2019-08-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Era gissningar är lika goda som alla andra. Dock tycker jag själv att ett planerat yxmord är långsökt. Det går nog att räkna på ena handens fingrar där folk har mördats med en yxa de senaste 100 åren, nu menar jag av ett planerat slag. Det är givetvis inte omöjligt, däremot så känns det inom gränsen för väldigt extremt.

Att tingsrätten väljer att kvarhålla honom i häkte är väl tämligen logiskt, oavsett om det var en planerad gärning eller ej. Hur man än ser på det så har GM de facto dräpt en annan människa med en yxa. Det vore ju snarare tvärtom att det skulle vara häpnadsväckande om de släppte honom på fri fot.

Har du citerat fel inlägg? Jag ägnar inte en stavelse åt rubricering (mord eller dråp), planerat eller icke planerat, ev. mordvapen osv????
Citera
2019-08-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Kan någon ladda upp printscreen på GM och BO?

BO hittar du på Expressen numera...
Citera
2019-08-04, 22:10
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nu bekräftar Expressen att Peter Plax är BO. Intervju med föräldrarna samt bild.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/peter-16-dog-i-yxmordet-foraldrarna-om-sorgen/
Läst precis artikeln och reagerade på följande:

Citat:
Dmitri Plax och Olga Teouch väljer att berätta för Expressen om sonen Peter: Att han var en lycklig 16-åring med framtidsdrömmar, en stor umgängeskrets, och som aldrig varit i bråk eller haft problem med någon eller några.

– Peter var så långt borta ifrån en kriminalkrönika som man kan komma. Han var världens bästa kille, och hängde aldrig med kompisar i centrum. Alltid glad och på gott humör. Det fanns ingen som han inte ville hjälpa. Han var väldigt populär, säger Dmitri Plax.

Jag tycker mig ha läst i tråden att killarna skulle vara extremt isolerade och knappt ha några vänner alls.
Citera
2019-08-04, 22:11
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wabu
Det är det inte.

Precis tyckte det var mycket märkligt när den kom fram.

Personen på den IG ser inte alls ut som beskrivningen av GMs person, plus diverse sök fakta som finns att tillgå vilket ger följande bild =osportig, antisocial, datanörd med blicken i marken, få vänner, psyko vibbar, inga socialamedier.

Rimmar ju mycket illa med bilden av brommagymnasten som har en normal attraktiv vältränad apparans så det med gymnastik känns helt fel...
Citera
2019-08-04, 22:14
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt

Jag tycker mig ha läst i tråden att killarna skulle vara extremt isolerade och knappt ha några vänner alls.

Jo men vad ska pappan säga att han var ett ufo?

Samma veva som alla mördade gängkriminella som var världens snällaste och slutat med brott och fått ordning på sist liv osv

.
Senast redigerad av mastarn 2019-08-04 kl. 22:35.
Citera
2019-08-04, 22:19
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Jo men vad ska pappan säga att han var ett ufo?

Samma veva som alla mördade gängkriminella som var världens snällaste och slut med brott och fått ordning på sist liv osv
Jag håller inte med. Kriminellas föräldrar försökte rentvå sina odågor till barn. Den enda anledningen varför en förälder skulle betona två gånger (på det här viset) att han har väldigt många kompisar och är väldigt populär, är nog om man är sjukligt ytlig.

Om grabben är osocial, så hade nog de flesta föräldrar i så fall lämnat ute den biten helt och hållet.

Jag vill bara notera att jag inte anklagar pappan för att ljuga. Om han säger att killen var populär och hade många kompisar, så tror jag honom. Jag fann det bara intressant att beskrivningen av honom här i tråden framställer honom som en riktig outsider utan några vänner överhuvudtaget.
Citera
2019-08-04, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Kan någon ladda upp printscreen på GM och BO?
Jag har bild på GM. Känns dock både omoraliskt och möjligtvis olagligt(?) att sprida här. Förstår inte heller vad grabbens utseende skulle tillföra till diskussionen?
Citera
2019-08-04, 22:23
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Jag håller inte med. Kriminellas föräldrar försökte rentvå sina odågor till barn. Den enda anledningen varför en förälder skulle betona två gånger (på det här viset) att han har väldigt många kompisar och är väldigt populär, är nog om man är sjukligt ytlig.

Om grabben är osocial, så hade nog de flesta föräldrar i så fall lämnat ute den biten helt och hållet.

Jag vill bara notera att jag inte anklagar pappan för att ljuga. Om han säger att killen var populär och hade många kompisar, så tror jag honom. Jag fann det bara intressant att beskrivningen av honom här i tråden framställer honom som en riktig outsider utan några vänner överhuvudtaget.

Där med inte sagt att det övriga inte stämmer men angående PPs socialastatus så får vi nog lita mer på jämnåriga kompisar än pappan.
Citera
2019-08-04, 22:25
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wabu
Jag har bild på GM. Känns dock både omoraliskt och möjligtvis olagligt(?) att sprida här. Förstår inte heller vad grabbens utseende skulle tillföra till diskussionen?

Nej men det skulle ju kunna avföra en ev oskyldig gymnast.
Citera
2019-08-04, 22:25
Medlem
Citat:

Kanske vi inte ska lita på random trådsanningar. I alla fall verkade PP begåvad. Undrar om det ligger avundsjuka i botten.
Citera
2019-08-04, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Nej men det skulle ju kunna avföra en ev oskyldig gymnast.
Det finns en liten bild på hans instagram uppe t v.
Citera
2019-08-04, 22:30
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kanske vi inte ska lita på random trådsanningar. I alla fall verkade PP begåvad. Undrar om det ligger avundsjuka i botten.

Uppenbarligen var PP mycket begåvad och förtjänade självklart inte detta öde men flera med kontakter på plats bekräftar bilden om två loners.

Varför skulle de hitta på det?
Senast redigerad av mastarn 2019-08-04 kl. 22:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in