2019-08-06, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God kväll igen @Cloudedcrystalbeam, och tack så mycket för ett vänligt bemötande.

Jag skall ge dig något att tänka över, och när du sedan anser dig ha funderat klart, så återtar vi den vidare diskussionen kring detta.

Tänk dig följande att jag är en 45-årig kvinna som på RättareVägen möter upp en person som jag tidigare hade bestämt träff med, detta sker då efter mörkrets inbrott, då de flesta människor har gått till ro och vila.

När jag därstädes står framför personen öga mot öga och samtalar, så dyker det plötsligt upp en annan person som tidigare varit gömd i vegetations-området. Denna personen springer då upp bakom min rygg samtidigt som jag står och talar med den personen jag därstädes tidigare hade bestämt träff med.

Personen som sprang upp bakom min rygg, tar snabbt tag i båda mina armar och böjer mina armar bakom min rygg, där dom sedan av personen hålles låsta. Den andra personen ger mig plötsligt ett kraftigt slag i ansiktet för att försöka skrämma mig till tystnad.

Båda personerna drar sedan tillsammans in mig bakom den mörka och nattliga ridån av ett bullerplank. Till observandum, när jag står som en osynlig skugga bakom bullerplanket, så håller den ena personen mina bägge armar låsta i ett grepp bakom min rygg, den andra personen använder sig av ett grovt tillhygge och slår sedan av all sin kraft på min vänstra knäskål, så småningom uppstår en bedövning i knäskålen av skadan som orsakats av det kraftiga slaget, därnäst slår gärningspersonen av all sin kraft på min högra knäskål, och tätt därefter har knäskålarna blivit utsatta för så grovt våld, att jag faller ner, liggandes helt försvarslös på markgrunden. Nu när gärningspersonen försäkrat sig om att han sålunda oskadlig-gjort mig, lämnar sedan medhjälparen platsen och försvinner där ifrån, därefter fortsätter den ensamma gärningspersonen med att plåga mig med sina fortsatta kraftfulla slag med hjälp av sitt tillhygge. Tillsist har skadorna blivit så allvarliga att inre blödningar har blivit ett faktum, vilket i sin tur resulterar till att jag så småningom avlider.

Tag dig nu en liten tankeställare enligt ovan skrivit och återkom sedan för vidare diskussion och frågor om detta.

Mvh/ @JokerMannen

Det här scenariot har jag svårt att bortse i från.
SD,HD och JG gissningsvis.
Citera
2019-08-06, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jag är inte så säker på det fetade, utan tror tvärtom.
Sen agendan är som den alltid varit, att flytta fokusen från SD samt att lägga villospår och förvilla.

Förstår det och många med sk insides har drivit SDs sak. Många andra som agerat annorlunda har utsatts för personliga hot och till slut valt att avsluta.

Det är bedrövligt, minst sagt. Ofta sker det via PM. Det borde vara oacceptabelt.

Det strider totalt med hela tanken om FB som ett fritt åsikts- och yttrandeforum.
Citera
2019-08-06, 06:23
Medlem
Även jag håller med om att att det finns äckliga beteenden i tråden med smutskastning av BO. Och så mycket ologiskt! Det verkar som om några säger "usch, hur KAN ni ha fräckheten att misstänka SD" och samtidig "fast BO får skylla sig själv att SD slog ihjäl henne".

Det senaste: en GM och en medhjälpare, är det troligt? Man kan tänka sig att GM har sådana hållhakar/ manipulerat medhjälpare så att hin inte säger ngt till polis. Men för mig blir skrikandet mer obegripligt om det fanns en medhjälpare.

Att t.ex. Ma*la skulle anstiftat har vi varit inne på, men knappast som medhjälpare.
Citera
2019-08-06, 06:34
Medlem
KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding, kommer inte att yrka på någonting annat än ett livstids-straff om hon kommer till stånd med ett åtal, och det finns goda grunder och förklaringar till detta nyligen här ovan nämnt och påpekat.

