Citat:
Ursprungligen postat av
JonMill
Vanliga människor UTAN livvaktsutbildning kan ringa polis.
Om jag var ute med min fru och läskiga personer med kniv förföljde oss, skulle jag kunna ringa polisen. Helt utan utbildning.
Varför skulle inte en livvakt kunna använda en telefon för?
Citat:
Ursprungligen postat av
Richard-III
Ja, då deras uppgift är att skydda objektet så gör de det om det behövs. Face it, den här ”livvakten” var ingen succe.
Fortfarande inget svar på vilka livvaktsutbildningar som rekommenderar att livvakten släpper fokus på skyddsobjektet och angriparna för att istället ringa larmnumret, kan det vara så att ni helt enkelt inte har någon koll på vad en livvakts fokus ska ligga på?
Det fanns nog för övrigt många andra personer som kunde ringa 112 medan livvakten gjorde sitt jobb och skyddade skyddsobjektet, och det är nog en lite bättre uppdelning av arbetsuppgifterna.
Nej det verkar nog inte vara någon idé för er småpojkar att utbilda er till livvakter, ni har så dåligt omdöme att det är kört även om ni lär er just denna detalj. För övrigt tror jag de flesta kan ringa larmnumret då det finns snabbval för det men det är klart att det är smartare att inte gå in på detta under en rättegång och istället svara att de inte kunde numret.