2019-08-07, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag är tämligen säker på, och enligt följande skrivet här nedan.

Att, när Hjärsta-kvinnan, och då under den aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 approcherade platsen som var nära angränsande till den då aktuella mordplatsen, för att [därstädes] på Rättarevägen ta kontakten med den personen hon tidigare hade bestämt träff med. När hon sålunda sedan blev tillstädes gärningspersonen på Rättarevägen, skedde troligen överfallet ganska strax därpå ?

Explikationer till textstycket ovan sett:

Approchera: i betydelsen, att närma sig någon för att få, eller ta kontakt.

Därstädes: på den platsen eller stället.

Tillstädes: vara (sig) närvarande, komma tillstädes = infinna sig till mötet på Rättarevägen.

Infinna sig: komna till (tidigare) avtalad plats.

Sålunda: av den anledningen, på det sättet, på så sätt, som beskrivs i textstycket.

Ps: Jag önskar och hoppas, att mina förklaringar till tidigare ovan skriven text är tillfreds-ställande för bästa förståelse Ds.

Mvh/ @JokerMannen

Tacksam om du kom direkt till det som är ny information som inte tidigare är känd för oss alla.

Så LW skall ha replikerat via mobil/dator på hans propå om att träffas den kvällen?
Citera
2019-08-07, 06:19
Medlem
Gällande Måndagen den 19 Februari år 2018, på-skrevs [under-tecknades] en äktenskaps-skillnad mellan paret, K*arl Stef*n Davidss*n samt Sof*a H*nna Davidss*n.

Detta enligt ovan skrivet, bokfördes av Örebro's Tingsrätt Måndagen den 19 Februari år 2018 till en kostnad av totalt 900 kronor.

Äktenskaps-skillnaden inkom därefter till Rotel-1 samt Örebro Tingsrätt och Torsdagen den 15 Mars år 2018, det vill säga, 24 dagar efter det att Äktenskaps-skillnaden hade undertecknats av respektive personer.

Till observandum, Från den dagen, och den 19 Februari år 2018, så förflöt sig därefter i stillhet 103 [gångna] dagar, och då fram till Måndagen den 14 Maj år 2018, då det under den sena kvälls-tiden inträffade ett homicídium inom Nya Hjärsta i Örebro Län.

Enligt ovan skrivet, ett inhumant mord av en då 45-årig trebarns-moder som döds-misshandlades bakom ett bullerplank och 161 meter från sin bostadsrätt, adresserad på B-G 4 a ... och detta, ägde då rum, under tiden som två av henne's barn, intet ont anande, låg och sov i sina respektive sängar.

Till nytt observandum, sagt och konnekterat till ovan skrivet blir följande, tänk på vad som kan dölja sig bakom fasaden i detta fallet, skenet kan faktiskt bedra. 👤👤➡👤

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-07, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tror inte fallet kommer tas upp alls i boken, vore tjänstefel att kommentera en pågående utredning när han själv inte längre är inblandad.

Jag instämmer till punkt och pricka med detta som du har framfört här ovan, det blir nog ytterst lite inom Peter Springare's bok som kommer att beröra detta mordfallet.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-07, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Gällande Måndagen den 19 Februari år 2018, på-skrevs [under-tecknades] en äktenskaps-skillnad mellan paret, K*arl Stef*n Davidss*n samt Sof*a H*nna Davidss*n.

Detta enligt ovan skrivet, bokfördes av Örebro's Tingsrätt Måndagen den 19 Februari år 2018 till en kostnad av totalt 900 kronor.

Äktenskaps-skillnaden inkom därefter till Rotel-1 samt Örebro Tingsrätt och Torsdagen den 15 Mars år 2018, det vill säga, 24 dagar efter det att Äktenskaps-skillnaden hade undertecknats av respektive personer.

Till observandum, Från den dagen, och den 19 Februari år 2018, så förflöt sig därefter i stillhet 103 [gångna] dagar, och då fram till Måndagen den 14 Maj år 2018, då det under den sena kvälls-tiden inträffade ett homicídium inom Nya Hjärsta i Örebro Län.

Enligt ovan skrivet, ett inhumant mord av en då 45-årig trebarns-moder som döds-misshandlades bakom ett bullerplank och 161 meter från sin bostadsrätt, adresserad på B-G 4 a ... och detta, ägde då rum, under tiden som två av henne's barn, intet ont anande, låg och sov i sina respektive sängar.

Till nytt observandum, sagt och konnekterat till ovan skrivet blir följande, tänk på vad som kan dölja sig bakom fasaden i detta fallet, skenet kan faktiskt bedra. 👤👤➡👤

Mvh/ @JokerMannen
Ang det jag fetat:
Jag gissar att med din formulering anser att det var i sina sängar hos mamman LW som de två barnen då intet ont anande låg och sov? Gissningsvis har barnen sängar även hos sin pappa UW.
Men tlll observandum att noteras av dig och tråden:
Du skriver "två av barnen". Det är väl långtifrån säkerställt att det antalet är det korrekta..?

