2019-08-03, 13:28
Medlem
landbandys avatar
Fortfarande så har det inte sagts VAD som var så speciellt som hände klockan 19:03:22 där på lördagen då Lena blev funnen bakom planket !?

Jokermannen skrev ju att något extraordinärt skedde just då ?
Kan det vara sekretessbelagt enligt polis ,eller ?
Någon som vet ?
Citera
2019-08-03, 14:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Fortfarande så har det inte sagts VAD som var så speciellt som hände klockan 19:03:22 där på lördagen då Lena blev funnen bakom planket !?

Jokermannen skrev ju att något extraordinärt skedde just då ?
Kan det vara sekretessbelagt enligt polis ,eller ?
Någon som vet ?

Om det stämmer att det skedde något märkligt och att sekunderna registrerades, då borde det vara något som man kolla upp? Som inte är sekretessbelagt?
Men jag kan inte fatta vad som är offentligt som dokumenterar sekunderna?

Om man inte jobbar på något telebolag eller i utredningen, känner någon läcka?

Den enda jag kan komma att tänka på är mgm som kan ha försökt antingen påverka vittnen, fiska efter info eller på annat sätt kontaktat någon som han inte borde göra med tanke på situationen.

Typ telesamtal till någon polis som EGT nämnde att SD pratade glatt och avslappat med på gatan med?
Kanske frågade, hur går det med utredningen? Har dom fått tag på någon?

Bedriver kanske liten egen "utredning", typ en sådan som han enligt Medinsyn gjorde dagen efter försvinnandet?
Citera
2019-08-03, 15:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Visst reagerar man. Hen blir konstigt nog mottagen med "honung" från visst håll. Jag tror ju inte att mordet gick till på det sätt JM beskriver det och gillar inte taktiken med att låta andra svara på hens frågetecken. Örhängena ja, vi vet ju inte ens om BO hade ett par på sig vid den sena timmen o.s.v.
Meningen med att nämna inskriptionen kan vara ett försök att få betroddstämpel men frågan är: hade MV orsak att bli upprörd över koden? Det vet vi inte!

Hoppas du inte menar att jag behandlar JM som honung ?

Jag tycker ändå att det är intressant att fundera över vissa saker (en gång till...).
Nu har jag min egen tro om hur mordet kan ha gått till och det inkluderar ingen mer än en mgm.

Vad gäller örhängena och den "kod" som är ingraverad, kanske koden syns på något foto?
Jag är ganska säker på att det inte var själva koden som MV reagerade på, utan mer hur JM hade fått tag på uppgiften?
Lite oroande är att MV i detta sammanhang pratar om info som mgm lämnat i förhör och att det är bara han eller väldigt nära som känner till vissa uppgifter.

Så... hur har denna uppgift kommit till JM kännedom?
Eller?

Det kan vara någon i tråden som lämnat uppgifter naturligtvis, bara en tanke.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Då detta är en kuggfråga och syftet med den är inte att ni vill ta reda på om jag har insyn i utredningen eller inte. Så är svaret på den betydelselös.

Det har inte framkommit någon annan person som avger det skriket inom den tidsramen som ni frågar efter.

Men det blir ett visst obehag kring frågan då SD har lämnat uppgifter i förhör som rimligen bara han eller någon nära i hans bekantskapskrets kan veta om. Och eftersom jag inte vill eller kan röja några detaljer. Men det du beskriver i din frågeställning gör mig obekväm med vem du är.
Citera
2019-08-03, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Visst reagerar man. Hen blir konstigt nog mottagen med "honung" från visst håll. Jag tror ju inte att mordet gick till på det sätt JM beskriver det och gillar inte taktiken med att låta andra svara på hens frågetecken. Örhängena ja, vi vet ju inte ens om BO hade ett par på sig vid den sena timmen o.s.v.
Meningen med att nämna inskriptionen kan vara ett försök att få betroddstämpel men frågan är: hade MV orsak att bli upprörd över koden? Det vet vi inte!

Det var ett tanke-exempel, jag har aldrig påstått att mordet skulle ha gått till på det viset = med låsta armar bakom ryggen.

