Citat:
Ursprungligen postat av
JohnDillinger
Vad kan leda till ett yxmord när man är 16?
Men tror det mycket väl kan handla om sexuelläggning.
Varför cyklar dem till en sån avskild plats?
Ville dem göra en lägereld så hade dem valt ett bättre ställe.
Yxan kan man haft med sig men då för vad, göra eld på den platsen?
Man kanske har fiskat och gjort lägereld på en plats närmre sjön. Kollar man JLs fb så ser det ut som att han gillar naturen.
När det började bli lite mörkt kanske man passade på att förflytta sig till något mer avskilt?
Kanske hade JL testat gränserna lite men blivit så äcklad och ångestfylld av det dem gjorde att han tog yxan och fick kortslutning?
Sen blev han ångestfylld igen och ringde 112.
Försöker bara hitta något logiskt i det hela. Men tror inte det var planerat, utan något som fick JL att verkligen tappa det.
Jag tror att allt för många hakar upp sig kring mordplatsen. Jag hävdar fortfarande att det just nu bara finns två rimliga hypoteser.
De åkte ut för att grilla/elda vid sjön (eftersom det är ett friluftsområde), därav yxan. Sedan gjorde de som alla andra tonåringar = man flänger runt. Helt ologiskt är det väl inte att åka till en skrot/tipp, man vet aldrig vad man kan hitta där, tonåringar gör all möjlig skit (been there done that). Sedan händer något som utlöser mordet. Vad orkar jag inte spekulera i eftersom man inte har någon aning. Sist jag löst slumpade ut en rimlig hypotes (fysiskt närmande, eller liknande) fick jag en harang av någon galning här i tråden om att jag var "sjuk"...hahah...
Det andra alternativet är ju att det var ett planerat mord. Ja, platsen stämmer ju om man vill hålla det avskilt. MEN...som jag förstår det så handlar det om 3 personer på platsen. Ok om mördaren visar sig vara en psykopat, men att även den andra personen också skulle vara med på det finner jag nästan omöjligt.
Det som även pekar på att det inte är planerat är ju andra uppenbara saker. T ex. det krävs en rejält galen person för att välja en yxa för att mörda någon, det är extremt brutalt. Sedan hade det ju räckt med en kniv (som också är tämligen brutalt, men inte på samma sätt). Planerade yxmord är exceptionellt ovanliga. En annan sak är ju också problemet med att det är absolut omöjligt att komma undan. Inte ens en psykopat vill åka dit för mord.
Vi får vänta se helt enkelt.