2019-08-03, 19:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Idiomatiskt: Att hava ett mycket skarpt öga för andras fel, men inte för sina egna stora.

Nu kommer en fråga till dig @notknapparen

När tror du själv, att Hjärsta-kvinnan lämnade sin bostadsrätt under den då sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 ?

Givit vis anger du din tid i sådant fall, och som du själv tror på, eller har kommit fram till, endast approximativt.

Mvh/ @JokerM@nnen

Kopierar in mitt inlägg från februari, som svar till Rosamund (var tog hon vägen? som tyckte att det var snävt om tid från sista digital kontakten fram till skriken.

Detta nedan är bara ett exempel för att visa att man hinner, med god marginal.
Jag tänker ändå att eftersom chatten kan ha blivit avbruten, så kommer det inte ta lång tid innan LW går ut ur sitt hem.

Nu vet vi ju inte om chatten avslutades 23.09 som EGT sagt, och kanske hade mgm den sista kontakten (enligt MV), så då får man väl klämma in den också :

"23.09 tror jag att EGT har sagt (om jag minns rätt?) att h*n hade en uppgift på. Om det funnits något efter det, tror jag inte vi i tråden fått några uppgifter på direkt. Nu kanske jag är ute och svävar (får kolla upp varifrån jag har fått detta), men någon skrev att mgm varit den sista kontakten???

Tillägg: Ser nu att dalaan skrivit en ca tid till 23.28- 29. Det blir ca 19- 20 minuter.

Hur som helst:
Jag tänker nästan tvärtom.

Att det är en ganska lång tid.

Till exempel kan det gått till så här:
- 23.09 en sista kontakt med någon
- 23. 10 öppnar dörren, ser vem det är. Några ord växlas
- 23. 11 LW drar på sig en kofta, skor. Går ut genom dörren för att samtala med gm
- 23.11- 23.15 går i långsamt tempo ner de ca 100m det är till kröken vid Rättarevägens sväng till vänster (cykel- gångbana) Här räknar jag att ett normalt gångtempo är 5 km/h, dvs 100 meter skulle ta någon minut. Men de går långsamt, då de pratar.
- 23. 15- 23.25 står och diskuterar vid garagen
Nu blir det plötsligt en annan scen:
- 23. 26 tar ett hårt grepp om halsen och en hand över LWs mun, börjar dra in henne mot gräsplätten och in mot planket.
- 23. 28 börjar misshandeln, kanske med ett strypgrepp. LW fightas emot för sitt liv
- 23.30 tar LW ett djupt andetag och skriker...
- 23.30 -23.35 kraftigt våld mot kroppen, LW skriker i intervaller mellan slagen/sparkarna
- 23.36- krupit ihop med knäna under sig och försöker skydda huvudet med händerna, är ur stånd att skrika mer...
Jag tycker att 20 minuter är lång tid från att ha lämnat dörren- skriken....
"

https://www.flashback.org/sp66688951
Citera
2019-08-03, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kopierar in mitt inlägg från februari, som svar till Rosamund (var tog hon vägen? som tyckte att det var snävt om tid från sista digital kontakten fram till skriken.

Jag tänker ändå att eftersom chatten kan ha blivit avbruten, så kommer det inte ta lång tid innan LW går ut ur sitt hem.

Nu vet vi ju inte om chatten avslutades 23.09 som EGT sagt, och kanske hade mgm den sista kontakten (enligt MV), så då får man väl klämma in den också :

"23.09 tror jag att EGT har sagt (om jag minns rätt?) att h*n hade en uppgift på. Om det funnits något efter det, tror jag inte vi i tråden fått några uppgifter på direkt. Nu kanske jag är ute och svävar (får kolla upp varifrån jag har fått detta), men någon skrev att mgm varit den sista kontakten???

Tillägg: Ser nu att dalaan skrivit en ca tid till 23.28- 29. Det blir ca 19- 20 minuter.