Till observandum, det egentliga och överraskande överfallet på Hjärsta-kvinna skedde då hon på Rättarevägen [därstädes] vid det då aktuella tillfället var tillstädes [närvarande] tillsammans med en person, och som jag tidigare deklarerat, så är det högst troligast att en tillfällig medhjälpare fanns involverad under en kort tid, och för att strax därefter då ha lämnat mordplatsen.

Till nytt observandum, Lena Wesström's örhängen handlar inte om något så kallat tjat eller tjafsande, däremot sagt, är det en mycket viktig detalj och som i sin tur, är konnekterat till mordet.

GU/471bp Silver/Alfa-311-19

Mvh/ @JokerM@nnen

Ps: Det är ingen *Kod, däremot sagt handlar det om en ingravering Ds.
Citera
2019-08-03, 15:26
Medlem
Alltså lite sammanfattade tider:

Kl. 14:33:27 registreras ett samtal till polisen om att två privatpersoner hittat LW bakom planket.
JokerMannen har tidigare undrat över hur den ena personen i förhör kan exakt komma ihåg tiden 14:33

Kl.17:20 anländer krim-tekniker till MP
Kl 17:30 anländer rättsläkare till MP.

Kl. 18:37:43 person 1 skickar ett meddelande till person 2. Detta inom området Hjärsta om jag förstått det rätt.
Personerna i fråga känner mordoffret väl.

Kl. 19:03:22 något anmärkningsvärt sker.
Det Bör vara något sms, messenger eller något inlägg på något forum som exempelvis facebook, instagram eller dyligt där även sekunder kan ses när inlägg skrivs.

Kl. 19:00 krimtekniker är fortfarande kvar på plats till kl.
kl. 22:45 då LW förs bort.
Citera
2019-08-03, 15:38
Medlem
landbandys avatar
Ursprungligen postat av JokerMannen
@JokerMannen kommer här nedan att ställa ett antalet mycket viktiga frågor.

Till observandum, vem som helst är välkommen att svara på, antingen någon, eller flera av frågorna.//

//
en fråga till dig då ; Jokermannen !?

-Kom det en icke polisiär drönar helt plötsligt då när de stod där vid brottsplatsen ?Kan det vara det som var den märkliga saken ?

Men det verkar mer uppenbart att ett sms etc. kan ha skickats helt plötsligt till kriminalteknikerna ,så som Medimera spekulerar i .Låter mera troligt utifrån tidsprecisionen på sekunderna ?
Men vem vet ,kanske allt som sker när en brottsplats rannsakas ,är skrivet och bekräftat på sekunder?

En spekulation .
Senast redigerad av landbandy 2019-08-03 kl. 15:46.
Citera
2019-08-03, 15:55
Medlem
landbandys avatar
Citat:
God eftermiddag @landbandy

Skulle du vilja vara så vänlig att skriva om din fråga till bättre förståelse över vad du egentligen menar, så vore jag mycket tacksam.

Mvh/ @JokerM@nnen

Kan det ha varit en privat drönare som helt plötsligt dök upp ovanför kriminalteknikerna ?
Citera
2019-08-03, 16:13
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Kan det ha varit en privat drönare som helt plötsligt dök upp ovanför kriminalteknikerna ?

Varför sitter du (och ni) och gissar vad JM menar? Är det inte lättare att JM skriver direkt i klartext vad hen menar än att tråddeltagare ska delta i hens lek och gissa sida upp och sida ner vad hen vill få fram. Detta är ingen lekstuga! Men det är tydligen en utmärkt strategi för att få uppmärksamhet.
Citera
2019-08-03, 16:26
Medlem
Citat:
@JokerMannen kommer här nedan att ställa ett antalet mycket viktiga frågor.

Till observandum, vem som helst är välkommen att svara på, antingen någon, eller flera av frågorna.//

//
en fråga till dig då ; Jokermannen !?

-Kom det en icke polisiär drönar helt plötsligt då när de stod där vid brottsplatsen ?Kan det vara det som var den märkliga saken ?

Men det verkar mer uppenbart att ett sms etc. kan ha skickats helt plötsligt till kriminalteknikerna ,så som Medimera spekulerar i .Låter mera troligt utifrån tidsprecisionen på sekunderna ?
Men vem vet ,kanske allt som sker när en brottsplats rannsakas ,är skrivet och bekräftat på sekunder?

