2021-03-13, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Gillar att hon är lite knepig och annorlunda. Allt kan inte vara mellanmjölk i Sverige.

Hade hon varit kulturpersonlighet i Frankrike eller Italien kan jag garantera att ingen höjt på ögonbrynen ens

Edit; hennes mor samma sak, sure hon gillade att röka, knapra benso och prata långsamt. Men lyssnade man på vad hon faktiskt sa så fick man ofta en tankeställare, eller ett gott skratt

Kom ihåg att man inte är snille för det att man är galen.
Citera
2021-03-13, 13:04
Medlem
mjukmjukares avatar
Jag tycker att hon är avslappnad och rätt soft i hela sin stil och i sina uttryck.
Kanske trots eller pga att hon är Kristina Lugns dotter så skulle jag kunnat tänka mig en knepig rabiat kvinna. Men nej.

Produktiv i sitt skrivande och ledare för Allan Edwalls och sedermera mamma Kristinas teater Surbrunnsgatan 4.

Känner att här finns inte så mycket rent skvaller.
Hon jobbar med sitt, lever sitt liv och har fötterna på jorden.

Men. Hon har säkert spännande saker inom sig, men då hänger det med all sannolikhet ihop med uppväxt och mamma. Men å andra sidan.
Mamma Lugn var ju stencool.

Citera
2021-11-19, 11:06
Avstängd
Problemet med Montelius är att hon är sämre än de flesta kulturjournalister. Hur dålig hon är är svårt att veta eftersom hon fått sitt jobb genom att hennes mamma är Kristina Lugn, så förmodligen är hon riktigt dåligt. Klicka aldrig på en artikel hon skrivit för då sponsrar du korruptionen ännu mer.
Citera
2021-11-19, 11:22
Avstängd
Finns egentligen ingen anledning att analysera varför hon är så dålig, eftersom hon skulle ha blivit refuserad över hela linjen om hennes mamma inte var Kristina Lugn, men ska man ändå vara lite snäll kan man säga att hon håller på med ordbajseri, som om ord inte betyder något. Minsta koleriska Flashbackanvändare vet att ord betyder en hel del eftersom man riskerar banning.
Citera
2022-06-22, 18:17
Medlem
Fimbulramns avatar
Skit, jag läste hennes krönika om Dumpen. Jag undviker naturligtivs marxister även om de skriver i Expressen. Vilket trams. Tyvärr väldigt likt försvaret av peddos som förekommer här på Flashback. Sara på Dumpen svarade naturligtvis och det är SVÅRT att inte se de som kritiserar Dumpen som något annat än försvarare av pedofili. Jag tror inte Montelius är pedofil men hennes krönika går inte att skilja från försvar av peddos. Vidrigt. Hon bryr sig alltså om Kalle som fått sin pappa uthängd som peddo men alla de barnen som faktiskt råkat ut för pedofiler bryr hon sig inte mycket om. Skrämmande.

Hennes ironiska krönika om Ganman var inte heller läsvärd. Gissar att hennes skrivartalang inte finns där eller så är hon bara ointressant som person. Men klaga på usel invandringspolitik eller Public Service går inte för sig. Dessa personer ska göras ned. Och det är där jag får problem med tanten. Hon är för peddos, kaosinvandring och ett äckligt propagandorgan från DDR samtidigt som hon kommer ut som mobbare av de som kritiserar allt detta. En otäck person som när hon drabbas av kaoskarma kommer skriva av sig i affekt och sen inse att hennes släktband inte kommer räcka för att få komma tillbaka i rampljuset.
Citera
2023-04-07, 11:31
Medlem
(FB) Känd författares man åtalas för våld mot barn (januari 2023)
Citera
2023-04-07, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
Skit, jag läste hennes krönika om Dumpen. Jag undviker naturligtivs marxister även om de skriver i Expressen. Vilket trams. Tyvärr väldigt likt försvaret av peddos som förekommer här på Flashback. Sara på Dumpen svarade naturligtvis och det är SVÅRT att inte se de som kritiserar Dumpen som något annat än försvarare av pedofili. Jag tror inte Montelius är pedofil men hennes krönika går inte att skilja från försvar av peddos. Vidrigt. Hon bryr sig alltså om Kalle som fått sin pappa uthängd som peddo men alla de barnen som faktiskt råkat ut för pedofiler bryr hon sig inte mycket om. Skrämmande.

Hennes ironiska krönika om Ganman var inte heller läsvärd. Gissar att hennes skrivartalang inte finns där eller så är hon bara ointressant som person. Men klaga på usel invandringspolitik eller Public Service går inte för sig. Dessa personer ska göras ned. Och det är där jag får problem med tanten. Hon är för peddos, kaosinvandring och ett äckligt propagandorgan från DDR samtidigt som hon kommer ut som mobbare av de som kritiserar allt detta. En otäck person som när hon drabbas av kaoskarma kommer skriva av sig i affekt och sen inse att hennes släktband inte kommer räcka för att få komma tillbaka i rampljuset.
Jovars, hennes barn blev omhändertagna pga upprepade misshandlar av hennes snubbe bara några dagar efter hon skrev den där krönikan. Fanns misstankar om våldtäkt också. Hon står såklart bakom snubben, riktigt störd människa.
Citera
2023-04-07, 11:48
Medlem
Hur är hennes romaner, nån som läst?

Och hennes pjäser? Regisserar hon själv?
Citera
2023-04-08, 01:27
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Jovars, hennes barn blev omhändertagna pga upprepade misshandlar av hennes snubbe bara några dagar efter hon skrev den där krönikan. Fanns misstankar om våldtäkt också. Hon står såklart bakom snubben, riktigt störd människa.

Tack, hade missat det. Det bekräftar allt jag trott om denna människa. Hoppas hennes barn får den hjälp de behöver.
Citera
2023-04-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Känner att här finns inte så mycket rent skvaller.
Hon jobbar med sitt, lever sitt liv och har fötterna på jorden.

Tänk så fel man kan ha om folk.
Citera
2023-04-09, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doodley
Hur är hennes romaner, nån som läst?

Och hennes pjäser? Regisserar hon själv?

De är fantastiskt roliga, böckerna, måste jag säga. Helt skruvade så jag kan bara rekommendera dem.

Henne som person har jag inte haft något emot förrän det kom fram att hon blivit fråntagen sina barn för de inte fått omvårdnad alls.
Citera
2023-04-10, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn

Uppfattar henne inte som marxistist utan som ganska borgerlig. T ex i podden hon drev med Dominika så verkar hon typiskt borgerlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in