Det är, av absolut största vikt att Gärnings-personen slutligen kan gripas av Rätts-väsendet, och därtill kunna åtalas med mycket kännbara påföljder för det hänsynslösa och brutala Módus Operándi som personen då vid det aktuella tillfället brukade sig ut av, då ifrågavarande grovt och hänsynslöst döds-misshandlade den då 45-åriga Hjärsta-kvinnan till medvetslöshet, vilket i sin tur resulterade till inre och livshotande kropps-blödningar, och som slutligen därtill resulterade sig ... i sin tur, att den då 45-åriga Hjärsta-kvinnan's kropp, inte längre kunde upprätthålla kroppen's livsfunktioner, och döden inträffade.

Okulärt: Ett Sataniskt verk och tillvägagångs-sätt brukades av Gärningspersonen.

Man kan inte se det som inte finns, men, man kan däremot sagt göra tvärtom, vilket i detta fallet är uppenbart.

För de allra flesta, är detta skrivna här ovan sett fullständigt ointressant, det stora intresset ligger i att kritisera Rättsväsendet med fullständig kraft och möda, så som den tidigare avlidna och då dödsmisshandlade Hjärsta-kvinnan vid namn: Lena Wesström, genom att använda pejorativ riktade mot Rättsväsendet, och tillika även den nu, i svunnen tid ... döds-misshandlade trebarns-modern.

Många tycks vilja sätta den egentliga Gärningspersonen [mördaren] på en piedestal med en gloria, till observandum, efter vad jag har fått veta.

Till nytt observandum, Jag, och då tillsammans med min kollega, har besökt den avlidna Lena Wesström's vackra vilo-grav inom Almby Griftegård inom kvarteret Azaléan i Örebro, och där, givit 5 stycken vita rosor vardera till, och för Lena Wesström's avlidna kropp.

Lena Wesström's vilo-plats inom Almby Griftegård, har gravnumret 03-AZAL-0075 och själva gravplats-numret, är nummer 22:e

Till sist vill jag, genom Flashback's forum, och via denna trådsidan om mordet på Lena Wesström, hjärtligt tacka, Annika, Peter, Anita, Bengt, Lillemor, Bernt, Monika, Ulf, Henrik samt Hanna, för alla vackra underbara ord ni givit om Lena Wesström 🌷🌿🌷🌿🌷🌿

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2019-08-06 kl. 06:45.
Citera
2019-08-06, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Även jag håller med om att att det finns äckliga beteenden i tråden med smutskastning av BO. Och så mycket ologiskt! Det verkar som om några säger "usch, hur KAN ni ha fräckheten att misstänka SD" och samtidig "fast BO får skylla sig själv att SD slog ihjäl henne".

Det senaste: en GM och en medhjälpare, är det troligt? Man kan tänka sig att GM har sådana hållhakar/ manipulerat medhjälpare så att hin inte säger ngt till polis. Men för mig blir skrikandet mer obegripligt om det fanns en medhjälpare.

Att t.ex. Ma*la skulle anstiftat har vi varit inne på, men knappast som medhjälpare.

Kan du visa ett enda inlägg där någon har skrivit att "BO får skylla sig själv att SD slog ihjäl henne"?

Personligen så tror jag inte på varken medhjälpare eller anstiftare, ingen medhjälpare
till själva mordet i alla fall.
Jag tror fortfarande att det är ett bråk som eskalerade och slutade med en raseriattack
och ett vansinnesdåd.
Med andra ord så tvivlar jag på ett planerat mord.
Citera
2019-08-06, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Det av mig fetade: Tack för den välmenta och pedagogiska förklaringen!

