Flashback bygger pepparkakshus!
2019-08-04, 15:14
Medlem
Trezors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Oj, förlåt mig. 8 nmol/l är gränsen menade jag. Dina 4ng/ml strax under 14 nmol/l, vilket är inom normalspannet men ändå relativt lågt.

Nu var det såhär att mina vänner haft 10-14 nmol/l innan de påbörjat sin utredning. Tricket (om man verkligen vill ha testo på recept) är att försöka trycka ner sina nivåer under provtagningarna. Detta kan man göra, och med dina värden är det helt klart görbart. Jag kan hjälpa dig om du vill, kort sagt ska man misshandla sig själv med lite sömn och en gnutta alkohol 2-3 dagar innan proverna.

En av vännerna har jag väldigt nära kontakt med, idag får han 1000 mg nebido var tredje månad (han åker och får sprutan på arbetstid med ). Han har ca 27-29 nmol/l direkt efter injektion och kanske 17-18 nmol/l innan. Enligt honom själv mår han väldigt mycket bättre.

Jag förlåter dig .

Ja precis, såna nivåer skulle jag gärna vilja ha!
Hoppas att läkaren går med på att ta blodprov. Vadå en spruta räcker i 3 månader? Låter konstigt men om det stämmer är det ju helt fantastiskt. Var inställd på en spruta i veckan eller fler.
Citera
2019-08-04, 15:34
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trezor
Jag förlåter dig .

Ja precis, såna nivåer skulle jag gärna vilja ha!
Hoppas att läkaren går med på att ta blodprov. Vadå en spruta räcker i 3 månader? Låter konstigt men om det stämmer är det ju helt fantastiskt. Var inställd på en spruta i veckan eller fler.

Ja, det stämmer med en var tredje månad. Nu vet jag inte hur mycket du kan om testosteron, men testo är alltid bundet till en ester (ju längre ester, ju långsammare utsöndras mängden injicerat i blodet). Om man handlar via svarta marknaden så är Testo E eller C de vanligaste långa estrarna, där det rekommenderas att sticka mellan var femte eller sjunde dag. Men får man testosteron via sjukvården får man Testosteron Nebido som har en halveringstid på 90 dagar, med en standardavvikelse på plusminus 40 dagar.
Citera
2019-08-04, 15:49
Medlem
Trezors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Ja, det stämmer med en var tredje månad. Nu vet jag inte hur mycket du kan om testosteron, men testo är alltid bundet till en ester (ju längre ester, ju långsammare utsöndras mängden injicerat i blodet). Om man handlar via svarta marknaden så är Testo E eller C de vanligaste långa estrarna, där det rekommenderas att sticka mellan var femte eller sjunde dag. Men får man testosteron via sjukvården får man Testosteron Nebido som har en halveringstid på 90 dagar, med en standardavvikelse på plusminus 40 dagar.

Wow! Helt jävla otroligt. Tack för att du utvecklade. Tänk vad man kan lära sig om man bara sträcker sig ut för hjälp.
Citera
2019-08-04, 16:16
Medlem
niqqaslayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Hej
Du vill ha upp ditt testo till ca 15-20nmol/L - typ köra Testo E 250mg/ml E7D.

Alltså vad fan är det du säger. 15-20 på 250/w?

Hade för i helvete över 150 på 500 enanthate /w

TS Kör på Testo UD, Kaptenens shop erbjuder detta likaså gör en del andra. Införskaffa AI för att hålla östrot i shack, största misstaget många gör är att de tror AI är whatever om man inte drabbas av gyno, fel där helt klart, jämna hormonnivåer är värda att sträva efter.

En vial Nebido 4ml går på 8-900kr och administreras vanligtvis var 8-10 vecka i TRT syfte, tycker du hellre bör köra på det.

Mvh
Citera
2019-08-04, 16:17
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Wow! Helt jävla otroligt. Tack för att du utvecklade. Tänk vad man kan lära sig om man bara sträcker sig ut för hjälp.

Av tråden har jag förstått att du finns i Stockholmstrakten, skriv en egenremiss/egen vårdbegäran till Anova på Karolinska, hur du skall göra hittar du på nätet.
Citera
2019-08-04, 17:24
Medlem
Trezors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Av tråden har jag förstått att du finns i Stockholmstrakten, skriv en egenremiss/egen vårdbegäran till Anova på Karolinska, hur du skall göra hittar du på nätet.

