2019-08-04, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Absolut, det är så sant så (det sista stycket).

Jag vet inte riktigt om jag läser så mycket eller hör så mycket om att män i allmänhet skulle vara skit eller ett samhällsproblem, utöver några högljudda feminister som skriver debattinlägg i tidningar.

Vad som kan påverka omedvetet ibland tror jag, är alla dessa rapporter om olika brott som begås och olika typer av incidenter. Jag får ibland själv påminna mig när jag läser tidningen eller lyssnar på nyheterna om att det är ytterst få män som begår brott.

"Man våldtog kvinna"
"Två män rånade en pensionär"
"Tre män misstänkta för misshandel"
"Man misstänks ha dödat sin fru"
"Skjutning på köpcentrum, en eller flera gärningsmän"

Alltså, det är nästan alltid män! Jag tror att ni kan föreställa er hur detta framstår ur kvinnans perspektiv ibland, en sån där dag när man är på dåligt humör, bråkat med pojkvän eller träffat ännu en skithög som man lurat sig själv till att dejta.
Män ställer till jävligt mycket problem i samhället helt enkelt, även om det nu är mest invandrade män som begår våldsbrott i Sverige, så NÄR det sker saker och ting, så är det alltid en eller flera män inblandade. Det är väldigt tröttsamt, det är faktiskt nästan så att jag reagerar positivt när det nångång står att det är en kvinna som begått ett brott. Varför vet jag inte, spelar egentligen ingen roll.

Men, även om man i svaga stunder kan tänka detta om män som grupp, så räknar jag per automatik inte in de män jag känner, för när jag träffar dem så ser jag dem inte som "de där männen", utan då är de bara individer. Bra personer. Jag gör inte så stor skillnad på män och kvinnor i vardagliga livet, även om det kan förefalla så här på forumet.

För att knyta ihop säcken, jo jag förstår att det känns för jävla jävligt för män att bli utpekade som ett problem när det endast är några få procent som är ett problem för samhället. De flesta män är tvärtom en mycket stor tillgång i samhället vilken vi är tacksamma för att vi har.

För övrigt så tror jag att de som är råfeminister har haft dåliga erfarenheter av män, vilket är anledningen varför de blivit så hatiska. Dessa behöver inte bemötas med hat, tvärtom.
Däremot så har vi utöver ovan nämnda den så kallade kaviarvänstern, som också har feministisk hållning, och dessa är ingenting annat än självförverkligande "godhetsknarkande" media-trams. Dessa människor är det största problemet och är den grupp som är i behov av att bekämpas.

Sen kan man börja titta på hudfärgen på förövarna också och börja dra slutsatser utifrån...

Ska du ursäkta rasister som hatar svarta eller folk från mellanöstern då de kanske haft dåliga erfarenheter med dessa? Ska du ursäkta Hitler som haft så dåliga erfarenheter av judar?

Identitetspolitik som identitetspolitik, du ursäktar och förminskar sexism mot män. Du har förståelse för vissa avskum, inte för andra.

Det finna inga ursäkter, antingen ser man individer eller så är man helt enkelt för korkad för att kunna skapa sig en nyanserad bild av människor att man måste ta till generaliseringar.
Mer än det verkar inte identitetsideologens underhjärnan klara av att hantera.

Du sitter i den båten och gapar till folk på andra sidan sjön, som sitter i liknande båtar och generaliserar vilt över hela grupper av människor.
Citera
2019-08-04, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Bekämpas, det är ett begrepp jag skulle vilja reda ut. Det är ju din tråd så du får väl lite avgöra hur pass det begreppet skall redas ut just här.
Jag får gardera mig för att jag kan låta lite väl fjollig, jag skyller på att jag borrat och sprängt större delen av rötmånaden och musklerna värker. Jag är för gammal för sådana här snedjobb. Lite på sidan som det heter när man inte vill redovisa alla biintäkter.
Hydrauliska borrar is the shit, by the way. De går dessutom att koppla på grävarns system om man inte har matning ifrån extern pump.
Hursomhelst, du har med drypande sarkasm kallat mig för hyvens karl men även med glimten i ögat kallat mig för ett sexistiskt svin. Inget av epiteten är egentligen orättvisa.
Jag gör ju knappast reklam för män i allmänhet. Det som då är lite skumt är att trots min moraliskt tveksamma läggning så har kvinnor trivts i min närvaro. Delvis för att jag inte ställt några större krav på dem, jag är ganska lättsam och skojfrisk i regel. Med tanke på mitt eget leverne ser jag mig själv knappast i en position att ha åsikter om hur andra lever sina liv.

