Citat:
Ursprungligen postat av
Steinarr
Vilka är det som ska samarbeta med NMR? Meningen är ju att folk ska vakna upp och inse att NS är det enda rätta.
Det är betydligt fler som sympatiserar med NS idag än för 20 år sedan. Så det går uppenbarligen stadigt framåt i alla fall.
Orsaken varför det inte är fler är på grund av medelklassen. Medelklassen behöver inte bry sig om någonting annat än de vanliga rutinerna eftersom de inte måste.
Med tanke på att det var drygt 2000 människor som, efter en kampanj, förra hösten röstade på NMR kanske man skulle behöva samarbeta med andra vettiga människor om man nu menar allvar. Utan kampanj blev det drygt 600 i EU-valet.
Så svaret på din fråga är att andra människor behövs.
Sedan finns det faktiskt andra synpunkter än dem som står i katekesen.
Frågan är bara om ett handslag är ett handslag i det fallet, eller om det blir en kniv i ryggen anbefalld av någon slags påhittad gudomlighet.
Är NMR att lita på i samarbete med andra för att ta över makten från detta ruttnande system? Frågar du mig (som varit med i NMR) är jag inte säker. Jag såg för mycket dåliga saker för att lita på organisationen fullt ut och aktivister/medlemmar lyder ju organisationen.