2019-08-03, 22:43
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Jag är beredd att erkänna att ashkenazijudar har bland världens högsta IQ (kanske högst), men som jag påpekade i mitt ursprungliga inlägg har ashkenazijudars IQ konsekvent felstuderats och överskattats. Det är anmärkningsvärt att du påstår att den skulle vara "underskattad", när allt snarare tyder på att den är gravt överskattad. En siffra som löpande nämnts i tråden är 115 IQ (även 110 figurerar friskt), som härrör från åtminstone en studie med tvivelaktig karaktär där författaren själv öppet erkänner att studien inte kan extrapoleras på hela den ashkenazijudiska befolkningen. Det är självklart inte en stolthetsgrej. Om så var fallet hade vi inte erkänt att vissa asiater har högre IQ än vita västeuropéer.
Fast det är ju inte riktigt samma sak med japaner osv, eftersom dessa folkgrupper inte bedriver anti-europeisk propaganda, de dumpar inte korkade, våldsamma, fula och bruna tredje världen människokarikatyrer i europeiska länder osv. Hög intelligens anses vara något positivt, och därför menar jag att det svider för vissa att erkänna något positivt om någon man anser vara en fiende. Nu är ju muslimer tack och lov inte särskilt intelligenta (tvärtom, riktigt idiotfolk hela bunten), men hade muslimer haft hög IQ så hade det nog svidit i hjärtat för mig att erkänna det.

Varför skulle ashkenazijudars intelligens inte kunna vara underskattad? De IQ-studier som har gjorts på judar, är visserligen inga meta-analyser av randomized controlled trials så att säga (se här och här), men att ha 115 i genomsnittlig IQ, är ändå imponerande. Betänk att amerikanska negrer och "araber" sägs ligga på 85. Så 15 IQ poäng gör ändå en stor skillnad. Bara så lite som 5 IQ poäng extra, är skillnaden mellan Skandinavien och Japan.

Det här är också noterbart:
The most direct evidence of a difference in intelligence among Ashkenazi Jews comes from psychometric tests. Different studies have found different results, but most have found well above-average verbal and mathematical intelligence in Ashkenazi Jews, along with somewhat below-average spatial intelligence,[2][3] producing an average IQ score in the range of roughly 107 to 115, well above the general mean of 100.[4][5][6][7] Cochran et al. calculated an average IQ of 112–115,[1] and Murray & Entine found 107–115.[8][7][9] A 1954 study found that 24 of the 28 (86%) children in the New York public school system who had an IQ of 170 or higher were Jewish.[7] One study found that Ashkenazi Jews had only mediocre visual-spatial intelligence, about IQ 98, while a 1958 study of yeshiva students demonstrated that they had an extraordinary high verbal intelligence (which includes verbal reasoning, comprehension, working memory, and mathematical computation) as their median verbal IQ was found to be nearly 126.[6]

Another kind of evidence is that Ashkenazi Jews have had success disproportionate to their small population size in a variety of intellectually demanding fields, such as science, technology, politics, law, and commerce.[10][11] Only about 2% of the U.S. population is of full Ashkenazi Jewish descent,[1] but 27% of United States Nobel prize winners in the 20th century,[1][4] 25% of the winners of the Fields Medal (the top prize in mathematics),[8] 25% of ACM Turing Award winners,[1] a quarter of Westinghouse Science Talent Search winners,[8] and 38% of the Oscar-winning film directors[6] have either full or partial Ashkenazi Jewish ancestry. Jews comprise up to one third of the student populace at Ivy League schools[10] and 30% of U.S. Supreme Court law clerks.[11] In Great Britain, Jews are overrepresented among Nobel prize winners by a factor of 8.0.[4] In Hungary in the 1930's, Ashkenazi Jews comprised 6% of the country's population, but 55.7% of physicians, 49.2% of attorneys, 30.4% of engineers, and 59.4% of bank officers.[6]
https://en.wikipedia.org/wiki/Ashken...n_intelligence
Och det är noterbart eftersom det är relativt vanligt med judar som har över 180 i IQ: William James Sidis (uppskattas ha haft över 200 i IQ), Rick Rosner (påstås ligga runt 180-192) och Bobby Fischer (sägs ha haft 187 i IQ) för att nämna några exempel. 170 är ganska högt och statistiskt sett mycket ovanligt, och ju högre IQ desto ovanligare specimens. Ett annat bra exempel på detta är de judiska Polgarsystrarna, som alla tre tillhör världens bästa kvinnliga schackspelare.