Jag tror:

1. Att GM först befann sig inne hos LW.

2. Att GM tog LW:s nyckel/nycklar och lämnade bostaden.

3. Att LW raskt knuffade till ytterdörren utan att den stängdes helt och hastade efter GM.

4. Att LW inte tänkte gå längre ifrån sitt hem än att hon såg huset och dörren.

5. Att LW trodde att hon och GM skulle återvända till bostaden någorlunda direkt efter att de lämnat den.

Ok, jag va nog lite övertydlig där, sorry

Jag delar din uppfattning, tycker det är ett ganska troligt händelseförlopp.
Några nycklar har jag inte så där direkt funderat på tidigare, men fullt möjligt.
Däremot är jag övertygad om att hon brydde sig om personen och inte
kunde föreställa sig vad som skulle ske.
Citera
2019-08-06, 07:55
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

Anser man sig ha fått hot genom PM kan man rapportera det så bedöms det.

Det är på forumet tillåtet att vara hård i tonen och att tycka olika.

Synpunkter på moderingen tas i PM, inte i tråden. Den som vill kan skicka ett PM och där konkret redogöra för vilka regelbrott det anses att tråden innehåller som inte modereras bort, och här är det på sin plats att uppmärksamma att regel 1.08 gäller hot och trakasserier mot medlemmar.

/Mod
Citera
2019-08-06, 08:51
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Egentligen skulle jag inte sänka mig till din nivå och svara. Du har upprepat inte bara anklagat mig för att uppmuntra till kvinnomisshandel du har dessutom skrivit att jag också är en kvinnomisshandlare. Du är bevisligen en lögnhals Sh.holmes.
Din tid är ute.
"Din tid är ute" syftar på att du anser dig ha avslöjat skribenten som lögnhals och att åtminstone du inte (längre?) kommer att tro på vederbörandes ev lögner.

Är min tolkning.
Citera
2019-08-06, 08:58
Medlem
Honan6s avatar
Godmorgon!

Jag vill börja med att berätta att jag inte alls förstår varför JM tidigare lade in ett inlägg där hen uppmanade skribenter att förstora upp LW:s örhängen, ta ett A4-papper och rita/skriva de bokstäver som uppenbarar sig. Varför kunde hen inte direkt förklara sin tanke? Utan förstorning ser de flesta med bra syn att bokstäverna GCXI kan ses tydligt. Kan man se fler bokstäver så vore det på sin plats att JM berättar det och förklarar sin tanke. Skribenten Letsdoit tog sig an uppgiften och delade sin tanke på en nedladdningsbar länk, men ingen har laddat ned den. Man kan ju tycka att åtminstone skribenten som gav uppgiften skulle vara intresserad av att se Letsdoit´s svar, men antagligen vill varken JM eller andra ladda ned filer och avslöja sin IP-adress (Letsdoit, lägg upp din bild på forumbilder.se istället).

JM påtalar att tiden för skriken inte stämmer, d v s om jag har uppfattat hens krångliga inlägg rätt? Det är något som jag med har ifrågasatt, mycket beroende på en artikel på SVT där det framgår att skrik hördes i bakgrunden vid larmsamtalet som inkom kl 23.47. Jag mailade journalisterna och bad dem förtydliga vad som menas i artikeln, men fick aldrig något svar. I annan media har det förklarats som ett missförstånd. ( länk till SVT-artikeln www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/larm-om-skrik-prioriterades-bort-natten-45-aringen-forsvann )

Om jag inte har helt fel så bor det en person inom polisen väldigt nära BP/FP och som från övervåningen på sitt hus har utsikt mot platsen där LW hittades. Om den familjen var hemma så borde de ha hört de höga skriken, likaså grannarna till höger och vänster om detta hus. Det får mig att fundera på att det borde finnas flera hörvittnen än Daalans och inte minst synvittnen.

Det finns flera journalister som rörde sig mycket i området innan LW hittades och minst två av dem sitter nog inne med en hel del information som de inte berättat i sina media. Jag tänker på SVT:s Th*mas W*din (*o, e) som kom till platsen först av alla när polisen höll på att spärra av när LW hittats och jag tänker på Aftonbladets Osk*r Forsb*rg (*o, e) - sistnämnda hade ordnat med drönarfilmer över området innan LW hittades, men de är borttagna nu. OF var även på plats när föremålet i skogen hittades på lördagsförmiddagen.

