2019-08-07, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
I grunden handlar det om att politikerna är trängda. De har satsat hela sin karriär på elevråd o politiska ungdomsförbund. Och de senaste valen har närmare 20% av arbetsplatserna o välbetalda jobben i riksdagen stulits av nykomlingen SD.

Majoriteten av svenskarna kan inte namnet på 10 politiker. Än mindre för vad partierna står i olika frågor. Och även om politiker framhåller en sak inför val så behöver det inte bli så efter valet.
Så ointresset kan ha sin förklaring.

Paradoxalt så kan troligtvis majoriteten räkna upp 10 fotbollsspelare, Idoldeltagare eller svenska skådespelare.
Stackars människa som tror att Sverigedemokraterna gör någon skillnad..
Citera
2019-08-07, 01:55
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Stackars människa som tror att Sverigedemokraterna gör någon skillnad..

SD har ju på några år kapat åt sig 20% av arbetstillfällena. Det är där problemet ligger. SDare är som polacker i byggbranchen, ett hot mot försörjningen.

För skillnad behövs ytterligare dryga 30% av rösterna. Vilket naturligtvis inte kommer hända. Speciellt om man gör allt för att försvåra för dem. Att släcka ned kritik på Youtube är ett sätt.
Citera
2019-08-07, 04:30
Medlem
Citat:
SD har ju på några år kapat åt sig 20% av arbetstillfällena. Det är där problemet ligger. SDare är som polacker i byggbranchen, ett hot mot försörjningen.

För skillnad behövs ytterligare dryga 30% av rösterna. Vilket naturligtvis inte kommer hända. Speciellt om man gör allt för att försvåra för dem. Att släcka ned kritik på Youtube är ett sätt.
Sd är etablissemanget sedan länge.
Citera
2019-08-07, 06:33
Medlem
Haddock93s avatar
Trump: ”Vi bevakar Google väldigt noga”

https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1158797732821291018

Alla borde skriva kort till Trump administrationen om SwebbTV, censur från Youtube osv. Skadar inte och ju fler vi är desto bättre.

https://www.whitehouse.gov/contact/
Citera
2019-08-07, 07:18
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Trump: ”Vi bevakar Google väldigt noga”

https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1158797732821291018

Alla borde skriva kort till Trump administrationen om SwebbTV, censur från Youtube osv. Skadar inte och ju fler vi är desto bättre.

https://www.whitehouse.gov/contact/
Trump är 100% snack och 0% verkstad. Han lyfte inte ens ett finger när Info Wars blev bannade. Han har länge pratat om att lyfta fingrar, men han gör aldrig det.
Citera
2019-08-07, 07:45
Avslutad
Flera kanaler jag följer av finns även på Bitchute så då använder jag det så mycket som möjligt. Förstår inte varför SwebbTV inte har konto där och laddar upp hela sitt arkiv? Tror det skulle bli mycket populärt för nya tittare att kunna se alla deras avsnitt.
Citera
2019-08-07, 08:38
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Nu är egentligen inte nedstängningar från YouTube eller Facebook den största faran mot att få yttra sig. Visst det svider.

Inte heller är det att man nekas annonser. Visst man får svårt att finansiera sin kanal.

Det värsta som kan hända är att man blir sökmotor blockerad. Kommer man inte upp i en googling så finns man inte.

Vi får se hur länge det tar innan man dränker material på söksvarsrad 99 eller längre bak. Eller låter blivatt lista det överhuvudtaget.

Samtidigt är ju Googles sökmotor den del av monopolet som är mest sårbar. Allt fler använder alternativ som Startpage.com eller DuckDuckGo.com för att slippa Googles integritetskränkande snokande i deras privatliv.

Det största problemet för dem som Google stänger av är nog annonserna. Google har genom sin dominerande ställning ett monopol på annonsmarknaden, och det är svårt att ersätta detta om man använder alternativa plattformar.
Citera
2019-08-07, 09:09
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Flera kanaler jag följer av finns även på Bitchute så då använder jag det så mycket som möjligt. Förstår inte varför SwebbTV inte har konto där och laddar upp hela sitt arkiv? Tror det skulle bli mycket populärt för nya tittare att kunna se alla deras avsnitt.

Nu har de ju redan lagt upp klipp på Vimeo i stället. Problemet med alternativa plattformar är dock att de går miste om annonsintäkterna, där Google i praktiken har ett monopol.
Citera
2019-08-07, 09:09
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag förmodar att du syftar på artikeln om Assange i en brittisk tidning som blockerades på begäran av den svenska åklagaren eftersom den citerade det hemliga häktnings-PM som tidigare lagts ut på Flashback.

Detta var dock något som tidningen själv gjorde, och artikeln kunde som sagt fortfarande läsas från andra länder än Sverige. Formellt var det alltså inte någon svensk censur. Jag vill också minnas att artikeln avblockerades när tidningen förvissat sig om att de inte bröt mot brittisk lag.

Jag har svårt att tro att Försvarsmakten skulle ägna sig åt censur. Övervaka och registrera vad folk säger på Internet, självklart. Det är ju det som FRA sysslar med. Men inte censur.

Nej detta var en artikel om invandringen och ett mord på en anställd vid ett hem för ensamkommande.
Artikeln gick först att läsa från sverige men sen gick den bara att läsa genom proxy.

Jag säger inte att det var försvarsmakten som sysslar med det,dom pratade om staten.
Att staten censurerar och skiter i yttrandefrihet det vet jag att dom gör.
Det sker i övriga Europa också,man måste för att hålla upp fasaden om EU och att Islamism är gott.
Citera
2019-08-07, 09:12
Medlem
whosyourdaddys avatar
Hoppas någon rik patriot ställer sig bakom dom och stämmer Google, lär inte hända.
MSB som ansvarar för det psykologiska försvaret är garanterat inblandade.
Min känsla är att detta är ett första steg i en upptrappning, snart sitter man väl i ett omlärningsläger (koncentrationsläger) à la Kina.
Citera
2019-08-07, 09:58
Medlem
Kanalen verkar vara tillbaka igen på Youtube?
Citera
2019-08-07, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizmo6
Kanalen verkar vara tillbaka igen på Youtube?

Jepp, hittar den nu också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in