Det enda jag hittar om egenremiss på hemsidan är http://www.anova.se/TMEA.htm och det är för personer som är könsförvirrade.
Citera
2019-08-04, 18:10
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Det enda jag hittar om egenremiss på hemsidan är http://www.anova.se/TMEA.htm och det är för personer som är könsförvirrade.

Du kan skriva en vårdbegäran/egenremiss och skicka per post till ANOVA. Dock skulle jag rekommendera dig att se till att fixa ned ditt t-värde ett par hack dessförinnan och ta prover via din ordinarie vårdcentral och få det "fastställt" att du har ett lågt t-värde. Alternativt via werlabs. Sen, när du har svart på vitt, så avvaktar du vart din vårdcentral skickar en remiss. Klart mer långdragen och jobbig väg att gå om man är nedstämd och lider av sitt tillstånd men som Fenjal och jag själv påpekat så kommer det att bespara dig stora summor på sikt att få detta via den offentliga vården.

Sen det här med att du har 13 nmol på ett prov taget på morgonen. Ett prov taget på morgonen säger egentligen ingenting om ditt t-värde i allmänhet eftersom det är på morgonen innan frukost som ditt t-värde är som högst. Det betyder att du kan ha och sannolikt har ett väsentligt lägre t-värde 1-2 timmar efter frukost. Tyvärr så är det dock så att oinsatta läkare ofta stirrar sig blinda på just det värdet.
Citera
2019-08-04, 18:13
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exodus78
Du får mig att le raring =)
Ha en bra dag nu.
/E

Det förstår jag sötis. Blir lite rörd av att du bemödade dig med att knåpa ihop ett svar trots att du skulle lämna diskussionen. Jag ser det som ett tecken på att jag når fram till dig och att du har homosexuella känslor för mig.

Kram
Citera
2019-08-04, 18:15
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niqqaslaya
Alltså vad fan är det du säger. 15-20 på 250/w?

Hade för i helvete över 150 på 500 enanthate /w

TS Kör på Testo UD, Kaptenens shop erbjuder detta likaså gör en del andra. Införskaffa AI för att hålla östrot i shack, största misstaget många gör är att de tror AI är whatever om man inte drabbas av gyno, fel där helt klart, jämna hormonnivåer är värda att sträva efter.

En vial Nebido 4ml går på 8-900kr och administreras vanligtvis var 8-10 vecka i TRT syfte, tycker du hellre bör köra på det.

Mvh

Dalvärdet på 250 mg testo e/vecka är för vissa runt 20 nmol. Delar du upp injektionerna och tar provet 1-2 dagar efter injektion och har en låg konverteringstakt så kan du ha väsentligt högre nmol. Det gäller att skilja på testo e som medicin i en trt och testo e som en del i en "kur".
Citera
2019-08-04, 18:29
Medlem
Trezors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Du kan skriva en vårdbegäran/egenremiss och skicka per post till ANOVA. Dock skulle jag rekommendera dig att se till att fixa ned ditt t-värde ett par hack dessförinnan och ta prover via din ordinarie vårdcentral och få det "fastställt" att du har ett lågt t-värde. Alternativt via werlabs. Sen, när du har svart på vitt, så avvaktar du vart din vårdcentral skickar en remiss. Klart mer långdragen och jobbig väg att gå om man är nedstämd och lider av sitt tillstånd men som Fenjal och jag själv påpekat så kommer det att bespara dig stora summor på sikt att få detta via den offentliga vården.

Sen det här med att du har 13 nmol på ett prov taget på morgonen. Ett prov taget på morgonen säger egentligen ingenting om ditt t-värde i allmänhet eftersom det är på morgonen innan frukost som ditt t-värde är som högst. Det betyder att du kan ha och sannolikt har ett väsentligt lägre t-värde 1-2 timmar efter frukost. Tyvärr så är det dock så att oinsatta läkare ofta stirrar sig blinda på just det värdet.

Tack för detta svar.

Jag får tänka på det du har föreslagit.

Det där testet tog jag på eftermiddagen eller kvällen.
Citera
2019-08-07, 17:10
Medlem
Trezors avatar
Förvånande nog gick läkaren med på blodprov. Först krångla hon, sa att jag vill prata med verksamhetschefen, hon gick fortfarande inte med på det men sen från ingenstans beviljade hon det självmant och tillade "Men det kommer inte visa på låga värden". Fuck her!
Citera
2019-08-07, 17:22
Medlem
man betalar ju skatt och patientavgift så då ska dom väl bara göra sitt jobb och utföra testerna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in