2019-08-06, 21:04
Medlem
Ni som vill se hur en HMF-arrest går till kan spana in detta klippet
https://www.youtube.com/watch?v=KzAJMJ3Yv5I

Råkade swebbtv ut för detta? Nä
Citera
2019-08-06, 21:07
Medlem
Hej alla bekymrade medmänniskor. Jag har varit i kontakt med de flesta av de stora nyhetsmedierna nu och tipsat dem om Swebbtv och den potentiella censur skandal som finns här. Det som är det absolut märkligaste av detta är att ingen av dessa journalister som jag talade med visste vad Swebbtv var för något. Jag har ringt 8 olika medier. Att 8 utbildade och samhällsengagerade journalister inte vet vad swebbtv är för något tycker jag är skrämmande. Ring er lokala tidning och tipsa!
Citera
2019-08-06, 21:11
Medlem
Är det någon som kommer åt "Angry Foreigner" på youtube?, jag kommer inte åt en enda video just nu.
Citera
2019-08-06, 21:11
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingethoppingetjobb
Hej alla bekymrade medmänniskor. Jag har varit i kontakt med de flesta av de stora nyhetsmedierna nu och tipsat dem om Swebbtv och den potentiella censur skandal som finns här. Det som är det absolut märkligaste av detta är att ingen av dessa journalister som jag talade med visste vad Swebbtv var för något. Jag har ringt 8 olika medier. Att 8 utbildade och samhällsengagerade journalister inte vet vad swebbtv är för något tycker jag är skrämmande. Ring er lokala tidning och tipsa!

Bra intiativ! Tror tyvärr inte det kommer ändra något och få journalisterna att skriva om det men ändå värt ett försök.
Citera
2019-08-06, 21:14
Medlem
cutesnowblocks avatar
Som generell information till tråden:
Youtube uppdaterade sina användarvillkor den 22 juli.

https://www.youtube.com/static?template=terms

Youtube verkar köra 3 strikes - you're out.
Citat:
Ursprungligen postat av pissbogen5
Om swebbtv gjort en HMF hade de suttit häktade nu.
Det är upp till åklagare att bestämma om det har begåtts hets mot folkgrupp och om det finns grund för åtal. Att Youtube anser att videos innehåller hets mot folkgrupp är inte samma sak.
Citat:
Och om det nu finns bevis på HMF och Google inte visar detta för polisen så gör dom sig skyldiga till skyddande av brottsling.
Har mycket svårt att tänka mig att Youtube systematiskt sitter och polisanmäler innehåll.

Du skrev "Det handlar om att Morgan Johansson vill tysta sina kritiker". Vad är din källa för det påståendet?
Citera
2019-08-06, 21:16
Medlem
Zneds avatar
På Lars Berns blog : "Anthropocene" har han ett inlägg som menar att Swebbtv endast är avstängt i Sverige.
Man har alltså infört en censur precis som Kina, att man stänger av internet eller delar av för den egna befolkningen.

Citat:
https://anthropocene.live/2019/08/06/indicierna-pekar-pa-regeringscensur/
Detta är ju en oerhörd inskränkning av de medborgerliga rättigheterna.
Senast redigerad av Zned 2019-08-06 kl. 21:20.
Citera
2019-08-06, 21:21
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
På Lars Berns blog : "Anthropocene" har han ett inlägg som menar att Swebbtv endast är avstängt i Sverige.
Man har alltså infört en censur precis som Kina, att man stänger av internet eller delar av för den egna befolkningen.

Alternativet borde ju då vara att ladda upp det i USA tex, så kan man se det i Sverige?
Citera
2019-08-06, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zned

Jag har varit i kontakt med personer i Polen Ryssland och Frankrike. De kan inte se kanalen utan det står samma sak som i Sverige.
Citera
2019-08-06, 21:27
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ades
Är det någon som kommer åt "Angry Foreigner" på youtube?, jag kommer inte åt en enda video just nu.
Kanalen finns kvar men alla videor är borta. Kan va han själv som har tagit bort dem som en säkerhetsåtgärd. På Twitter skrev han för en timme sen att han har tagit bort några videor.
Citera
2019-08-06, 21:35
Medlem
Citat:

Citerar mitt eget och lägger in ett citat från en journalist från en kvällstidning;

Det är ju totalt omöjligt att Svenska regeringen censurerar svenska webkanaler.

Väldigt märkligt påstående av en etablerad journalist tycker jag. Det är troligtvis så att regeringen inte har med detta att göra. Men att direkt plocka fram foliehatt argumentet utan att titta på det först är både naivt och usel journalistik. Vad hände med nyfikenheten och jakten på sanningen? Det är dessutom dålig stil att vara nedlåtande till en person som tipsar. Tidningen är Expressen.
Citera
2019-08-06, 22:18
Medlem
staticages avatar
Citat:
Citerar mitt eget och lägger in ett citat från en journalist från en kvällstidning;

Det är ju totalt omöjligt att Svenska regeringen censurerar svenska webkanaler.

Väldigt märkligt påstående av en etablerad journalist tycker jag. Det är troligtvis så att regeringen inte har med detta att göra. Men att direkt plocka fram foliehatt argumentet utan att titta på det först är både naivt och usel journalistik. Vad hände med nyfikenheten och jakten på sanningen? Det är dessutom dålig stil att vara nedlåtande till en person som tipsar. Tidningen är Expressen.

LOL Svenska staten censurerar visst,eller rättare sagt socialdemokraterna,nej alla vet inte om det.
Sverige är främsta landet för sånt här.
Man har censurerat utländsk media som skrivit om Sverige.
Tidningen hade blivit kontaktade om att artikeln kunde störa en rättegång.
Jag kunde forfarande läsa den genom proxy.Så man har från svenskt håll censurerat artikeln.

Sen överförde jag några i försvarsmakten samtala om sveriges censurering av internet,då jag var på arbete på säkerhetsklassad anläggning.
Citera
2019-08-06, 22:31
Medlem
Insyn5s avatar
Arga Blatten och Henrik Jönsson ryker härnäst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in