Jag har väldigt svårt att förstå varför SD som är den huvudmisstänkte har synts röra sig i området runt Byalagsgatan och Rättarevägen efter att hans tidigare granne/GC-vän och eventuella älskarinna har hittats mördad och hur tänkte han egentligen när han ordnade med en ny cache till LW:s yngsta son den 15 maj av alla datum? Det är naturligt att SD rör sig på Betesvägen, Färdemansgatan och Skördegatan, men att vika in på Byalagsgatan och Rättarevägen är inte naturligt om han inte har nära vänner boendes där förstås. Någon som vet? (bodde jag i det området skulle jag tycka det vore väldigt obehagligt att se honom - oavsett om han är skyldig eller inte)
Citera
2019-08-06, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Självklart tycker jag det är bra om hållbara bevis läggs fram. Annars hade jag betett mig lika uselt som flera av er jag opponerar mot.
Hur du har fått en annan uppfattning undrar jag. Men det går inte som du och dom andra hetsarna negligera att det inte finns tillstymmelse till bevis som binder SD vid avdagatagandet av LW givet han då varit inom lås och bom. Punkt!

Att gång på gång urskulda den livsförstörande förföljelsen med aldrig så många suggestiva övertygelser om att MGM är GM är skrämmande omoraliskt. Usch och tvi..

Har upprepat sagt mig inte avskrivit SD som presumtiv GM. Däremot finner jag honom alltmer osannolik som gärningman och jag kommer vid senare tillfälle utveckla det närmare.

Vi har ett rättsystem som ni har att förhålla er till. Ni som åsidosätter och sår misstro mot vårt rättsystem genom att i sociala media själva agera både Åkl och domare utan saklig grund är ett hot mot vårt rättsystem. Politiska paraleller behövs inte.

Hotet ligger inte i om en sannolik GM pga, bristande bevisning inte går att lagföra utan om en MT lagförs trots bristande bevisning. Läs en gång till.

Att sätta tilltro till dom ord som växt till lögnnoveller i avsikt att förstöra livet för den utpekade är så inhumant att det finns inte ord.

Det växande alternativa rättsystemet på nätet av förgrämda hatare börjar bli ett allvarigt samhällsproblem. Lagstiftarna har en hel del nya lagar att stifta. Sanna mina ord, en del om hets på nätet är på gång och det kommer mer.

Inom straffrätten är det alltid åklagaren som har den fulla bevisbördan för att den tilltalade har handlat på det sätt som åklagaren påstår samt att agerandet inte varit straffritt. Det innebär vidare att den tilltalade betraktas som oskyldig tills motsatsen bevisats av åklagaren. Denna oskuldspresumtion gäller i olika grad i de flesta demokratier och är stadfäst i FN:s allmänna deklaration om de mänskliga rättigheterna. Beviskravet som skall uppnås för att åklagaren skall anses ha fullföljt bevisbördan är att hans påstående skall vara "ställt utom rimligt tvivel".

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bevisb%C3%B6rda

Hur i helsike kan självklarheter var så jäkla svårt att förstå

Det finns hos jägarna en öronbedövande tystnad kring hur bristfällig utredningen är som bara kan förklaras med att dom moraliskt tveksamma figurerna finner större tillfredställelse av själva jakten än att villebrådet fälls. Läs i domstol.

Snacka om att kasta sten i glashus!

Du skriver om andra tråddeltagare... hetsare, skrämmande omoraliskt, suggestiva övertygelser mm. Usch och tvi...

Du var den som tidigt i tråden (kanske tom den förste) skrev att SD var GM (ej MGM). Hur skulle du idag beskriva dina egna inlägg?

Lägg korten på bordet nu i stället för att vid "senare tillfälle utveckla det närmre". Då kanske vi kan förstå varför du bytt fot.
Citera
2019-08-06, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Godmorgon!

