2019-08-03, 18:29
Medlem
Champagneoclocks avatar
Är det bekräftat att PP är brottsoffret?
Citera
2019-08-03, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Okej. Vi säger så. Då stämmer inte uppgifterna på ratsit.se då.
Killen PP flyttade in på adressen, en bostadsrätt, för 10 år sedan och bor tillsammans med en Ol*a.
Senast redigerad av Picasso2 2019-08-03 kl. 18:34.
Citera
2019-08-03, 18:31
Bannlyst
Tror det är enbart två bra kompisar som kom ihop sig över nåt (som säkert legat och grott) kan vara en tjej, eller nån gaminggrej.

Kommer själv ihåg när jag var 13-14 och mina föräldrar skickade iväg mig och min bästis upp till buschen till mina farföräldrar, gick bra första två veckorna, sen började vi tjafsa utav helvete, detta var i norra Finland, till slut blev det en en jävla shootout där vi försökte åsamka varandra maximal skada på en gammal båtplats.

Vi slogs för våra liv. Kan väl kalla det synnerligen grov misshandel på båda.

Nåväl, vi for hem och nämnde aldrig detta någonsin till någon.

Vi är fortfarande bästa vänner. Men detta är nåt vi aldrig talat om, och aldrig kommer tala om.

Kan tänka mig ett liknande scenario här.
Citera
2019-08-03, 18:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Är det bekräftat att PP är brottsoffret?

Nej.
Citera
2019-08-03, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Tror det är enbart två bra kompisar som kom ihop sig över nåt (som säkert legat och grott) kan vara en tjej, eller nån gaminggrej.

Kommer själv ihåg när jag var 13-14 och mina föräldrar skickade iväg mig och min bästis upp till buschen till mina farföräldrar, gick bra första två veckorna, sen började vi tjafsa utav helvete, detta var i norra Finland, till slut blev det en en jävla shootout där vi försökte åsamka varandra maximal skada på en gammal båtplats.

Vi slogs för våra liv. Kan väl kalla det synnerligen grov misshandel på båda.

Nåväl, vi for hem och nämnde aldrig detta någonsin till någon.

Vi är fortfarande bästa vänner. Men detta är nåt vi aldrig talat om, och aldrig kommer tala om.

Tror du har helt rätt. Tjafs, otur, bristande självkontroll etc. Stackars killar. Stackars anhöriga till båda killarna.
Citera
2019-08-03, 18:33
Medlem
Det verkar inte vara två killar med världens största vänskapskrets. Annars hade det varit ute betydligt tidigare med tanke på åldern. Ungdomar har en tendens att ganska snabbt skriva saker utan vidare betänksamhet. Redan där förmodar jag ett visst asocialt beteende hos de båda. Så tänker mig två halvt utfrysta killar, varav den ena givetvis ringde polisen efter att han slagit ihjäl sin enda vän, men det är mest en känsla. Känns inte som svartsjukedrama eller dylikt.
Citera
2019-08-03, 18:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahavafan
Det verkar inte vara två killar med världens största vänskapskrets. Annars hade det varit ute betydligt tidigare med tanke på åldern. Ungdomar har en tendens att ganska snabbt skriva saker utan vidare betänksamhet. Redan där förmodar jag ett visst asocialt beteende hos de båda. Så tänker mig två halvt utfrysta killar, varav den ena givetvis ringde polisen efter att han slagit ihjäl sin enda vän, men det är mest en känsla. Känns inte som svartsjukedrama eller dylikt.

Jag är inne på samma spår. Tror inte det skett på grund av fylla, droger eller liknande.
Citera
2019-08-03, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666

Skulle tro det. Inte fan man man prata med någon som är död.
Citera
Medlem
MrTaiwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så det är bara orsaksspekulationer som inte hör hemma här? Jag står fast: ett hot och skrämsel från GM råkade övergå i mord. Och jag är övertygad om att det verkligen inte var meningen. Varför tror jag det? Jo: offret levde fortfarande och GM larmade.
Och du jägar'n: scrolla vidare om du ogillar spekulationerna. Svara inte. Citera mig inte.

Säker på det?
Citera
Medlem
Amazon-mannens avatar
Någon som vet hur yxan tog?
Var det eggen eller den platta änden, och var tog yxan? Typ köttigt smack rakt i fontanellen eller bara lite ytligt huggande?
Citera
2019-08-03, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Det var ett jävla tjat, det har väl hänt bra mer udda saker än att en yngling tar med sig en (förmodligen mindre sådan) yxa till ett badställe?
Ja det är märkligt. På en badplats finns ingenting att hugga. Mordplatse ligger några hundra meter ifrån badplatsen och är en sandhöjd som fungerar som en kommunal avstjälpningsplats.
Ska man grilla så har man till detta ändamål i 40 års tid använt grillkol och rödspit.
Citera
2019-08-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTaiwan
Säker på det?
Som jag skrev: spekulationer om orsaken om varför. Ett sånt här brutalt mord sker nog inte av ren jävelskap. Inte mellan två pojkar. Det känns hur fel som helst att det vore planerat. Då hade inte GM larmat. Då hade han planerat flykt. Och stuckit. Tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in