2016-12-07, 21:12
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det finns de inom kulturvärlden om inte håller med dig. Martina Montelius är främst verksam som dramatiker och regissör. Hennes pjäser har bl a satts upp på Dramaten.

Skulle det vara ett kvalitetskriterium? Är man svensk dramatiker är det mest ett tecken på att man rör sig i de rätta cirklarna.
Citera
2016-12-07, 23:51
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Skulle det vara ett kvalitetskriterium? Är man svensk dramatiker är det mest ett tecken på att man rör sig i de rätta cirklarna.

Jaha. Då får väl du som är så kunnig inom området upplysa oss andra om hur det egentligen förhåller sig. Vad har du att komma med förutom din uppenbara avsky för MM?
Vad har du läst och sett av MM:s verk? Vad har hon gjort dig? Berätta!
Senast redigerad av DoraF 2016-12-07 kl. 23:59.
Citera
2016-12-12, 17:26
Medlem
"Martina Montelius är dotter till författaren Kristina Lugn[2] och universitetslektor Mons Montelius. På faderns sida är hon halvsyster till författaren och miljörådgivaren Magnus Montelius. Generalmajor Robert Lugn är hennes morfar. Skådespelaren Bo Montelius är hennes farbror, regissören Hans Montelius är hennes kusin och psalmförfattaren Knut Johan Montelius är hennes farfars far. De tillhör släkten Montelius från Uppland.[3]"

https://sv.wikipedia.org/wiki/Martina_Montelius

Om din släkt är känd kan du själv bli det kanske.
Citera
2017-01-26, 16:47
Medlem
volvo 240s avatar
Hörde människan på Studio Ett nyss, hon verkar inte vara riktigt som hon ska va om man säger så... Hon verkar helt störd.
Citera
2017-03-17, 11:29
Bannlyst
Kan ses rökande utanför kulturställen i centrala Stockholm vissa kvällar. Får kanske
inte röka hemma.
Citera
2017-03-17, 11:37
Bannlyst
Reagerade när jag såg programmet med Lars Lerin på att hon hade en väldigt gammal TV för att vara någon som jobbar med TV.
Citera
2017-03-17, 12:29
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningssagare
Reagerade när jag såg programmet med Lars Lerin på att hon hade en väldigt gammal TV för att vara någon som jobbar med TV.
Hon bor i en lägenhet i Vällingby. Kulturarbetare är väl inte så högavlönade.
Citera
2017-03-17, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
Kan ses rökande utanför kulturställen i centrala Stockholm vissa kvällar. Får kanske
inte röka hemma.

Rökande eller "röka på"?
Citera
2017-03-17, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Rökande eller "röka på"?

Nja, jag gick förbi ABF Sveavägen i onsdags. Hon stod uppsatt som talare i något
ämne. I måndags kväll gick jag förbi hennes egna teater på Brunnsgatan. Tror
nästan hon hade samma kläder också. Inte vinterjacka utan innekläder.

http://www.svt.se/opinion/halsopropa...sa-pa-bukfetma

"Min kropp får inte sova så mycket, jag stoppar osorterade livsmedelsfragment i den, ofta med mycket emulgeringsmedel, smakförstärkare och färgämnen i, och sköljer ned hela härligheten med kaffe och ciggisar."
Citera
2019-08-06, 18:35
Medlem
JBernards avatar
Hon påstår sig (i Expressen) ha blivit baktalad genom att finnas med i en bok skriven av en annan kvinna, vad rör sig det om?

https://www.expressen.se/kultur/ar-h...rotator-item-7
Citera
2021-03-13, 12:27
Medlem
Martina Montelius – om missanpassning, Madonna och mamma

https://sverigesradio.se/avsnitt/1684205

Hon skulle absolut inte bli författare, som sin mamma Kristina Lugn, men det var precis det hon blev – en framgångsrik sådan. Vad vill hon säga med sina absurda och satiriska dramer?

Hon verkar vara sjukt galen!
Citera
2021-03-13, 12:29
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hon verkar vara sjukt galen!
Gillar att hon är lite knepig och annorlunda. Allt kan inte vara mellanmjölk i Sverige.

Hade hon varit kulturpersonlighet i Frankrike eller Italien kan jag garantera att ingen höjt på ögonbrynen ens

Edit; hennes mor samma sak, sure hon gillade att röka, knapra benso och prata långsamt. Men lyssnade man på vad hon faktiskt sa så fick man ofta en tankeställare, eller ett gott skratt
Senast redigerad av gato12 2021-03-13 kl. 12:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in