Citat:
Idiomatiskt: Att hava ett mycket skarpt öga för andras fel, men inte för sina egna stora.
Nu kommer en fråga till dig @notknapparen
När tror du själv, att Hjärsta-kvinnan lämnade sin bostadsrätt under den då sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 ?
Givit vis anger du din tid i sådant fall, och som du själv tror på, eller har kommit fram till, endast approximativt.
Mvh/ @JokerM@nnen
Nu kommer en fråga till dig @notknapparen
När tror du själv, att Hjärsta-kvinnan lämnade sin bostadsrätt under den då sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 ?
Givit vis anger du din tid i sådant fall, och som du själv tror på, eller har kommit fram till, endast approximativt.
Mvh/ @JokerM@nnen
Kopierar in mitt inlägg från februari, som svar till Rosamund (var tog hon vägen?
som tyckte att det var snävt om tid från sista digital kontakten fram till skriken. Detta nedan är bara ett exempel för att visa att man hinner, med god marginal.
Jag tänker ändå att eftersom chatten kan ha blivit avbruten, så kommer det inte ta lång tid innan LW går ut ur sitt hem.
Nu vet vi ju inte om chatten avslutades 23.09 som EGT sagt, och kanske hade mgm den sista kontakten (enligt MV), så då får man väl klämma in den också :
"23.09 tror jag att EGT har sagt (om jag minns rätt?) att h*n hade en uppgift på. Om det funnits något efter det, tror jag inte vi i tråden fått några uppgifter på direkt. Nu kanske jag är ute och svävar (får kolla upp varifrån jag har fått detta), men någon skrev att mgm varit den sista kontakten???
Tillägg: Ser nu att dalaan skrivit en ca tid till 23.28- 29. Det blir ca 19- 20 minuter.
Hur som helst:
Jag tänker nästan tvärtom.
Att det är en ganska lång tid.
Till exempel kan det gått till så här:
- 23.09 en sista kontakt med någonNu blir det plötsligt en annan scen:
- 23. 10 öppnar dörren, ser vem det är. Några ord växlas
- 23. 11 LW drar på sig en kofta, skor. Går ut genom dörren för att samtala med gm
- 23.11- 23.15 går i långsamt tempo ner de ca 100m det är till kröken vid Rättarevägens sväng till vänster (cykel- gångbana) Här räknar jag att ett normalt gångtempo är 5 km/h, dvs 100 meter skulle ta någon minut. Men de går långsamt, då de pratar.
- 23. 15- 23.25 står och diskuterar vid garagen
- 23. 26 tar ett hårt grepp om halsen och en hand över LWs mun, börjar dra in henne mot gräsplätten och in mot planket.Jag tycker att 20 minuter är lång tid från att ha lämnat dörren- skriken...."
- 23. 28 börjar misshandeln, kanske med ett strypgrepp. LW fightas emot för sitt liv
- 23.30 tar LW ett djupt andetag och skriker...
- 23.30 -23.35 kraftigt våld mot kroppen, LW skriker i intervaller mellan slagen/sparkarna
- 23.36- krupit ihop med knäna under sig och försöker skydda huvudet med händerna, är ur stånd att skrika mer...
https://www.flashback.org/sp66688951
?