Men dels också för att de känt sig trygga i min närvaro. Att de inte är osäkra på om jag kommer göra dem något ont är naturligtvis en grundförutsättning, men de verkar också tycka sig att jag kan skydda dem ifrån illvilja kommandes utifrån. Och det kanske jag kan, och faktiskt har jag ju också gjort det vid ett fåtal tillfällen

Men vad är det då de vill att jag skyddar dem emot? Lejon, tigrar elefanter eller björnar?
Nä, andra män. Män är som du mycket riktigt påpekar ett reellt hot. Det går inte att bortförklara det. Att vissa män och kvinnor beter sig på ett sätt som skadar tilliten mellan könen är ett allvarligt samhällsproblem.
Jag är som sagt inget helgon så avrättning är väl ungefär så långt jag kan komma i en lösning på problemet, det är ju därför ni kvinnor skall lägga er i och utan att agera gråterskor hitta en medelväg. Men att hänga upp kroppar så att alla kan se när korparna hackar ur deras ögon är trots allt ett effektivt sätt att avstyra oönskat beteende

Bör kvinnor anser vara särskilt skyddsvärda i juridisk mening?
Citera
2019-08-04, 05:47
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Bör kvinnor anser vara särskilt skyddsvärda i juridisk mening?

Rent moraliskt borde man kanske damma av de där kvinnofridslagarna men det kommer naturligtvis att missbrukas.
Så svar på frågan, i juridisk mening, nej.
Men verkligheten är ju också den att de flesta kvinnor inte kan skydda sig fysiskt mot en 15-årig pojke ens. Så det blir ju väldigt orättvist när män använder våld mot dem. Det är samma rättvisepatos som tänds som när man ser någon misshandla ett barn.
Det har inget att göra med att något annat än att den fysiska överlägsenheten, men även den mentala när det gäller just att ta till våld, är så stor att det inte är riktigt fair play.

Min mor, samt även min äldsta syster, har det där krigarhjärtat som gör att de inte tvekar att skada någon om de anser att de skulle behövas. Men det är ovanligt hos kvinnor. De flesta kvinnor vet ju inte ens hur man slår någon på käften utan att bryta mellanhandsbenen.
Senast redigerad av Djupfrys 2019-08-04 kl. 06:03.
Citera
2019-08-04, 08:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Sen kan man börja titta på hudfärgen på förövarna också och börja dra slutsatser utifrån...

Ska du ursäkta rasister som hatar svarta eller folk från mellanöstern då de kanske haft dåliga erfarenheter med dessa? Ska du ursäkta Hitler som haft så dåliga erfarenheter av judar?

Identitetspolitik som identitetspolitik, du ursäktar och förminskar sexism mot män. Du har förståelse för vissa avskum, inte för andra.

Det finna inga ursäkter, antingen ser man individer eller så är man helt enkelt för korkad för att kunna skapa sig en nyanserad bild av människor att man måste ta till generaliseringar.

Du sitter i den båten och gapar till folk på andra sidan sjön, som sitter i liknande båtar och generaliserar vilt över hela grupper av människor.