En sak till:
Du har inte kommenterarat min kritik mot dig i det att du skriver att mordet på LW var "Sataniskt".
En klargörande kommentar vore välkommet, så tack på förhand!
Citera
2019-08-07, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
(Spekulation)

Funderar på en sak ...
.
Om man ätit testosteronstinna preparat i ett halvår ungefär så brukar ju personen som äter dem kunna bli väldigt lätt aggressiv har jag hört genom vänner ?

Tröskeln är låg när det gäller ilska då. Någon som har mer koll på det än mig ?

Tänkte om SD kanske har prövat några sådana preparat ?

Någon som vet ?

Finns ju en speciell butik på stan som säljer dylika preparat så det är ju ingen baggis att få tag på här i Örebro ,om man säger så ...
Finns väl inget som indikerar att SD skulle ha en lägre tröskel för aggressionsutbrott än normalmannen?
Btw: Finns väl inget som indikerar att LW med sitt närmast hypomana sätt att leva sitt liv, hon för det skulle ha behövt ta till psykotonica?

OffT: Om du känner till en butik som utan erforderliga tillstånd tillhandahåller läkemedel (motsv) bör du givetvis omgående anmäla detta!
Det borde vara en baggis för dig att fixa det.
Citera
2019-08-07, 09:31
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Finns väl inget som indikerar att SD skulle ha en lägre tröskel för aggressionsutbrott än normalmannen?
Btw: Finns väl inget som indikerar att LW med sitt närmast hypomana sätt att leva sitt liv, hon för det skulle ha behövt ta till psykotonica?

OffT: Om du känner till en butik som utan erforderliga tillstånd tillhandahåller läkemedel (motsv) bör du givetvis omgående anmäla detta!

Butiken ligger på nedre botten i Åhléns och är som vilken sportaffär som helst , men det enda de säljer är just olika preparat för muskeluppbyggnad osv . Så den affären är icke illegal på något sätt .

Sen vet jag som sagt inget mer än så för har aldrig haft behov utav sådana preparat , därav min fråga till er andra , om någon märkt någon förändring på MGM ?
Senast redigerad av landbandy 2019-08-07 kl. 09:33.
Citera
2019-08-07, 09:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Butiken ligger på nedre botten i Åhléns och är som vilken sportaffär som helst , men det enda de säljer är just olika preparat för muskeluppbyggnad osv . Så den affären är icke illegal på något sätt .

Sen vet jag som sagt inget mer än så för har aldrig haft behov utav sådana preparat , därav min fråga till er andra , om någon märkt någon förändring på MGM ?

Nu förstår jag inte.
Varför har du tagit bort ditt inlägg?
Varför refererar du till det efter att du har tagit bort det?
Citera
2019-08-07, 09:57
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:

Diverse preparat har diskuterats tidigare men inte i första hand kopplat till SD.

Här ett exempel

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

och så brukar någon invända "... men han har ju alibi" , "har han verkligen det?" … osv.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-08-07 kl. 10:12.
Citera
2019-08-07, 10:15
Medlem
Citat:
Ang det jag fetat:
Jag gissar att med din formulering anser att det var i sina sängar hos mamman LW som de två barnen då intet ont anande låg och sov? Gissningsvis har barnen sängar även hos sin pappa UW.
Du skriver "två av barnen". Det är väl långtifrån säkerställt att det antalet är det korrekta..?

En sak till:
Du har inte kommenterarat min kritik mot dig i det att du skriver att mordet på LW var "Sataniskt".

Du och dina smileys.
Har du fortfarande inte förstått att JokerMannen har en viss insyn i mordfallet?
Citera
2019-08-07, 10:38
Medlem
Citat:
Ang det jag fetat:

En sak till:

Det kanske bara va två som sov.
Citera
2019-08-07, 10:39
Medlem
Citat:

Dom preparaten som säljs så innehåller inte testosteron, det är protein
och vitaminer som gäller.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Diverse preparat har diskuterats tidigare men inte i första hand kopplat till SD.

Här ett exempel

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

och så brukar någon invända "... men han har ju alibi" , "har han verkligen det?" … osv.

Han har byggt upp skapligt med muskler på misstänkt kort tid, min åsikt.
Citera
2019-08-07, 10:44
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:

SysterDyster.. St*fan D*vidsson tar nämligen till nävarna när han inte får som han vill, bevisligen. (ref: Anmälan)
Skulle inte förvåna mig om han är envis också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in