2019-08-06, 22:53
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutesnowblock
Youtube verkar köra 3 strikes - you're out.

Detta är dock knappast relevant om det stämmer att Swebbtv inte fick någon varning alls innan de stängdes av.

Citat:
Det är upp till åklagare att bestämma om det har begåtts hets mot folkgrupp och om det finns grund för åtal. Att Youtube anser att videos innehåller hets mot folkgrupp är inte samma sak.

Youtube har mig veterligen inte påstått att det föreligger något brott mot svensk lag. De hänvisar i stället till sina egna regler mot "hate speech".

Citat:
Har mycket svårt att tänka mig att Youtube systematiskt sitter och polisanmäler innehåll.

Nej, det lär de knappast göra eftersom de själva - i vart fall i teorin - kan åtalas för eventuellt olagligt innehåll under BBS-lagen.
Citera
2019-08-06, 23:04
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
LOL Svenska staten censurerar visst,eller rättare sagt socialdemokraterna,nej alla vet inte om det.
Sverige är främsta landet för sånt här.
Man har censurerat utländsk media som skrivit om Sverige.
Tidningen hade blivit kontaktade om att artikeln kunde störa en rättegång.
Jag kunde forfarande läsa den genom proxy.Så man har från svenskt håll censurerat artikeln.

Jag förmodar att du syftar på artikeln om Assange i en brittisk tidning som blockerades på begäran av den svenska åklagaren eftersom den citerade det hemliga häktnings-PM som tidigare lagts ut på Flashback.

Detta var dock något som tidningen själv gjorde, och artikeln kunde som sagt fortfarande läsas från andra länder än Sverige. Formellt var det alltså inte någon svensk censur. Jag vill också minnas att artikeln avblockerades när tidningen förvissat sig om att de inte bröt mot brittisk lag.

Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Sen överförde jag några i försvarsmakten samtala om sveriges censurering av internet,då jag var på arbete på säkerhetsklassad anläggning.

Jag har svårt att tro att Försvarsmakten skulle ägna sig åt censur. Övervaka och registrera vad folk säger på Internet, självklart. Det är ju det som FRA sysslar med. Men inte censur.
Citera
2019-08-06, 23:31
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Orsaker jag gissar på är:

1. Karl-Olov Arnsberg hade nyss en utläggning om romer som jag reagera på. Det behövs inte mycket utan jag har på känn att de griper varje chans.

2. Programmet Henry o Mattis ena programledare är aktiv i AfS. Matti har gjort sig själv lustig med stereotypa skämt om finnar.

3. Jan Tullberg pratar visserligen massinvandring men då statistik o volymer. Och är slipad nog att undvika hets som sådant o behöver inte falla så lågt.

4. Jensevik har ju förklarat kommunkrisen o hur klansamhället fungerar. Men inte heller där minns jag något som skulle kunna uppröra.

5. Lars Bern skulle möjligen kunna vara ute på djupt vatten med kvacksalveri. Men det är ju inte fallet här.

Man kan spekulera i om det skulle kunna vara olämpliga kommentarer i kommentarsfältet som ställt till det.

Av de figurer som du räknar upp skulle jag i första hand gissa på Jensevik. Jag kollade upp honom nyligen på grund av något som skrevs i en Flashbacktråd, och han torgför en konspirationsteori om att muslimerna i hemlighet försöker infiltrera och ta över Sverige.

Detta sagt med reservation för att jag inte vet vad Jensevik kan ha kläckt ur sig i Swebbtv. Dessa påståenden fanns i hans egen kanal.

Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Troligtvis så har Youtube stängt ned i all hast efter massanmälningar eller politiska påtryckningar. För att sedan försöka hitta någon som kan bedöma innehållet.

Vem vet, det kan åter vara tillgängligt om några dagar.

Så gick det ju till när de stängde ner AfS mitt i valrörelsen, och den kanalen var tillbaka efter några dagar.
Citera
2019-08-07, 00:06
Medlem
⑧④∞ VARSÅGODA, DRÖMSAMHÄLLET ÄR SERVERAT∞④⑧
Ja nu har vi fått vårat önskade drömsamhälle där vem som helst när som helst kan bli blockerad/utfryst/svartlistad av stora multinationella monopolliknande storbolag utan att ens få reda på vad den egentliga orsaken till ”avstängningen” var!
Samtidigt som vi har fått detta så sitter en massa ”marknadsvurmare” fast i sina naiva ideologiskt drivna tankeloopar att ”privata bolag får väl göra som de vill och svartlista vem de vill för så ska minsann marknaden funka etc etc bla bla bla”… PROBLEMET är bara att ingen kan se denna tänkta ”fungerande marknad” som producerar mångfald i överflöd, HALLÅ var är den någonstans?
Den observerbara verkligheten just nu säger oss att marknaden inte förmår ett jävla dugg, för hur länge har ni egentligen tänkt att vi ska vänta på marknadsvurmarnas ”fungerande marknad” som genom sin ”invisible hand” ska poppa ur sig en aldrig sinande ström av alternativ till Google där det fria ordet kan frodas?

