2019-08-07, 05:20
Medlem
Några av oss, som stödjer Greta, ger nu bra repliker mot den orättvisa kritik, som riktats nyligen mot henne! Sanningen kommer att segra till slut! https://www.google.com/amp/s/www.nytimes.com/2019/08/06/opinion/letters/greta-thunberg-climate-change.amp.html
2019-08-07, 05:55
Medlem
Gretas rörelse laddar om! -Ny info om det nya internationella mötet i Schweiz, där bland annat ett nytt, spännande medborgarinitiativ för klimatet på EU-nivå lanseras! https://www.swissinfo.ch/eng/greta-effect_lausanne-youth-climate-summit-targets-eu-policymakers/45141728
2019-08-07, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta har ännu så länge skänkt bort alla sina prispengar, vilket få gör! Många menar att tjejen är alltför generös, och borde i viss mån tänka på sin framtida ekonomiska säkerhet, och sitt behov av vissa pengar för framtida akademiska studier! De flesta doktorander har ekonomiska bekymmer! Konkurrensen om forskningsanslagen är oftast mycket hård!
Tidigare i tråden så var det en juridiskt kunnig person som skrev att omyndiga inte fick skänka bort pengar inte ens med förmyndares tillstånd. Finns det någon som kan reda ut den här saken?
Det här verkar ju motsägelsefullt. Ser fram emot ett svar.
2019-08-07, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Du kanske inte visste att hon har en spökskrivare?
Hur vet du det? Var kommer den uppgiften ifrån? Jag är nyfiken på svaret.
2019-08-07, 08:15
Medlem
Citat:
Några av oss, som stödjer Greta, ger nu bra repliker mot den orättvisa kritik, som riktats nyligen mot henne! Sanningen kommer att segra till slut! https://www.google.com/amp/s/www.nytimes.com/2019/08/06/opinion/letters/greta-thunberg-climate-change.amp.html

New York Times. Agendajournalism in its prime.

Citat:
Readers react to an Op-Ed essay that criticized the 16-year-old climate activist.

Detta är alltså ett svar på den här artikeln av som hyllades av hydrocefalus-högern på Twitter som bevis på att "till och med New York Times" har fattat galoppen och insett att Greta Thunberg är för radikal för deras agenda. All agendajournalism bygger på dikotomier, och i det här fallet är det "de gamla vita männen som inte vill ge upp sina privilegier" mot de unga kvinnorna som ska ta över världen. Problemet för agendasättarna är att de inte kommer kunna hantera unga kvinnor när dessa utgör den demografiska majoriteten. Som jag har påpekat tidigare i den här tråden.

Unga kvinnor kommer i 2000-talets informationskrig att vara som kärnvapenstridsspetsar under kalla kriget. Något som Malena Ernman konstaterade redan 2017.
2019-08-07, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Nu läser förhoppningsvis inte Greta Flashback, så hon slipper din förljugenhet och hånet från dig. Men syftet med allt hån är förstås att skada Greta.

Det handlade inte om Flashback utom om en länkad artikel till en brittisk sida.

Läs om - läs rätt.

Greta är f.ö ganska bra på att skada sig själv: Bär en t-shirts som associeras till den autonoma vänstern, sympatiserar med Extinction Rebellion som stöder odemokratiska och destruktiva metoder, är emot fascism men ”glömmer” den vidriga mördarmaskinen kommunism.

Reser Tesla istället för kollektivt, fördömer flyg men inte nöjesbåtar, gillar Prideparaden som använt pedofiler som förgrundsfigurer och som hotar borgerliga HBTQ-deltagare.

Ska vi dessutom tro Inspiratoeren har hon tolkats som abortmotståndare. Då kan man verkligen tala om att skada sig själv.

Får hon feministrörelsen emot sig kan hon snart hälsa hem.
2019-08-07, 09:47
Medlem
Citat:

Tyvärr tycker jag att hans avslutande lilla liknelse om båten som är på väg rakt in i en klippa visar att han inte har förstått komplexiteten.

Det handlar inte om att styra undan ett konkret, odiskutabelt hinder och fortsätta framåt.