En spekulation .

Även om man oftast ser på till exempel Messenger, i konnektion med en dator💻 eller en mobiltelefon📱gällande timslaget och därtill minut-antalen, så finns det loggar som även därtill registrerar sekund-antalen. Till observandum, jag vet mycket väl att Messenger är vad vi benämner för så kallad data-trafik i komparation med vanlig telefon-trafik. Jag kan även tillägga, att man bland annat sedan år 2005 kan, med hjälp av den teknik som finns tillgänglig, återskapa tidigare raderade SMS, som till exempel skickats med hjälp av en mobiltelefon.

Jag vet, att man till exempel på Messenger kan se registrerade tider med endast timslaget samt minut-antalen utan sekund-antelen och med efterkommande bokstäver som Am och Pm så även enligt Svenskan som Fm och Em, det vill säga, Före middags-tid så som Efter middags-tid.

Mvh/ @JokerM@nnen
Citera
2019-08-03, 16:30
Medlem
Citat:
Även om man oftast ser på till exempel Messenger, i konnektion med en dator💻 eller en mobiltelefon📱gällande timslaget och därtill minut-antalen, så finns det loggar som även därtill registrerar sekund-antalen. Till observandum, jag vet mycket väl att Messenger är vad vi benämner för så kallad data-trafik i komparation med vanlig telefon-trafik. Jag kan även tillägga, att man bland annat sedan år 2005 kan, med hjälp av den teknik som finns tillgänglig, återskapa tidigare raderade SMS, som till exempel skickats med hjälp av en mobiltelefon.

Jag vet, att man till exempel på Messenger kan se registrerade tider med endast timslaget samt minut-antalen utan sekund-antelen och med efterkommande bokstäver som Am och Pm så även enligt Svenskan som Fm och Em, det vill säga, Före middags-tid så som Efter middags-tid.

Mvh/ @JokerM@nnen

Då återstår det Facebook där man kan se med dator tim-, minut och även sekunder.
Citera
2019-08-03, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, då är vi överens.
Man får börja med sig själv, vilket inte alltid är det lättaste.

Man kan väl säga med rätta att:
"lättare att se grandet i din nästas öga, än bjälken i ditt eget."

Idiomatiskt: Att hava ett mycket skarpt öga för andras fel, men inte för sina egna stora.

Nu kommer en fråga till dig @notknapparen

När tror du själv, att Hjärsta-kvinnan lämnade sin bostadsrätt under den då sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 ?

Givit vis anger du din tid i sådant fall, och som du själv tror på, eller har kommit fram till, endast approximativt.

Mvh/ @JokerM@nnen
Citera
2019-08-03, 17:56
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Ansökte LW om kontaktförbud i samband med misshandelanmälan?
Jag tänker att det borde ha varit naturligt eftersom hon tidigare hade anmält SD för ofredande/trakasseri.
Jag kan inte påminna mig om att det har framkommit information om att hon skulle ha gjort det.
Om hon inte lämnades ifred så kanske hon ansökte om kontaktförbud precis innan hon blev mördad?
Och det kanske var det som fick MGM att spåra ur. (Spekulation!)
Är ansökan om kontaktförbud en offentlig handling?

Citat:
Varför åker HD på resor och umgås med SD som hon flyttade ifrån ca 1,5 månad innan LW mördades?
Tog hon planerat ledigt eller sjukskrev hon sig inför USA-resan? Var hon ens med på den?
Frågan är om hon vill umgås med SD och om hon ville åka med till USA eller om hon inte vågade säga nej.

Citat:
Vet redan MGM och HD att resan till Island blev den sista resan i frihet?
De kan ju knappast veta men MGM kanske misstänker att hans dagar i frihet är räknade.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Bara 4 smutskastande frågor på 5 rader denna gång.
Vilken fråga tycker du är smutskastande och varför?

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du tycker inte du ställer många frågor som du aldrig får svar på?
När frågor om fakta inte besvaras så är det lätt att bli misstänksam.

Det är en annan sak att inte besvara frågor om vad man tycker om det ena eller det andra som flera skribenter brukar tjata om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in