https://en.wikipedia.org/wiki/Judit_Polg%C3%A1r
https://en.wikipedia.org/wiki/Susan_Polg%C3%A1r
https://en.wikipedia.org/wiki/Sofia_Polg%C3%A1r

Deras farsa László Polgár, försökte bevisa någon tabula rasa grej, och lärde sina döttrar schack i mycket tidig ålder, och de blev därför mycket bra på schack. Självklart är det så att ju tidigare du lär dig schack, desto bättre blir du på schack som vuxen, men att dessa kvinnor har judisk genetik hjälpte dem nog också i att uppnå så hög Elorating. Judar är helt enkelt ett begåvat folk. Att judar har hög IQ betyder inte att de är 100% goda eller så.
Citera
2019-08-03, 22:43
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Problemet är att vi i diskussionen fastnar vid IQ som den enda bidragande faktorn till judarnas framgång i att folkmörda, underminera och förslava icke-judiska folkgrupper
Menar du att somalier hade kunnat lyckats med det där? Retorisk fråga

Citat:
men såsom tydligt demonstreras i bl.a. Lynns bok om det "utvalda folket" (märkligt att Lynn skulle välja en sådan titel till boken utan att vara judeofil), kan IQ omöjligen vara den singulära faktorn till dessa "framgångar". I boken undersöks förutom ashkenazijudarnas IQ även deras "framgång" i västerländska samhällen, och vad som konkluderas är att även om vi använder de sinnessjukt överdrivna IQ-siffrorna (110-115) så är judars överrepresentation inom inflytelserika maktposter inom både politiken, akademin och civilsamhället så signifikant att IQ blir av sekundär betydelse för att förklara detta fenomen. Om judarnas påstådda IQ är skälet till deras framgångar skulle de utgöra endast en bråkdel av Västvärldens maktmänniskor jämfört med den andel de utgör idag, baserat på deras andel av totalbefolkningen och i jämförelse med övriga befolkningens IQ. Deras överrepresentation inom akademin, politiken och media är flertalet gånger större än den som skulle förväntas av deras påstådda IQ-nivå. Vad som istället förklarar överrepresentationen och inflytandet är nepotism. Judar besitter andra egenskaper än bara hög IQ: de är av naturen sociopatiska (se Voltaires "fanatiker"-citat), lögnare, rashatare, nepotister, giriga, obarmhärtiga, mm. Alla dessa faktorer har bidragit till deras förmåga att underminera och förstöra västerländska samhällen. Rent statistiskt skulle nordostasiater uppvisa en liknande nivå av inflytande som judar, men de är tvärtom underrepresenterade (annat än i vissa yrkesgrupper såsom läkare).
Men alla dessa faktorer är ju inte nödvändigtvis något som motsäger hög intelligens, eller hur? Jag har länge sagt att konservativa/högerfolk är goda men korkade, och liberaler/vänsterfolk är onda men intelligenta...

Dessutom, lögnare, girighet, obarmhärtighet, rashat osv är ju inget unikt för judar. Alla etniska grupper bär på dessa beteenden/karaktärsdrag i någon utsträckning.