Hur som helst:

- 23. 11 LW drar på sig en kofta, skor. Går ut genom dörren för att samtala med gm
- 23.11- 23.15 går i långsamt tempo ner de ca 100m det är till kröken vid Rättarevägens sväng till vänster (cykel- gångbana) Här räknar jag att ett normalt gångtempo är 5 km/h, dvs 100 meter skulle ta någon minut. Men de går långsamt, då de pratar.
- 23. 26 tar ett hårt grepp om halsen och en hand över LWs mun, börjar dra in henne mot gräsplätten och in mot planket.
- 23. 28 börjar misshandeln, kanske med ett strypgrepp. LW fightas emot för sitt liv
- 23.30 -23.35 kraftigt våld mot kroppen, LW skriker i intervaller mellan slagen/sparkarna
- 23.36- krupit ihop med knäna under sig och försöker skydda huvudet med händerna, är ur stånd att skrika mer...
"

De fetade klockslagen; är alla utom jag säkra på att L befann sig hemma när hon hade sista kontakten?

Dagens teknologi mm gör ju att man kan ha kontakt med människor och samtidigt vara på språng så att säga.
Citera
2019-08-03, 21:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
De fetade klockslagen; är alla utom jag säkra på att L befann sig hemma när hon hade sista kontakten?

Dagens teknologi mm gör ju att man kan ha kontakt med människor och samtidigt vara på språng så att säga.

Nej, det kan verkligen vara som du säger.
Multi-tasking-woman, det var nog LW.

Alla tider som jag skrev var som sagt mest ett exempel på att LW skulle kunna hinna lämna hemmet och för att bli mördad (skriken) Och är hon utom dörren, ja, då blir än mer tid.

Men jag undrar om inte LW höll just på att slå in presenter och blev avbruten, och lämnade allt för en stund. Som blev en evighet.
Senast redigerad av notknapparen 2019-08-03 kl. 21:14.
Citera
2019-08-03, 21:14
Medlem
Citat:

Hur som helst:

"

Bästa @notknapparen

Nu skall vi ta en sak i sänder, så att du under sådan förutsättning kommer till fullständig förståelse över vad jag i sinom tid kommer att skriva om beträffande mordet på Lena Wesström. Till observandum, detta kommer att ske skrivet och skildrat i detalj-beskrivningar under citat-rutan ➡@Medimera och till ifrågavarande's ... som länge undrat över händelseförloppen's olika tider under den då sena måndags-kvällen den 14 Maj anno 2018.

Tills vidare, och enligt ovan skrivet, vill jag säga följande att, det är mycket viktigt att från och med nu förstå, att från och med den anbringade stenplatts-beläggningen direkt utanför bostadsrätten's ytterdörr och vidare därifrån och fram till Rättarevägen 9 ... är den egentliga gång-sträckan 132 meter, och därstädes och sedan sett från Rättarevägen's vänstra sida och därifrån vidare upp för den diagonalt lutande slänten i vegetations-området och fram till den då aktuell brottsplatsen bakom bullerplanket, blir det noggrant totaliserat till 161 meter, till observandum, vilket jag alltid har skrivit som 160 meter.

Till nytt observandum, att i promenad, och beroende på vilken ben-och-kropps-rörelse-hastighet man väljer, så tar denna nu omtalade gång-sträckan från 60 upp till 120-sekunder.

Mvh/ @JokerM@nnen

Ps: Den angivna tiden gällande klockan🕙23:09 ... den tiden har jag helt och hållet distanserat mig från, och som tidigare då framförts av medlemmen @EnGodTanke.
Citera
2019-08-03, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Har de kommit hem från Island? Eller har de flytt till hemlig ort? Nu har de ju haft över ett år på sig att planera en flykt. Flykten till USA var antagligen spontan och inte genomtänkt. Men nu har de haft gott om tid att planera.

Varför undrar du över om dom har kommit hem från Island?

Varför tror du att dom skulle ha flytt till hemlig ort?

