2019-08-04, 23:02
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Japp. Min fru gillar det i sängen. Jag kan berätta historier..

Det finns en tid och en plats för det mesta. Den platsen är inte här 🤫
Citera
2019-08-04, 23:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Bekämpas, det är ett begrepp jag skulle vilja reda ut. Det är ju din tråd så du får väl lite avgöra hur pass det begreppet skall redas ut just här.
Jag får gardera mig för att jag kan låta lite väl fjollig, jag skyller på att jag borrat och sprängt större delen av rötmånaden och musklerna värker. Jag är för gammal för sådana här snedjobb. Lite på sidan som det heter när man inte vill redovisa alla biintäkter.
Hydrauliska borrar is the shit, by the way. De går dessutom att koppla på grävarns system om man inte har matning ifrån extern pump.
Hursomhelst, du har med drypande sarkasm kallat mig för hyvens karl men även med glimten i ögat kallat mig för ett sexistiskt svin. Inget av epiteten är egentligen orättvisa.
Jag gör ju knappast reklam för män i allmänhet. Det som då är lite skumt är att trots min moraliskt tveksamma läggning så har kvinnor trivts i min närvaro. Delvis för att jag inte ställt några större krav på dem, jag är ganska lättsam och skojfrisk i regel. Med tanke på mitt eget leverne ser jag mig själv knappast i en position att ha åsikter om hur andra lever sina liv.

Men dels också för att de känt sig trygga i min närvaro. Att de inte är osäkra på om jag kommer göra dem något ont är naturligtvis en grundförutsättning, men de verkar också tycka sig att jag kan skydda dem ifrån illvilja kommandes utifrån. Och det kanske jag kan, och faktiskt har jag ju också gjort det vid ett fåtal tillfällen

Men vad är det då de vill att jag skyddar dem emot? Lejon, tigrar elefanter eller björnar?
Nä, andra män. Män är som du mycket riktigt påpekar ett reellt hot. Det går inte att bortförklara det. Att vissa män och kvinnor beter sig på ett sätt som skadar tilliten mellan könen är ett allvarligt samhällsproblem.
Jag är som sagt inget helgon så avrättning är väl ungefär så långt jag kan komma i en lösning på problemet, det är ju därför ni kvinnor skall lägga er i och utan att agera gråterskor hitta en medelväg. Men att hänga upp kroppar så att alla kan se när korparna hackar ur deras ögon är trots allt ett effektivt sätt att avstyra oönskat beteende

Vad vill du reda ut angående "bekämpas?"
Citera
2019-08-05, 00:20
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Ja det här känns ju som själva grundfelet i det allmänna anti-feministiska tänket.

"Kvinnor ska hålla sig med kvinnliga arbetsuppgifter som omvårdnad och matlagning. Omvårdnad och matlagning är helt värdelösa sysselsättningar för värdelösa människor och ska givetvis inte betalas eller uppskattas på något sätt".

Fast det är bara überfeminister som tror att ändra sidan tänker så där...
Citera
2019-08-05, 06:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering

Vanligt MO. Måla upp motsidan i värsta tänkbara ljus för att kunna få dina argument valida..
Citera
2019-08-05, 08:30
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Vanligt MO. Måla upp motsidan i värsta tänkbara ljus för att kunna få dina argument valida..

Ja, säg vad man vill om den svenska skolan... Men man har missat vissa ganska relevanta kurser, som argumentationsteknik eller logik.
Citera
2019-08-05, 09:35
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:

Nejdå, flashbacks forum är det enda stället jag stött på denna retoriken på. Du kan ju kolla runt bara i detta delforumet efter till exempel tråden om kvinnor är bättre på något än män. Där kan du utan problem följa retoriken kring att -enbart traditionellt manliga arbetsuppgifter är värdefulla - kvinnor har mer sällan ägnat sig åt dem - sådant kvinnor traditionellt ägnat sig åt är värdelöst.
Citera
2019-08-05, 09:47
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Nejdå, flashbacks forum är det enda stället jag stött på denna retoriken på. Du kan ju kolla runt bara i detta delforumet efter till exempel tråden om kvinnor är bättre på något än män. Där kan du utan problem följa retoriken kring att -enbart traditionellt manliga arbetsuppgifter är värdefulla - kvinnor har mer sällan ägnat sig åt dem - sådant kvinnor traditionellt ägnat sig åt är värdelöst.