Hur kunde du nu tolka detta så?
Inlägget var ett helt oladdat tankespår från min sida. Läs igen när du är på lite bättre humör och försök att inte tolka in en massa som inte står där, tack.
Citera
2019-08-04, 08:54
Medlem
Pungterings avatar
Citat:

Man kan inte hålla reda på nästan 8 miljarder individer.
Generaliseringar behövs.
Citera
2019-08-04, 10:32
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ja. Det har du rätt i. Både kvinnor och män har det väldigt bra i Sverige, på det stora hela taget.
Egentligen kan man undra vad det är vi diskuterar om överhuvudtaget.
Jag brukar tänka på "danskarna" när jag är med i femi-debatter som på FB. Jag bor i Lund och har nära till Danmark. jag hatar danskar. De är bullriga, snåla, egoistiska, dricker röker och dör för tidigt, kör bil som idioter, kan inte stå i kö. Men ändå är de sannolikt de människor som är mest lika svenskar av alla folk på jorden. Det är någonting i likheten eller närheten som triggar min arghet, som är helt meningslös men som jag inte kan stoppa.
Citera
2019-08-04, 15:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag brukar tänka på "danskarna" när jag är med i femi-debatter som på FB. Jag bor i Lund och har nära till Danmark. jag hatar danskar. De är bullriga, snåla, egoistiska, dricker röker och dör för tidigt, kör bil som idioter, kan inte stå i kö. Men ändå är de sannolikt de människor som är mest lika svenskar av alla folk på jorden. Det är någonting i likheten eller närheten som triggar min arghet, som är helt meningslös men som jag inte kan stoppa.

Jag gillar danskar, och jag bor inte heller särskilt långt ifrån Danmark. Tänka sig.
Tycker om att danskar är rättfram, inga krusiduller. Lite högljudda ibland, men det är hanterbart.
Citera
2019-08-04, 15:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Rent moraliskt borde man kanske damma av de där kvinnofridslagarna men det kommer naturligtvis att missbrukas.
Så svar på frågan, i juridisk mening, nej.
Men verkligheten är ju också den att de flesta kvinnor inte kan skydda sig fysiskt mot en 15-årig pojke ens. Så det blir ju väldigt orättvist när män använder våld mot dem. Det är samma rättvisepatos som tänds som när man ser någon misshandla ett barn.
Det har inget att göra med att något annat än att den fysiska överlägsenheten, men även den mentala när det gäller just att ta till våld, är så stor att det inte är riktigt fair play.

Min mor, samt även min äldsta syster, har det där krigarhjärtat som gör att de inte tvekar att skada någon om de anser att de skulle behövas. Men det är ovanligt hos kvinnor. De flesta kvinnor vet ju inte ens hur man slår någon på käften utan att bryta mellanhandsbenen.

Faktum är, att trots att det egentligen är en nackdel att inte vara starkast, så finns det mycket bra med det också.
Dels är tanken på en stark man väldigt mysig, att det finns andra som är beredda att agera beskyddare vid behov.
En svagare person slipper oftast tråkiga uppgifter som innefattar fysisk kapacitet. Det är skönt!
Att inte ha våldskapitalet att ens ge sig in i en strid är också rätt skönt. Man slipper hela situationen, det är oerhört sällsynt att någon provocerar en tjej i syfte att få till ett slagsmål. Män lever betydligt farligare på grund av just sina fysiska förutsättningar.

Men, en sen kväll när man är ute med hunden, får möte på andra sidan gatan längre fram, och när man kommer på sig själv med att tänka "phu, det var en kvinna, då kan jag gå lugnt", då är det inte så positivt. Det är alltid en faktor att ta med i beräkningen.

Jag tror faktiskt att det är en anledning till varför vissa män har en tendens att behandla kvinnor förminskande, eller se ned på kvinnor, just själva fysiken. Att kvinnan är svagare kroppsligt kan nog få en del män att associera kvinnan till en svagare varelse.
Citera
2019-08-04, 19:10
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Faktum är, att trots att det egentligen är en nackdel att inte vara starkast, så finns det mycket bra med det också.
Dels är tanken på en stark man väldigt mysig, att det finns andra som är beredda att agera beskyddare vid behov.
En svagare person slipper oftast tråkiga uppgifter som innefattar fysisk kapacitet. Det är skönt!
Att inte ha våldskapitalet att ens ge sig in i en strid är också rätt skönt. Man slipper hela situationen, det är oerhört sällsynt att någon provocerar en tjej i syfte att få till ett slagsmål. Män lever betydligt farligare på grund av just sina fysiska förutsättningar.

