2019-08-03, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Du kan fortsätta vara nyfiken. Detta fall, är ingenting jag har någon aning om. Det jag har en aning om - är att folk inte är trygga i det här samhället längre. Vilka det är och varför de inte är trygga, har inte du med att göra. Kanske har du varit med och skapat detta otrygga samhälle.

Kan du svara på det?

Jag skulle avvakta med att peta in detta i ett samhällsproblem, detta känns mer isolerat från random överfall eller kränkthet. Jag kan mycket väl ha fel, men med tanke på att det fortfarande inte har bekräftats BO eller GM gör mig konfunderad avseende deras omgivning och anhöriga. Någon hade vid detta lag bekräftat båda. Sen att det finns ensamvargar är kanske iofs ett samhällsproblem, men man kan inte tvinga folk att vara med andra man inte känner sig bekväm med. Dock har dessa två, tydligen vänner, cyklat iväg tillsammans. En lever när kvällen är slut.
Citera
2019-08-03, 19:09
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Ja det sitter väl du och alla andra vänsterblivna och håller tummarna för just nu eller?

"JA! Mer hat, splittring och motsättningar i samhället. YIPPIE!"

Allt för att bevisa hur vidriga "WT-inavlade-raggar-ADHD-Asperger-Autist-Rasist-Nazist" svenskarna är, eller hur? Det är det ni lever för.

Varför sätter du in en smiley för på slutet? Tycker du det är kul med homofobi eller?

Ännu mer vänsterblivenhet.

Kan inte du bara lämna flashback någon gång så att vi slipper läsa dina idiotinlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av hahavafan
Det verkar inte vara två killar med världens största vänskapskrets. Annars hade det varit ute betydligt tidigare med tanke på åldern. Ungdomar har en tendens att ganska snabbt skriva saker utan vidare betänksamhet. Redan där förmodar jag ett visst asocialt beteende hos de båda. Så tänker mig två halvt utfrysta killar, varav den ena givetvis ringde polisen efter att han slagit ihjäl sin enda vän, men det är mest en känsla. Känns inte som svartsjukedrama eller dylikt.

Jag håller med.

Det känns inte planerat heller för då skulle han nog inte ha larmat.

Eller så hade han planerat det hela och fick panik när han insåg vad han hade gjort.
Citera
2019-08-03, 19:09
Medlem
Kan det vara samma drägg som står på gångbron över E18 och kastar sten på bilarna?
Citera
2019-08-03, 19:12
Medlem
roteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth

Jag håller med.

Eller så hade han planerat det hela och fick panik när han insåg vad han hade gjort.

Jadu..Hur ska du ha det?
Citera
2019-08-03, 19:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth

Kan du utveckla?
Citera
2019-08-03, 19:22
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Man är troligen jävligt störd från början om man. yxmördar nån eller vad tror du begreppet yxmördare kommer ifrån?
Fan har begreppet med saken att göra förutom att det just var en yxa som användes? Det är effektivt om inte annat.
Citera
2019-08-03, 19:23
Medlem
GM har "erkänt gärningen". Om jag tolkar det rätt så har han erkänt mord. Överlagt? Det står inget om det. Men inte motsatsen heller.
Senast redigerad av Picasso2 2019-08-03 kl. 19:27.
Citera
2019-08-03, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Helt korrekt Mörbydalen 600 meter bort i sydväst på andra sidan av E18 är det andra av Danderyds två miljonprogramområden.

Njäe. Mörbydalen och Mörbyhöjden ligger på samma sida E18, grannar med varandra. På andra sidan mot Inverness ligger Mörbylund.
Senast redigerad av Abbelita 2019-08-03 kl. 19:26.
Citera
2019-08-03, 19:25
Medlem
LeBronThurmans avatar
Intressant att Polisen i SVT Nyheter kl 19 talar om "ett föremål".
Reportern frågar då: Men var det inte en yxa? Polisens representant svarar på nytt: Det var ett föremål. Vi har f.n. inget mer att tillägga!

Jag noterade inte namnet, men med tanke på att uppgiften redan lämnats ut tidigare (vad jag har förstått) så borde han väl heta "Hemliga (Jöns) Jönsson"...
Citera
2019-08-03, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Ja det är märkligt. På en badplats finns ingenting att hugga. Mordplatse ligger några hundra meter ifrån badplatsen och är en sandhöjd som fungerar som en kommunal avstjälpningsplats.
Ska man grilla så har man till detta ändamål i 40 års tid använt grillkol och rödspit.
Ska man ut i skogen för att grilla så är det väl ingen som släpar med sig grillkol och tändvätska.
Halva grejen är ju brasan.
Citera
2019-08-03, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotera
Jadu..Hur ska du ha det?

Tycker väl efter att ha läst personens inlägg i denna tråd hur ”han ska ha det”? Eller är jag skriftligt obenägen?
Citera
2019-08-03, 19:32
Avslutad
Men vem är BO
Och vem är MGM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in