Jag tänker inte säga att det inte finns folk som anser det.
Men de är helt fel ute och en liten extremistgrupp som ska ignoreras.

Det är ungefär som att hävda att alla som har kritik kring den förda immigrationspolitiken är nazister, för det finns nazister som uttalat sig i frågan.

Det är inte en vettig ståndpunkt att ha och kommer bara resultera i extrema låsningar.

Den stora gruppen bland de som är starkt kritiska till dagens feminism är det för att de är meritokrater och anser att man ska se till individen, och enbart individen.
Där har kön ingen relevans alls.
Citera
2019-08-05, 09:50
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Jag tänker inte säga att det inte finns folk som anser det.
Men de är helt fel ute och en liten extremistgrupp som ska ignoreras.

Det är ungefär som att hävda att alla som har kritik kring den förda immigrationspolitiken är nazister, för det finns nazister som uttalat sig i frågan.

Det är inte en vettig ståndpunkt att ha och kommer bara resultera i extrema låsningar.

Nejdå, jag tycker den är vanligt förekommande. Titta på Jordan Peterson som brukar vara en favorit för antifeminister till exempel.

- Kvinnor och män är biologiskt olika och det är därför naturligt att de i viss mån ägnar sig åt olika saker.

- Det finns ingen riktig löneskillnad utan skillnad i lön beror på att kvinnor jobbar med andra saker än män.

- Kvinnor får skylla sig själva för att de tjänar mindre då de valt att ägna sig åt traditionellt kvinnliga saker.

(Det sistnämnda hade ju varit ett rimligt argument om det inte var för att det kombineras med åsikten att kvinnor är biologiskt annorlunda och därför inte biologiskt disponerade att göra exakt samma saker som män. Svårt att skylla sig själv för det).
Citera
2019-08-05, 09:51
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Nejdå, jag tycker den är vanligt förekommande. Titta på Jordan Peterson som brukar vara en favorit för antifeminister till exempel.

- Kvinnor och män är biologiskt olika och det är därför naturligt att de i viss mån ägnar sig åt olika saker.

- Det finns ingen riktig löneskillnad utan skillnad i lön beror på att kvinnor jobbar med andra saker än män.

- Kvinnor får skylla sig själva för att de tjänar mindre då de valt att ägna sig åt traditionellt kvinnliga saker.

(Det sistnämnda hade ju varit ett rimligt argument om det inte var för att det kombineras med åsikten att kvinnor är biologiskt annorlunda och därför inte biologiskt disponerade att göra exakt samma saker som män. Svårt att skylla sig själv för det).

Vad är fel eller visar på en rutten kvinnosyn i det där?
Citera
2019-08-05, 09:54
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Vad är fel eller visar på en rutten kvinnosyn i det där?

Att man menar att kvinnor är biologiskt disponerade att ägna sig åt vissa saker, och att dessa saker är värda mindre betalt och därmed sämre levnadsstandard och samhällsinflytande, än män?
Citera
2019-08-05, 09:55
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Att man menar att kvinnor är biologiskt disponerade att ägna sig åt vissa saker, och att dessa saker är värda mindre betalt och därmed sämre levnadsstandard och samhällsinflytande, än män?
Ok....

Finns det biologiska skillnader mellan män och kvinnor?
Citera
2019-08-05, 09:57
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ok....

Finns det biologiska skillnader mellan män och kvinnor?

Ja, det skulle jag säga. Men jag tycker inte att jag är mindre värd för det, och tycker man det så tycker jag nog att det är en "rutten kvinnosyn" faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in