Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Jag förmodar att du syftar på artikeln om Assange i en brittisk tidning som blockerades på begäran av den svenska åklagaren eftersom den citerade det hemliga häktnings-PM som tidigare lagts ut på Flashback.
Detta var dock något som tidningen själv gjorde, och artikeln kunde som sagt fortfarande läsas från andra länder än Sverige. Formellt var det alltså inte någon svensk censur. Jag vill också minnas att artikeln avblockerades när tidningen förvissat sig om att de inte bröt mot brittisk lag.
Jag har svårt att tro att Försvarsmakten skulle ägna sig åt censur. Övervaka och registrera vad folk säger på Internet, självklart. Det är ju det som FRA sysslar med. Men inte censur.

Nej detta var en artikel om invandringen och ett mord på en anställd vid ett hem för ensamkommande.
Artikeln gick först att läsa från sverige men sen gick den bara att läsa genom proxy.
Jag säger inte att det var försvarsmakten som sysslar med det,dom pratade om staten.
Att staten censurerar och skiter i yttrandefrihet det vet jag att dom gör.
Det sker i övriga Europa också,man måste för att hålla upp fasaden om EU och att Islamism är gott.