Varför tror du att dom skulle ha tagit ett helt år på sig för att förbereda en flykt?
Citera
2019-08-03, 21:54
Medlem
Honan6s avatar
SD har delat med sig lite av Islandsresan på sitt GC-konto, så han vill uppenbarligen att andra ska få ta del av deras liv. Exempel på en av loggningarna: www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=35b0225f-7947-47a4-baff-1f28b4670f83&IID=683efec9-7092-460b-b9d6-5f741ee3d8e7
Citera
2019-08-03, 22:28
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ps: Den angivna tiden gällande klockan🕙23:09 ... den tiden har jag helt och hållet distanserat mig från, och som tidigare då framförts av medlemmen @EnGodTanke.

Har EGT framfört att du har distanserat dig från den angivna tiden?
Citera
2019-08-03, 22:56
Medlem
Citat:
Hoppas du inte menar att jag behandlar JM som honung ?

Jag tycker ändå att det är intressant att fundera över vissa saker (en gång till...).
Nu har jag min egen tro om hur mordet kan ha gått till och det inkluderar ingen mer än en mgm.

Vad gäller örhängena och den "kod" som är ingraverad, kanske koden syns på något foto?
Jag är ganska säker på att det inte var själva koden som MV reagerade på, utan mer hur JM hade fått tag på uppgiften?
Lite oroande är att MV i detta sammanhang pratar om info som mgm lämnat i förhör och att det är bara han eller väldigt nära som känner till vissa uppgifter.

Så... hur har denna uppgift kommit till JM kännedom?
Eller?

Det kan vara någon i tråden som lämnat uppgifter naturligtvis, bara en tanke.

Jag har svårt att riktigt förstå diskussionen om örhängena och koderna kopplade till dem, men det finns andra omständigheter som kan vara intressanta.

Om det är LW's geo-örhängen som avses så heter de "Hang on!" och har en publik referenskod TB7DVNG. LW har dessutom följande beskrivning av dem
Citat:
A very special pair of earrings, reminding of the fun, joy, adventure, challenge and pleasure geocaching can give. You'll need to come quite close to see the tracking code smiley - as in friendship: The closer you come, the more you see. Welcome to discover!

Den tracking kod som finns ingraverad i örhängena används om någon annan än ägaren vill logga att vederbörande sett örhängena och haft en trevligt samtal med ägaren. Det verkar dock inte gå att använda någon av de uppgivna "ingraveringarna" i detta syfte och det finns en kutym att man inte heller sprider dessa uppgifter i onödan. Ingen ska ju kunna logga ett spårbart objekt som de inte själva har sett i verkligheten. Texten "Welcome to discover!" anknyter till att man skriver en discover log när man sett det spårbara objektet.

Däremot är det intressant att se vilka som loggat örhängena, det är ungefär 50 personer, men väldigt få av de personer som diskuterats i tråden och inga av de personer som diskuterats som manliga vänner (om jag inte missat något vid en snabb genomläsning). Det verkar lite egendomligt mot bakgrund av den välkomnande text LW skrivit om örhängena och hur ofta de skymtat på bilder. Jag fick bläddra genom många loggsidor tills jag såg en logg från en annan person i november 2017.

Hennes första logg med örhängena var 26 augusti 2015 och det förefaller inte finnas något som antyder om hon köpt dem själv eller fått dem som en present

Happy to put on my brand new earrings on this very first day, proud of being a geocacher
Citera
2019-08-03, 23:05
Medlem
Citat:
Bästa @notknapparen

fullständig förståelse över vad jag i sinom tid kommer att skriva om beträffande mordet på Lena Wesström.

Ditt problem är att du aldrig kommer dit.

Det gjorde du inte vid ditt förra besök här och knappast nu heller. Du vet inget.

Nu har du omvandlat minuter till sekunder, har vi att se fram emot millisekunder?