Jag vill börja med att berätta att jag inte alls förstår varför JM tidigare lade in ett inlägg där hen uppmanade skribenter att förstora upp LW:s örhängen, ta ett A4-papper och rita/skriva de bokstäver som uppenbarar sig. Varför kunde hen inte direkt förklara sin tanke? Utan förstorning ser de flesta med bra syn att bokstäverna GCXI kan ses tydligt. Kan man se fler bokstäver så vore det på sin plats att JM berättar det och förklarar sin tanke. Skribenten Letsdoit tog sig an uppgiften och delade sin tanke på en nedladdningsbar länk, men ingen har laddat ned den. Man kan ju tycka att åtminstone skribenten som gav uppgiften skulle vara intresserad av att se Letsdoit´s svar, men antagligen vill varken JM eller andra ladda ned filer och avslöja sin IP-adress (Letsdoit, lägg upp din bild på forumbilder.se istället).

JM påtalar att tiden för skriken inte stämmer, d v s om jag har uppfattat hens krångliga inlägg rätt? Det är något som jag med har ifrågasatt, mycket beroende på en artikel på SVT där det framgår att skrik hördes i bakgrunden vid larmsamtalet som inkom kl 23.47. Jag mailade journalisterna och bad dem förtydliga vad som menas i artikeln, men fick aldrig något svar. I annan media har det förklarats som ett missförstånd. ( länk till SVT-artikeln www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/larm-om-skrik-prioriterades-bort-natten-45-aringen-forsvann )

Om jag inte har helt fel så bor det en person inom polisen väldigt nära BP/FP och som från övervåningen på sitt hus har utsikt mot platsen där LW hittades. Om den familjen var hemma så borde de ha hört de höga skriken, likaså grannarna till höger och vänster om detta hus. Det får mig att fundera på att det borde finnas flera hörvittnen än Daalans och inte minst synvittnen.

Det finns flera journalister som rörde sig mycket i området innan LW hittades och minst två av dem sitter nog inne med en hel del information som de inte berättat i sina media. Jag tänker på SVT:s Th*mas W*din (*o, e) som kom till platsen först av alla när polisen höll på att spärra av när LW hittats och jag tänker på Aftonbladets Osk*r Forsb*rg (*o, e) - sistnämnda hade ordnat med drönarfilmer över området innan LW hittades, men de är borttagna nu. OF var även på plats när föremålet i skogen hittades på lördagsförmiddagen.

Jag har väldigt svårt att förstå varför SD som är den huvudmisstänkte har synts röra sig i området runt Byalagsgatan och Rättarevägen efter att hans tidigare granne/GC-vän och eventuella älskarinna har hittats mördad och hur tänkte han egentligen när han ordnade med en ny cache till LW:s yngsta son den 15 maj av alla datum? Det är naturligt att SD rör sig på Betesvägen, Färdemansgatan och Skördegatan, men att vika in på Byalagsgatan och Rättarevägen är inte naturligt om han inte har nära vänner boendes där förstås. Någon som vet? (bodde jag i det området skulle jag tycka det vore väldigt obehagligt att se honom - oavsett om han är skyldig eller inte)

Jag har för mig att han reparerade en redan befintlig cache som va sonens, eller
minns jag fel där?

Hittade det här.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
LW's yngste son äger själv en cache som ligger i lekparken i närheten av bostaden, vilket har nämnts tidigare i tråden. Litet intressant är dock att SD är den som nyligen (15/5) varit där och fixat till burken efter att den har rapporterats försvunnen

och det här.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Kanske hjälpsamma SD påminde henne om sonens cache mitt i paketinslagningen och erbjöd sig att fixa till den som en present och när han ändå var där gick han till LW:s dörr och bad henne komma ut?

( kanske det var SD som fixat cachen Solkr*ken åt Minim*nn*n06 från början? )
Senast redigerad av CarlJanne75 2019-08-06 kl. 09:41.
Citera
2019-08-06, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding, kommer inte att yrka på någonting annat än ett livstids-straff om hon kommer till stånd med ett åtal, och det finns goda grunder och förklaringar till detta nyligen här ovan nämnt och påpekat.

