Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Jag har så svårt att se Greta som ett barn. För mig är hon som en miniatyrvuxen.
Hon saknar liksom den där friskheten och fantasifullheten som brukar finnas kvar i hennes ålder. Hon vill inte heller vara med andra barn; barn är elaka.
En vuxen som seglade över skulle ses som en fåntratt. Det tror jag. Men kanske inte om vederbörande var tillräckligt excentrisk och principfast?
Jo hon är väl lite som en miniatyr vuxen.
Men hon och många andra barn skolkar. Få se hur mycket det blir nu när de vuxna ska strejka. Troligtvis mest snack. "bra att skolka för klimatet bla, bla i tidningar, men kommer de att strejka? Kommer påven strejka?" (Jag borde nog strejka, det är nog det rätta för mig, men vet inte om jag vågar, så är nog 50/50 just nu om det blir något, få se hur det känns när dagen kommer och om jag kan hitta på något som motiverar mig att göra det, (och om jag jobbar den dagen, vet inte det nu))
Det här med barn och forskare kom efter att jag såg något om att
"alla vet det ju, det är ju bara öppna vilken (forskar)bok som helst om det
Det är antingen forskar som
säger det Eller barn som kan säga det.
"Det ordnar sig, vi kan äta lite mindre kött och cykla lite mer och köpa mer miljövänliga saker"
no one dares to say that they do not see any suit of clothes on him for fear that they will be seen as stupid. Finally a child cries out, "But he isn't wearing anything at all!"
Det kommer inte att ordna sig om några äter lite mindre kött och cyklar.