Men, en sen kväll när man är ute med hunden, får möte på andra sidan gatan längre fram, och när man kommer på sig själv med att tänka "phu, det var en kvinna, då kan jag gå lugnt", då är det inte så positivt. Det är alltid en faktor att ta med i beräkningen.

Jag tror faktiskt att det är en anledning till varför vissa män har en tendens att behandla kvinnor förminskande, eller se ned på kvinnor, just själva fysiken. Att kvinnan är svagare kroppsligt kan nog få en del män att associera kvinnan till en svagare varelse.

Det ligger mycket i det du säger här, men för att männen ska skydda kvinnorna(som dom alltid gjort förut) så måste de VILJA det oxå. Så som könsklimatet ser ut nu så blir det fler och fler män som ogillar och t.om hatar kvinnor, just tack vare alla de fördelar de har fått i samhället. Så länge kvinnan är snäll och söt och hjälpsam, from och tillgiven, så kommer män oxå vilja skydda henne och hjälpa henne när hon behöver det. Detta är något som feministerna inte tänkt på. Man kan lixom inte äta kakan och ha den kvar, som man säger.
Citera
2019-08-04, 19:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det ligger mycket i det du säger här, men för att männen ska skydda kvinnorna(som dom alltid gjort förut) så måste de VILJA det oxå. Så som könsklimatet ser ut nu så blir det fler och fler män som ogillar och t.om hatar kvinnor, just tack vare alla de fördelar de har fått i samhället. Så länge kvinnan är snäll och söt och hjälpsam, from och tillgiven, så kommer män oxå vilja skydda henne och hjälpa henne när hon behöver det. Detta är något som feministerna inte tänkt på. Man kan lixom inte äta kakan och ha den kvar, som man säger.

Hehe, nä visserligen har du rätt i det, men de flesta kvinnor har ju män i sin närhet som skulle agera som en man bör i en potentiellt hotfull situation. Och även i vardagliga situationer för den delen.
Även om nu feminister i media gapar om diverse ting så är det faktiskt inte representativt för hur svenska kvinnor överlag lever sina liv. De flesta över 30 är stadgade med en svensk man. De som inte är det är i inga fall jag känner till några manshatare och pratar överhuvudtaget sällan eller aldrig om feminism.
Vi har nog vårt på det torra vad gäller män i Sverige.

Hur det står till för 18-25 åringar vet jag inte riktigt. Känner ingen i den åldern faktiskt. Det är garanterat ett gäng män och kvinnor som växer upp i en annan anda än den jag gjorde, så det återstår väl att se vad det blir av dem. Jag tror nog att det kommer ordna sig för dem också. Det största hotet mot vårt samhälle är invandringen och medföljande islamisering, samt extremister som lurar här och där. De blir fler och fler, förökar sig i en rasande takt jämfört med svenskarna, samt skapar oro i samhället med kriminalitet av annorlunda slag än Sverige tidigare haft.
DETTA är det största problemet Sverige står inför.
Citera
2019-08-04, 20:55
Medlem
Etta.Places avatar
Ja det här känns ju som själva grundfelet i det allmänna anti-feministiska tänket.

"Kvinnor ska hålla sig med kvinnliga arbetsuppgifter som omvårdnad och matlagning. Omvårdnad och matlagning är helt värdelösa sysselsättningar för värdelösa människor och ska givetvis inte betalas eller uppskattas på något sätt".
Citera
2019-08-04, 22:17
Avslutad
Citat:
Du är så schizzo. Har du olika personligheter du plockar fram mellan varven?

Japp. Min fru gillar det i sängen. Jag kan berätta historier..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in