NÄ, det är dags att alla tar av sig alla de skygglappar som i vanliga fall skymmer sikten och istället försöker att se igenom hela det här spektaklet/systemet som utspelar sig framför våra ögon, för SYSTEMET(eller vad fan ni nu vill kalla verkligheten ni lever i) håller som bäst just i detta nu på med att MONTERA NER eran yttrandefrihet(yttrandefrihet i den form vi känner den), det är kärnan i dilemmat och det enda med betydelse just nu….
https://youtu.be/ai0pnjDoLn0?t=136
Citera
2019-08-07, 00:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Det finns bara två alternativ. Antingen falska massanmälningar från någon vänsterorganisation och/eller myndighet. Eller så är det regeringen som genom direkt kontakt utövat påtryckningar på Google som man har avtal med sedan några år tillbaka.

Arnstberg gjorde i sista programmet ett uttalande som indirekt skulle kunna tolkas som ifrågasättande av förintelsen och/eller att judarna är en mäktig kraft som andra etniska påtryckargrupper inspirerats av.

/Johan
Citera
2019-08-07, 00:38
Medlem
Kvaliteten var för låg. Bra att det blev en avstängning.
Citera
2019-08-07, 00:39
Medlem
Citat:
Youtube verkar köra 3 strikes - you're out.

Man har alltså ett kinesiskt system. Övervaka alla och straffa godtyckligt allt som inte faller en på läppen utan att berätta varför eller ge möjlighet till förklaring. Fattas bara att Huawei köper Youtube då är cirkeln verkligen sluten. Saudiarabien äger ju delar av Twitter så varför inte.. man undrar hur länge till man får kritisera en brutal diktatur.

Fascismen lyckas igen. Människan är så jävla korkad så man blir inte speciellt förvånad.
Citera
2019-08-07, 01:17
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Av de figurer som du räknar upp skulle jag i första hand gissa på Jensevik. Jag kollade upp honom nyligen på grund av något som skrevs i en Flashbacktråd, och han torgför en konspirationsteori om att muslimerna i hemlighet försöker infiltrera och ta över Sverige.

Detta sagt med reservation för att jag inte vet vad Jensevik kan ha kläckt ur sig i Swebbtv. Dessa påståenden fanns i hans egen kanal.

Så gick det ju till när de stängde ner AfS mitt i valrörelsen, och den kanalen var tillbaka efter några dagar.

Nu är egentligen inte nedstängningar från YouTube eller Facebook den största faran mot att få yttra sig. Visst det svider.

Inte heller är det att man nekas annonser. Visst man får svårt att finansiera sin kanal.

Det värsta som kan hända är att man blir sökmotor blockerad. Kommer man inte upp i en googling så finns man inte.

Vi får se hur länge det tar innan man dränker material på söksvarsrad 99 eller längre bak.
Eller låter blivatt lista det överhuvudtaget.
Citera
2019-08-07, 01:25
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glio9
Man har alltså ett kinesiskt system. Övervaka alla och straffa godtyckligt allt som inte faller en på läppen utan att berätta varför eller ge möjlighet till förklaring. Fattas bara att Huawei köper Youtube då är cirkeln verkligen sluten. Saudiarabien äger ju delar av Twitter så varför inte.. man undrar hur länge till man får kritisera en brutal diktatur.

Fascismen lyckas igen. Människan är så jävla korkad så man blir inte speciellt förvånad.

Nåja. Det är inte Fascism som styr, ställer o censurerar.
Det är en giftig kombo av vänsterliberala ideer.

De rika o mäktiga ska få maximal frihet o förmåner. Den dumma o fattiga massan ska styras att tänka rätt. Vara ”goda” medborgare o frukta vädret och de onda krafterna. Ett delat vi o dom samhälle.

Politiken presenteras med känslor och historier om goda o onda människor.
Citera
2019-08-07, 01:28
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Obehagligt på riktigt. Som Tim Pool säger säger så är Sverige "creepy". Man känner ett obehag av att bara leva i Sverige, tyvärr. Yttrandefriheten är grunden för demokrati. När man börjar tysta systemkritisk opposition så är det riktigt illa. Oavsett vilka åsikter man har borde man stå upp för yttrandefrihet och rätten att diskutera olika ståndpunkter. Som början en mardröm.
Senast redigerad av Harald.Guldhatt 2019-08-07 kl. 01:30.
Citera
2019-08-07, 01:32
Medlem
Sam.Boyds avatar
Hursom så lägger Öysten Rönne fram en intressant teori om hur Stefan Löfven o Co kan ha en hållhake på Youtube.

Då staten givit både etableringsstöd og kraftiga skatterabatter på el till Google o andra stora bolag.
Citera
2019-08-07, 01:41
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Obehagligt på riktigt. Som Tim Pool säger säger så är Sverige "creepy". Man känner ett obehag av att bara leva i Sverige, tyvärr. Yttrandefriheten är grunden för demokrati. När man börjar tysta systemkritisk opposition så är det riktigt illa. Oavsett vilka åsikter man har borde man stå upp för yttrandefrihet och rätten att diskutera olika ståndpunkter. Som början en mardröm.

I grunden handlar det om att politikerna är trängda. De har satsat hela sin karriär på elevråd o politiska ungdomsförbund. Och de senaste valen har närmare 20% av arbetsplatserna o välbetalda jobben i riksdagen stulits av nykomlingen SD.

Majoriteten av svenskarna kan inte namnet på 10 politiker. Än mindre för vad partierna står i olika frågor. Och även om politiker framhåller en sak inför val så behöver det inte bli så efter valet.
Så ointresset kan ha sin förklaring.

Paradoxalt så kan troligtvis majoriteten räkna upp 10 fotbollsspelare, Idoldeltagare eller svenska skådespelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in