Nej, hög IQ är inte den "singulära faktorn", men kanske mer än något annat, den avgörande faktorn. En grupp idioter kan liksom inte flytta till Japan och övertyga japaner att det är en bra idé att importera muslimer och negrer Självklart är nepotism en del av ekvationen, men nepotism ska inte heller ges för stor betydelse. Du kan liksom inte ge ett hög IQ jobb till en judisk släkting om kusinen/bryschan ifråga är en komplett idiot. Det här är ju ändå hög IQ jobb där man måste kunna leverera, och judar gör just det: de levererar. Judarna har producerat ledande genier inom många olika fält. Européer är en mycket större befolkning (cirka 1 miljard totalt, kontra typ 10 miljoner ashkenazijudar), så om ashkenazijudar bara låg på IQ 100, vilket alltså är det europeiska genomsnittet, ja då borde ju ashkenazijudar rent statistiskt sett inte alls vara särskilt överrepresenterade inom astrofysik, schack, politiska ideologier, litteratur, datorvetenskap osv. Men judarna är överrepresenterade inom i stort sett alla intellektuella yrken. Trots en så liten befolkning så är judarna faktiskt intellektuellt konkurrenskraftiga.

Och ärligt talat, kolla bara på judar: nördar hela bunten. Och vi nördar är smarta

Sedan är det här med neoptism inte konstigare än att européer anställer européer. Nuförtiden är det ju inte så ofta judar anställer nära släktingar, utan de ger andra judar jobbet. Till exempel i Avengers: Endgame, finns en scen mellan Captain America, Black Widow, Tony Stark och Ant-Man... alla har judiskt påbrå förutom Captain America. Men är dessa judiska skådespelare, släkt med någon i Marvel Studios? Poängen är att det bland judarna inte förekommer särskilt mycket nepotism i egentlig mening, men hey, som Joe Pesci sa :

FUCKIN JEWS STICK TOGETHER:
https://www.youtube.com/watch?v=I061YZMY23c

Och det är ju ett intelligent beteende det också, att hålla ihop.

Citat:
Om vi då kan slutleda att IQ-nivån inte (uteslutande) ligger till grund för judens framgångar, tycker åtminstone jag att vi kan överväga potentialiteten att deras IQ är överskattad och felstuderad. Håller du inte med? Mina anmärkningar är framförallt att studier på diasporaashkenzer i Europa och USA är ekvivalent med att studera västeuropeiska etniska grupper enbart i homogena förorter till stor-/huvudstäder, vilket resulterar i IQ-nivåer mellan 105 och 110 för västeuropeiska befolkningar (demonstrerat i studien jag länkade till i mitt tidigare inlägg).
Nja, har inte sett något som indikerar att den är underskattad. Okej, jag hävdar inte att ashkenazi-IQ ligger på 150 i genomsnitt, men jag kan absolut köpa att den ligger på 115 i genomsnitt. 115 låter ärligt talat trovärdigt om du frågar mig. Judar är liksom inga korkade kebabfysiker, fotbollsspelare och liknande idioter, utan snarare en intellektuellt kompetent folkgrupp.

Samtidigt menar jag att man inte bör ha några illusioner, och inte leva i en låtsasvärld osv. Att påstå att ashkenazijudar har normal IQ, är ungefär som när negrer lurar sig själva (självbedrägeri alltså) att det inte finns några intelligensskillnader mellan svarta och vita, och att anledningen till att det går dåligt för negrer beror på den onda vita mannen som har koloniserat och förtryckt dem i alla år osv. Kom igen liksom, lite realistisk får man vara.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-08-03 kl. 22:47.
Citera
2019-08-04, 14:02
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Menar du att somalier hade kunnat lyckats med det där? Retorisk fråga

Men alla dessa faktorer är ju inte nödvändigtvis något som motsäger hög intelligens, eller hur? Jag har länge sagt att konservativa/högerfolk är goda men korkade, och liberaler/vänsterfolk är onda men intelligenta...
Kan det inte vara så att IQ-testerna är framtagna av judarna själva? Och ingen kan väl förneka att judarna är bäst på att tänka judiskt. Att judarna inte är korkade är såklart ganska givet. Men att avslöja deras taskspeleri inom politik och bankväsen tycker jag inte skulle behöva kräva extremt hög intellektuell kapacitet. Det borde egentligen i stort sett räcka med en ordinär svenneskalle. Svenskar är snarare fega och köpta, än vad de är efterblivna. Vad gäller konstnärlig kreativitet tycker jag inte att judarna har haft så mycket att komma med; vad gäller måleri införde de modernismen under slutet av 1800-talet, som i grund och botten bara är ren skit. Litteratur och musik är de i och för sig rätt hyfsade på.
Senast redigerad av Condottieri 2019-08-04 kl. 14:37.
Citera
2019-08-18, 12:06
Medlem
Daniel501s avatar
Om en Jude har ett IQ på 130 så går det statistiskt sett tusentals Europeer på samma Jude så deras individuella IQ är rent ut sagt ovidkommande.

