2019-08-05, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Är det någon som har tips på addons? De från privatservers lär väl inte fungera, även om de säkert kommer att justeras rätt fort.

https://www.wowinterface.com/downloads/index.php?cid=160

Finns säker fler ställen, det är bara att googla.
Citera
2019-08-05, 10:51
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Är det någon som har tips på addons? De från privatservers lär väl inte fungera, även om de säkert kommer att justeras rätt fort.

Här finns en hel del https://www.wowinterface.com/downloads/cat160.html
Citera
2019-08-05, 12:06
Medlem
Opilus5500s avatar
Bartender addon hoppas jag på, väldigt skönt raid addon och pvp också för den delen.
Citera
2019-08-05, 12:52
Medlem
Citat:

CurseForge kan du välja att sortera addons efter "Game Version". Där kan du välja WoW Classic. Det är samma klient jag använde när jag spelade retail, och den mest etablerade (så vitt jag vet i alla fall).
Citera
2019-08-05, 14:38
Medlem
krigsoffrets avatar
Fasiken,

varit taggad i øver 1 år på Mage. Men nu fick jag extrem feeling på Tauren/Orc shaman.

ær det ens viable i vanilla att spela något annat i raids æn Healer?

Mvh
Citera
2019-08-05, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Fasiken,

varit taggad i øver 1 år på Mage. Men nu fick jag extrem feeling på Tauren/Orc shaman.

Mvh

Nu kommer jag eventuellt få mothugg:

Allt beror på vilken nivå du vill spela på.

Ska du spela i World First-guilder kommer du tvingas minmaxa allt.

Ska du spela i en casual-guild kommer du kunna spela i princip vad du vill. Det kanske kräver extrajobb (om guilden alltid har en full 40-mannaroster varje raid), och du kanske är först på listan över spelare som petas när ni ska progressa - men det går att spela typ vad som helst (givetvis kommer nivån på övriga att motsvara din egen).
Citera
2019-08-05, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Nu kommer jag eventuellt få mothugg:

Allt beror på vilken nivå du vill spela på.

Ska du spela i World First-guilder kommer du tvingas minmaxa allt.

Ska du spela i en casual-guild kommer du kunna spela i princip vad du vill. Det kanske kräver extrajobb (om guilden alltid har en full 40-mannaroster varje raid), och du kanske är först på listan över spelare som petas när ni ska progressa - men det går att spela typ vad som helst (givetvis kommer nivån på övriga att motsvara din egen).

Håller med på de flesta men även i många casual guilder kommer de absolut sämsta speccsen inte vara så önskade. T.e.x Enhance tar en debuff slot(du kan bara ha ett visst antal debuffs på en boss) med stormstrike så dem vill man inte ha och där ryker en STOR del av deras dps. Dem oomar rätt snabbt med.

Men generelt kan du spela de du föredrar om du hittar en väldigt avslappnad casual guild som tillåter det
Citera
2019-08-05, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Håller med på de flesta men även i många casual guilder kommer de absolut sämsta speccsen inte vara så önskade. T.e.x Enhance tar en debuff slot(du kan bara ha ett visst antal debuffs på en boss) med stormstrike så dem vill man inte ha och där ryker en STOR del av deras dps. Dem oomar rätt snabbt med.

Men generelt kan du spela de du föredrar om du hittar en väldigt avslappnad casual guild som tillåter det

Nä, såklart gör man sig själv en otjänst om man spelar ett uttalat uselt spec. Man ska nog vara medveten om att man står längst ner på den interna rankingen.

Men jag tror att en hel del casual-guilder kommer nog ställas för samma utmaning som förr. Att skrapa ihop 40 pers vecka ut och vecka in är inte alltid så lätt, och man tar hellre guildens schysta - men uselt specade - shaman som kan alla taktiker, har extra consumables och ett bra humör än en random warrior som förväntar sig loot.
Citera
2019-08-05, 15:27
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Fasiken,

Mvh

Det dåliga med vanilla var att det endast fast en enda specc för de flesta classer. Tumregeln i det här fallet var att alla som kunde heala helt enkelt var healers i raid. Så ja, rollar du shaman så blir du 95% en healer.

Tyvärr var Vanilla väldigt underutvecklat och simpelt i sin mekanik, dock mera charm och andligt.
Citera
2019-08-05, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Nä, såklart gör man sig själv en otjänst om man spelar ett uttalat uselt spec. Man ska nog vara medveten om att man står längst ner på den interna rankingen.

Men jag tror att en hel del casual-guilder kommer nog ställas för samma utmaning som förr. Att skrapa ihop 40 pers vecka ut och vecka in är inte alltid så lätt, och man tar hellre guildens schysta - men uselt specade - shaman som kan alla taktiker, har extra consumables och ett bra humör än en random warrior som förväntar sig loot.
Precis. Håller med dig helt. Många tryhard min-maxers från privatserverar vill få det att låta som att man är totalt körd och utfryst om man inte spelar "meta".

Är du en casual så välj den ras du gillar mest själv, den klass som intresserar dig mest och även spec och NJUT sedan.

Ta din tid med. Social guilder/Casual guilder som vill raida lite kommer ha problem att ens fylla 40 pers som är någorlunda redo gear mässigt och har attunements osv.

Så jag håller med. Det finns en plats för istortsett alla, om du bara letar på rätt ställen (guilds).
Citera
2019-08-05, 16:52
Medlem
Jannebigplays avatar
Känns som att man har dålig fantasi. Bara jag som kommer lira exakt samma klass och race som när man körde vanilla? Skulle helst vilja köra något annorlunda men Rogue är den spelstil som är roligast enligt mig.
Citera
2019-08-05, 17:50
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Fasiken,

Mvh

Ja det kan du absolut det går att spela DPS som Ele/Enh, det är skillnad på orden viable och optimal. Det är bara att du lägger extra krut på totem uptime, buffs, pots och gearing.

Chain healing Shaman för raiding som ska supporta en 4-melee grupp. Kan DPS'a med Nightfall/Annihilitator på vissa fighter. Som vid Ebonroc och Flamegor då dessa inte kräver mycket healing.
https://classic.wowhead.com/talent-calc/shaman/AAPDzTME88EwaA

Vill du vara en träl på heltid med Nightfall så finns det massor av varianter för Enh. För att nämna några:
https://imgur.com/a/AI5N3Rb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in