Något vi i tråden inte redan känner till och diskuterat många vändor är du definitivt inte kapabel till att presentera.
Du är ett känt troll.
Senast redigerad av Remark 2019-08-03 kl. 23:11.
Citera
2019-08-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Har EGT framfört att du har distanserat dig från den angivna tiden?

Nej ... EGT har inte framfört att jag skulle ha distanserat mig från den tiden, det har du helt och hållet missförstått

Däremot skrev jag att ➡jag hade distanserat mig just från den tiden men inte från övriga.

Skulle du eventuellt vilja vara vänlig och kunna tänka dig att svara på de 3 frågorna som jag ställde till dig klockan 21:42 #49.742 sidan 4.146 den 3/8 2019
Senast redigerad av JokerMannen 2019-08-03 kl. 23:11.
Citera
2019-08-03, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Jag har svårt att riktigt förstå diskussionen om örhängena och koderna kopplade till dem, men det finns andra omständigheter som kan vara intressanta.

Om det är LW's geo-örhängen som avses så heter de "Hang on!" och har en publik referenskod TB7DVNG. LW har dessutom följande beskrivning av dem

Den tracking kod som finns ingraverad i örhängena används om någon annan än ägaren vill logga att vederbörande sett örhängena och haft en trevligt samtal med ägaren. Det verkar dock inte gå att använda någon av de uppgivna "ingraveringarna" i detta syfte och det finns en kutym att man inte heller sprider dessa uppgifter i onödan. Ingen ska ju kunna logga ett spårbart objekt som de inte själva har sett i verkligheten. Texten "Welcome to discover!" anknyter till att man skriver en discover log när man sett det spårbara objektet.

Däremot är det intressant att se vilka som loggat örhängena, det är ungefär 50 personer, men väldigt få av de personer som diskuterats i tråden och inga av de personer som diskuterats som manliga vänner (om jag inte missat något vid en snabb genomläsning). Det verkar lite egendomligt mot bakgrund av den välkomnande text LW skrivit om örhängena och hur ofta de skymtat på bilder. Jag fick bläddra genom många loggsidor tills jag såg en logg från en annan person i november 2017.

Hennes första logg med örhängena var 26 augusti 2015 och det förefaller inte finnas något som antyder om hon köpt dem själv eller fått dem som en present

Happy to put on my brand new earrings on this very first day, proud of being a geocacher

God kväll @Trie

Lena Wesström mottog dessa tidigare av mig beskrivna örhängen som en present, och detta ägde rum på en plats som hon benämner som Falkberget. Till nytt observandum, inom Vederbörande's då skrivna privata dagboks-sidor, nämner hon dess örhängen och så även platsen. Till nytt observandum, det jag inte riktigt har fått grepp över än, är att ➡471-bp har med en belägen plats att göra, men frågan är var ?

Ps: Om du har någon tanke kring detta ovan skrivna @Trie , så vore jag ytterst tacksam om jag i sådant fall fick ta del av den [din tanke]

Mvh/ @JokerM@nnen

Ps: Det är ingen Kod, det är en ingravering, vilket jag har itererat i flera av mina tidigare skrivna inlägg Ds.
Citera
2019-08-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie

Det är alltså dessa örhängen som krabbankonrad skriver om -
text och foto från LW:s geocache-konto 26/8 -15:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
God kväll @Trie

Lena Wesström mottog dessa tidigare av mig beskrivna örhängen som en present, och detta ägde rum på en plats som hon benämner som Falkberget. Till nytt observandum, inom Vederbörande's då skrivna privata dagboks-sidor, nämner hon dess örhängen och så även platsen. Till nytt observandum, det jag inte riktigt har fått grepp över än, är att ➡471-bp har med en belägen plats att göra, men frågan är var ?

Ps: Om du har någon tanke kring detta ovan skrivna @Trie , så vore jag ytterst tacksam om jag i sådant fall fick ta del av den [din tanke]

Mvh/ @JokerM@nnen

Ps: Det är ingen Kod, det är en ingravering, vilket jag har itererat i flera av mina tidigare skrivna inlägg Ds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in