Det är som Skogsvatte sa, deras nepotism som är helt avgörande. Tester har gjorts på tvillingar som separerats vid födseln och deras uppväxter, val i livet, inkomster osv har varit i flera fall nästan identiska. Att det finns liknande mönster bland Judar om än i mindre skala ser jag som väldigt trovärdigt. Att de sedan i de flesta fall från födslen har en väldigt annorlunda uppväxt än icke-Judar förstärker enbart detta.

Men vad gör egentligen det när Judarna är i grund och botten ett främmande folk och deras intressen är helt skilda från t ex Svenskar, Tyskar, Amerikaner eller valfri grupp?

Vad ger Judarna rätten att, oavsett hur intelligenta de än må vara, styra över mig eller mitt folk?
Citera
2019-08-18, 12:15
Bannlyst
Citat:
Jag är beredd att erkänna att ashkenazijudar har bland världens högsta IQ (kanske högst), men som jag påpekade i mitt ursprungliga inlägg har ashkenazijudars IQ konsekvent felstuderats och överskattats. Det är anmärkningsvärt att du påstår att den skulle vara "underskattad", när allt snarare tyder på att den är gravt överskattad. En siffra som löpande nämnts i tråden är 115 IQ (även 110 figurerar friskt), som härrör från åtminstone en studie med tvivelaktig karaktär där författaren själv öppet erkänner att studien inte kan extrapoleras på hela den ashkenazijudiska befolkningen. Det är självklart inte en stolthetsgrej. Om så var fallet hade vi inte erkänt att vissa asiater har högre IQ än vita västeuropéer.

Problemet är att vi i diskussionen fastnar vid IQ som den enda bidragande faktorn till judarnas framgång i att folkmörda, underminera och förslava icke-judiska folkgrupper, men såsom tydligt demonstreras i bl.a. Lynns bok om det "utvalda folket" (märkligt att Lynn skulle välja en sådan titel till boken utan att vara judeofil), kan IQ omöjligen vara den singulära faktorn till dessa "framgångar". I boken undersöks förutom ashkenazijudarnas IQ även deras "framgång" i västerländska samhällen, och vad som konkluderas är att även om vi använder de sinnessjukt överdrivna IQ-siffrorna (110-115) så är judars överrepresentation inom inflytelserika maktposter inom både politiken, akademin och civilsamhället så signifikant att IQ blir av sekundär betydelse för att förklara detta fenomen. Om judarnas påstådda IQ är skälet till deras framgångar skulle de utgöra endast en bråkdel av Västvärldens maktmänniskor jämfört med den andel de utgör idag, baserat på deras andel av totalbefolkningen och i jämförelse med övriga befolkningens IQ. Deras överrepresentation inom akademin, politiken och media är flertalet gånger större än den som skulle förväntas av deras påstådda IQ-nivå. Vad som istället förklarar överrepresentationen och inflytandet är nepotism. Judar besitter andra egenskaper än bara hög IQ: de är av naturen sociopatiska (se Voltaires "fanatiker"-citat), lögnare, rashatare, nepotister, giriga, obarmhärtiga, mm. Alla dessa faktorer har bidragit till deras förmåga att underminera och förstöra västerländska samhällen. Rent statistiskt skulle nordostasiater uppvisa en liknande nivå av inflytande som judar, men de är tvärtom underrepresenterade (annat än i vissa yrkesgrupper såsom läkare).

