.ex. mer husliga än mig finns inte på kartan. Det är väl bra att vi är olika, då kompletterar man varandra.
Två helt lika personer vad kan de tillföra extra mer än en avlastning av arbetsbördan?
Det blir ju som att vara gift med sig själv...
Vem vill det?

Om du refererar till mig som feminist har du fel. Jag är däremot en förespråkare av att låta människor vara som de själva vill utan att allmänheten pressar in dem i fack. Så länge man är en hederlig medborgare och bidrar med sitt strå till stacken så är resten ointressant.
Det var ju skönt att höra att du inte ser ner på något av könens valda arbetsuppgifter i livet.
Citera
2019-08-07, 09:21
Medlem
Citat:
Om du refererar till mig som feminist har du fel. Jag är däremot en förespråkare av att låta människor vara som de själva vill utan att allmänheten pressar in dem i fack. Så länge man är en hederlig medborgare och bidrar med sitt strå till stacken så är resten ointressant.
Det var ju skönt att höra att du inte ser ner på något av könens valda arbetsuppgifter i livet.

Så du menar att "allmänheten" inte pressat in just kvinnor i "kvinliga egenskaper" facket?

Hur kan du vara en förespråkare för "låta människor vara som de själva vill" när du själv sitter och pratar om: "kvinnliga egenskaper"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in