2019-08-06, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obotlig
Ja jag undrar fortfarande vem det är inom NMR som golat till Expo? Eller är det en SÄPO-infiltratör? Isf - vem är det?

Jag har ju mina aningar. Finns ju folk i organisationen med en historia av att gola.
Självklart så är telefoner och datatrafik avlyssnade. Någon kansje försäger sig, eller så är det inte en så stor grej som "folk" verkar tro. Att medlemmar kommer och går är knappast något nytt, huvudsaken är att organisationen består.

Om ryktena stämmer så är det nog positivt för Nordiska motståndsrörelsen iom att polisen måste lägga resurser på en ny organisation och andra personer kommer att få kliva fram på nya poster. Om några månader så kommer den här händelsen att vara helt bortglömd.
Citera
2019-08-06, 13:40
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Du har fel.

Vad yrar herrn om?

Vad är det du inte begriper? Att informatörer och tjallare existerar i leden kommer väl inte som en överraskning hoppas jag? Det bästa sättet att bli fri de här individerna är såklart att starta en ny organisation där man bara tar med folk som bevisat sin lojalitet igenom bland annat våldshandlingar.
Citera
2019-08-06, 13:51
Medlem
talgtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinSepsis
Det finns ju det, en särskild som är välkänd för att aldrig få nog av att höra sin egen röst och berätta "coola historier" både om sig själv och till exakt alla andra som vill lyssna ligger ju nära till hands och det hade även förklarat herrns (mängder snack till trots) totala avsaknad av verkstad när det verkligen gäller...
Vem tänker du på då?
Citera
2019-08-06, 13:58
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeTjackis
Haha retar oss? Vi njuter av att se båda sidorna falla ihop Det verkar ju gå fantistisk för organisationen, bara senaste dagarna har vi sett de två tv-stjärnorna Freddy och Sebastian släppa den bästa propagandan för NMR sen stenåldern!

När var och hur har NMR fallit? Om det nu blir en ny organisation som startas upp lär det väcka både gamla och nya inom rörelsen. Tiden får utvisa vad som händer. Än finns det ingen källa på att det ens har hänt något större.
Senast redigerad av motarbetar 2019-08-06 kl. 14:45.
Citera
2019-08-06, 14:21
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000
Vad är det du inte begriper? Att informatörer och tjallare existerar i leden kommer väl inte som en överraskning hoppas jag? Det bästa sättet att bli fri de här individerna är såklart att starta en ny organisation där man bara tar med folk som bevisat sin lojalitet igenom bland annat våldshandlingar.

De existerar väl i alla organisationer? De kommer att finnas även om man startar en ny organisation.

Om det nu inte är så att den nya (om det ens blir någon ny) organisationen kommer att ha 3 medlemmar....
Citera
2019-08-06, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talgtroll
Vem tänker du på då?

Ja vem syftas det på?
Citera
2019-08-06, 17:34
Medlem
Nyarlahoteps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius

Ja vem syftas det på?

Pär Öberg?
Citera
2019-08-06, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulo2000

Bevisar ibland ingenting. Den ökände "Bajs-Kim" begick grova våldsbrott och var samtidigt infiltratör åt Expo, AFA och SÄPO.
Citera
2019-08-06, 20:00
Medlem
EndGames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgtroll
Vem tänker du på då?

Rimligtvis Malvå. Han har aldrig haft något vidare rykte i Skåne, inte som golare men att han är en skrävlare som inte precis tar för sig när det smäller. Jag kan säga att jag blev förvånad över att han accepterades i NMR.
Citera
2019-08-06, 20:29
Medlem
Nyarlahoteps avatar
Nån som har plus till Sörmlands-Nyheter?
https://mobil.sn.se/nyheter/sormland/sormlandsnazister-i-ny-hatgrupp-sm5202362.aspx

Finns det någon ny matnyttig information som inte sagts i Expo eller expressens artiklar?
Citera
2019-08-06, 21:21
Medlem
CougheeBrothas avatar
Det va ju fan vad tyst det var, mina popcorn har kallnat
Citera
2019-08-06, 22:39
Medlem
Limitlakes avatar
Problemet med NMR är inte medlemmarnas vilja till motstånd och kamp, den finns hos de flesta oavsett eventuell gruppering.

Problemet är den valda ideologin vad man nu vill kalla den, de flesta kallar den för nazism. Mest bekymmersam är de infantila hyllningarna av Hitler och hakkorsflaggan.

På det sättet kommer man aldrig att få svenskarnas stöd, inte ens som en spjutspets, möjligen som en delgrupp i ett spänt läge.

Då kommer vi till frågan: Går det att samarbeta med NMR? Mitt svar är förmodligen inte – inte långsiktigt. Man anser sig sitta inne på den enda rätta läran/tron och är den enda rätta trons främste uttolkare. Är det en framtidsväg och kan man lita på sådana? Mitt svar är nej.

Däremot agerar jag inte emot NMR nu. Det finns dessutom en hel del bra folk där så varför skulle jag göra det?
Senast redigerad av Limitlake 2019-08-06 kl. 22:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in