Ett typexempel på den judiska nepotismen är sfären kring pedofiljuden Jeffrey Epstein. Att som europeisk människa gå igenom karlns kontaktnät är en bisarr upplevelse. Innan Epstein hamnade i finansvärlden jobbade han som lärare vid en skola på Manhattan vars rektor var den etniska juden Donald Barr. Här fick han sedermera kontakt med finansjuden Alan Greenburg. Här tillskansade han sig abnorma summor pengar med hjälp av judiska finanstekniker. Han fortsatte sedan inom judefinans genom att jobba för den dömde svindlarjuden Steven Hoffenberg. Han startade sedan sin egen finansfirma, och hans största klient blev den groteska pengajuden Leslie Wexner. Han ville sedan ge sig in i media, och la bud på den amerikanska tidskriften New York. De andra budgivarna var juden Donny Deutch, juden Nelson Peltz, juden Mortimer Zuckerman, juden Harvey Weinstein, samt den budvinnande juden Bruce Wasserstein. Då dessa planer gick i kras investerade man istället i judetidningen Radar, grundad av juden Maer Roshan. Epsteins övriga kopplingar till andra världsjudar är väl dokumenterade. T.ex. har han haft ett långt förhållande med sexjudinnan Ghislaine Maxwell, dotter till mediasvindlarjuden Robert Maxwell. Han är även nära juristjuden Alan Dershowitz. Närmast alla signifikanta figurer i Epsteins liv är andra judar, men fallet Epstein kan fungera som ett skolboksexempel på judens egendomliga förmåga att associera sig med och stiga i rankerna bland andra judar.

Om vi då kan slutleda att IQ-nivån inte (uteslutande) ligger till grund för judens framgångar, tycker åtminstone jag att vi kan överväga potentialiteten att deras IQ är överskattad och felstuderad. Håller du inte med? Mina anmärkningar är framförallt att studier på diasporaashkenzer i Europa och USA är ekvivalent med att studera västeuropeiska etniska grupper enbart i homogena förorter till stor-/huvudstäder, vilket resulterar i IQ-nivåer mellan 105 och 110 för västeuropeiska befolkningar (demonstrerat i studien jag länkade till i mitt tidigare inlägg).
Så ni kan ljuga ifall det är en stolthetsgrej?
Citera
2019-08-18, 12:46
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlurigtMedNamn
Så ni kan ljuga ifall det är en stolthetsgrej?

Är den frågan riktad till judar?
Citera
2019-08-18, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Är den frågan riktad till judar?
Den frågan är riktat till Skogsvatte.
Citera
2019-08-19, 08:09
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Den frågan är riktat till Skogsvatte.

Eftersom allt Skogsvatte skrev ser korrekt ut verkar frågan riktad till judar.
Citera
2019-08-19, 13:41
Bannlyst
Citat:
Eftersom allt Skogsvatte skrev ser korrekt ut verkar frågan riktad till judar.
Det är ut som om Skogsvatte menar att han/hon inte är beredd att erkänna fakta ifall det inskränker dennes stolthet.
Citera
2019-08-19, 14:17
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Det är ut som om Skogsvatte menar att han/hon inte är beredd att erkänna fakta ifall det inskränker dennes stolthet.

Du kanske har problem med läsförmågan eller läsförståelsen?

Det är självklart inte en stolthetsgrej. Om så var fallet hade vi inte erkänt att vissa asiater har högre IQ än vita västeuropéer.”/Skogsvatte
Citera
2019-08-19, 14:22
Bannlyst
Citat:
Du kanske har problem med läsförmågan eller läsförståelsen?

Det är självklart inte en stolthetsgrej. Om så var fallet hade vi inte erkänt att vissa asiater har högre IQ än vita västeuropéer.”/Skogsvatte
Nej, du har ingen läsförståelse. "Om så var fallet hade vi INTE erkänt att vissa asiater har högre IQ än vita."/Skogsvatte

Så han kan förneka fakta ifall det är en stolthetsgrej.
Citera
2019-08-19, 14:26
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Nej, du har ingen läsförståelse. "Om så var fallet hade vi INTE erkänt att vissa asiater har högre IQ än vita."/Skogsvatte

Så han kan förneka fakta ifall det är en stolthetsgrej.

Nej, det är din läsförståelse som brister. Skogsvatte hävdar raka motsatsen till vad du säger. Läs meningen igen några gånger så kanske dimman skingras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in