Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
Fetade: ser inte allvarligt ut. Vem vill betala en halv mille för en sådan grej? Motivet höjt i dunkel. Vad sa Maysem i förhören i hans FUP?
Jag håller helt med dig, MEN, vi vet ju också att de här killarna är VÄLDIGT lättkränkta och mordförsök har skett förut enkom p.g.a. strul med tjejer/kvinnor (tänker spontant på mordförsöket på Moh*mmed *youb 2016-05-30). Dock känns just detta motiv i detta fall långsökt för som jag minns det var konversationen mellan Abdulaziz och "Patron" ganska gammal.
Gällande Maysem så kommer en kort sammanfattning: Momme ville att Maysem skulle sälja ut Abdulaziz för att J*wad skulle kunna skjuta honom. För detta skulle Maysem få ett vapen så att han skulle kunna hämnas på mordet på Akram. Detta tycker Maysem känns fegt, och han avslöjar detta för Abdulaziz. Abdulaziz tycker att han kan skydda sig själv, och vill inte göra något åt detta. Motivet till varför Abdulaziz skulle skjutas minns jag inte. Kanske enkom för att Abdulaziz riggade mordet på Ahmed Obaid, alltså att han såg till att kalla ut Obaid (som tydligen var klädd i samma typ av jacka som Abdulaziz, och såg ungefär likadan ut)?