2019-08-05, 17:38
Medlem
Strandslendans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Se upp
Fick kust PM från någon som skriver att de jobbar för AB och vill veta mer om min kontakt med offrets far
Han har skrivit flera inlägg i denna tråd och totalt flera hundra.
Är det ok att de gör så?
Be att få rejält betalt. Aftonbladet kanske är lite desperat här då pappan enligt tidigare inlägg har/har haft samarbete med Expressen så de sitter med förstanyheter. Men troligast så är det bara en som trollar dig.
Citera
2019-08-05, 17:40
Medlem
Headrush.74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Ja förmodligen så blir straffet 3-4 år. Men om han anses så pass psykiskt sjuk, hur länge kan man hålla personen inlåst på psyk?

Jag jobbar på rättspsyk och vi har en patient som begick ett mord när h*n var 16 år. Är 28 idag och fortfarande kvar i slutenvården.
Citera
2019-08-05, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headrush.74
Jag jobbar på rättspsyk och vi har en patient som begick ett mord när h*n var 16 år. Är 28 idag och fortfarande kvar i slutenvården.
Säger du det? Ok, riktigt sjuk. Det märkliga här är att han inte har nån bakgrund. Å andra sidan kan han ju ha varit riktigt knäpp innan, men att det inte kommit till vår kännedom. Lär väl visa sig.
Citera
2019-08-05, 17:47
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har vi? Ja, kanske.

Var lite otydlig. Menade vi på FB - inte just du och jag. Varje år mördar unga människor och jag hade för mig att FUP:arna då brukar dyka dyka upp här på FB.

Här är en sammanställning på några mord som utförts av minderåriga år 2010 och före.

https://www.expressen.se/kvp/andra-mord-som-skakade-sverige/

Så jag kollade i trådarna för några av de morden - och där var FUP:arna länkade. Så när åtal väcks för detta mord kommer det att finnas en icke sekretessbelagd FUP.
Citera
2019-08-05, 17:50
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:

Tack för infon, hoppas det blir samma i det här fallet om personen anses vara tillräckligt störd.
Vad tror du själv om straffet av det lilla vi vet?
Citera
2019-08-05, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Var lite otydlig. Menade vi på FB - inte just du och jag. Varje år mördar unga människor och jag hade för mig att FUP:arna då brukar dyka dyka upp här på FB.

Här är en sammanställning på några mord som utförts av minderåriga år 2010 och före.

https://www.expressen.se/kvp/andra-mord-som-skakade-sverige/

Så jag kollade i trådarna för några av de morden - och där var FUP:arna länkade. Så när åtal väcks för detta mord kommer det att finnas en icke sekretessbelagd FUP.
Ah. Tack! Då får vi se fram emot fupen.
Citera
2019-08-05, 17:51
Medlem
Headrush.74s avatar
Citat:
Säger du det? Ok, riktigt sjuk. Det märkliga här är att han inte har nån bakgrund. Å andra sidan kan han ju ha varit riktigt knäpp innan, men att det inte kommit till vår kännedom. Lär väl visa sig.

Jag är mycket spänd på att höra vad hans Psjua visar.
Citera
2019-08-05, 17:56
Medlem
Citat:
Jag är mycket spänd på att höra vad hans Psjua visar.
Den kommer bara visa om han behöver en större sinnesundersökning. Och DEN blir intressant.
Citera
2019-08-05, 17:58
Medlem
Headrush.74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Tack för infon, hoppas det blir samma i det här fallet om personen anses vara tillräckligt störd.
Vad tror du själv om straffet av det lilla vi vet?

🤷‍♀️ Svårt att svara på, men blir han dömd till vård, så lär han nog få stanna länge. Det krävs mycket arbete med en så sjuk person.
Citera
2019-08-05, 17:59
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
IG använder många
Men visst snap är vanligare

I detta fallet så ska dock GM inte haft några aktiva kända konton allt enl jämngamla i samma krets.

Så bevisa gärna det borttagna Facebook kontot då det skulle kunna bevisa överlagt mord....

Jag vet inte många 16 åringar som är aktiva på IG
Du tänker kanske på äldre personer
Vet faktiskt ingen 16 åring som är aktiv på IG men däremot på snap och då har jag barn själv i den åldern och deras vänner samt lagkompisar och skolkompisar
Ingen 16 åring i det lag jag jobbat med är aktiv på IG förutom det gemensamma lagkomtot däremot är mina jobbkompisar och grannar aktiva men de är en annan ålder och de snappar inte
Senast redigerad av Krickedixan 2019-08-05 kl. 18:02.
Citera
2019-08-05, 18:01
Medlem
Headrush.74s avatar
Citat:
Den kommer bara visa om han behöver en större sinnesundersökning. Och DEN blir intressant.

Jo, men Psjuan berättar om det ligger nån grund för en RPU, och ja, denna ev RPU kommer att bli mycket intressant.
Citera
2019-08-05, 18:01
Medlem
Amless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jag vet inte många 16 åringar som är aktiva på IG
Du tänker kanske på äldre personer
Vet faktiskt ingen 16 åring som är aktiv på IG men däremot på snap och få har jag barn själv i den åldern och deras vänner samt lagkompisar och skolkompisar

De är aktiva, men på dm (direktmeddelande), inte via bilderna som vi gamlingar över 25. Och så snap. Har oxå barn i den åldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in