2019-08-06, 23:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Sjuka mord gjordes långt före film/tvspelens tid.

Hur många tonåringar mördade bestialiskt i Sverige om vi går 20-25 år tillbaka i tiden?

I ett enstaka fall går det naturligtvis inte att applicera några säkra teorier på händelsen. Något är i varje fall riktigt fel hos MGM oavsett vad som ligger bakom.
Citera
2019-08-06, 23:18
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenopeno
Ja det lär väl visa sig mer i FUPen åt vilket håll det pekar.

Var vill du att ribban ska ligga för oss amatöranalytiker?
Vilka diagnoser anser du ligger på tillräckligt hög ribba?
Psykopat, sociopat, asperger, psykos? Eller någon annan som ligger tillräckligt högt?

Om hans motiv enbart är en lust att se hur det känns att döda, vad säger det dig?

Om detta är hans enda motiv, så finner jag det intressant att han i så fall väljer sin bästa vän som offer. Om det inte ligger ilska och förakt bakom motivet, så säger det en del om denna jack.
Då var PP enbart ett enkelt och lättillgängligt offer i Jacks ögon.

Spekulationer så klart.

Jag menar att det finns flertalet liknande fall i Sverige om man så vill, behöver inte dra upp en bögmördare från 1978.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Känns ju märkligt. Svårt att ta tillbaka ett erkännande när han redan vid SOS Alarm-samtalet erkände OCH tillika berättade om den resterande vapenarsenalen...

I larmsamtalet till 112 berättade den mordmisstänkta tonårspojken att han hade med sig flera olika tillhyggen och verktyg, förutom yxan som uppgav att han huggit offret med.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AdXnr5/mordmisstankt-tonaring-tros-ha-planerat-yxdadet
(artikeln ör bakom betalvägg nu)

Han kanske börjar förstå konsekvenserna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenmedG
Har du någon källa, eller är det din egen analys?
Jo då. jag läser en hel del om psykologi, dessutom är jag tillräckligt gammal för att själv kunna se utvecklingen över tid. Den utvecklingen oroar.
Citera
2019-08-06, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanctoSpirito65
Otroligt korkat att döma folk efter utseende på ett skolfoto!
Ok, det är din åsikt, jag har min.
Stackars Jack
Citera
2019-08-06, 23:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Jodå, om man har fantiserat om dylika saker, så är det just våldsfilmer alt. våldsinriktade datorspel, som kan trigga en att gå över gränsen.
Störningen ligger i botten och filmen / spelet, får individen att flippa ur.

Ja men inte själva filmerna/dataspelen i sej. Då skulle vi ha massor av mördare.
Citera
2019-08-06, 23:21
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hur många tonåringar mördade bestialiskt i Sverige om vi går 20-25 år tillbaka i tiden?

I ett enstaka fall går det naturligtvis inte att applicera några säkra teorier på händelsen. Något är i varje fall riktigt fel hos MGM oavsett vad som ligger bakom.

Senaste är väl Uddevalla mordet där också en yxa användes typ förra året?

Finns hur många som helst.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ngvrvn/mordade-av-tonaringar
Citera
2019-08-06, 23:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Oavsett om Jack erkänt eller ej, måste polisen bevisa att det är han som begått mordet. Man går aldrig enbart på ett erkännande.

Det är klart de tagit rätt person. Det kommer att visas genom att han beskriver hur han har gått till väga, erkännandet, dna och antagligen fingeravtryck.

Knäckfrågan kan möjligen bli rubriceringen.
Citera
2019-08-06, 23:24
Medlem
Att säga att man mördade för nöjes skull är ingen förmildrande omständighet snarare tvärt om. Om man vill ha så lindrigt straff som möjligt så undviker man att säga det. Nästan vad som helst är bättre.
Han kunde väl åtminstone sagt att han var drogpåverkad och hade känt sig hotad eller något i den stilen.
Man kan undra om killen drömmer om att sitta i fängelse och bli beryktad som en ovanligt bestialisk och farlig mördare.
Citera
2019-08-06, 23:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Senaste är väl Uddevalla mordet där också en yxa användes typ förra året?

Finns hur många som helst.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ngvrvn/mordade-av-tonaringar

Du läste inte vad jag skrev? Jag skrev alltså...om vi går 20-25 år tillbaka i tiden...
Citera
2019-08-06, 23:30
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Detta är bara ett taktiskt spel som advokaten ligger bakom. Han vill tvinga Polisen att bevisa att det var Jack som begick dådet. Juridisk taktik alltså !

Kan dock inte vara särskilt svårt i detta fall. Han kommer också få genomgå en rättspsykiatrisk undersökning. Tror nog att de allra flesta misstänker att han led av en allvarlig psykisk störning vid tiden för brottet. Men det är upp till rättsmedicinalverket att avgöra.
Citera
2019-08-06, 23:36
Medlem
https://www.facebook.com/johan.f.lindblom

JL?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in