2019-08-09, 16:53
Medlem
cutesnowblocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag tänker inte svara på folk som skriver att mejlen är dolda eller att MSB inte vill redovisa för dem.
Så jävla roligt att man hamnat på den nivån att man direkt utgår från att någonting mörkats.
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Det är inte svårt att förstå varför. På flashback råder en kultur av paranoia och om man ständigt letar fel hos andra så kommer man till slut börja tro på myter som regeringen beordrade youtube i kalifornien att stänga ner swe webbtv för att de avslöjar "sanningen" som löfvén försöker dölja för oss.
Det är rätt avancerat upplägg, särskilt när kanalen inte ens är särskilt känd. Första gången jag hörde talas om kanalen var när Carlqvist postade den där mycket bisarra Palme-teorin och då följer jag alla större svärje-konton.

Teori 1 är regeringen.
Teori 2 är vänsteraktivister.
Inga som helst bevis har presenterats för något av alternativen.
Citat:
Jag uppskattar debatten men inte debattklimatet här på flashback. Alldeles för många arga unga incels härsom känner sig förföljda av någon mytisk vänsterorienterad organisation som drivs av hbtq-aktivister med chemtrails och islamisering på agendan
Fan, trodde chemtrails var en högergrej?
Citera
2019-08-09, 16:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Ja, uppenbarligen, men är det inte märkligt att dessa lyckliga människor med högskolepoäng retar sig på innehållet så till den grad att de känner sig tvungna att stänga ner kanalen? Deras sociala umgänge verkar i själva verket bestå av en ytterst begränsad filterbubbla av likatänkande, som känner sig upplysta och bildade efter att ha läst Aftonbladets kultursidor och tagit del av nyheterna på SVT Aktuellt.

Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Självklart vill man stänga av propagandamaskiner som gör den obildade låg-IQ-reserven ursinnig.

Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Kan du ge något exempel där Swebbtv har farit med direkta osanningar?

Citat:
Ursprungligen postat av 100tears
Jasså du menar att du har låg iq är outbildad och är ursinnig? Propagandamaskiner? Menar du SVT, Aftonblaskan, DN, Expressen och tex Expo?

Ärligt talat...Väx upp!
Oavsett vilken "sida" ni står på!
Det är ju sånt här beteende som sabbar seriösa diskussioner.
Citera
2019-08-09, 16:58
Medlem
Återigen - tack Youtube för avstängningen och för därigenom en lysande marknadsföring av Swebbtv.

Jag hade "noll koll" på Wigert och Bern men de har verkligen kommit att förgylla min vardag!

Låt ordet vara fritt - "Voltaire" !
Citera
2019-08-09, 17:47
Medlem
Tremendouslys avatar
Nu har dom lagt upp ett nytt klipp där dom diskuterar regeringens inblandning i både nedtagningen och återaktiveringen av deras kanal. Dom pratar även om dom subventionsbyggda serverhallarna som jättarna använder sig utav, där dom slipper skatta på den svenska elen som förbrukas där!

Svenska skattebetalare betalar för deras serverbyggen, samtidigt som vi ska bli censurerade!

https://youtu.be/6wLNPQN5_58
Citera
2019-08-09, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Nu har dom lagt upp ett nytt klipp där dom diskuterar regeringens inblandning i både nedtagningen och återaktiveringen av deras kanal. Dom pratar även om dom subventionsbyggda serverhallarna som jättarna använder sig utav, där dom slipper skatta på den svenska elen som förbrukas där!

Svenska skattebetalare betalar för deras serverbyggen, samtidigt som vi ska bli censurerade!

Helt ohållbar situation för medborgarna om detta skulle vara sant. Det vi ser hända med Sverige nu är en historisk tragedi.
Citera
2019-08-09, 18:16
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Helt ohållbar situation för medborgarna om detta skulle vara sant. Det vi ser hända med Sverige nu är en historisk tragedi.

Man skulle vilja veta allt dem hemliga, nu när det offentliga smakar så bra.

Hade en medborgare gjort samma sak - ljuga om att nån begått hets och hot - så hade man åkt dit på förtal!
Citera
2019-08-09, 18:19
Medlem
motarbetars avatar
Citat:

Om allt detta visar vara sig sant, vad gör man åt saken? Vad ska Svensken göra? Fråga Ryssland och Putin om hjälp? Jag vet inte riktigt hur vi kan lösa det dagens politiker utsätter oppositionella. Sverige med dess makthavare börjar bli farliga på riktigt.
Senast redigerad av motarbetar 2019-08-09 kl. 18:23.
Citera
2019-08-09, 18:42
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Vilket trams. Carlqvist är en narcissistisk mytoman. Hon har inga källor i Rosenbad (eller MSB) som hon påstår, och nedstängningen av kanalerna skedde inte på regeringens order.

Sannolikt var det så att nättrollen massanmälde flera kanaler för att testa Googles nya regler. Google plockade först bort kanalerna men lade snabbt tillbaka Swebbtv som uppenbarligen inte bröt mot deras regler.

Jag tror däremot att Carlqvist & Co förblir avstängda, men inte som någon slags hämnd för att de "avslöjat" saker utan därför att de faktiskt brutit mot Googles regler.

Jag förstår inte varför Swebbtv låter Carlqvist torgföra sina konspirationsteorier där. Det skadar ju bara deras egen trovärdighet.
Citera
2019-08-09, 18:45
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Självklart vill man stänga av propagandamaskiner som gör den obildade låg-IQ-reserven ursinnig.

Censurförespråkare verkar vara riktigt sura över att Swebb-TV är tillbaka..
Citera
2019-08-09, 19:01
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vilket trams. Carlqvist är en narcissistisk mytoman. Hon har inga källor i Rosenbad (eller MSB) som hon påstår, och nedstängningen av kanalerna skedde inte på regeringens order.

Sannolikt var det så att nättrollen massanmälde flera kanaler för att testa Googles nya regler. Google plockade först bort kanalerna men lade snabbt tillbaka Swebbtv som uppenbarligen inte bröt mot deras regler.

Jag tror däremot att Carlqvist & Co förblir avstängda, men inte som någon slags hämnd för att de "avslöjat" saker utan därför att de faktiskt brutit mot Googles regler.

Jag förstår inte varför Swebbtv låter Carlqvist torgföra sina konspirationsteorier där. Det skadar ju bara deras egen trovärdighet.

Hur skulle dom brutit mot vilken regel då ))
Citera
2019-08-09, 19:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Hur skulle dom brutit mot vilken regel då ))

Framför allt genom att hetsa mot muslimer. Google har en regel mot hatretorik som ibland tolkas hårdare än den svenska HMF-lagen.
Citera
2019-08-09, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Det är inte SwebbTVs åsikt. Deras syfte är att låta alternativa journalister och källor komma till tals, eftersom de inte får komma till tals på något annat sätt i Sverige längre, speciellt inte i regimmedia. Sedan är det meningen att du själv kan tänka kring vad som sagts av gästerna. Ingen talar om för dig vilka slutsatser du ska dra.

Styrkan med SwebbTV är att deras gäster, i ett fritt land med åsiktsfrihet, får komma till tals. Det är just det som ger förtroende för SwebbTV, till skillnad från regimkontrollerad media som bara präntar in statsmaktens budskap. SwebbTV är en reaktion på detta.
Senast redigerad av joshmark 2019-08-09 kl. 19:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in