Citat:
Ursprungligen postat av
J.G.R
Nä, såklart gör man sig själv en otjänst om man spelar ett uttalat uselt spec. Man ska nog vara medveten om att man står längst ner på den interna rankingen.
Men jag tror att en hel del casual-guilder kommer nog ställas för samma utmaning som förr. Att skrapa ihop 40 pers vecka ut och vecka in är inte alltid så lätt, och man tar hellre guildens schysta - men uselt specade - shaman som kan alla taktiker, har extra consumables och ett bra humör än en random warrior som förväntar sig loot.
Precis. Håller med dig helt. Många tryhard min-maxers från privatserverar vill få det att låta som att man är totalt körd och utfryst om man inte spelar "meta".
Är du en casual så välj den ras du gillar mest själv, den klass som intresserar dig mest och även spec och NJUT sedan.
Ta din tid med. Social guilder/Casual guilder som vill raida lite kommer ha problem att ens fylla 40 pers som är någorlunda redo gear mässigt och har attunements osv.
Så jag håller med. Det finns en plats för istortsett alla, om du bara letar på rätt ställen (guilds).