2019-08-04, 11:38
Medlem
GENERALGERDESs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
GM inte Bo....
Mitt fel, tack för upplysningen haha.
Citera
2019-08-04, 11:43
Medlem
GENERALGERDESs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
Nån som har namnet på stackars BO och horan till GM?
BO = P3t3r Pl@x
MGM = J@ck Lindbl0m

BO Bekräftar jag men den MGM är enbart baserat på vad som tidigare skrivits i tråden.
Citera
2019-08-04, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kafu
På sin Facebook valde BO Peter Flax att informera om att han valt kvinna som sin könsliga tillhörighet. Se under Allmän information! Men hos svensk folkbokföring var Pelle registrerad med man som juridiskt kön. Se under Personuppgifter hos Ratsit!

Kvinna med otur kan ibland få yxa i huvudet av en ilsken älskare. För låtsaskvinnor är risken ännu större. De lever ännu farligare!

Ta det på rätt sätt.

För det första: Jag tycker ärligt talat att det är rejält korkat att gå ut med namn på det här sättet när man inte vet med säkerhet. Även OM (personerna har nämnts med maskerade namn tidigare) det skulle vara rätt person så finns det ju ingen logik i att lägga upp även föräldrarna.

För det andra: Är det här din logiska slutsats ifrån profilen på Facebook? På riktigt, såg du inte resten av informationen? Det är extremt tydligt att det är en struntprofil som förmodligen inte ens används. Profilbilden är en tvättmaskin, personen har studerat "kycklingar" vid MEMES college, är dessutom VD för Tesco...som är en av världens största dagligvaruhuskedjor med en omsättning på ca 750 MILJARDER.

Hela profilen är ju bara strunt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glavkon
Tror detta kalla projicering... ovanligt specifikt, skulle nästa säga snudd på självupplevt? Kan vi diskutera fallet och sluta ägna oss åt sexuella fantasier ?
Tack
Knappast projicering, däremot har jag många bekanta, både kvinnor och män, som berättat om ängestladdade homoerotiska upplevelser med vänner i barn- och ungdom. Helt klart relaterat till en sån här händelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forgiveness
=)

Flashback är fantastiskt.

Men vad tror ni om yxan?

500 spänn på liten campingyxa, eller en dollar storeyxa/ "multiverktyg"! (Knarkaryxa)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Uttala dig inte om sånt du inte har en aning om överhuvudtaget

Det sista tecknet där är ett s.k. frågetecken. Jag gör alltså ej ett s.k. uttalande. Skriv mig ej på näsan om sådant som du ej verkar ha en aning om överhuvudtaget.
Citera
2019-08-04, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kadjinah
500 spänn på liten campingyxa, eller en dollar storeyxa/ "multiverktyg"! (Knarkaryxa)

Rika ryssar har nog råd med finare yxor i den kategorin som går utanför kategorin ”knarkaryxa”. Skulle tro att det handlar om ett litet svart vapen.
Citera
2019-08-04, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Vad kan leda till ett yxmord när man är 16?
Men tror det mycket väl kan handla om sexuelläggning.
Varför cyklar dem till en sån avskild plats?
Ville dem göra en lägereld så hade dem valt ett bättre ställe.
Yxan kan man haft med sig men då för vad, göra eld på den platsen?
Man kanske har fiskat och gjort lägereld på en plats närmre sjön. Kollar man JLs fb så ser det ut som att han gillar naturen.
När det började bli lite mörkt kanske man passade på att förflytta sig till något mer avskilt?

Kanske hade JL testat gränserna lite men blivit så äcklad och ångestfylld av det dem gjorde att han tog yxan och fick kortslutning?
Sen blev han ångestfylld igen och ringde 112.

Försöker bara hitta något logiskt i det hela. Men tror inte det var planerat, utan något som fick JL att verkligen tappa det.

Jag tror att allt för många hakar upp sig kring mordplatsen. Jag hävdar fortfarande att det just nu bara finns två rimliga hypoteser.

De åkte ut för att grilla/elda vid sjön (eftersom det är ett friluftsområde), därav yxan. Sedan gjorde de som alla andra tonåringar = man flänger runt. Helt ologiskt är det väl inte att åka till en skrot/tipp, man vet aldrig vad man kan hitta där, tonåringar gör all möjlig skit (been there done that). Sedan händer något som utlöser mordet. Vad orkar jag inte spekulera i eftersom man inte har någon aning. Sist jag löst slumpade ut en rimlig hypotes (fysiskt närmande, eller liknande) fick jag en harang av någon galning här i tråden om att jag var "sjuk"...hahah...