Det handlar däremot om att implementera beslut, lagar och förbud som kommer att göra världen miserablare och kasta ut tiotals miljoner i arbetslöshet. Som kan leda till förtryck och tyranni för alla som vägrar att rätta in sig i leden (skrota sin dieseltraktor och slakta sina kor). Förstår inte du heller att världens alla CO2-utsläpp minst måste halveras inom de närmaste åren för att undvika en kommande civilisationskollaps? Varför har du inte lyssnat på Greta?

Jag tror också - och hoppas - att sanningen ska segra. Men jag tror inte att Greta är svaret.
2019-08-07, 10:00
Medlem
Drowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Nej, Greta skolkade inte från skolan. Hon fick ledigt varje fredag för att skolstrejka.
Motsägelsefullt, jag vet
Nä, ganska väntat ändå, om hon fick ledigt.
Då "diskuterade" hon sin ledighet med lärarna?

Jag kommer inte be om lov om jag strejkar.
Det "värsta" som kan hända är att jag får sparken (så måste räkna med det), men mest troliga är att jag får vara kvar fast jag hamnar lite utanför den konformistiska bubblan vilket troligtvis medför problem.
2019-08-07, 10:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Tyvärr tycker jag att hans avslutande lilla liknelse om båten som är på väg rakt in i en klippa visar att han inte har förstått komplexiteten.

Det handlar inte om att styra undan ett konkret, odiskutabelt hinder och fortsätta framåt.

Det handlar däremot om att implementera beslut, lagar och förbud som kommer att göra världen miserablare och kasta ut tiotals miljoner i arbetslöshet. Som kan leda till förtryck och tyranni för alla som vägrar att rätta in sig i leden (skrota sin dieseltraktor och slakta sina kor). Förstår inte du heller att världens alla CO2-utsläpp minst måste halveras inom de närmaste åren för att undvika en kommande civilisationskollaps? Varför har du inte lyssnat på Greta?

Jag tror också - och hoppas - att sanningen ska segra. Men jag tror inte att Greta är svaret.
Det finns inget klimathot är det enkla svaret.
Greta är inte den första alarmistprofetissan heller för den delen.

https://m.youtube.com/watch?v=oJJGuIZVfLM

Vem minns henne idag? Ingen! På samma sätt blir det med Greta.
2019-08-07, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drowia
Nä, ganska väntat ändå, om hon fick ledigt.
Då "diskuterade" hon sin ledighet med lärarna?

Jag kommer inte be om lov om jag strejkar.
Det "värsta" som kan hända är att jag får sparken (så måste räkna med det), men mest troliga är att jag får vara kvar fast jag hamnar lite utanför den konformistiska bubblan vilket troligtvis medför problem.
Där ser man. Mål i mun det har hon som ingen annan.
2019-08-07, 10:40
Medlem
Citat:
Ett större juridiskt problem, är att barn EJ har rätt, att ge bort större gåvor, inte ens överförmyndare får ge samtycke till detta! Barn har bara rätt, att med förälders samtycke, ge mindre personliga presenter som julklappar. Gretas stora donationer till främst olika miljöorganisationer är därmed sannolikt ogiltiga, även om bara domstol tolkar lag. Däremot är hon fri att ge bort sina prispengar, när hon blivit myndig, men först då! Märkligt att ingen journalist frågat om detta! Har Greta tillgångar inklusive onoterade aktier, som är värda mer än åtta basbelopp, ska för övrigt utökad kontroll ske från överförmyndare och årlig förvaltningsberättelse ske! Se mer om de juridiska reglerna för barns gåvor och tillgångar i denna pdf-fil från överförmyndare!

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.lidingo.se/download/18.983e4a4134115c4d3e8000270/1394471721762/Informationsskrift%2520barn.pdf&ved=2ahUKEwiAxv7C6 NPjAhUrpIsKHa_zDf0QFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw2scZkUQp DSdGDPdR3yvWZU
Här är det tidigare inlägget som jag nyligen hänvisade till.
Hur kan det då stämma att Greta gett bort sina prispengar?
2019-08-07, 10:49
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Jag VET att jag såg en bild i samband med hennes förnekande, att hon lånade t-shirten.. På bilden står hon bredvid mamman, där mamman har tröjan på sig. Nu hittar jag tývärr inte den. Antagligen raderad

Edit: Här är iaf en bild på mamman i nämnda tröjan. Men finns en till där Greta Gris står bredvid mamman

https://twitter.com/arnstad/status/573016079099953152
Det är nåt som inte stämmer. Gretas tröja var v-ringad med det är inte Malenas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in