Det är, av absolut största vikt att Gärnings-personen slutligen kan gripas av Rätts-väsendet, och därtill kunna åtalas med mycket kännbara påföljder för det hänsynslösa och brutala Módus Operándi som personen då vid det aktuella tillfället brukade sig ut av, då ifrågavarande grovt och hänsynslöst döds-misshandlade den då 45-åriga Hjärsta-kvinnan till medvetslöshet, vilket i sin tur resulterade till inre och livshotande kropps-blödningar, och som slutligen därtill resulterade sig ... i sin tur, att den då 45-åriga Hjärsta-kvinnan's kropp, inte längre kunde upprätthålla kroppen's livsfunktioner, och döden inträffade.

Okulärt: Ett Sataniskt verk och tillvägagångs-sätt brukades av Gärningspersonen.

Man kan inte se det som inte finns, men, man kan däremot sagt göra tvärtom, vilket i detta fallet är uppenbart.

För de allra flesta, är detta skrivna här ovan sett fullständigt ointressant, det stora intresset ligger i att kritisera Rättsväsendet med fullständig kraft och möda, så som den tidigare avlidna och då dödsmisshandlade Hjärsta-kvinnan vid namn: Lena Wesström, genom att använda pejorativ riktade mot Rättsväsendet, och tillika även den nu, i svunnen tid ... döds-misshandlade trebarns-modern.

Många tycks vilja sätta den egentliga Gärningspersonen [mördaren] på en piedestal med en gloria, till observandum, efter vad jag har fått veta.

Till nytt observandum, Jag, och då tillsammans med min kollega, har besökt den avlidna Lena Wesström's vackra vilo-grav inom Almby Griftegård inom kvarteret Azaléan i Örebro, och där, givit 5 stycken vita rosor vardera till, och för Lena Wesström's avlidna kropp.

Lena Wesström's vilo-plats inom Almby Griftegård, har gravnumret 03-AZAL-0075 och själva gravplats-numret, är nummer 22:e

Till sist vill jag, genom Flashback's forum, och via denna trådsidan om mordet på Lena Wesström, hjärtligt tacka, Annika, Peter, Anita, Bengt, Lillemor, Bernt, Monika, Ulf, Henrik samt Hanna, för alla vackra underbara ord ni givit om Lena Wesström 🌷🌿🌷🌿🌷🌿

Mvh/ @JokerMannen
De vackra orden du häromdagen skrev om mig (tack för dem!) till trots, måste jag nu ta dig i örat!

Det finns hittills abslout ingenting som tyder på att mordet på LW på minsta vis skulle ha med Satanism att göra!

Jag är medveten om att du antagligen inte menar det ur strikt livsåskådningsmässig synpunkt, men eftersom den här tråden beflockas av vad jag brukar beskriva som 'mindre alerta tråddeltagare', så är det önskvärt att vi inte skapar trådsanningar.
Jag är rädd för att din formulering, om den inte aktivt dementeras, inom kort kommer att hos vissa ha fastnat för gott.
Min gissning är att du lika gärna kunde substituerat "Satanistiskt" med "bestialiskt"? Eller det versala "S" med ett "s"? De är ju iofs till sin innebörd snarlika, men som man brukar säga, "Djävulen bor i detaljerna"..

Tråden fylls tyvärr med de mest märkliga påståenden om både det ena och det andra.
Vi kan med nedanstående hårresande och färska citat från kontot Elsa2012 som exempel, se hur en postare väljer att uttrycka sig:

"fast BO får skylla sig själv att SD slog ihjäl henne".

Kontot skriver visserligen in ordet "verkar" som en brasklapp och omsluter sitt påstående med citattecken. Det är inte tillräckligt.
Tack till skribenten CarlJanne75 som bett vederbörande om exempel!
Nu väntar vi spänt på att få se hur kontot ifråga skall försöka hantera detta.
Senast redigerad av Carinah78 2019-08-06 kl. 09:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in