Det andra alternativet är ju att det var ett planerat mord. Ja, platsen stämmer ju om man vill hålla det avskilt. MEN...som jag förstår det så handlar det om 3 personer på platsen. Ok om mördaren visar sig vara en psykopat, men att även den andra personen också skulle vara med på det finner jag nästan omöjligt.

Det som även pekar på att det inte är planerat är ju andra uppenbara saker. T ex. det krävs en rejält galen person för att välja en yxa för att mörda någon, det är extremt brutalt. Sedan hade det ju räckt med en kniv (som också är tämligen brutalt, men inte på samma sätt). Planerade yxmord är exceptionellt ovanliga. En annan sak är ju också problemet med att det är absolut omöjligt att komma undan. Inte ens en psykopat vill åka dit för mord.

Vi får vänta se helt enkelt.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GENERALGERDES
BO = P3t3r Pl@x
MGM = J@ck Lindbl0m

BO Bekräftar jag men den MGM är enbart baserat på vad som tidigare skrivits i tråden.

Ledsen men jag får inte ut vem BO är med ditt inlägg. Kan du specificera mer tack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Knappast projicering, däremot har jag många bekanta, både kvinnor och män, som berättat om ängestladdade homoerotiska upplevelser med vänner i barn- och ungdom. Helt klart relaterat till en sån här händelse.

”Frågar åt en kompis”. Vänligen fokusera på brottet och inte dina egna upplevelser.
Citera
2019-08-04, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Jag tror att allt för många hakar upp sig kring mordplatsen. Jag hävdar fortfarande att det just nu bara finns två rimliga hypoteser.

De åkte ut för att grilla/elda vid sjön (eftersom det är ett friluftsområde), därav yxan. Sedan gjorde de som alla andra tonåringar = man flänger runt. Helt ologiskt är det väl inte att åka till en skrot/tipp, man vet aldrig vad man kan hitta där, tonåringar gör all möjlig skit (been there done that). Sedan händer något som utlöser mordet. Vad orkar jag inte spekulera i eftersom man inte har någon aning. Sist jag löst slumpade ut en rimlig hypotes (fysiskt närmande, eller liknande) fick jag en harang av någon galning här i tråden om att jag var "sjuk"...hahah...

Det andra alternativet är ju att det var ett planerat mord. Ja, platsen stämmer ju om man vill hålla det avskilt. MEN...som jag förstår det så handlar det om 3 personer på platsen. Ok om mördaren visar sig vara en psykopat, men att även den andra personen också skulle vara med på det finner jag nästan omöjligt.

Det som även pekar på att det inte är planerat är ju andra uppenbara saker. T ex. det krävs en rejält galen person för att välja en yxa för att mörda någon, det är extremt brutalt. Sedan hade det ju räckt med en kniv (som också är tämligen brutalt, men inte på samma sätt). Planerade yxmord är exceptionellt ovanliga. En annan sak är ju också problemet med att det är absolut omöjligt att komma undan. Inte ens en psykopat vill åka dit för mord.

Vi får vänta se helt enkelt.
De cyklade dit vid 18-tiden. Larmet kom in 22.01. Vad hände under tids-glappet? PP var så skadad att han avled innan han kom till sjukhuset. Vad kom de ihop sig om? PP borde varit död långt innan 22.01, timmar innan, om mordet skett direkt vid ankomsten till området i Sollentuna.
Citera
2019-08-04, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De cyklade dit vid 18-tiden. Larmet kom in 22.01. Vad hände under tids-glappet? PP var så skadad att han avled innan han kom till sjukhuset. Vad kom de ihop sig om? PP borde varit död långt innan 22.01, timmar innan, om mordet skett direkt vid ankomsten till området i Sollentuna.

En kvalificerad gissning om man utgår från det jag skrev är väl ändå ganska enkel?

Först åkte de ut mot sjön för att grilla, sedan på väg hem svängde de förbi den aktuella mordplatsen. Så jäkla tokigt är det inte som folk verkar tro. Varför skulle inte rastlösa tonåringar kunna få för sig att kika in på en skrot/tipp? Man vet aldrig vad man kan hitta där. Ungdomar är nyfikna OCH rastlösa.

Vad som hände vet ju ingen än så länge (här). Sannolikt har polisen redan fått de svaren de behöver. Det är ju inte så att de kan komma undan, därav erkänner man direkt vad som har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in