2019-08-06, 14:28
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Männen kanske har inte växt till sig och är förvirrade av feminist-baciller?
Med tanke på att män sköter nästan allt i samhället så måste jag säga att verkligheten talar emot din teori. Däremot blir det ofta ganska förvirrat när kvinnor blir partiledare, på kvinnliga arbetsplatser, damfotboll osv.
Citera
2019-08-06, 14:30
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Varför tar inte män ut mer pappaledighet om det är så underbart?
För att jag har ett bättre och mer tillftredsställande jobb än frugan skulle haft.

Och för att barn under 2-3 är tråkiga....
Citera
2019-08-06, 14:33
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
För att jag har ett bättre och mer tillftredsställande jobb än frugan skulle haft.

Och för att barn under 2-3 är tråkiga....
Det är ditt val. Som jag inte motsätter mig alls till skillnad från feminister. Men i sakfrågan tycker jag du har fel, det är intressantare att vara hemma med barnen än att gå till jobbet.
Citera
2019-08-06, 14:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Detta sköts dynamiskt om kvinnorna slutar klaga och börjar göra något åt sina bekymmer.
Ja din universallösning låta dig dö i ensamhet.
Citera
2019-08-06, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Med tanke på att män sköter nästan allt i samhället så måste jag säga att verkligheten talar emot din teori. Däremot blir det ofta ganska förvirrat när kvinnor blir partiledare, på kvinnliga arbetsplatser, damfotboll osv.
Nu var det ju inte ”sköta allt i samhället” jag åsyftade utan sköta den värdelösa uppgiften som inte ska kompenseras ”vara hemma med barn” som man gör bara för att det är så underbart.
Citera
2019-08-06, 14:48
Bannlyst
Nedvärderas av vem/vilka?

Allmänheten, männen, kvinnorna eller barnen?
Citera
2019-08-06, 14:57
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Nu var det ju inte ”sköta allt i samhället” jag åsyftade utan sköta den värdelösa uppgiften som inte ska kompenseras ”vara hemma med barn” som man gör bara för att det är så underbart.
Det går inte att tolka dig på annat sätt än att du bara värderar livet i pengar. Att vara hemma med barn har inget värde för dig. Jag tycker du har fel.
Citera
2019-08-06, 15:05
Avslutad
Citat:
Det går inte att tolka dig på annat sätt än att du bara värderar livet i pengar. Att vara hemma med barn har inget värde för dig. Jag tycker du har fel.
Frågan var varför män tar ut så lite pappaledighet när det nu är så underbart.
Citera
2019-08-06, 15:06
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Frågan var varför män tar ut så lite pappaledighet när det nu är så underbart.
Den frågan är lika relevant som att fråga varför inte fler köper gula kläder. Vuxna människor gör som de vill. Sluta vara mamma åt okända vuxna män.

Noterar att jag rekommenderar andra, kvinnor och män, att vara hemma med sina barn i den här tråden. Inte du...
Citera
2019-08-06, 15:12
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Alltså 1 och 2 är ju logiskt stringenta tillsammans om man anser att kvinnor är mindre värda än män.

Då blir det ju "Kvinnor och män bör av biologiska skäl inte arbeta med samma saker, och sådant som kvinnor bör arbeta med är mindre värt, alltså är kvinnor värda mindre." Det är en fullt stringent åsikt, det är att försöka kasta in "Kvinnor och män är lika mycket värda" i samma logik som inte är det.

Och jodå, bara här i tråden kan du följa flera användare som tycks tycka att det är en rimlig hållning.
Nej, du får inte till det ändå. Din slutsats är baserat på en projektion som ingen gett uttryck för.

Sen kanske du inte ska använda ordet stringent som du gör heller?

Kvinnor och män är inte lika värda om inte män är lika värda som andra män, eller kvinnor lika mycket värda som andra kvinnor.

Eftersom det redan faller på individnivå, kan det ju omöjligt stämma på gruppnivå heller, eller hur?
Varken du eller jag är lika mycket värd som Zlatan eller Lewis Hamilton.
Senast redigerad av GaylordYanker 2019-08-06 kl. 15:15.
Citera
2019-08-06, 15:29
Avslutad
Citat:
Den frågan är lika relevant som att fråga varför inte fler köper gula kläder. Vuxna människor gör som de vill. Sluta vara mamma åt okända vuxna män.

Noterar att jag rekommenderar andra, kvinnor och män, att vara hemma med sina barn i den här tråden. Inte du...
Det är inte för att att män inte har växt till sig, är influerade av feminist-baciller och bara värderar livet i pengar då?

Som Etta och jag?
Citera
2019-08-06, 15:45
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det är inte för att att män inte har växt till sig, är influerade av feminist-baciller och bara värderar livet i pengar då?

Som Etta och jag?
Tala ur feminist-skägget nu. Rekommenderar du män och kvinnor att vara hemma med sina barn, eller rekommenderar du att de jobbar och tjänar pengar åt en arbetsgivare? Eller får de göra som de vill?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in